Hoe kan ik mijn droom interpreteren?

Ik droomde laatst dat ik met mijn man en kinderen in een soort theater of voetbalveld zat.Opeens begonnen de mensen voor ons allemaal te duwen zodat we allemaal naar achter werden gestouwd.Ik riep nog tegen mijn man dat onze kinderen achterin waren en dat ze in het nauw waren.Verder ging mijn droom(nachtmerry)niet.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik weet trouwens niet goed in welke categorie ik dit moet plaatsen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Categorie is niet zo belangrijk! Je vraag wel! Hoop dat je uitleg zult vinden, ik heb in mijn antwoord mijn gevoel gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +

Het beste antwoord

ik weet niet of t een droom is die de toekomst verteld of de situatie zoals hij nu is.maar je kan het voetbalveld/theater vol met mensen zien als een plek waar jullie je bevinden als een symbool voor je gevoelsleven.het is er druk en je hebt t gevoel dat je de kinderen in verliest.je waarschuwt je man,misschien denk je dat hij het minder in de gaten heeft?voel je je zo ook wel eens in t dagelijks leven,alsof er teveel in de wegstaat om t gevoels-leven van je kinderen te kunnen volgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

het is wel apart, je dromen schijnen uit je onderbewuste te komen. vaak word gedacht dat het om onverwerkte bewuste dingen zou gaan. maar soms droom je over dingen die je met de beste wil van de wereld geen onverwerkt leed kunt noemen. dit doet mij twijfelen aan die theorie en jet is wellicht soms een dom toeval wat er kan passeren is een droom. maarja een mening van de koude grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een ''kei''in vreemde dromen.Ik snap het ook niet.Ik ben altijd wel bezorgd om onze kids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ken dat ook wel, heb vroeger heel vaak een droom gehad dat ik op de trambaan vastgeplakt zat en de tram op me afstuifde. ik heb de link met de tram nooit kunnen leggen. wel dat het om een angst realisatie gaat, maar niet waarom de trambaan daarvoor ingezet moest worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vaak dat ik van een hoog gebouw afval,terwijl ik nooit op hoge gebouwen kom.
Hier heb je wat onderdelen uitleg van je droom.

In het theater in de droom wordt op abstracte wijze ons eigen leven uitgebeeld. Komen we in de droom als acteur te laat op het toneel dan komen we ook in het dagelijkse leven ergens te laat. De handelingen die in de droom op het toneel plaatsvinden zijn vaak uitbeeldingen van onze eigen fantasieën en verlangens. Spelen we in de droom zelf in het theater dan zouden we in het waakbestaan uit moeten maken of ons de juiste rol toebedeeld is. Zijn we in de droom toeschouwer bij een tragedie dan zouden we in het waakbestaan wat meer moeten lachen om de dingen. Lachen we daarentegen in de droom overal om dan zouden we in het waakbestaan soms wel eens iets serieuzer mogen zijn want we zien het leven in dat geval wel heel erg vrolijk. Voor verdere uitleg moet men op de tekst letten, het soort stuk, de kleding en de decorstukken.

Wie in de droom in een vol stadion zit heeft in het waakbestaan behoefte aan gezelschap. Daarbij kan het ook zijn dat de droom ons aangeeft of we in het waakbestaan winst of verlies zullen lijden. De rest van de droom zou dat moeten uitmaken. Zijn we bang tussen de mensenmassa dan lijden we in het waakbestaan mogelijk aan straatvrees. Gedragen we ons in de droom in het stadion agressief tegenover anderen dan hebben we mogelijk een ernstig psychisch probleem. We zouden in dat geval beter een psychiater kunnen raadplegen omdat we anders ernstig zullen kunnen ontsporen. Is het stadion in de droom leeg dan komen we in het waakbestaan ergens te laat. Ook kan het zijn dat we op het verkeerde moment op de verkeerde plek zullen zijn.

Verder kan ik zo niks vinden, maar jij hebt het gedroomd, dus meschien kan jij nog wat onderdelen vinden, in de woordenlijs, van dromenuitleg, van deze site.

http://www.starmanproductions.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
Ga naar dromen ececelopedie, en dan naar droomsymbolen, dan kun je een letter uitkiezen waar het woord mee begint wat je zoekt, en dan krijg je een woordenlijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan je dat misschien doen.
http://www.droomvrienden.nl/dromen_interpretatie.html

Succes.!

http://www.innerned.org/drmwerk2.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zelf kent al de interpretatie van je droom, let maar niet op de vormen maar op je gevoel/reactie op die vormen. Behalve dat is er geen interpretatie mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dromen interpreteren met behulp van Gestaltpsychologie. Ieder onderdeel in je droom ben je zelf. Ik heb er een boek over gehad, of nog, even zoeken.
Kan het boek niet vinden, maar onderstaand een link, dan kan je zelf verder zoeken.
Het werkt echt en het is geen waarzeggerij of flauwekul. Uitwerken van dromen kan je iets zeggen over je leven.
Maar: wees er niet teveel mee bezig. Leven is het belangrijkste. Een enkele keer lijkt het of een droom je iets wil zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een voorspellende droom zijn. Het feit dat jij je droom goed vasthoudt, zegt al het een en ander.
Trek zelf je conclusies, en voel van binnen met je hart, het waarheidsgehalte van deze droom.
Ik voel dat je hem serieus moet nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk geloof ik niet in het voorspellend vermogen van dromen, maar vind ik het wel interessant om na te denken over wat mijn onderbewuste me misschien wil vertellen als ik iets droom.

Als ik jouw droom zou hebben gehad, zou ik hem misschien als volgt interpreteren:

Er gebeuren dingen om je heen waardoor je bang bent dat jullie als gezin maatschappelijk op de achtergrond worden gedrukt en uit elkaar drijven. Je probeert dat aan je man te vertellen maar je weet niet zeker of hij het wel hoort of begrijpt.

Het kan natuurlijk volkomen kwats zijn wat ik hier schrijf, maar als je er iets in herkent, kun je er misschien wat mee. Hecht er alsjeblieft niet meer waarde aan dan aan een gemiddelde horoscoop in een gratis krantje, want daar is ook altijd wel iets uit te halen dat op jou van toepassing is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop eens een boekje, b.v.; Droom lexicon.
Dit is een handig leuk boekje om mee te beginnen.
Zo kun je een beetje je dromen leren verklaren.

Omdat deze droom je bezig houdt, is het belangrijk dat je vooral je gevoel hierin volgt.
Wat verteld het jou?

Wanneer ik deze droom een beetje probeer in te voelen, verteld het mij;

Dat je misschien er voor moet waken dat jullie gezin belangrijk is en je niet in een hoek moet laten drukken door mensen om je heen.

Maar............dit is mijn gevoel, jouw gevoel is belangrijker, maar misschien kun je dit plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt wel.We hebben onze kinderen redelijk ver weg wonen.Er woont zelfs een zoon in de VS en wij verwachten binnenkort ons eerste kleinkind van hen.Het doet pijn dat ze zover weg wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik me helemaal voorstellen, Mayflower!
Gefeliciteerd met het aankomend kleinkind! Prachtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje!
dromen zijn een gedeeltelijke verwerking van alles wat je meemaakt, doet, denkt,ervaart of ziet