Wat is in de alternatieve hoek de definitie van 'dimensie'?

Ik ken de gangbare definitie van dimensie. Eenvoudig gezegd is een dimensie een parameter waarmee je iets kan beschrijven. In de meetkunde kun je een object in de ruimte bijvoorbeeld beschrijven met de ruimtelijke dimensies (parameters) lengte, breedte en hoogte. In andere context kunnen ook andere dan ruimtelijke dimensies worden gebruikt, bijvoorbeeld massa, temperatuur, tijd etc.

Het woord 'dimensie' wordt echter ook veelvuldig gebruikt in de alternatieve hoek, en lijkt daar niets met de gangbare definitie te maken te hebben. Vaak wordt er bijvoorbeeld gesproken over 'een nieuwe dimensie', waar de wereld 'in' zou kunnen gaan. Ook worden er wel dimensies genoemd die je individueel zou kunnen 'bezoeken' of 'betreden'.

Wat bedoelen die alternatieve types als ze het woord 'dimensie' gebruiken??

(En wat ik me daarbij ook afvraag: hebben mensen in die hoek eigenlijk zélf een helder idee van wat ze met dat woord bedoelen? Ik heb het namelijk aan afzonderlijke mensen wel vaker gevraagd, en heb nog nooit een helder antwoord gekregen...)

Weet jij het antwoord?

/2500

Geen idee... Ik ben zo alternatief als wat, maar ik gebruik het nooit als precies bedoeld in de wetenschap... Dus ik kan je hier geen antwoord op geven anders dan dat ik het wel gebruik maar niet om iets geheims aan te geven in de alternatieve hoek... Dus, deze energie is mij een dimensie te ver...

In jouw beschrijving is dimensie een hele exacte zaak. Is prima. Voor de alternatievelingen onder ons is dimensie het woord voor een andere wereld. Letterlijk een andere wereld, die meestal op een plek ligt buiten ons waarnemingsvermogen. Buiten ons normale waarnemingsvermogen dan. Het extra waarnemingsvermogen, zesde zintuig, zo je wilt, neemt deze dimensie soms wel waar. Voorbeeld: soms ervaar ik de aanwezigheid van mensen die zijn overleden. Zij zijn even in mijn buurt, maar uiteindelijk komen ze voor mij uit een andere wereld, een hele andere dimensie.

Er zijn verschillende betekenissen "naar mijn idee" Ten eerste is er het niveau van onze mensen. Daarboven staat de spirituele wereld die "bewoont" wordt door "engelen", "geesten", "entiteiten", "gidsen". Dit is een andere DIMENSIE. Waar aardse mensen heel moeilijk kunnen komen. Hiernaast zijn er nog parallelle tijdslijnen. Dus naast onze eigen wereld, zijn er nog parallelle werelden (zoals de film/serie Gliders). Dit noem ik ook een andere/parallelle dimensie. Ook een dimensie waar we niet zomaar bij kunnen komen. En nog een dimensieverschil tussen bewustzijn en het onbewustzijn. Is het iets duidelijker?

visie of opvatting

Het is de wereld achter de wereld. Of het bewustzijn achter het bewustzijn. of het leven achter het leven. Zelfs de pijn achter de pijn. Helder antwoord?

"...wat zie je hier, mijn vriend? alleen maar een gewone oude kookpot, zwart van het roet en vol deuken. hij staat op het vuur bovenop die oude houtkachel en het water borrelt en beweegt de deksel, als de witte stroom naar het plafond stijgt. in de pot is de kokend water, stukken vlees en vet en veel aardappelen. het schijnt of hij geen boodschap heeft (=andere, verdere, diepere, meerdere dimensies), die oude kookpot. maar ik geloof dat jij er weinig aandacht schenkt. maar ik ben een indiaan. ik denk over gewone, dagelijkse dingen zoals deze pot. het borrelende water is afkomstig uit de regenwolk. het vertegenwoordigd de hemel. het vuur komt van de zon die ons allen verwarmt: mensen, dieren en bomen. het vlees stelt de vierbenige schepselen voor, onze dierlijke broeders die zich zelf gaven, opdat wij zouden leven. de stoom is levende adem. hij was water, nu gaat hij omhoog naar de hemel en wordt weer een wolk. deze dingen zijn heilig..." Lame Deer dimensie is meta informatie, dat wilt zeggen informatie over informatie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100