Waar wijs jij als je zegt: 'dit ben ik'?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In het maatschappelijk verkeer zal ik zo'n beetje naar de borststreek wijzen of een hand op m'n borst leggen. Maar in werkelijkheid zou ik niet weten waar ik moest wijzen. Ik zou ook naar de kat kunnen wijzen of naar de maan.

naaar mezelf?

Naar mijn hart.

naar boven

Naar een foto, naar een spiegel.. etc.etc,

Mijn borstbeen, ongeveer een handlengte onder mijn kin als ik vooruit kijk

Pasfoto?

Naar de spiegel voor me

Op mijn borst

Een foto?

`naar jezelf

klabanus

Naar de cover van Gay Pride Magazine.

Als je het bij een foto zegt, dan wijs je naar jezelf op die foto. Als je het in het taalgebruik hebt over "ik", dan wijs je niet want je staat er zelf bij.

Eén vinger naar jezelf en vier andere vingers naar de persoon of de personen tegenover jou. Dus het deculpabiliseren van jezelf. Het is altijd de fout van de anderen.

Het zelfbewustzijn van een lichaam zetelt op de borst in het kuiltje... Vraag het een kind en je ziet het gebaar waar het naar toe wijst... Heel simpel...

naar degene aan wie ik het vertel

Naar: - een foto - mezelf in de spiegel - mezelf

op mijn borst

Als ik 1 plek van mijn lichaam over moest houden die vervolgens getransplanteerd zou worden in een ander lichaam waarin ik wel weer "mezelf"moest zijn: mijn brein

Naar mijn moeder en vader tegelijk

Ik wijs met mijn hand gebald en met alleen mijn duim er uitstekend op mijn borstbeen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100