Ontmoeting met geesten?

Hallo,
Ik heb een vraag, mijn zussen zijn allebei erg gevoelig voor geesten, mijn jongste zusje voelt ze en is er erg bang voor, ze heeft toen ze klein was ook dingen mee gemaakt die onverklaarbaar waren,maar ze is er nu zo bang voor dat ze er niks mee te maken wil hebben, ze heeft wel wijwater ( gekregen van mijn oma, die is surinaams en heeft zelf ook zulke dingen meegemaakt maar wil er verder niks over kwijt) en dat gebruikt ze ook maar ze blijven komen en haar lastig vallen.

Mijn oudste zus ziet ze, en gister sliep ze in mijn bed en stond er ineens een jongen naast haar bed die haar doordringend aankeek en toen weer wegging. Nu weet ik van mijn moeder dat er al eerder een geest in mijn kamer was toen mijn ouders er nog sliepen, het was een vrouw die mijn moeder lastig viel en zij dat ze weg moesten gaan. Dit bleek later de oude bewoonster van ons huis te zijn die in die kamer was overleden.

Zelf zie/hoor/voel ik geen geesten maar ik& mijn zussen vroegen ons wel af wat we eraan kunnen doen. Moeten mijn zussen ''hulp'' zoeken zodat ze leren er mee om te gaan, of gewoon laten rusten. En wat kan ik doen tegen de jongen in mijn kamer?? Hebben jullie ook zulke ervaringen gehad? Graag zou ik jullie ervaringen en meningen hierover horen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (8)

Leer je ervoor af te sluiten, dan gebeurt er niets...

Tegen die jongen kun je niets doen, als die komt, dan komtie... Maar je kunt je wel afschermen... Dan kan hij met jou niets...

Maar maak je geen zorgen, angst is alleen maar in je nadeel... Sluit je af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! maar hoe kan je je afsluiten? moet je dat leren, of is dat gewoon een kwestie van negeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je even leren, negeren kan niet... zoek op het web please... en als je niets vind, help ik je verder
Gebruik gebaren om je afsluiten, denken alleen helpt niet. Weer af met je handen, of leer technieken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat XiniX zegt.

Angst is in deze situatie je ergste vijand.
Wees niet bang en denk er niet zoveel over na.

Meestal is het meer verbeelding , klopt het dat het snachts voorkwam ?

- Dan komt dat omdat je moe bent en je geheugen om stand-by staat ook speelt je fantasie een rol.

Mijn tip is om iets vroeger naar bed te gaan.
En een lampje aan te laten, Als jullie allemaal bang zijn slaap dan samen.

Ook moet je denken dat je niet alleen bent , 1 schreeuw en je hele familie staat bij je.
Wees niet bang , Je bent nu zwak Zorg dat je sterker in je vel staat en zoek niks op het internet erover ( slechte invloed)

Denk aan belangrijkere dinge, doordat je er steeds over denkt ga je er meer op indenken en maakt je het probleem groter dan dat het is.

Ik wens je een goede & rustzame nacht.
Ga maar gewoon slapen en alles komt goed :=)

Onmogelijk: dat er iemand zomaar voor je staat al smiddags op straat staat. ( iemand die al dood is )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft er echt niet bang voor te zijn, ze kunnen je niks doen, ze kunnen je bv niet eens aanraken :)
Als je zusje ze weer voelt of ziet , laat ze dan maar zeggen dat ze weg moeten gaan, dat je dit NIET wilt.
Zeg het maar, telkens weer.

Kijk maar even in je berichten, hierboven, ik weet wel iemand die je helpen wilt.
Maar overleg het wel met je moeder Oké?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Ed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendjes-politiek....
(BAH!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dirk, gelijkgestemde, dat is heel iets anders :)
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat sommige personen in staat zijn om personen te zien.
Over dit gebeuren zijn er een aantal uitzendingen geweest op T.V.
Je kunt hulp zoeken bij een paranormale om hier mee om te kunnen gaan.
Negeren of ermee praten of verzoeken om weg te gaan schijnt in de therapie te horen maar ik ben niet deskundig genoeg om je in deze te raden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voelen en zien van geesten is voor veel mensen een angstige belevenis.
We hebben nooit geleerd er mee om te gaan.
Er zijn vrij veel mensen die geesten of energieën kunnen voelen alleen weten ze niet wat ze voelen.
Mensen die ook geesten zien, zijn er niet zo veel.
Geesten zijn echter overal aanwezig, ieder mens heeft al minstens een spirituele gids (engelbewaarder of beschermengel).
Dus als er in een kamer 5 mensen aanwezig zijn, dan zijn er ook al min. 5 gidsen (geesten) aanwezig.
Komen ook nog bij dat bij veel mensen dierbare overledenen zijn (ouders ,oma, echtgenoot), hier door kunnen we wel stellen dat er meer geesten zijn dan mensen, dus zijn geesten niets bijzonders!
Sommige geesten hebben behoefte om contact te maken met de levenden.
Zij zoeken hiervoor mensen uit die erg open zijn en voor hun bereikbaar.
Zo kan het dat er ongevraagt er zo maar een geest bij je bed staat en dan schrik je, je te pletter.
Maar geesten doen niets en kunnen niets, het is onze eigen angst die ons parten gaat spelen.
Je vraag gaat over je zussen, ja die moeten inderdaad leren omgaan met deze energieën, allereerst door niet bang te zijn, ze horen bij het huis, ga gewoon met ze om en vraag ze om antwoorden.
Wie ben je, wat wil je,waarom ben je nog hier?
Blijft het een probleem en blijven ze bang, dan is het mogelijk dat speciale mensen ,die weten hoe er mee om te gaan ,hun kunnen helpen.
Dit is niets engs zoals je in veel films ziet, het is meer een soort hulp voor die geesten, soms kan dat heel emotioneel zijn.
Soms gaat dit ook op afstand, omdat afstand niet bestaat in het spirituele.
Misschien kan ik wel wat voor je doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou mooi zijn Ed +
Als je er echt van af wilt komen is er volgens mij maar 1 manier. Jezus Christus is de enige die in de geestenwereld gezag heeft. Als je over Hem leest (bijvoorbeeld het Evangelie van Johannes, zie bron), kom je meer over Hem te weten. Als je met Hem praat, kun je Hem ook persoonlijk leren kennen.

Hieronder een paar bronnen waarin Jezus een confrontatie heeft met geesten: Mattheüs 8:28 (bron 2), Marcus 1:23 (bron 3), Marcus 7:25 (bron 4).

Jezus is geen toverwoord, alsof je overal vanaf bent als je zijn naam maar uitspreekt. Maar Hij helpt je wel als je Hem oprecht aanroept (Psalm 50:15: bron 5).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Visualiseer een cirkel om je heen van wit licht.
Jij zit in die cirkel en je voelt je beschermd en warm.
Vraag aan God om je te helpen beschermen in die cirkel.
Werkt echt.