Is het mogelijk om geesten te leren zien?

Een tijd terug zijn er 2 mensen die me erg dierbaar waren helaas heengegaan. Ik ben toen bij een medium geweest en zij heeft contact met hen gemaakt en hen ook gezien. Zelf zou ik dat ook heel graag willen, contact maken met hen en hen zien. Maar de twijfel sloeg toe omdat iemand me ook vertelde dat je dan ook slechte geesten ziet. Alsnog ben ik nieuwsgierig of je zoiets kunt leren of dat dat een aangeboren gave is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon zeggen dat je ze ziet, net als dat medium.
Ritsuka
12 jaar geleden
ik zou er niet aan beginnen, ook al is het pijnlijk, probeer het te accepteren dat ze weg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou net zeggen, een medium verteld gewoon wat je graag wilt horen, dus dat ze ze zien etc. Pure oplichterij is het als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk zegt het medium dat zij ze ziet. Dat is leuk voor de klant om te horen! Geloof er niet in, ze kennen het trucje (cold reading) en houden je voor de gek. Er is nog nooit echt iemand opgestaan die het daadwerkelijk kan. Google maar eens op James Rhandi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cavecanam welke aflevering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel dat geesten bestaan en dat jij in leven na de dood gelooft, zou je dan niet lever hebben dat die familieleden van jou al in het hiernamaals zijn in plaats van hier nog een beetje op aarde rondzwalken in een vorm die niemand kan zien en niemand begrijpt? Om het maar eens mooi zweverig te zeggen: 'stuur ze naar het licht'. Ze hebben hier niks meer te zoeken en jij moet ze ook niet zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vervelend de situatie ook voor je is: geesten bestaan niet, het medium heeft je alleen opgelicht en evt je portemonnee leeggemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je je beter neer kan leggen bij het feit dat je geen direct contact meer met ze kan hebben. Geesten zijn nooit bewezen. Mensen kunnen beweren ze gezien te hebben maar hoe weet je zeker dat zij de waarheid spreken. Mensen die niet goed voor zich zelf zorgen kunnen waanbeelden krijgen en deze aan bovennatuurlijke dingen koppelen. Maar dit is dus niet echt! Dit betekent niet dat je ze kwijt bent, ze blijven immers altijd in abstracte vorm in jouw hart en gedachten hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je denkt geesten van overledenen te zien wordt je opgelicht, zeker door iemand die er geld voor vraagt. Hetgeen je ziet, is een manifestatie van boze geesten. Dus als je denkt een dierbare te zien, is dat een boze geest die zich voordoet alsof hij je dierbare is. Het doel is verleiding tot die boze geest en afleiding van God en zijn Woord
Cryofiel
12 jaar geleden
Zoals gebruikelijk krijg je op een vraag als deze vooral antwoorden van gelijkgestemden. De realisten houden het bij een reactie - ze hebben intussen ervaren, dat het geven van een eerlijk antwoord helaas niet op prijs wordt gesteld door die gelovigen die alleen maar hun eigen wereldje willen horen, en al het andere al bij voorbaat afwijzen. Omdat je als realist op hete eieren moet lopen bij dit soort vragen, kiezen velen ervoor een reactie te plaatsen in plaats van een antwoord, en kiezen ook velen ervoor maar helemaal weg te blijven - veel te gevaarlijk, zulke vragen met zo'n hoog gehalte aan vooringenomen publiek. Wel jammer dat het helaas zo moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hoeft niet perse moeilijk te zijn, maar het is in ieder geval gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Cryofiel; je hebt een punt. Mijn antwoord was misschien volgens sommigen niet realistisch, maar ook hopelijk niet te veel naar de andere kant.
Wel boeiend wat je zegt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zeggen altijd: ''je kunt alleen geesten zien als je er in geloofd'' Met andere woorden: '''het zit tussen je oren'' geesten bestaan niet, anders was dat al lang bewezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat we hier een beetje het gevaar onderschatten van mensen die er WEL in geloven maar BANG zijn voor slechte ervaringen. elk persoon kan in een psychose raken, dingen verkeerd intrepteren en het zien als DE waarheid.
het is levensgevaarlijk voor sommigen. ik heb hier kunnen lezen dat er iemand was die er ZO van overtuigd was dat een overleden dierbare zat te wachten dat deze persoon een eind aan het leven heeft gemaakt. of het nu wel of niet bestaat, het kan gewoon gevaarlijk zijn, dus het wellus nietus vind ik begrijpelijk, maar hiermee schieten we (zoals gewoonlijk :) niet zo heel veel mee op. feit blijft dat er mensen totaal van hun pad zijn geraakt en zijn doorgedraaid van het geloven in geesten, en vind dat hier in dit geval wat meer voor gewaarschuwd moet worden omdat dit meer effect heeft dan te zeggen dat het niet bestaat want dit zal waarschijnlijk weerlegd worden. hier moet iemand ook daadwerkelijk voor open staan om het van de andere kant te kunnen bekijken zonder het gevoel te hebben persoonlijk aangevallen te worden of niet serieus genomen te worden, want dit is simpelweg totaal niet het geval ook al kan het zo lijken. pas dan is er duidelijk te maken dat het geloven in (wat het dan ook kan zijn) pure logica is heel menselijk is (en vooral uit te leggen WAAROM maar dit is een hekel puntje omdat je in feite verteld dat interpretaties niet hoeven te kloppen aangezien mensen gelijk in de verdediging schieten in de meeste gevallen) (he, pff...wij wetenschappers toch ook altijd....!!!) ;-) maar heb wel het beste met de vraagsteller voor, dus sommige opmerkingen hier vind ik een beetje neerbuigend overkomen, en vind dit echt niet de manier om mensen verder te helpen, ook al denk ik P E R S O O N L I J K (de eieren waar ik loop nu) dat het de waarheid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gecondoleerd, ten eerste...
Iedereen hier zegt zowat dat geesten niet bestaan. Ik zelf weet dat ze bestaan, na bepaalde ervaringen. Ik denk niet dat mediums iets nep doen. Anders ben je wel een erg slecht persoon als je mensen zo oplicht. Anyway, geesten leren zien... Da's wat moeilijker. Kan die medium je het niet leren?
Cryofiel
12 jaar geleden
GV is een kennissite - geen wonder dus, dat je veel zult horen dat er geen aanwijzingen zijn, dat geesten bestaan (dat is iets anders dan zeggen dat geesten niet bestaan...). Niet alle mediums bedriegen hun klanten. Neem bijvoorbeeld Derek Ogilvy. Hij is er zelf van overtuigd dat hij bijzondere dingen kan, dus in die zin is hij geen oplichter - al is meermaals duidelijk aangetoond dat hij in werkelijkheid niets kan. Derek pleegt overigens wel contractbreuk. Hij heeft een contract getekend waarin hij verklaarde dat hij niet meer zou beweren dat hij over paranormale gaven beschikt - maar hij houdt zich niet aan dat contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het medium heeft mij niet opgelicht, zij wist verrassend veel dingen over mij en over mijn dierbaren. Ze kreeg ook op het moment dat ze contact zag pijn op de plek waar de overledene ook last van had. En ze noemde ook heel veel details, over hen en over mij. Niet over hoe ik ben maar wat ik door heb gemaakt, bijvoorbeeld dat ik net verhuisd ben en zo... en ik had zelf nog helemaal niets verteld. Deze dingen zei ze ook allemaal zonder te aarzelen... Dus echte oplichterij vind ik het zelf niet. Als deze vrouw echt een oplichtster was aarzelde ze wel, dacht ze heel lang na en wist ze verder niks over wat ik doormaak. Ook zei ze over deze 2 dierbaren wat voor types het waren en hoe ze eruit zagen en dat klopte ook. En ook weer zonder dat ik wat gezegd had. Dus niet alle mediums zijn oplichters zoals Cryofiel zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik iets geleerd heb van J.K. Rowling is het dat overledenen terug proberen te krijgen je alleen maar ongelukkiger maakt. Lees de vertelsels van Baker de Bard eens. En dat het verhaal van de 3 broers.
Cryofiel
12 jaar geleden
@Blieje, ik zeg NIET dat alle mediums oplichters zijn! Enneh - jouw relaas over jouw bezoek aan een medium is typerend voor een medium dat gebruik maakt van Cold Reading.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het met je eens Cry. voor dit soort mediums is het echt een eitje. op het moment dat iemand er naartoe gaat staat men 99 van de 100 keer in de 'Forer-effect-modus'. op internet zijn er filmpjes te zien van bv Char die totaal niets doorkrijgt als de persoon t.o. haar niet genoeg loslaat waar ze niets mee kan. heb weleens iemand gesproken die er heilig van overtuigd was dat er meer was tussen hemel en aarde. ze liet me een foto zien van een overleden persoon. ik heb haar een paar dingen gevraagd (puur cold reading van een foto kan ook, info komt vanzelf) maar het was uit interesse. (gewoon kijken of het klopt wat ik dacht te dien) wat ik vroeg klopte als een bus, en was er van OVERTUIGD dat ik paranormale gave had. blijkbaar was ze zelf niet zo helderziend en voelend als dat ze zelf dacht, want met gezond verstand en 5 zintuigen is er ook van alles te zien en terug te spelen op de persoon, en had ze geweten dat ik niets voel van deze persoon, en zeker niet van HEM doorkreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK zeg WEL dat mediums oplichters zijn , mag dat ?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Toen ik jong was hadden wij een hond die overleed.
Ik was enorm verdrietig omdat ik haar kwijt was.
Mij werd toen verteld: "Als jij aan haar denkt, dan denkt zij aan jou, waar ze ook is."
De herinnering aan haar wanneer ik aan haar denk is als het zien van haar geest in de band die we samen hadden.
Denk ik aan haar en de herinnering, dan kijkt ik naar haar en zij naar mij, zo is onze geest met elkaar verbonden.

Het beste antwoord

Het zien van geesten heeft alles te maken met de geestelijke gevoeligheid (wat liefde is) die je je in vorige levens hebt eigengemaakt, en daar is de één dus verder in dan de ander, simpel. Op het moment dat iemand dit bezit, en daarin bij zichzelf kan blijven, dus zich niet laat afleiden door anderen, of beïnvloeden door anderen, kun je een heel eind komen. Het is echter gevaarlijk om dit zomaar ff uit de losse pols te gaan doen, want er is inderdaad ook een negatieve astrale wereld. Kijk naar jezelf, kijk hoe je in het leven staat en je weet waar je bent, en wat de eventuele mogelijkheden voor je zijn...

Voor alsnog zijn er twee minpuntjes waarom jij dat niet zo snel zou kunnen...Allereerst nieuwsgierigheid, de wereld van licht laat zich niet leiden zoals hierboven al vermeldt werd, en nieuwsgierigheid breekt af, en daar doen ze niet aan... En je twijfel...als die mensen je zo heel dierbaar zijn geweest, en dit bagatelliseer ik niet, dat zijn ze in je gevoel aanwezig, en vanuit dat gevoel zou er een begin kunnen ontstaan waardoor jij voelt dat ze er zijn...zolang je niet twijfelt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoop dat dit wat duidelijker voor je is, en als je vragen hebt, hoor ik het wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ik geloof wel dat je zoiets kan leren, maar ik zou er wel mee oppassen. Je zou misschien is een keertje naar een spiritueel winkeltje kunnen gaan, en het daar vragen. Of ergens op internet rond neuzen naar een eventuele cursus. Ik zou sommige dingen hierin wel met een korreltje zout nemen, want ook in dit soort dingen is niet iedereen te vertrouwen.
Sucses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook zonder dat jij ze ziet, zijn ze bij jou, als jij dat gelooft. Dan maak je contact.
Daar hoef je niets speciaals voor te doen, niets specialers dan soms aan hen denken. Dan weet je als je een probleem hebt, hoe zij je zouden helpen, wat ze zouden zeggen. Of je weet hoe blij ze voor je zouden zijn bij een succes.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier ben ik het niet mee eens. mijn vader was ook altijd bezig men handoplegging en de geestenwereld. het is me met de paplepel ingegoten zeg maar en was er ook van overtuigd dat het kon.
toen hij overleed heb ik een paar keer dromen gehad (logisch, in de slaap verwerkt men indrukken en emoties) die ik zag als signaal. ik geloofde dus dat hij er nog ergens was, maar zien??? nee dat niet, al vond ik het een superfijn idee. overal bleek hij op te duiken, behalve bij mij en had echt een sterke band met hem. voelde me dus enorm verraden.
bij mijn stiefmoeder spookt hij wel rond terwijl ze ons (zoals vaker na overlijden) een enorm oor aan heeft genaaid. mijn vader was het type: niemand doet mijn kinderen tekort, niemand maakt misbruik van hun, en zo wel dan laat ik je links liggen want dan wil ik niets meer met je van doen hebben. dus ik ben eens gaan denken van wat ik dacht waar te nemen, gewoon blanco. niet wetenschappelijk en niet spiritueel. en dit was van de ene kant even schrikken (er waren gewoon dingen die veel voor me betekenden en een houvast waren voor me) want er bleef niets staande van de dingen die ik dacht waar te nemen en hier een geloof in iets op te baseren. maar ik ben blij dat de knop bij mij om is, want het geeft me enorm veel rust om tegen dingen aan te kijken zoals ik dat nu doe/kan.
Leren kan je het niet .
Als je er open voor staat bestaat er een kans dat je de mooiste vorm van liefde mag meemaken .
Maar ga je er niet op focussen en zet er geen druk achter .
Zij laten zich niet dwingen om te verschijnen .
Maar het is ook al een vorm van liefde dat zij geregeld bij jou zijn en af en toe ook voelbaar zijn .
Maar geniet ook van het moment dat zij ook voelbaar zijn .
Omdat zij ook bij andere mensen een bezoekje afleggen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er beter mee leren leven dat mensen doodgaan. Lomp misschien, maar eerlijk.
Mensen gaan verder als ze overleden zijn, en jouw poging om contact met ze te blijven houden kan er enkel in resulteren dat je sferen/ emoties die met die personen verbonden waren terugkomen. Daar heb je niets aan, die mensen zelf zijn al weg.
Je kunt beter leren omgaan met het feit dat ze overleden zijn en daarvan leren dan dingen vast proberen te blijven houden die geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor sferen/emoties kunnen dan terugkomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dingen die bij die mensen hoorden. Bijvoorbeeld als iemand altijd een kwaadheid bij zich heeft gehad en hij / zij overlijdt, kan dat achterblijven en door nabestaanden nog gevoeld worden. Het is in essentie geen onderdeel van de ziel namelijk, en dus gebonden aan de aarde
Maar nu ga ik misschien wat ver. Het is ook een lastig onderwerp :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er kunnen zeker dingen gevoeld worden, maar m.i. omdat we enkel dit gevoel ZELF (in onszelf oproepen) en niet om een andere reden/oorzaak. loslaten is idd een goede tip. leren aanvaarden zonder dat het een belemmering blijft, maar het vasthouden aan mooie herinneringen dierbaarder en belangrijker zijn dan de wens om contact te blijven houden op welke manier dan ook.
Mijn moeder en zusje zijn overleden.
En ik kan dat ook niet echt accepteren.
Mijn moeder was nog jong en ik had haar nog zo hard nodig.Ik mis ze beide iedere dag en denk ook iedere dag aan ze.
Ook al zijn ze lichamelijk niet meer hier,ik voel en weet dat ze nog dichtbij me zijn.Vooral mijn moeder.
Ik denk en voel dat ze bij me is.Vooral op moeilijke momenten.Dat ze over me waakt.
Ik droom veel over haar en die dromen zijn altijd heel helder en duidelijk en voelbaar.En blijven ook bij me.Ik vergeet ze niet.Ik heb na haar dood ook dingen meegemaakt die niet verklaarbaar zijn.Ik heb dezelfde soort dingen ook gehoord van mensen die een kind hadden verloren.Mensen die daarvoor niet in zulke dingen geloofden.Ik vind niet dat je dat zelf moet willen opzoeken.
En eerlijk gezegd geloof ik de meeste mediums niet.Er zitten veel oplichters bij die zeggen wat je wilt horen en die gebruik maken van cold-reading.
En dat medium beweert ook nog jouw overleden dierbaren gezien te hebben?
Ja,natuurlijk dat beweren ze altijd.

Als jouw overleden dierbaren contact met je willen, merk je dat zelf.Zoals ik in mijn dromen.Dat geloof ik echt.
Je moet het verder een plaats geven en verder gaan met je leven.
Al ben ik daar voor mezelf nog niet uit.
Maar dat komt omdat ik mijn moeder eigenlijk nog heel erg nodig heb in mijn leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi, eerlijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte met alles, Karena! Mooi dat je dit zo deelt. +
Kristal
12 jaar geleden
Prachtig antwoord Karena.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
respect dat je er zo tegenaan kijkt lieve Karena en je niet mee laat slepen in alle andere dingen op dit gebied. als het je steun geeft is dat een heel mooi iets, ik heb dit destijds ook zo gevoeld.
nu kijk ik er zelf heel anders tegenaan, en nu is de gedachte ; ik zorg ervoor dat hij trots op me kan blijven' meer iets van 'ik ben dankbaar voor alles wat hij heeft bijgedragen in mijn leven, en zal het optimaal benutten in wat er nog komen gaat.' als dit voor jou de manier is meis, dan is dat prima. vergeet ze niet, en hoop dat je net zo dankbaar kan zijn voor hun bijdrage zodat de mooie momenten op een gegeven moment de pijn zullen overschaduwen, ook al blijft het gemis altijd. en dikke knuf en veel sterkte en vooral moed gewenst met alles wat de toekomst je zal gaan brengen.
je bent een knokker, en daar heb ik enorm veel respect voor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Karena: nou....eh....je bent hardstikke helderz\iend,toch?
dan is t hardstikke simpel voor jou om de geesten van je moeder en zus te zien? (tenslotte weet je ook alles over...Mij...?)
vééééél succes met je helderziendheid & geesten zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja,enne...(je zei t al:)...* no hard feelings,hè?* ...,..;-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Karena: op deze manier biedt ik toch ff mijn excuses aan ,want me vader en moeder vonden dat ik nou toch een beetje té fel heb gereageert op jouw. Maar ze vonden t ook niet leuk dat ik ahw. * verdacht* werd gemaakt en niet serieus genomen. Maar ze zeiden ook,dat ik dat niet zo had mogen zeggen over je moeder en zus enzo. Sorry,maar ik was écht heel boos dat ik niet sereius genomen werd,k? Ik geloof nou denk ik,wel dat jij ook wel het een en ander enzo heb meegemaakt,maar dat heb ikzelf dus ook (heel ander gebied) en heb dus ook een héle moeilijke tijd achter de rug.. Ze vinden dat ik nou juist me als een vervelende puber heb gedragen,ok?Zulke dingen had ik niet mogen zeggen en daarom dus ook moest ik van hun deze reactie ff geven... Maar wil jij dan ook een beetje rekening met mijn gevoel enzo houden? Alvast bedankt,Karena.. Enne,nou dan alvast de (échte) hartelijke groetjes, Dennis ;-)
Nee!

Dat medium heeft GEEN contact gemaakt met overleden mensen!
Waarschijnlijk heb je er aardig voor moeten betalen.
Dus heeft het medium jou vertelt wat je graag wilde horen.

Het succes van mediums en paragnosten kan worden toegeschreven aan zogenoemde cold reading-strategieën. Deze kunnen worden gebruikt om cliënten er ten onrechte van te overtuigen dat het medium meer kan waarnemen dan een gewoon mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik wel:
Al die aardige "spirituele" mensen die wel geloven in geesten en daarom op "een hoger plan" staan,
zijn blijkbaar toch te laf om een min
te motiveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verklaar je dan dat een mens zoveel over u kan vertellen die je nog nooit gezien heeft en dat alles dan nog klopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Alles' lijkt te kloppen omdat 'paragnosten' vooral dingen vertellen die de 'client' graag wil horen: "U bent een goede moeder", "u bent sceptisch", "u weet wat u wilt". Het soort dingen dat in elke horoscoop in elk blad staat. En waarvan u denkt : "heee, dat klopt best wel !"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En persoonlijke gebeurtenissen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk heb je de minnetjes gekregen, van mensen die twijfelen of dit soort dingen wel of niet bestaan en niet van die 'aardige'spirituele mensen.
want die blijven gewoon aardig en geven geen minnen.
En je begint je antwoord met Nee!
Dat vinden sommige erg kort door de bocht.
Ik trouwens niet hoor, ik hou wel van duidelijke antwoorden.
Dus van mij geen nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus er zijn mensen die twijfelen en er zijn 'aardige spirituele mensen'? Over kort door de bocht gesproken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezerneem natuurlijk is er nog een grote groep, als je dat graag wil lezen van me en dat is de groep die er geen barst van geloofd, de grootste groep dus, maar daar ging het hier niet om.
Ik probeerde uit te leggen waarom hij die minnetjes kreeg en van welke groep.
Vind je dat kort door de bocht?
En jouw uitleg is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond alleen jouw opdeling van de mensheid in 'mensen die twijfelen' en ‘aardige spirituele mensen’ kort door de bocht. Het impliceert namelijk dat mensen die twijfelen niet aardig zouden zijn. En dat vind ik nou weer niet aardig. Mijn uitleg van het 'zien van geesten' en 'allerlei persoonlijke dingen weten' door helderzienden en dergelijken ken je: dat is niet waar, is ingevuld door de clienten en wordt daarom onder gecontroleerde omstandigheden nooit aangetoond.
Het verbaast me iedere dag weer meer dat er nog mensen zijn die er in blijven geloven. Dan denk je echt niet goed na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juzerneem: Er zijn veel dingen die je misschien van Eddijst kunt vinden, maar niet dat hij denkt dat de twijfelaars en ongelovigen niet 'aardig' zouden zijn. Dat wil je graag lezen maar dat waren de woorden van Momopoyolo die door Ed gespiegeld werden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juzerneem Momopoyolo, stelt dat alle 'spirituele' mensen te laf zijn hun min te motiveren!
Dat is pas kort door de bocht.!!
Jij wilt alleen dingen lezen die in jouw straatje passen.
Maar wat Momopoyolo zegt, doet me niets hoor, ik spiegelde dat alleen.
Ben benieuwd naar je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed waar wil je dat ik op reageer dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet hoor, dacht dat we een gesprek hadden.
Ik ga nu slapen, weltrusten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook, welterusten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel niet letterlijk dat "alle spirituele mensen" te laf zijn om hun min te motiveren.
Mensen die er geen barst van geloven en twijfelaars en wel gelovers zijn in principe allemaal aardige mensen.
Minnen zonder motivatie vind ik niet zo aardig en het kan best zijn dat eddijst gelijk heeft dat dat juist gebeurt door mensen die twijfelen.
Of door mensen die mij te kort door te bocht vinden. Inderdaad ben ik soms kort door de bocht.
Zeker als ik het gevoel heb dat mensen voor de gek gehouden worden.
Dan wil ik daar graag voor waarschuwen.
Omdat ik zo aardig bent. En graag duidelijk ben.
En slechte ervaringen heb met mevrouw Jomanda.
Kristal
12 jaar geleden
Van mij dus ook geen min want ik min nooit ;-))
Aardig he? lol. Sterker nog Momo, je kan heel goed gelijk hebben in je antwoord.
Veel mensen die zeggen paragnosten/mediums te zijn, zijn niet zuiver, of ronduit bedriegers. Wat naar mijn persoonlijke mening niet wil zeggen dat het onmogelijk is om mensen zonder lichaam te ervaren/zien/voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
momopoyolo ja je begint je antwoord met Nee!
Niets mis mee hoor, doe ik ook wel eens en zie ook veel minnetjes komen, ik denk dan maar, kijk ze hebben het dus wel gelezen en bedankt!!
De echte spirituele mensen hier op G.V. zie ik zo maar geen minnetjes geven, want het is het afkeuren van een ander.
Spirituele mensen laten iedereen in zijn of haar waarden
maar het zijn natuurlijk ook maar mensen, dus een keertje uit de slof schieten is nog steeds mogelijk. ( ik mis nog een slof, ergens gezien?)
Moet wel een beetje lachen om deze discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@momo...
Vanuit jouw overtuiging heet jouw reactie niet 'kort door de bocht', maar 'integriteit'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
momopoyolo, dat van die mevr. Jomanda zou ik wel graag willen weten/lezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de een roept JA, en de ander roept NEE met beiden is niets mis want het zijn niet meer dan persoonlijke meningen die ieders op een eigen manier gemotiveerd/verklaard kunnen worden. men vertrouwd nu eenmaal op eigen waarnemingen en kan een eigen interpretatie hiervan #VOOR ZICHZELF# perfect verklaren.
ook helemaal prima, maar dat wil niet zeggen dat wie dan ook, zich niet hoeft te verdiepen in de verklaring van anderen. (het is niets meer dan van gedachten wisselen, iets wat men bij elke vraag doet, en zeker heel waardevol kan zijn) bij deze vragen komt er nooit een duidelijk antwoord, het zal altijd bij persoonlijke meningen blijven waar men het mee eens of waar men het oneens mee kan zijn. soms is dit lastig te aanvaarden, maar vind wel dat dit mogelijk moet zijn als iemand aangeeft dat deze bij zijn/haar visie blijft. ik vind het wel een beetje kinderachtig om het op de persoon te spelen (of deze indruk te wekken) door de woorden 'kort door de bocht' 'laf' te laten vallen. wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. hier hoef je geen waarzegger voor te zijn om dit te kunnen voorspellen, maar blijf hopen dat het met respect naar elkaar bespreekbaar is. ik hoop dat het een keer stopt om anderen dingen toe te wijzen omdat we zelf onze p#k zijn getrapt, en omdat we ZELF iets vinden over iemand is het nog niet een algemeen feit natuurlijk.
@duckje
ik denk dat je heel erg het lezen van lichaamstaal onderschat, en het forer-effect.
ik heb wel vaker gedemonstreerd dat ik het ook kan, maar geloof er totaal niet in. er zijn echt mensen die er misbruik van maken helaas, en wat mij betreft mag je hier je ogen niet voor sluiten uit pure ZELFbescherming. (dus los van het wel/niet bestaan 'van') de opmerking van lifehacker, ondanks een andere opvatting over dit onderwerp, vind ik dan ook begripvol naar de 'andere partij'. ik vind het een goede zaak om iemand hiervoor te waarschuwen. dit is niet om iemand onderuit te halen, niet om iemand niet te willen geloven, maar PUUR om iemand te behoeden voor nadelige effecten (op meerdere aspecten) dus het is geen aanval, maar informatief met een goede bedoeling.
Er zijn door het hele land genoeg mogelijkheden om je spirituele kant te versterken. Als je leert om jezelf genoeg open te zetten, kan je beslist mooie dingen zien en ervaren. Een goed medium kan dat ook. Verdiep je eens in de mogelijkheden die er zijn bijv meditatie cursus om mee te beginnen. Je komt dan vanzelf bij een andere cursus waar je verder leert. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens naar een paranormale beurs,snuffel eens rond,lees eens boeken,dan zul je denk ik wel snel zien ,dat er meer is tussen hemel en aarde,en zoek dan uit wat je er zelf mee wil doen, je kunt meer dan je denkt.en neem eens bewust waar wat je zelf kunt voelen,horen ,ruiken,zien.je zult versteld staan. wens je veel liefde en plezier en verbazing,en een tip ,zoek niet steeds bevestiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zo'n paranormaalbeurs verdwijnt er in elk geval op bijna magische wijze geld uit je normaal gesproken minder paranormale beurs, dat dan wel weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb niet gezegd dat je aan een tafel moet gaan zitten voor een consult ,maar gewoon rond neuzen ,en de lezingen zijn normaal gratis,kun je heel veel van opsteken,dus je betaald de entree,dan moet je op een rommelmarkt ook .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wel weer helderziend: dat je van tevoren weet dat je op een pano-beurs wordt opgelicht ;-)
Of kun je dat gewoon ervaring noemen ?
Kristal
12 jaar geleden
Door naar paranormaalbeurzen
(beurzen-beurs-portemonnee... grappig ;-)))
te gaan kan je eventueel wel leren je onderscheidingsvermogen te ontwikkelen. Veel waarnemen, niets voor zoete koek aannemen en voelen.
Op een gegeven moment ben je steeds meer in staat het kaf van het koren te scheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, ff gewoon heel vaag tussendoor hoor puur omdat ik het me vaker afvraag: kan het misschien zo zijn dat jij beelddenker bent?
Kristal
12 jaar geleden
Ha Eucje, eigenlijk denk ik van niet. Ik heb juist ook veel met taal, praat ook veel in mijzelf in woorden.
Wel kan ik heel makkelijk woorden omzetten in beelden, cijfers trouwens ook, bijvoorbeeld als ik dus intuitief teken.
Maar ik herken wel een aantal eigenschappen van beelddenkers toen ik het opzocht, maar ook een aantal dus helemaal niet.
Dus tja... ik zal er ergens tussenin hangen... zucht ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ach het gaat niet om een label, maar herkende bepaalde dingetjes in je reacties (regelmatig) dus vandaan de vraag. je hangt dus niet ergens tussenin, maar je bent gewoon Kristal (al ben je misschien daarin een beetje zoekende, maar dat is weer een heel ander aspectje) :)
Kristal
12 jaar geleden
Ja, Eucje, ik begrijp je, en mijn zucht kwam vanuit mijn neiging het zo heerlijk te vinden om soms lekker dramatisch te overdrijven Lol En wat betreft het zoekende:
Ik voel me meer een vinder ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, heerlijk he om af en toe zo te overdrijven!!!
als het maar niet serieus gaat worden (dan word het leven zo zwaar) ;-) vinder, uitvinder, hoe cares. zoekt en gij zult vinden glimmend steentje!!
Kristal
12 jaar geleden
vlinder, kinder, hinder, binder, minder, zinder, ginder,
wind-er (geen doekjes om)...
naja... who cares... ;-)))
Als je je er voor open stelt is dat mogelijk,misschien kun je daarbij ook hulp krijgen van een medium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat je het graag zou willen is opzich al een "weg"!
Daarbij kan ik je vertellen dat het niet gemakkelijk is...
Allereerst zal je je er bewust van moeten zijn dat je een "gids" hebt, die jou al je hele leven begeleid, om het zomaar te zeggen... Deze gids is belangrijk als "communicatie persoon" tussen het hiernamaals en de (nog levende) mens... Dit is een veilige manier...
Een gids communiseert met je doormiddel van je gedachten, je gevoel, maar ook via je dromen, bijv.
Gedachten die niet van jou zijn... maar ze zijn er wel
Gevoel wat ineens aanwezig is, bijv. bij onraad
Dromen die je symbolisch een boodschap doorgeven...
omdat je overdag "iets"wat belangrijk is, niet gezien hebt bijv.
Door heel sterk aan jou "maatjes" te denken, en dat op een moment dat je alleen bent (rustig) roep je "ze" eigenlijk een soort van op... (is mijn ervaring)
maar... je zal toch moeten kunnen inzien, dat je verder moet met je eigen leven, en niet als een pitbull je tanden erin zetten, en niet meer loslaten...
dit gaat niet werken!! Soms heeft het een beetje tijd nodig...
Mijn ervaring is ook: Als de personen te dicht bij stonden in je leven, die ineens zijn overleden... en je probeert contact te maken, op de 1 of andere manier lukt dit dan niet! omdat al je verstand en gevoel op 1 lijn moeten liggen!
en dat valt niet mee als je verdriet hebt, terwijl je verstand weet dat je verder zal moeten gaan... met leven!

Het is wel inderdaad een aangeboren "iets"
Waar IEDEREEN mee wordt geboren ;)
het ligt eraan hoe je het ontwikkelt hebt
door schade en schande word je wijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi en goed leesbare uitleg van je.
je moet wel veel ervaring hebben om het zo uit te leggen.
het is precies zo als ik het ook ervaar.
+
Kristal
12 jaar geleden
dikke plus 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als ik nu zeg dat ik er NIET mee geboren ben?
is het dan mogelijk om het zelf beter te weten, of is dit dan zo omdat ik het (volgens anderen) nog niet heb weten te ontdekken of iets in die trant?
Kristal
12 jaar geleden
Dan, Eucje, neem ik dat van je aan. En als iemand dan vraagt aan mij: denk jij dat het bij iedereen aangeboren is om geesten te (leren) zien, dan zeg ik: persoonlijk dacht ik eerst van wel maar ik ken iemand die zegt dat het bij haar niet aangeboren is, dus is het goed mogelijk dat niet iedereen met die eigenschap geboren is. En waarom ook niet, uiteindelijk is ook niet iedereen met ritmegevoel of met muzikaliteit geboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah, gelukkig.!!!! dank je wel Kristal :)))) ik ben blij dat dit ook mogelijk is en in ieder geval JIJ er zo over kan denken en dit van me aan te nemen. ik voel me hierdoor serieus genomen want weet van mezelf namelijk wat ik kan (ben nogal een zelfobservant hoor ik regelmatig van anderen) en wat ik niet kan. wat ik niet kan: kan het niet zo heel goed hebben als mensen mijn gaan vertellen dat het bij mezelf anders is omdat iemand er toevallig van overtuigd kan zijn. ;-)
Ik geloof in het bestaan van geesten maar ik raad je aan je er niet mee bezig te houden Als jouw overleden dierbaren contact met je willen dan zoeken zij dat op. ZIJ moeten het willen. Ga je zelf proberen contact te zoeken met geesten dan is er een grote kans dat je met pestkoppen te maken krijgt die jouw leven willen verpesten. Zij kunnen zich ook voordoen als een van jouw dierbaren en dan zul je niet merken dat het een ander is.
Je kunt beter proberen je leven hier op aarde in goede banen te leiden en het hier prettig te maken en de dingen te doen die je wilt doen dan je met bovennatuurlijke zaken bezig te houden. Als die moeten gebeuren, dan gebeuren ze toch wel. Je leven is hier op aarde!

Het is trouwens naar mijn mening niet eens mogelijk om te leren om geesten te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens, je kunt het niet even leren, het overkomt je of niet.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dit vindt ik echt een heel goed antwoord( en advies!)
als je ze niet ziet zie je niet.
maar als je wil en het geloof in het hiernaar maals groot genoeg is kan je idd geesten waar gaan nemen omdat je het als zodanig interpreteert.
of het ook DAADWERKELIJK geesten zijn is de vraag.
zelf heb ik ook een tijdje geloofd dat er meer was tussen hemel en aarde. sterker nog, ik was er van overtuigd.

mede door reacties hier op GV (vond voor mezelf dat ik overal voor open moest staan) ben ik eens geen denken wat nu voor mij pure logica (bewijzen) waren, en wat er overeind bleef staan van mijn ervaring als ik het vanaf de zijlijn bekeek, en er bleef NIETS over.

wat ik heel duidelijk wil zeggen: mocht je angstig/terughouden zijn voor slechte geesten, verdiep je er dan niet in. niet omdat de slechte geesten vat op je kunnen krijgen, maar ook omdat hier de kracht van de illusie vaak onderschat wordt, en zonder dat je het weet (en dus grip hierop hebt) een eigen leven kan gaan leiden die een nare impact kan hebben op iemand leven.

dit ziet men ook vaak bij het glaasje draaien of oproepen van geesten. bij de 2e link meer info hierover met uitleg waarom het gevaarlijk kan zijn voor sommigen.

hoe dan ook, het is heel moeilijk om iemand los te laten die overleden is, super moeilijk. ik begrijp ook dat mensen dit (nog) niet willen of kunnen, net als jij nu. toch raad ik je aan om je er niet verder in te verdiepen zoals je niet sterker in je schoenen staat, ook niet uit nieuwsgierigheid.
bij het filmpje (ongeveer minuut 1) vertelt gili hoe gevaarlijk het kan zijn als je erin geloofd, en het kan zelfs nog gevaarlijker zijn want sommigen hebben geen zin meer om te leven als ze eenmaal in een psychose komen, en ELK persoon kan in en psychose raken, verkijk je er niet op.

hou je vast aan de mooie en dierbare herinneringen die je hebt aan deze personen. schrijf in een schrift wat je deze persoon nog wil vertellen, wat je wil delen, wat je nog wil zeggen etc. dit is voor nu een gezonderen manier om hiermee om te gaan.

na het overlijden van mijn vader heb ik dit in verhaaltjes gedaan op marktplaats. het deed me echt goed, dus schrijven is het proberen waard.

wat betreft de waarzegger is het wellicht verstandig om de 3e link te openen en de reacties/antwoorden te lezen.

ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je het verlies langzaam maar zeker leert te aanvaarden zodat je het makkelijker los kan laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben open-minded,maar je moet wel nuchter blijven nadenken en met je pootjes op de grond blijven.Anders zet je alles in de spirituele hoek,en wordt je zo'n zwever die niets meer op een normale manier kan bekijken.
Ik heb dat van dichtbij meegemaakt.
Hoe iemand die op een 'spirituele zoektocht was naar zichzelf'( die zin al...)helemaal daar in doordraaide en uiteindelijk ( gedwongen!) opgenomen moest worden.
Die was ook in een psychose beland.
Ik geloof echt dat mijn moeder nog bij me is,maar ik leef wel in het hier en nu.
Ik heb het niet dagelijks over geesten,stemmen,boodschappen uit 'de andere wereld' enz,zoals deze persoon uiteindelijk wel deed.
Ze was ook echt blijven hangen in rouwverwerking,ze moest voor haar gevoel,gewoon bewijs hebben dat haar overleden zoon 'nog ergens was'.
En daar bij vergat ze de rest van haar leven en de kinderen die ze nog wel bij haar had.
Ik heb hier zelf van geleerd nuchter te blijven nadenken.
Heb me trouwens ook verdiept in cold-reading.
Een beetje dan.;-)
Maar nogmaals: ik voel en weet voor mezelf wel dat mijn moeder nog bij mij is.
Maar jij gelooft daar helemaal niet ( meer ) in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof daar zelf helemaal niet meer in nee, in de zin van 'geesten' maar geloof er wel degelijk in dat mensen dit kunnen ervaren als zodanig, en ervan overtuigd zijn dat het ook zo is. jou geeft het steun en een goed gevoel het is voor jou is het super waardevol dus ik blijf daar uit respect netjes mijn mening/vingertjes vanaf. het is JOUW ding, jouw gevoel, jouw overtuiging, jou mening.... dus meer dan prima zolang het niet TEGEN je gaat weken.(psychose dus) natuurlijk kan ik voor mezelf niet alles verklaren, en zijn er ook dingen waar ik voor mezelf geen antwoord op heb (anderen natuurlijk wel, maar vanuit een in valshoek en een antwoord dat voor mij niet concreet genoeg is) ik plaats het echter niet in het 'er is meer tussen hemel en aarde', en zie het als een van de vragen waar ik ook geen antwoord op krijg. (hoe ziet mijn toekomst eruit bijvoorbeeld) ik ben dan ook niet op zoek naar antwoorden/verklaringen want ik hoef geen antwoord te vinden op een zodanige manier dat ik het voor mezelf kloppend maak. voor mij is dit onmogelijk omdat ik mijn eigen werkelijkheid heb als wetenschapper zijnde (niet door mezelf bestempeld, want vind mezelf best spiritueel aangelegd) mensen kunnen idd de grip kwijtraken en in een psychose belanden. (zelf vinden ze natuurlijk van niet, ook niet als dit tot een gedwongen opname zal leiden)
en DAT is nu het gevaar waar ik voor wil waarschuwen. ogen open, niet zomaar iets aannemen als is het NOG zo overtuigend. jij staat wel steviger in je schoenen, je hebt voor jezelf duidelijkheid, en bent niet aldoor op zoek naar antwoorden dan raak je niet zo snel je grip kwijt. ieder persoon kan in een psychose raken, maar dit het spirituele gebeuren kan een behoorlijk opstapje zijn voor sommingen naar een psychose (en erger)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga enorm gelukkig zijn als het direct stemapparaat uit zal komen. Dan zal er geen twijfel meer zijn dat er meer is na de dood. Vind het zo jammer dat je eerst geloofde dat er meer was en dan denkt dat het een illusie is. Er zal een dag komen waar je versteld van zal staan en die dag zal binnen 20 jaar zijn , ik acht dus ongeduldig af op het directe stem apparaat :-)
Naar mijn idee ligt dat aan jou. Ik denk dat je hersens sterk ontwikkeld zijn: waar je je aandacht opricht en wat je gelooft dat versterkt. Als jij gelooft dat geesten bestaan en je houdt je aandacht allert op waarnemingen en geesten, dan zal je langzaam maar zeker dingen gaan waarnemen denk ik.

Als jij in iets gelooft zul je het op gegeven moment gaan zien, als je niet in geesten of iets gelooft zal je nooit iets zien.

Daarnaast hoor ik verhalen over glaasje draaien en dat zou ik zeker niet proberen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet jij niet op de buis rondhangen ludo (GTST?) ;-) ELK persoon heeft een dergelijke ontwikkeling van de hersenen, en we zijn er ons niet bewust van dat hersen waarnemingen voor ons plaatsen die bekend zijn. we intrepeteren dingen dus op de manier waar we onszelf niet altijd bewust van zijn en dan lijken dingen soms pure logica/waarheid terwijl dit niet zo hoeft te zijn (dit heb je oa bij het glaasje draaien en dan kan het echt gevaarlijk zijn. niet omdat men bezeten is, maar omdat men in een psychose kan komen net zoals elk persoon hier in kan raken) http://nl.wikipedia.org/wiki/Waarnemen
er bestaat zoiets als lucide dromen. dan houd je jezelf in je slaap zo onder controle, dat je als het waren wakker wordt in je droom. en dan kun je alles bepalen.
je zou dus die 2 mensen opnieuw kunnen ontmoeten en je kan dan samen met hun praten of zoiets. (onthoud wel dat het een droom is het is dus niet echt).

om een lucide droom te krijgen moet je wel wat oefenen.