Ik heb een droom die vaak terugkomt (zie hieronder). Weet iemand wat deze droom kan betekenen?

Ik droom regelmatig dat ik logeer in een kamer, maar dat ik later die kamer niet meer terug kan vinden. Ik doe bijvoorbeeld de deur open en mijn spullen staan er niet meer in of er zit iemand anders in die kamer. Ik zoek achter andere deuren, maar ik vind mijn kamer niet meer terug. Wat kan deze droom betekenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

ik heb gekkeen wat het betekend ik kan je de betekenis van een kamer geven en zoeken.

Kamer
Als je droomt dat je in een kamer bent, vertegenwoordigt de kamer een specifiek aspect van jezelf of van een specifieke relatie. Dromen over verschillende kamers zijn vaak verwijzingen naar onbekende aspecten van je bewuste zelf en persoonlijkheid.

Dromen waarin je nieuwe kamers ontdekt duiden erop dat je een nieuwe innerlijke kracht hebt gevonden en nieuwe rollen (durft) aan te nemen. Je bent aan het groeien als persoon.

Een aantrekkelijke, prettige kamer duidt op een tevreden leven.

Een enge of donkere kamer geeft aan dat je je onderdukt voelt in een bepaalde situatie en niet kan ontsnappen.

Zoeken
Wanneer je in je droom op zoek bent naar iets, staat dit voor de behoefte om iets te vinden dat je in je leven mist of nodig hebt. Je zou op zoek kunnen zijn naar de oplossing voor een specifiek probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

tja je bent naar iets op zoek lijkt het?Maar wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles. Afhankelijk van de verbale begaafdheid en de fantasie van de droomduider en jou bereidwilligheid te geloven of verbanden te zien, kan een willekeurige droom alles betekenen.

Ik zou gokken op een verandering in je leven of situatie (met een redelijk hoog waarschijnlijkheidsgehalte naarmakte je verandering ruimer interpreteert) , of eventueel angst voor verandering (om aan de veilige kant te blijven met een hoger goedgokpercentage) , maar goed, ik ben geen droomduider en geloof er duidelijk ook niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je beseft dat je logeert op aarde... En je weet als je sterft dat je niets meer kunt terugvinden op je kamer (lees aarde)...

Dit is de betekenis van jouw droom...

kort maar krachtig...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben wel droomduider... En ik geef tenminste antwoord op je vraag zoals dat hier hoort... Van mij krijg je geen wikiwiki link of zanikverhaal OVER dromen. Maar zo kort als maar kan de werkelijke betekenis... EN wat JIJ ervan moet leren, maar dat laat ik nu gewoon aan jou over, want dat is wat jij moet ontdekken... En als ik het je geef, kun je het zelf niet meer ontdekken... ZO ZIT DAT...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je verkeerd je tijdelijk in een bepaald bewustzijn,maar je zal verrast worden dat deze helemaal niet klopt..,.zo zou ik 'm opvatten..,heb verder geen info genoeg om je meer te vertellen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De logeerkamer kan staan voor iets waar je (erg) bij betrokken bent maar wat toch niet je eigendom is; het zou iets als je werk misschien een relatie kunnen zijn.
De bagage zou de investering daarin kunnen zijn die je kwijt bent.
Het is natuurlijk maar een voorbeeld; je zult zelf toch moeten bepalen waar het echt voor staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je alleen misschien helpen door jou te vragen : wat denk je zelf wat deze droom je te zeggen heeft ? Verder hoe voel je je bij deze droom , dat hij steeds terug komt ?

Een paar hints: logeerkamer is niet je "eigen " kamer . En je kunt hem niet terugvinden , maar zoek je hem wel . Of zoek je iets anders ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis van deze(en alle andere dromen) is dat je gedroomd hebt en niets meer! Waarom zou je in slapende toestand ineens voorspellingen te zien krijgen,terwijlk dat je wakend niet overkomt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook helemaal niet dat de dromen iets voorspellen, maar dat ze wat proberen te vertellen (vanuit mijn onderbewustzijn).
Veel mensen hebben een vaak onbewuste angst de weg kwijt te raken.
De angst voor het onbekende.
Het kan een teken zijn van te weinig zelfvertrouwen.
Telkens als er nieuwe dingen op hun pad komen, gaan ze twijfelen het wel te doen, want stel je voor dat je het niet meer weet en wat dan?
Er is snel paniek hoe alles goed moet komen.
Te weinig overzicht en inzicht.
Niemand om op terug te vallen, alles alleen moeten doen.
Je verlaten voelen.
Eenzaam.