Dat zijn normale krachten, maar abnormaal begrepen of alleen door abnormalen begrepen...

En alles met BermudaDriehoeken en Spiegelkamers heeft daar niets mee van doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga naar huis. Hier is niets meer aan. Xinix, goed. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doed zo XiniY
Dat met die Bermuda 3hoek heeft te maken met snel veranderende weersomstandigheden,dus niets geheimzinnigs aan. Van verdwijningen uit spiegelkamers heb ik nog nooit gehoord,maar zal wel te mag=ken hebben met een geheime uitgang!

Toegevoegd na 2 minuten:
Paranormale krachten bestaan,maar kunnen niet worden verklaard,weet ik uit eigen ondervinding. Maar dat heeft met die zogenaamde verdwijningen weinig uit te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waachijnlijk ook met Bruce Lee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verbaasd me peter dat je niet in leven na de dood gelooft en wel in het paranormale.Ik geloof beide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat verbaast nij dan weer!
Verdwijningen in de Bermudadriehoek zijn zoooo begin vorige eeuw!

Het gebied van de Bermudadriehoek staat bekend om de moeilijke navigeerbaarheid, vooral bij de slechte weersomstandigheden die daar nogal eens heel onverwacht kunnen optreden.

Het is heel frappant dat die verdwijningen ophielden zodra de schepen en vliegtuigen over radar (en nu GPS) beschikten.

De verdwijningen uit spiegelkamers ken ik niet. Heb je het over een goocheltruc?

Hoe dan ook, met paranormale krachten heeft dit allebei helemaal niets te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet verklaarbare krachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat zoiets bestaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wel! Hoe minder je weet, hoe minder je kunt verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en als ouwehoer dood is,wordt iemand anders ouwehoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedro, ik denk dat je 'nog niet verklaarde krachten' bedoelt. Deze man suggereert dat er krachten zijn die nooit verklaard kunnen worden. De twee zijn iets totaal verschillend. Ik geloof niet dat er is iets functioneel van krachten bestaat, die niet kan worden verklaard. Dit zou betekenen dat Natuur iets willekeurig uit zijn mouw tovert... I'm with Einstein: "I, at any rate, am convinced that He does not throw dice."
Je wilt een interessante vraag stellen, maar haalt 2 dingen door elkaar.
Deze hebben niets met elkaar te maken.
Paranormale krachten zijn dingen die gebeuren buiten de invloed van mensen om en wetenschappelijk niet te verklaren zijn.
De wetenschap wil deze zaken vaak verklaren als producten van de hersenen buiten de echte realitiet om.
Voorstanders van dit soort zaken geven er een heel andere uitleg aan, maar ook hun kunnen het niet verklaren.
Als b.v. bij een handoplegging de pijn verdwijnt dan zal de wetenschap het verklaren als inbeelding, maar het feit blijft wel dat de pijn weg is en voorstanders spreken dan van paranormale kracht.
Zo zijn er talrijke voorbeelden van deze bijzondere en onverklaarbare krachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paranormaal of paranormaliteit staat voor verschijnselen, waarnemingen, wetenschappen of vermogens die niet wetenschappelijk kunnen worden verklaard[1] (het voorvoegsel para betekent 'naast' of 'voorbij'). Volgens een percentage aanhangers van het paranormale is het onmogelijk om paranormale verschijnselen, waarnemingen of gaven te bewijzen, omdat wetenschappelijke tests niet toereikend zijn. Wetenschappers (in dit verband vaak sceptici genoemd) beargumenteren dat niet objectief vast te stellen is of de tests niet toereikend zijn of dat de verschijnselen andere oorzaken hebben.

De parapsychologie is een controversiële wetenschappelijke discipline die onderzoekt of de menselijke geest in staat is tot het paranormale. Dergelijk onderzoek vindt bijvoorbeeld plaats op het Paranormaal Instituut (P.I.) te Utrecht. Een wetenschapper die onderzoek doet naar het paranormale is Rupert Sheldrake.

Iemand die regelmatig gebruik maakt van paranormale waarneming wordt in het westen een medium of paragnost genoemd. Omdat het bestaan van paranormale waarneming nooit bewezen is, is het niet mogelijk de betrouwbaarheid van een medium of paragnost objectief vast te stellen. Mensen die zich tot mediums of paragnosten wenden voor advies doen dit doorgaans in goed vertrouwen, vaak als aanvulling op- of als alternatief voor medisch advies. Er bestaat enige controverse aangaande paranormale dienstverlening, omdat hier - anders dan in medische disciplines - geen wettelijke richtlijnen van toepassing zijn, terwijl vanuit de paranormale waarneming soms wel een medische indicatie wordt geclaimd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zijn normale krachten? als ik zie iemand spreken/vragen over zgn bovennatuurlijke krachten vraag ik me af waar ziet hij/zij het verschil tussen "boven" en "natuurlijke"? het is één. alles is met elkaar verbonden. paranormale krachten zijn even normaal, bestaan ook hier en nu, in deze één en hetzelfde realiteit. "boven" realiseert zich in "natuurlijke" waarom zou iemand denken dat paranormale krachten niet in de vorm van ehm normale krachten kunnen en doen manifesteren... laat die bermuda even staan je weet het toch niet voordat je er zelf in verdwijnt :) hoeft ook niet zover te zoeken: denk aan je eigen (on)bewuste emoties, gevoelens, dromen, gedachten, impulsen etc denk jij dat paranormale krachten er geen invloed op hebben? ...op de manier dat jij het niet eens merkt? misschien... heel misschien... is je hele persoonlijkheid volledig geintegreerd in één realiteit :) en is je leven te vergelijken met het leven van een druppel water in rivier? en is er gewoon een aparte naam verzonnen voor de krachten die buiten bepaalde visie vallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paranormaal is zo normaal.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het één is, moet je het kunnen laten zien. Dingen die we wel kunnen zien, en dingen die we niet kunnen zien, kan ik niet als één zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet niets want er is geen als
het is één
of jij het ziet of niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps: hoe primitief moet je zijn om eenheid niet kunnen zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wát is één? Iets dat bestaat en iets dat niet bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
realiteit is één. en als je bedoelt dat je twee of meer realiteiten waarneemt dan moet je je laten checken bij de de doctors, vriend. want het lijkt heel erg op schizofrenie :) en voor zo ver je beweert dat jij een zelfbewuste volwassene mens bent met gezonde verstand dan moet jij één realiteit waarnemen. punt is, je bent geen zelfbewuste volwassene mens met gezonde verstand, sorry dat ik het weer zeg... want als je een beetje abstract zou kunnen denken zou je heel makkelijk de eenheid kunnen zien tussen dingen die jij wel ziet en dingen die jij niet ziet. beide zijn dingen. beide zijn realiteit. het verschil is dat somige dingen zie je en andere niet. maar het heeft niets te maken met realiteit zelf. die is één en die blijft één. je hoort ultrageluid niet, honden horen het wel. dat jij als mens geen ultrageluid hoort betekent toch niet dat dat niet bestaat. ik begrijp dat jij zo graag wilt geloven dat dat wat je niet ziet bestaat niet, en iedereen die iets meer ziet dan jij of iets anders ziet dan jij is voor jou gelijk een fantast "Iiets dat bestaat en iets dat niet bestaat?" eerst, je had het over iets dat je ziet en iets dat jij niet ziet. en niet over iets dat bestaat en iets dat niet bestaat. verwar je niet. je mag denken dat iets dat jij ziet = bestaat en iets dat jij niet ziet = niet bestaat. maar dat is dus primitief. twee, dat wat bestaat en dat wat bestaat niet is één, ja. dat wat je ziet en dat wat je niet ziet is één, ja. zie eerste alinea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Realiteit is één, dat heb je goed gezien. Realiteit en fantasie zijn twee. Tenzij je fantasie wilt zien als onderdeel van de realiteit. Ultrageluid is aantoonbaar, op een heleboel verschillende manieren. Dat is dan ook de reden, dat het bestaan van ultrageluid wordt geaccepteerd. Paranormale krachten zijn niet aantoonbaar, op geen enkele manier. Dat is dan ook de reden, dat het bestaan van paranormale krachten niet wordt geaccepteerd. Als we straks een witte Kerst krijgen, staat er een mooie sneeuwpop in de tuin. Tegelijk vliegt de Kerstman met zijn arrenslee door de lucht. Ze zijn beide met het Kerstfeest verbonden - in die zin zijn de één. Maar op een bepaalde manier vind ik toch dat die sneeuwpop en het geloof in de vliegende Kerstman niet één zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat bedoel ik, geen zelfbewuste volwassene mens met gezonde verstand realiteit is één, met geluiden en ultrageluiden, met paranormale en natuurlijke krachten, met dingen die je ziet en dingen die je niet ziet alles is onderdeel van één realiteit ultrageluid werd aantoonbaar wanneer het werd ontdekt, jij hebt paranormale krachten nog niet ontdekt je hebt sneeuwpop fase nog niet eens voorbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, je neigt weer naar beledigende uitspraken. Stop daar alsjeblieft mee, anders moet ik deze discussie weer als gesloten beschouwen. Ultrageluid is aangetoond. Voor iedereen die het niet zelf kan horen, zijn er andere manieren om toch te kunnen merken dat het bestaat. Ik zoek naar iets vergelijkbaars voor paranormale krachten, kennis, of beïnvloeding - bedenk het maar. Vandaar mijn vraag: als je denkt dat er iets paranormaals bestaat, laat dat dan zien. Direct of indirect, dat maakt niet uit. Jij bent degene die denkt dat het bestaat, dus nodig ik jou uit om het te laten zien. Bij ultrageluid, infrarode straling, magnetisme, radioactiviteit, atomen - overal is het gelukt om dingen die niet automatisch waarneembaar zijn, toch waarneembaar te maken. Daardoor zijn de ongelovigen overtuigd. Van jou vraag ik nu hetzelfde, maar dan voor paranormaliteit. Niet blijven roepen dat het bestaat - dat heeft ook niet geholpen bij ultrageluid en de andere dingen die ik hierboven noemde. Ook niet roepen dat ik te stom zou zijn om het te zien - ook dat heeft niet geholpen bij ultrageluid en al die andere dingen. Nee, gewoon in goed overleg een manier bedenken om het zichtbaar, voelbaar, ruikbaar of tastbaar te maken. Dat heeft bij ultrageluid en al die andere dingen goed gewerkt. Dat zal ook bij paranormale krachten werken - tenminste, als ze bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed mn eerste reactie op dit vraag lezen
daarin antwoorden op je vraag zoeken
met een beetje geluk vind je ze wel en ter info: ultrageluid is een voorbeeld
je hoort het niet tenzij jij een bepaalde metingsinstrumenten gebruikt
zonder die metingsinstrumenten kan je ultrageluid niet horen
honden kunnen het wel horen zonder extra instrumenten erbij
er zit dus verschil tussen gehoor van honden en mensen
er zit geen essentieel verschil tussen frequenties die menselijke oor van natuur kan horen en frequenties die veel hoger of lager liggen
het allemaal zijn geluiden, frequenties
zowel ultrageluid als gewone geluid horen bij één en hetzelfde realiteit
precies hetzelfde geldt voor krachten, natuurlijke en paranormale
beide zijn krachten en beide horen bij een en hetzelfde realiteit
maar in dit geval er zijn voor jou geen extra instrumenten beschikbaar
dus je kan het niet meten, niet aantonen
maar sommige mensen zien het op natuurlijke manier
net als een hond hoort ultrageluid op natuurlijke manier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en voordat jij iets nog zegt
ik wil duidelijk maken dat er verschil zit tussen dingen die jij wel en niet ziet
en
dingen die wel en niet bestaan ik begrijp dat jij het liefst met elkaar wilt mengen
maar dat is dan alleen je in fantasiewereldje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, je schrijft:
"er zijn voor jou geen extra instrumenten beschikbaar
dus je kan het niet meten, niet aantonen
maar sommige mensen zien het op natuurlijke manier" En precies dat geeft mij de mogelijkheid te zien dat er toch iets paranormaals bestaat. Namelijk door samen te werken met mensen die zeggen dat zij het wel zien. Daarom vraag ik steeds opnieuw om die samenwerking. Wie weet een manier om mij (en vele anderen) te laten zien dat paranormale krachten bestaan? Als paranormale krachten bestaan, dan zijn die manieren er. In overleg moeten we daar wel uit kunnen komen. Dus opnieuw: heb je een voorstel om te laten zien dat die paranormale krachten bestaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. je kan je zelf niet eens van de voorbeelden met geluiden abstraheren, laat maar zeggen van de wereld 2. je werkt absoluut niet mee. voor een goede wetenschapper is het paranormale een oceaan van het onbekende, een oneindigheid van de mogelijkheden. wat zou een wetenschapper niet willen geven om te weten hoe zoiets als telepathie werkt. maar jah, dat geldt alleen voor een goede wetenschapper. die streeft naar het onbekende. en iemand die het onbekende gewoon weg stopt en fantaseert dat het gewoon niet bestaat blijft het onbekende 3. je ziet het niet op de natuurlijke manier en er zijn voor jou geen instrumenten beschikbaar
dat maakt van jouw een mens tijdje terug die nog niets over het bestaan van de ultrageluid wist, en die zit op zn vieren vóór een hond en vraagt hem ultrageluid laten horen... hond is niet dom, ik ben ook geen idioot
dus nee
ik heb geen voorstel voor jou doei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps:
en als je zo slim bent en zo graag
wilt horen zien en meten
dan ga je zelf dan een instrument ontwerpen
die je deze mogelijkheden biedt
dat is pas wetenschap (Marita) pps:
ga je veel geld verdienen, weet je wel (Javid)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://msa4.files.wordpress.com/2008/08/ostrich.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ja, ik heb nog een voorbeeld en ik hoop dat jij het dit keer begrijpt en mij niet meer lastig valt op mn reacties er is een glas vol met water die staat op het rand van een tafel en er is een glas vol met water die staat op het rand van een tafel die staat in het midden van een lichte kamer in een grote apartement in een mooie huis die staat aan een gezellige kade langs een gracht in een stad in een land op een continent op een planeet in het zonnestelsel in een punt in het galaxy op een tijdstip van X aantal seconden sinds het begin van de tijd voel je het verschil?
en niet vergeten: één en hetzelfde glas! nou, als ik kijk wat jij hier op GV doet lijkt het heel erg dat jij ziet alleen een glas... je ziet die tafel niet eens anders waarom zou je hier overal zeiken "laat mij zien laat mij zien"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar goed stel je voor je ziet een glas vol met water die staat op het rand van een tafel en Marita bijvoorbeeld ziet hetzelfde glas vol met water die staat op het rand van een tafel in het midden van een kamer etc etc etc weer, niet vergeten:
één en hetzelfde glas één en hetzelfde realiteit in dit situatie maar met een beetje andere omstandigheden, namelijk als jij een beetje normaal zou doen er is inderdaad een mogelijkheid voor Marita om jou iets laten zien EN HET IS MEERDERE KEREN HIER OP GV AL GEBEURD het is aan jou meerdere keren duidelijk met voorbeelden uitgelegd dat als jij iets meer wilt zien dan alleen maar een glas vol water dan moet je je kijk, je standpunt, je visie, je blik, je gezichtsveld verbreden om dit te kunnen doen moet je leren abstraheren maar nee
wat jij doet is totaal iets anders
eerst, je zegt er is helemaal geen tafel, geen kamer, geen apartement, geen huis, geen planeet
jah pfffffffffffff haaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllooooooooooooooo
glas hangt in het midden van het niets zeker
...waar sta jij zelf dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
twee, behalve dat jij zegt dat er is alleen maar een glas en niets meer dan dat, je vraagt mensen om jou bewijzen dat een kamer bestaat, en planeet bestaat ook, en dat er bestaat nog veel meer dan jij piepkleine zandkoretje ooit zou kunnen bedenken verzinnen dromen voelen fantaseren alles bij elkaar drie, je wilt je eigen ego nog gelijk geven door andere mensen te beschuldigen dat ze jou niet meer kunnen laten zien dan een glas met water terwijl er meerdere keren wordt uitgelegd dat enige wat moet je doen is breder gaan kijken. want realiteit is er. dus... jij doet niet nromaal, jij doet dom en primitief
je doet dom en primitief al alleen doordat jij zo arrogant en onwetend bent dat jij denkt dat jij alles ziet en weet. en dat er bestaat niet dat wat je niet ziet. je verwarde het zelfs in het gesprek een aantal keer sterker nog je doet nog dommer en primitiever dat jij denkt dat jij weet wat paranormale krachten zijn terwijl je kan niet eens in het materiele de éénheid kunnen zien. en dan moet er aan jou de basis nog worden uitgelegd dat elke object in de wereld is gemaakt door één en hetzelfde substantie, of het nou een glas is of een galaxy sorry maar het is gewoon zo. voor een normale mens die wilt iets weten zou alles wat aan jou hier verteld is heel duidelijk zijn. maar jij snapt het niet alsof jij een betone 2 meter breed balk op je voorhoofd hebt en sorry ik kan wel soms grof overkomen maar dit is mijn natuurlijke reactie op domheid en primitiviteit in actie... en sorry maar ik heb hier geen tijd meer voor
veel success