Wie kent uit ervaring de kracht van edelstenen en kan me daarom vertellen hoe ik erachter kom welke steen bij me past in een willekeurige situatie?

En hoe ik die dan gebruik/toepas.. in ketting of armband, enkel of samen met andere stenen..direct op de huid of gewoon in mijn buurt..verliest een steen zijn kracht en kan ik die dan zonder meer vervangen en verlies ik de steen als ik die niet langer nodig zou hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De edelstenen met dezelfde kleur hebben een vergelijkbare kracht. Rood werkt op het hart, het bloed en de bloedsomloop Helder diep rood werkt centrifugaal, drijvend, maakt onrustig, strijdend, actief, energiek, heftig, geeft kracht en macht. Oranje is een mengsel van de levensdrift van rood met het geel van pienterheid. doet genieten van het aardse leven, stemt royaal en vlot, geeft een krachtig gevoel van eigenwaarde, bevordert vertering van voedsel en de oplossing van oude grieven Geel is de kleur van de hersenen en zenuwen, van het denken en spreken, contacten maken en uitwisselen. Wekt op , geeft tempo, sterkt de zenuwen, maakt vrolijk en doet vermoeidheid verdwijnen. Goud versterkt het hart, ontkrampen en geven zelfvertrouwen. Roze bevordert zachte liefdegevoelens, bevordert het scheppend denken. Groen als mengsel van het warme geel en het koele blauw is de kleur van het evenwicht. Rustige zelfbeheersing en rijpheid. Gunstig voor het hart en nieren Maken welgemoed, praktisch, gastvrij en gezellig Neem nooit gifgroen Blauw is de koele en verkoelende kleur, die de ziel kalmeert en naar de verte trekt, die doet slapen, ernstig en gelovig stemt. verlaagt de bloeddruk, remt levenskrachten, stilt pijn, maakt kuis, plichtgetrouw,ijverig en nauwgezet. Paars is een evenwichtig mengsel van blauw en rood. het is de kleur van reiniging, mystiek, spirituele en de kerk. verheft de ziel en geneest neurosen, het blauw reinigt terwijl het rood versterkt. Wit vermeerderd bij zogende moeders de melk, behoort bij het etherische lichaam van de mens houdt het schoon en versterkt het. Zwart versterkt het abstracte denken, de ernst en zelfbeheersing, uitdroging en versteviging, vermagering en verduurzaming. maken taai en geven uithoudingsvermogen (zwart is van de stof - wit van de geest)... (nooit aan kinderen geven behalve als ze hem niet kiezen) Bruin stabiliseert, bevestigd en is dus goed voor vluchtige, onrustige en oppervlakkige temperamenten, maakt reëel en praktisch, solide en bestendig. Dit alles komt van Mellie Uyldert - verborgen krachten der edelstenen De kleur is een indicatie de steen keuze is een kwestie van welke bij je klikt. Het beste draag je ze dicht op het hart, direct op de huid. Reinigen onder de kraan, in het zonlicht en als je ze echt wil verwennen een tijdje in de grond. Een steen die het bijna altijd goed doet is de bergkristal, die reguleert de energie, trekt aan wat je nodig hebt en stoot af wat niet nodig is.

Ik heb een vriendin gehad die hier veel mee deed. Helaas is zij niet meer. Hier een link waar ze je meer kunnen vertellen: http://www.ingrid-reiki.be/Edelstenen.htm

Ik bedoel dit niet direct naar jou toe, maar dit is zulke grote onzin en echt enorme oplichterij. Waarom zouden bakstenen dat niet kunnen?? Flauwekul allemaal. Ik kan ook wel zo'n steentje kopen voor 5 euro en zeggen dat hier toch echt zo'n ongelofelijke kracht in zit, als je er maar diep in gelooft en oprecht. Nou ik vraag er 500 euro voor. Nu moet je alleen teleurgestelde klanten er even op wijzen dat je toch wel wat meer oprecht geloof nodig hebt.

Genezende stenen zijn onzin, om een heleboel redenen. Ik volsta hier met een verwijzing naar een eerdere vraag over dit onderwerp, die ik onlangs via Ed Dijst heb gevonden.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/steentje-onzin.9368

Ik gebruik niet zo veel de stenen. Als ik ze gebruik is het meer om de kleur dan om de functie van de steen. Dus heb ik meer vuur in me nodig, dan een rode steen. In boeken kan je de betekenis van de stenen vinden. Of een steen bij je past kan je in een new-age winkel aan de balie vragen. Die kunnen het voor je uitpendelen.