Wanneer je mentaal met veel problemen rondloopt, probeer je dit in jouw vrije tijd te ontlasten door veel te slapen. Je neemt die last mee in je slaap en waarschijnlijk droom je er ook over. Dit heeft niets met spiritueel belastende mensen tijdens jouw slaap van doen. De vraag is dan ook of je er wat tegen kunt doen.
Emotioneel in de knoop, Dan... zelfverkenning!! Hoe?
Wat is er bij mij aan de hand?
* Punten van overweging:
- Ga schrijven. Dit lost op bij zelfverkenning.
- Ontdek: weinig of geen eigenwaarde.
- Zoek de wortel van je gedrag of verdriet en... verdelg hem! Keihard.
- Hoofdwortel. Als je de emotie kunt achterhalen, kun je 't oplossen.
- Hamvraag: Ben ik gefrustreerd?
- Maak je niets wijs en ga te rade diep in jezelf.
- Je gedrag is niets meer als een chemische reactie op je denken en doen: Waaruit vloeit dit gedrag?
- Neem de tijd om te ontdekken wat de oorzaak is.
- Ga de confrontatie vol aan met de pijn en de angst, zodat je er controle over kunt krijgen.
- Wie ben ik en... waar vlucht ik eigenlijk voor?
- Breng de emotionele pijn in balans met de uitkomst... Alles komt goed!
- Ga nooit voor je gevoelens op de loop.
- Hoe ontdek je de wortel van 't probleem... Zoek het verschil tussen het leven wat je hebt, en het leven wat je wil.
- Verfris regelmatig jouw hersens door volledige ontspanning. Relativeer om weer helder te zijn.
- Handel naar verantwoorde keuzes die je maakt.
- Stelling: Elk probleem is oplosbaar. Simpel: Als je niet van 't probleem afkomt... wil je het niet!
- Jij!.. hebt de keuze: Onbewust of... bewust leven.
- Kweek innerlijke zekerheid en handel ernaar.
- Een verslaving of fout handelen kan zijn oorzaak hebben om een misbruik te verdringen.
- Alles blijft moeilijk tot het geslaagd is!
- Als je de confrontatie aangaat, heeft 't geen macht meer over je.
- Aanvaart de confrontatie. Vluchten helpt niet.
Voorbeelden van vluchten: Afzondering / Work-a-holic / Toneelspel dat alles ok is / Denken dat je alleen bent en dat niemand je begrijpt en... Je hebt ook nog gelijk daarin, omdat je niemand toelaat tot je gevoelens!
- DOEN is de gouden sleutel als er iets moet gebeuren waar je eigenlijk tegenop ziet... Meestal is dit een vorm van onterechte faalangst.
- Neem stap voor stap de mogelijkheden door en bedenk daarbij de leukste, gezelligste of zelfs de meest gedurfde oplossing bij.
- Alles wat anders uitvalt, is een gratis avontuur wat je leven alleen maar kan verrijken. WORDT WAKKER!