Waarom hebben sommige mensen zoveel slaap nodig?

Als ik mentaal met veel problemen rondloop kan ik een gat in de dag slapen, niet de werkdagen maar in de vrije tijd. Zou het spiritueel mogelijk zijn dat andere mensen jou met hun problemen belasten tijdens je slaap. Wat kun je ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij kan dat inderdaad.
Er zijn mensen waardoor je energie krijgt, maar aan de andere kant zijn er mensen die je heel veel energie kosten.
Zelf noem ik ze altijd: De energie slurpers.
Ze zuigen je echt helemaal leeg.
Dit heeft tot gevolg dat je zelf weer helemaal bij moet tanken.
Zo te lezen doe jij dat in het weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In je slaap kan niemand je mentaal of spiritueel beïnvloeden.
Het kan wel zijn dat je overdag door iemand indrukken hebt opgedaan die je s'nachts bewust of onbewust verwerkt.
Slaap dient als een soort verwerkings c.q. ontladingscyclus voor je geest.
Maar als je te veel je werk meeneemt in je slaap kun je overspannen raken.
Belangrijk is om voor het slapen leuke gedachten te creëren in je geest, bijv. dat je je voorstelt dat je op een warm tropisch eiland zit, of even een mooi boek leest voor het slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moe worden heeft niet alleen te maken met slapen of te weinig slaap.
Zoals hierboven aangegeven wordt kunnen sommige mensen jou energie slurpen en daardoor wordt jij extra moe.
Ook is het verwerken van situaties en gebeurtenissen ook een vermoeiend proces, zeker als je uit het verleden nog zaken hebt 'openstaan' die je nog niet goed hebt verwerkt en je ook nog pijn en verdriet geven. De huidige problematiek komt daar nog bovenop en rakelt het verleden vaak ook weer op uit een diepe slaap.

Dus zowel overdag als in de nacht wordt er nog veel verwerkt.

Heb je nog veel te verwerken, ga dan ook door de week wat eerder naar bed. Zoek je balans in deze wintermaanden en doe op die manier gewoon iets extra's voor JEZELF.

Mediteren voor en na het slapen helpt ook al veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, maar de energie slurpers heb je ook in de zomermaanden, en ook dan moet je bijtanken.
Vaak helpt het niet om door de week eerder te gaan slapen, omdat er mensen zijn die juist in het weekend het werk kunnen loslaten.
Beter zou het zijn om op weg naar huis te relativeren wat er is gebeurd en dan het werk los te laten.
Tenminste als de energie slurpers met je werk te maken hebben.
Als dit zo is, kun je beter wat meer afstand creëren met die collega, dit om jezelf te beschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Z11: De mens is ondanks de moderne techniek en alle verlichting nog steeds vrij beïnvloedbaar door het daglicht. In de wintermaanden merken veel mensen dat ze vermoeider zijn en meer slaap nodig hebben. Zo kan ik zelf in de zomermaanden wel met 6 uurtjers slaap per dag toe, terwijl ik in de winter toch echt wel moet zorgen dat ik gemiddeld 8 uur maak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, onterechte min, van mij een Plus
Wanneer je mentaal met veel problemen rondloopt, probeer je dit in jouw vrije tijd te ontlasten door veel te slapen. Je neemt die last mee in je slaap en waarschijnlijk droom je er ook over. Dit heeft niets met spiritueel belastende mensen tijdens jouw slaap van doen. De vraag is dan ook of je er wat tegen kunt doen.

Emotioneel in de knoop, Dan... zelfverkenning!! Hoe?

Wat is er bij mij aan de hand?
* Punten van overweging:

- Ga schrijven. Dit lost op bij zelfverkenning.
- Ontdek: weinig of geen eigenwaarde.
- Zoek de wortel van je gedrag of verdriet en... verdelg hem! Keihard.
- Hoofdwortel. Als je de emotie kunt achterhalen, kun je 't oplossen.
- Hamvraag: Ben ik gefrustreerd?
- Maak je niets wijs en ga te rade diep in jezelf.
- Je gedrag is niets meer als een chemische reactie op je denken en doen: Waaruit vloeit dit gedrag?
- Neem de tijd om te ontdekken wat de oorzaak is.
- Ga de confrontatie vol aan met de pijn en de angst, zodat je er controle over kunt krijgen.
- Wie ben ik en... waar vlucht ik eigenlijk voor?
- Breng de emotionele pijn in balans met de uitkomst... Alles komt goed!
- Ga nooit voor je gevoelens op de loop.
- Hoe ontdek je de wortel van 't probleem... Zoek het verschil tussen het leven wat je hebt, en het leven wat je wil.
- Verfris regelmatig jouw hersens door volledige ontspanning. Relativeer om weer helder te zijn.
- Handel naar verantwoorde keuzes die je maakt.
- Stelling: Elk probleem is oplosbaar. Simpel: Als je niet van 't probleem afkomt... wil je het niet!
- Jij!.. hebt de keuze: Onbewust of... bewust leven.
- Kweek innerlijke zekerheid en handel ernaar.
- Een verslaving of fout handelen kan zijn oorzaak hebben om een misbruik te verdringen.
- Alles blijft moeilijk tot het geslaagd is!
- Als je de confrontatie aangaat, heeft 't geen macht meer over je.
- Aanvaart de confrontatie. Vluchten helpt niet.
Voorbeelden van vluchten: Afzondering / Work-a-holic / Toneelspel dat alles ok is / Denken dat je alleen bent en dat niemand je begrijpt en... Je hebt ook nog gelijk daarin, omdat je niemand toelaat tot je gevoelens!
- DOEN is de gouden sleutel als er iets moet gebeuren waar je eigenlijk tegenop ziet... Meestal is dit een vorm van onterechte faalangst.
- Neem stap voor stap de mogelijkheden door en bedenk daarbij de leukste, gezelligste of zelfs de meest gedurfde oplossing bij.
- Alles wat anders uitvalt, is een gratis avontuur wat je leven alleen maar kan verrijken. WORDT WAKKER!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Janny,
Daar we niet weten wat er allemaal bij jou speelt; heb ik allerlei mogelijkheden maar opgesomd in de hoop dat er iets van herkenning bij zit.
Alle punten kunnen van belang zijn en als je er iets mee gaat doen kan dit inderdaad alleen maar geleidelijk aan; stap voor stap.
Jij alleen kunt het vuur opzoeken om te kijken of je het kunt doven.
Het klinkt tegenstrijdig, maar om geluk en rust te vinden zul je heel af en toe er voor moeten vechten.
De vruchtbaarste grond zit in een dal moet je maar denken. Hoe hoger je probeert te klimmen hoe meer je van de horizon gaat zien.
Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe!
Nee dat is absoluut niet mogelijk.

In jou geval moet je je problemen oplossen en tot rust komen.

DIt kan door meditatie of misschien met medicijnen.
Denk aan slaappillen of die je geestelijk tot rust brengen.