Hoe komt het dat ik rare dingen hoor en het de volgende dag ook echt allemaal gebeurt?

Ik heb dit nu vaker mee gemaakt dat als ik op bed lig en wil gaan slapen dat ik opeens sirenes (brandweer, politie of ambulance) hoor, en als het dan de volgende dag is hoor ik ze weer en krijg ik te horen dat er een ongeluk gebeurt is of een brand is geweest. Het is heel erg vervelend want ik kan daardoor heel slecht slapen ik heb nu al 2 nachten achter elkaar gehad dat ik 12 uur pas lag te slapen en ik moet er de volgende dag weer half 7 uit omdat ik dan weer een hele dag naar school toe moet en dan lig ik thuis op de bank half te slapen omdat ik er over dag geen last van heb, dan ben ik blij dat ik even kan slapen. Maar dan is het meestal in de avond wel weer raak..
Weet iemand hoe je hier mee om moet gaan of je het beste er van af kan komen of wat het dan ook maar mag zijn?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (8)

Vaak is dit gewoon toeval. Je onthoudt de keren dat je eraan dacht en dat het daadwerkelijk de volgende dag gebeurt. En je vergeet de keren dat dat niet zo is. Zo werkt vaak iemands gedachtengang. Dat is heel normaal, omdat wij mensen graag verbanden leggen, we willen ongrijpbare zaken verklaren.

Verder is het zo dat de kans dat er een ongeluk gebeurt en dat je daarvan iets ziet heel groot is. Ik zie tijdens mijn dagelijks autoritten ook zo vaak een ongeluk, alleen ik leg niet de link die jij legt.

Als je je het bovenstaande realiseert, dan vermoed ik dat je vanzelf van deze gedachtengang afkomt, succes hiermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak daarvan zou wel eens "helderhorendheid"kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van het bestaan van "helderhorendheid" een bewijs kunt leveren kun je een miljoen dollar verdienen: http://www.randi.org
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou je dat in godsnaam moeten bewijzen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opschrijven wat je 'helderhorend' denkt te horen en controleren of het echt vaker klopt dan door toeval veroorzaakt kan worden.
Of je woont gewoon in de buurt van en brandweer/politie/ambulance-post.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Impie, in het spirituele circuit is geen enkel bewijs nodig!
Van de God, waar jij over rept, ook niet en toch zijn er miljarden die in haar/hem geloven.
@juzerneem,jouw antwoord past precies in mijn straatje.
Kristal
12 jaar geleden
+1 Moolkeesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal zeer krachtig geformuleerd, Moolkeesje.
Ik snap die minnen absoluut niet, alsof goed lezen een kunst is geworden.
Mijn + daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och Bas, ik kijk er niet meer van op. Als men daar gelukkig van wordt, heb ik er toch weer een paar blij gemaakt.
Mij deert het niet (meer) !
Wat er in de wereld om je heen zou kunnen gaan gebeuren , is niet voor jouw verantwoording!
Je hebt er geen invloed op en geen inzicht in, jij moet gewoon jouw leven leiden.
Daar heb je je handen aan vol, als ik zo je toelichting lees.
Sluit je zelf af voor dit soort zaken, weiger het, stuur het weg!!
Ook al komt er daarna nog informatie bij je binnen, nou en?
Ze doen maar!
Laat die wereld maar lekker doordraaien.
Ga je eigen pad en volg dat zo goed mogelijk.
Wordt daar van bewust, als je je bed weer instapt, jij ligt er lekker en veilig, ongelukken en branden zijn er toch wel, iedere dag zelfs.
Slaap lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier hebben ze toch een woord voor? narcisme?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je minnetje.
Kristal
12 jaar geleden
Nee, BlackGear, dat heeft niets met narcisme te maken maar met de deur dicht doen voor ongenode gasten.
Jij laat ook je huisvoordeur niet de hele dag open staan. Dat zou iemand die eventueel helderhorend is of anderszins paranormaal (waar ik nu maar even vanuit ga) ook niet hoeven doen. Dicht doen die deur tot jij hem zelf open wilt zetten.
Zelfzorg noemen ze dat. +1 Ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, narcisme is wel iets heel anders.
waarschijnlijk hoor je ze 2 keer en is het een melding waar ze op afgaan.
de dag erop hoor je wat deze melding was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dat is nu de zegen van doofheid. Des avonds bij het ter ruste gaan pleur ik die dingen op het nachtkastje en heb (althans qua geluid ) een ongestoorde nachtrust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, nou, moolkeesje , wat een ruige taal!
Des avonds bij het ter ruste gaan, .......was zo een mooi begin van een poëtisch antwoord.
En dan..... pleur je die dingen op je kastje......
Zo jammer!
Wat een gemiste kans. Wel heel duidelijk!! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, halverwege mijn reactie, dacht ik, wat ben ik toch aan het zemelen en dan krijg je dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, zoiets dacht ik al, je begon zo lekker en toen stootte je volgens mij je elleboog of zo en de rest floepte er zo uit!
humor!
Kristal
12 jaar geleden
Loool Moolkeesje en Ed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond de overgang qua taalgebruik wel mooi gedaan. + voor Moolkees.
Je zou misschien met oordopjes in kunnen slapen. Zelf hoor ik ook altijd alles waardoor ik niet kan slapen, maar met oordopjes slaap ik stukken beter. Ze zijn bij de hema te koop voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is dit een Deja-Vu, je ogen zien iets en registreren het maar het komt ietsjes later door. Hierdoor heb je het idee dat je iets "al gezien hebt"
Wil je het zeker weten? schrijf deze ervaringen gelijk op zodra je wakker wordt, vergelijk dan nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer deze gevoeligheid nog een poosje vast te houden vanuit een verwondering dat je dit mag ervaren, los van of je er verder iets mee moet. Kijk er eens vanuit een afstandje naar, als een observator. Begin eens met op te schrijven wat je hoort met datum en tijd erbij, het fenomeen wat je ervaart al bestuderende.

Dat is dan níet om een statement te maken naar anderen als bewijs, al zou je het (ideetje van me) in dat opzicht nog interessanter kunnen maken door audio opnames te maken (mocht je een telefoon of laptop hebben waar dit mee gaat) waarin je je ingeving die je zojuist had inspreekt die je dan vervolgens direct naar jezelf e-maild. Er zit dan meteen een datum+tijd stempel aan vast. Probeer dit dan zo duidelijk en uitgebreid mogelijk te beschrijven. Een ander moment dat je daadwerkelijk het geluid van sirenes hoort neem je dit weer op.
Op die manier documenteer je, in het begin gewoon voor jezelf, op een best gedegen manier deze gegevens. Om een discussie bij te staan wordt je mogelijk zo eerder serieus genomen. Maar dat wil niet zeggen dat je automatisch hierdoor serieus genomen, dát ook weer niet. En wat zou het, het is van veel minder belang dan wat je er zelf mee gaat doen met deze ervaringen.

Wat wél van groot belang is voor je is dat je beter gaat slapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet gek dat je achteraf of de volgende dag pas hoort wat er gebeurd is als het niet in jou buurt was en ook nog op een nachtelijk tijdstip. Het is vaak pas de volgende dag in het nieuws, of het nieuws versprijdt zich van mond tot mond.

Bij mij was er 10 jaar geleden ofzo brand in een portiek naast ons. Wij werden pas 's nachts gewekt door de brandweer en hoorden pas de volgende dag wat er gebeurd was. Dat is normaal en heeft niets met voorgevoel of zesde zintuig of paranormale gaven te maken of dromen die je hebt. Ik zou er niet langer voor wakker liggen. Ik zou dan ook heel erg paranormaal begaafd zijn, ik zag de brandweer immers aan mijn deur staan :-), maar ik be het niet, k blijf ook met beide benen op de grond staan, is voor jou misschien ook een goed idee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pas als je gegil hoort en brandende mensen een huis uit ziet rennen terwijl je in bed ligt en achteraf pas sirenes hoort zou ik me zorgen maken....