Terugkerende locaties in droom

Ik droom vaak over een aantal dezelfde locaties: Zo heb ik vannacht weer eens gedroomd dat ik in het vliegtuig zat (is dan ook meestal een erg onrustige vlucht), ik droom vaak over een heel groot soort badhuis, soort sauna waar ik alle zwembaden e.d. voor mijzelf heb. Ook droom ik heel vaak over een pretpark waarvan de ingang er vaak ongeveer hetzelfde uitziet en op dezelfde plek staat maar waar de attracties vaak toch anders zijn. De ingang ziet er nogal ouderwets en afgebladderd uit. Deze staat helemaal aan de linkerkant van het pretpark en zodra je binnenkomt zie je vaak al veel achtbanen. Op deze locatie heb ik ook een keer heel duidelijk een spookhuis gedroomd waar je met bootjes in kon gaan. Daarnaast droom ik ook vaak over het openbaar vervoer. Over bijvoorbeeld een treinstation en dat ik op de trein/bus wacht of hem net mis. Waarom droom ik steeds over deze locaties? Ik merk nu zelfs dat ik in mijn droom zelf ook door heb dat ik daar vaker ben geweest.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat niet zozeer de locatie een belangrijk element is maar meer de betekenis van deze locatie. Ik droom regelmatig dat ik met mijn zusje, (die 10 jaar jonger is en ik altijd gevoelsmatig heb moeten beschermen) ergens hoog in een reuzenrad zit. Plots stopt het rad en we moeten naar beneden klauteren waarbij ik haar reddende engel ben en haar moet helpen als grote zus. In dit soort dromen is zij altijd nog een klein meisje en als ik dit soort dromen heb over ons, is het contact op dat moment niet goed te noemen. Dus de locatie geeft meer aan wat je moet doen met een bepaald stuk van je leven. Zo heb ik blijkbaar moeite met mijn zusje loslaten als ik geen contact met haar heb en dan zit ik regelmatig met haar op een locatie in een benarde situatie en moet haar redden. Jij zou dus moeten nagaan wat de locatie nog meer betekent voor jezelf. Bijvoorbeeld het openbaar vervoer wat je net mist; wat kan die trein als locatie voor je betekenen? Stel je misschien beslissingen uit, waardoor je kansen misloopt? Het kan zoveel zijn, wat eigenlijk jij alleen maar kunt achterhalen. Voor een buitenstaander wordt het erg lastig of beter gezegd een onmogelijke opgave omdat ze simpelweg jouw leven niet kennen. Sterkte en geniet van de mooie dromen en probeer niet te lang stil te staan bij de de nare ervaringen. Daar wordt je alleen maar moe van in je hoofd. Het feit dat je in je droom doorhebt dat je er al vaker bent geweest is alleen maar fijn; tenminste dat is mijn ervaring. Dromen blijven mysterieus en dat is misschien maar goed ook.

Ik maak altijd onderscheid in dromen, in een normale droom of een heldere droom. Als het een heldere droom is, kun jij dat weten en voelen omdat je na de droom tot vanuit je tenen voelt dat het waar is. Het kunnen vaak voorspellende dromen zijn, om toch jou te waarschuwen dat je op moet passen, of dat er wat staat te gebeuren. Ik heb zelf wel dromen gehad die later uitkwamen. Dat was best wel grappig omdat ik toen dacht, he dat heb ik gedroomd. In je slaap sta je open, zodat je geest ontvankelijk is voor bepaalde boodschappen. Alleen je moet zelf wel onderscheid maken of het een heldere droom was of niet.