Hoe maak JIJ je werkruimte energetisch schoon?

Voor diegene die met energieën werken.

Vandaag op het werk, rook een ziekenhuis geur. Ook is de energie hier bedrukkend. Veel mensen zijn ziek (geweest) en de angst kan je ook voelen.
Heb een raam opengezet. Ik wil ook niet te ritueel bezig gaan.

Ben benieuwd hoe jullie een ruimte op jullie werk (dus niet thuis) schoonmaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ik ergens ben waar het niet goed voelt, is het voldoende daar te zijn. Door daar te zijn is voldoende. Maar ik ben ook nooit alleen. Zoveel hulp.

Heel simpel. door de ruimte te vullen met jouw goede en schone energie... Dus door er zelf bezit van te nemen... Op het werk is lastiger, want je werkt meestal niet alleen in een ruimte... Op het werk maak ik de ruimte om mij zelf heen schoon... Dus daar waar ik ben open ik mijn eigen ruimte om me heen met goede energie... Dat is mijn oplossing... Ik stel me dat visueel voor, als het soms wat lastig wordt energetisch...

Ik begin altijd met het openen van de alle ramen om te zorgen dat er heel veel schone lucht binnen kan stromen. Alles lekker opruimen en hergroeperen kan ook helpen. Mocht dat technisch niet mogelijk zijn dan steek ik een kaars op en soms een geurkaars of een beetje wierook. Maar omdat de geuren niet voor iedereen fijn zijn kan ik dat niet altijd toepassen. Ik probeer vooral verder mijn eigen positieve energie door te geven door er gewoon te zijn met een positieve uitstraling!

De energie die je voelt, is de energie van je eigen gedachten. Je (je=algemeen "men", dus niet jij persoonlijk) laat je helaas maar al te snel beïnvloeden door andermans angsten. Je laat je ook beïnvloeden door jouw interpretatie van andermans angsten. Zo laat je je dus indirect beïnvloeden door je eigen angsten. Daar moet je vanaf. Dat verwijdert de oorzaak, en daarmee het probleem. Een voorbeeld. Je hebt het veel met je collega's over griep en andere ziekten. Dat maakt *jou* angstig. Jij zal dan zelf veel kleinigheden interpreteren in termen van angst - van jouw eigen angst. Je ziet een collega gehaast door de gang lopen. Je interpreteert dat in termen van angst: die collega zal wel nerveus zijn. Maar is dat wel zo? Jouw gedachten maken dat ervan. Misschien zit die collega die ochtend wel uitstekend in haar fel, en is ze lekker opgewekt en energiek! Hetzelfde gedrag, een heel andere interpretatie. Ik probeer te werken aan mijn eigen gedachten. Daarmee vul je je omgeving met jouw energie. Je trekt anderen vanzelf daarin mee. Het heeft mij jaren gekost zo sterk en onafhankelijk te worden, maar nu het is gelukt (meestal dan...), ben ik er erg blij mee. Veel minder angst, veel minder afhankelijkheid.

Ik weet inmiddels hoe jij over energiën denkt , uit je antwoorden onder andere op de vraag " Waarom kwetsen mensen elkaar". Ik denk ook dat jij een vrij sterke positieve energie in je draagt. Je kunt je eigen energie versterken en je invloedsfeer uitbreiden door passende muziek op te zetten. Jouw energieveld en je lichaam doen de rest .

eenvoudig de ruimte vullen met jouw (positieve) energie. ga gewoon op je werkplek zitten, laat de Kundalini opkomen en de kosmische energie indalen, als beide goed doorstromen maak je het groter zodat het meer dan de ruimte vult. na enige oefening is dat in een paar seconden gebeurd, hoeft het ook niet op te vallen dat je daar mee bezig bent.

Ik heb dit probleem dagelijks op mijn werk. Omdat ik een ziekenhuis werk is het ontzettend belangrijk om mijn werkplek zo schoon mogelijk te houden. Anders word ik langzaam gek van de negatieve engergiën die er rondhangen. Ik begin altijd heel simpel met het opruimen van mijn werkplek. Gewoon materialistisch. Daardoor ben ik van mezelf al rustiger. De rest van de dag is het eigenlijk een kwestie van de ruimte vullen met mijn eigen energie. In alle pauzes (3x) buiten luchten en opnieuw opladen, om te voorkomen dat ik aan het einde van de dag moe ben. En eventueel na het contact met patienten die veel energie hebben gevraagd ook naar buiten of wat chocolade eten. Zo kan ik het volhouden om dagelijks mijn werkplek te schonen, zonder dat oververmoeid naar huis ga.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100