Hoe komt het dat ik rare dingen hoor en het de volgende dag ook echt allemaal gebeurt?

Ik heb dit nu vaker mee gemaakt dat als ik op bed lig en wil gaan slapen dat ik opeens sirenes (brandweer, politie of ambulance) hoor, en als het dan de volgende dag is hoor ik ze weer en krijg ik te horen dat er een ongeluk gebeurt is of een brand is geweest. Het is heel erg vervelend want ik kan daardoor heel slecht slapen ik heb nu al 2 nachten achter elkaar gehad dat ik 12 uur pas lag te slapen en ik moet er de volgende dag weer half 7 uit omdat ik dan weer een hele dag naar school toe moet en dan lig ik thuis op de bank half te slapen omdat ik er over dag geen last van heb, dan ben ik blij dat ik even kan slapen. Maar dan is het meestal in de avond wel weer raak..
Weet iemand hoe je hier mee om moet gaan of je het beste er van af kan komen of wat het dan ook maar mag zijn?

Groetjes

Weet jij het antwoord?

/2500

Vaak is dit gewoon toeval. Je onthoudt de keren dat je eraan dacht en dat het daadwerkelijk de volgende dag gebeurt. En je vergeet de keren dat dat niet zo is. Zo werkt vaak iemands gedachtengang. Dat is heel normaal, omdat wij mensen graag verbanden leggen, we willen ongrijpbare zaken verklaren. Verder is het zo dat de kans dat er een ongeluk gebeurt en dat je daarvan iets ziet heel groot is. Ik zie tijdens mijn dagelijks autoritten ook zo vaak een ongeluk, alleen ik leg niet de link die jij legt. Als je je het bovenstaande realiseert, dan vermoed ik dat je vanzelf van deze gedachtengang afkomt, succes hiermee!

De oorzaak daarvan zou wel eens "helderhorendheid"kunnen zijn.

Wat er in de wereld om je heen zou kunnen gaan gebeuren , is niet voor jouw verantwoording! Je hebt er geen invloed op en geen inzicht in, jij moet gewoon jouw leven leiden. Daar heb je je handen aan vol, als ik zo je toelichting lees. Sluit je zelf af voor dit soort zaken, weiger het, stuur het weg!! Ook al komt er daarna nog informatie bij je binnen, nou en? Ze doen maar! Laat die wereld maar lekker doordraaien. Ga je eigen pad en volg dat zo goed mogelijk. Wordt daar van bewust, als je je bed weer instapt, jij ligt er lekker en veilig, ongelukken en branden zijn er toch wel, iedere dag zelfs. Slaap lekker.

waarschijnlijk hoor je ze 2 keer en is het een melding waar ze op afgaan. de dag erop hoor je wat deze melding was.

Je zou misschien met oordopjes in kunnen slapen. Zelf hoor ik ook altijd alles waardoor ik niet kan slapen, maar met oordopjes slaap ik stukken beter. Ze zijn bij de hema te koop voor een paar euro.

Meestal is dit een Deja-Vu, je ogen zien iets en registreren het maar het komt ietsjes later door. Hierdoor heb je het idee dat je iets "al gezien hebt" Wil je het zeker weten? schrijf deze ervaringen gelijk op zodra je wakker wordt, vergelijk dan nog eens.

Probeer deze gevoeligheid nog een poosje vast te houden vanuit een verwondering dat je dit mag ervaren, los van of je er verder iets mee moet. Kijk er eens vanuit een afstandje naar, als een observator. Begin eens met op te schrijven wat je hoort met datum en tijd erbij, het fenomeen wat je ervaart al bestuderende. Dat is dan níet om een statement te maken naar anderen als bewijs, al zou je het (ideetje van me) in dat opzicht nog interessanter kunnen maken door audio opnames te maken (mocht je een telefoon of laptop hebben waar dit mee gaat) waarin je je ingeving die je zojuist had inspreekt die je dan vervolgens direct naar jezelf e-maild. Er zit dan meteen een datum+tijd stempel aan vast. Probeer dit dan zo duidelijk en uitgebreid mogelijk te beschrijven. Een ander moment dat je daadwerkelijk het geluid van sirenes hoort neem je dit weer op. Op die manier documenteer je, in het begin gewoon voor jezelf, op een best gedegen manier deze gegevens. Om een discussie bij te staan wordt je mogelijk zo eerder serieus genomen. Maar dat wil niet zeggen dat je automatisch hierdoor serieus genomen, dát ook weer niet. En wat zou het, het is van veel minder belang dan wat je er zelf mee gaat doen met deze ervaringen. Wat wél van groot belang is voor je is dat je beter gaat slapen!

Het is niet gek dat je achteraf of de volgende dag pas hoort wat er gebeurd is als het niet in jou buurt was en ook nog op een nachtelijk tijdstip. Het is vaak pas de volgende dag in het nieuws, of het nieuws versprijdt zich van mond tot mond. Bij mij was er 10 jaar geleden ofzo brand in een portiek naast ons. Wij werden pas 's nachts gewekt door de brandweer en hoorden pas de volgende dag wat er gebeurd was. Dat is normaal en heeft niets met voorgevoel of zesde zintuig of paranormale gaven te maken of dromen die je hebt. Ik zou er niet langer voor wakker liggen. Ik zou dan ook heel erg paranormaal begaafd zijn, ik zag de brandweer immers aan mijn deur staan :-), maar ik be het niet, k blijf ook met beide benen op de grond staan, is voor jou misschien ook een goed idee. Toegevoegd na 1 minuut: Pas als je gegil hoort en brandende mensen een huis uit ziet rennen terwijl je in bed ligt en achteraf pas sirenes hoort zou ik me zorgen maken....