Happinez
Beetje algemene zogenaamd "spirituele" wijsheden:
In deze zevende editie van de Happinez spirituele scheurkalender staan opnieuw 365 dagen wijsheid uit alle windstreken en tradities. Dagelijkse inspiratie uit het daoïsme, boeddhisme, hindoeïsme, de islam en het soefisme, het jodendom en christendom. Wederom vind je teksten uit de natuurgodsdiensten en teksten van hedendaagse leraren uit de school van de Advaita Vedanta.
Van alles wat dus.

Filosofie.
In de Filosofie Scheurkalender vindt u iedere dag een pakkend, grappig en intrigerend citaat uit de geschiedenis van de filosofie. Bij ieder citaat treft u een heldere uitleg.
Leerzaam over filosofie.

Boeddhistische wijsheden scheurkalender 2012
Gebaseerd op het Boeddhisme:
Iedere dag de juiste levensenergie:
Als je niets aan een probleem kunt doen, steek er dan geen energie in, maar laat het gewoon los.