Het is mogelijk dat je bij een kennismaking te open bent. Het kan zijn dat je zo geinteresseerd bent in de ander, gewoon omdat het je karaktertrek is, dat je energetisch onmiddellijk contact maakt met de ander.
Het kan helpen om je daar bewust van te zijn zodat je meer bij jezelf kan blijven. Als je weer merkt dat je trekjes overneemt van anderen zou je in gedachten {hardop staat een beetje gek ;-) } je eigen naam een aantal keer kunnen herhalen zodat je je energie weer terug haalt naar jezelf.
Je kan ook in gedachten een mooie grote transparante roos tussen jou en de ander zetten zodat je met liefde de ander iets meer op een afstand houdt.
Of je doet beide, kan ook, of iets anders wat beter voor je werkt.
Probeer in ieder geval een methode te vinden die bij je past en die je helpt dicht bij je zelf te blijven.
Goede training om niet teveel van anderen over te nemen, tenzij je er voor kiest :-))
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit komt door spiegelneuronen, die heeft iedereen in zijn lichaam. Als je bijvoorbeeld iemand ziet gapen krijg je zin om te gapen. Sommige mensen hebben dit meer als anderen. Hier is niets spiritueels aan maar gewoon logica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je iemand spiegelt of de fysiologie aanneemt dat je ook in dezelfde emotionele staat kan komen van die persoon. Ook kan ik me voorstellen dat je wanneer je de spiegelstaat aanneemt kan invoelen hoe die persoon zich voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ lolapaloeza: in welke zin heb jij daar ervaring mee?