Kan ik ergens de astrologische voorspelling voor het sterrenbeeld Leeuw voor dit jaar terugzien?

Ik wil graag zien wat er voor de Leeuw dit jaar voorspeld was om te constateren of er ook maar iets van zo'n voorspelling heeft geklopt. Ik geloof niet in die flauwekul, maar hier is er een discussie over ontstaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je bv Google inzet met trefwoorden: jaarsvoorspelling Leeuw 2009 kan je door tal van sites vast wel conclusies trekken? :) Nadeel is, en daarmee gelijk meer naar kern v.d. vraag, is dat je (meestal flink)moet betalen als je meer in details wil weten. Logica lijkt me als je puur naar 12 sterrenbeelden kijkt, als je voorbeeld bijv. alleen dit kikkerlandje neemt met ong. 16 miljoen mensen, dat elke "leeuw" dit jaar ongeveer dezelfde ervaringen zou hebben gehad? Daarmee zal ik zelf niet stellen dat astrologie volkomen onzin is. Wel heb je om beetje meer in details je te verdiepen een radix nodig, gemaakt uit exacte geboortedatum/plaats en zo precies mogelijke geboortetijd. Astrologie is naar mijn mening niet eens zo bedoeld om "te kunnen voorspellen" (uitgegroeid naar commerciële belangen) maar een goede astroloog kan wel ingaan op persoonlijkheids trekjes, je mogelijke talenten aanhalen maar ook je zwakheden via berekeningen vanuit de radix duiden. Zelf medisch is er wel iets vanuit een radix te halen. Voorspellen is meer voortgekomen vanuit de behoeftes van de meeste mensen zekerheden hopen te krijgen over hun leven, baan, gezin, liefde,gezondheid,financiën enz. Dan is de volgende vraag: zijn er hierin zekerheden mogelijk of "te koop" en waarom zoeken mensen steeds zulke zekerheden? Wat is in ieders leven nog vrije wil of vrije keuze en ga zo maar door?

Als je er genoeg zoekt, vind je in retrospect vast wel een paar waar achteraf ' frappante' dingen in staan. Doe het voor de grap trouwens ook eens met een paar willekeurige andere sterrenbeelden of jaren ; evengrote slagingskans.

Bronnen:
http://www.google.nl/search?q=jaarhoroscoo...

Ik geloof wel in astrologie, maar NIET in die algemene jaarvoorspellingen of weekvoorspellingen in een weekblad of krant. Deze zijn altijd superoppervlakkig: het kan natuurlijk nooit zo zijn dat iedereen met hezelfde sterrenbeeld hetzelfde jaar of dezelfde week heeft. Je moet je eigen, persoonlijke horoscoop kennen, met alle persoonlijke planeetstanden, aspecten en huizen, dáár valt inzicht uit te halen. Nooit uit die tijdschrift voorspellingen die lees ik dan ook nooit.