Terugkerende locaties in droom

Ik droom vaak over een aantal dezelfde locaties: Zo heb ik vannacht weer eens gedroomd dat ik in het vliegtuig zat (is dan ook meestal een erg onrustige vlucht), ik droom vaak over een heel groot soort badhuis, soort sauna waar ik alle zwembaden e.d. voor mijzelf heb. Ook droom ik heel vaak over een pretpark waarvan de ingang er vaak ongeveer hetzelfde uitziet en op dezelfde plek staat maar waar de attracties vaak toch anders zijn. De ingang ziet er nogal ouderwets en afgebladderd uit. Deze staat helemaal aan de linkerkant van het pretpark en zodra je binnenkomt zie je vaak al veel achtbanen. Op deze locatie heb ik ook een keer heel duidelijk een spookhuis gedroomd waar je met bootjes in kon gaan. Daarnaast droom ik ook vaak over het openbaar vervoer. Over bijvoorbeeld een treinstation en dat ik op de trein/bus wacht of hem net mis. Waarom droom ik steeds over deze locaties? Ik merk nu zelfs dat ik in mijn droom zelf ook door heb dat ik daar vaker ben geweest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (6)

Om er zo even op in te gaan is eigenlijk moeilijk, ik zou veel meer willen weten....mijn eerste indruk ga ik je geven en moet daar evengoed heel voorzichtig mee zijn...Zou het te maken kunnen hebben dat je moeite hebt met open locaties...veel mensen, dan even niet meer goed weten hoe/wat?...Het moeilijke is dat ik niet weet hoe je uit je droom komt etc. Dit is voor iemand die interpreteert eigenlijk moeizaam...Dit noemen wij een repeteerdroom. Iets wat steeds terugkeert. Vaak als je goed nadenkt kun je zelf al iets eruit halen. Wel belangrijk teken is dat je er IETS mee moet! Maar niets is zo moeilijk om je eigen droom "zuiver" te interpreteren omdat er vaak emoties bij komen...Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kan, anders ben ik er als je toch meer wilt weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedemorgen Gast, sorry voor mijn iets late reactie...
Als je mensen aangeeft om zelf na te denken over hun droom komt er vaak iets uit. Zo ook bij jou, het zou best kunnen zoals jij zegt, vergane glorie, dat het de situatie is...Ga eens wat vaker plezier maken! Toch wil ik je meegeven het voor jezelf te bepalen of er niet iets is waar je last van hebt in ruimtes met mensen, het kan ook te weinig mensen om je heen zijn...en nu heb ik het niet over een fobie ofzo hoor...Het vliegtuiggebeuren is meestal een nare vlucht zoals je zegt...iets/mensen die jou een naar gevoel geven in je omgeving?...Ik heb niet vernomen dat er bekende mensen in je droom zijn, dus zijn het aspecten van jezelf! Vaak is eerlijk kijken naar jezelf moeizaam voor mensen. Maar wat jij zegt voor jezelf, is mijn antwoord...Maak eens wat meer plezier!..Toch wil ik je vragen om er nog eens goed over na te denken, vaak valt "het muntje" later pas...als je dingen tegenkomt/gebeuren!! Ik hoop wederom dat je er iets aan hebt... Vast een heel fijn weekend!
Dat zijn plekken die je niet mag vergeten... Die zijn in de toekomst HEEL belangrijk of er is in het verleden op zulke plekken wat gebeurt wat je achteraf en met terugwerkende kracht nog moet begrijpen... En wel zodanig dat je moet begrijpen en je verleden gaat herschrijven zodanig dat je nu wel snapt wat er toen gebeurde...

Dat zijn de enige twee redenen waarom dat jij herhaaldelijk dezelfde plekken moet dromen... Want je kunt er niet mee stoppen voor het klaar is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je reactie op lapiedoe schrijf je veel op beurzen werkt.
Kan het zijn, dat jij met de jouw stand de attractie bent waarover je droomt? De andere attracties zijn de andere standhouders. De reis naar die beurzen toe is altijd weer wat stress en onzeker of alles goed is voorbereid. Eigenlijk is jouw stand inmiddels verouderd (of je bent onzeker dat dit verouderd overkomt) en zou je graag dat willen vernieuwen of veranderen, zodat de mensen graag blijven komen. Een wisselpad tussen wat je kent en goed kunt en wat je zou willen, maar nog niet kent.

Voor de duidelijkheid (disclaimer): ik ben geen dromenverklarer, maar heb een levende fantasie. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat niet zozeer de locatie een belangrijk element is maar meer de betekenis van deze locatie. Ik droom regelmatig dat ik met mijn zusje, (die 10 jaar jonger is en ik altijd gevoelsmatig heb moeten beschermen) ergens hoog in een reuzenrad zit. Plots stopt het rad en we moeten naar beneden klauteren waarbij ik haar reddende engel ben en haar moet helpen als grote zus. In dit soort dromen is zij altijd nog een klein meisje en als ik dit soort dromen heb over ons, is het contact op dat moment niet goed te noemen. Dus de locatie geeft meer aan wat je moet doen met een bepaald stuk van je leven. Zo heb ik blijkbaar moeite met mijn zusje loslaten als ik geen contact met haar heb en dan zit ik regelmatig met haar op een locatie in een benarde situatie en moet haar redden.

Jij zou dus moeten nagaan wat de locatie nog meer betekent voor jezelf. Bijvoorbeeld het openbaar vervoer wat je net mist; wat kan die trein als locatie voor je betekenen? Stel je misschien beslissingen uit, waardoor je kansen misloopt?

Het kan zoveel zijn, wat eigenlijk jij alleen maar kunt achterhalen. Voor een buitenstaander wordt het erg lastig of beter gezegd een onmogelijke opgave omdat ze simpelweg jouw leven niet kennen. Sterkte en geniet van de mooie dromen en probeer niet te lang stil te staan bij de de nare ervaringen. Daar wordt je alleen maar moe van in je hoofd.

Het feit dat je in je droom doorhebt dat je er al vaker bent geweest is alleen maar fijn; tenminste dat is mijn ervaring.

Dromen blijven mysterieus en dat is misschien maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie vorige vraag

http://www.goeievraag.nl/vraag/tip-bestrijden-terugkerende-nachtmerrie.26697
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak altijd onderscheid in dromen, in een normale droom of een heldere droom.
Als het een heldere droom is, kun jij dat weten en voelen omdat je na de droom tot vanuit je tenen voelt dat het waar is.
Het kunnen vaak voorspellende dromen zijn, om toch jou te waarschuwen dat je op moet passen, of dat er wat staat te gebeuren.
Ik heb zelf wel dromen gehad die later uitkwamen.
Dat was best wel grappig omdat ik toen dacht, he dat heb ik gedroomd.

In je slaap sta je open, zodat je geest ontvankelijk is voor bepaalde boodschappen.
Alleen je moet zelf wel onderscheid maken of het een heldere droom was of niet.