Hoe weet je of een voorgevoel klopt?

Sinds een tijdje heb ik echt het gevoel dat er iets gaat gebeuren. Wat het precies is hou ik liever voor mezelf, het is in ieder geval iets positiefs.
Maar hoe weet ik nou of het echt een voorgevoel is voor iets wat gaat gebeuren? Hoe weet je of het uitkomt, voordat het uitkomt? Kun je zoiets weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (8)

Je weet het nooit eerder zeker dan achteraf. Maar als jou voorgevoel vaker wél dan niet klopt, dan kan het zijn dat je gelijk krijgt. Dit weet je voor jezelf het beste.
Vind het wel een moeilijke vraag hoor dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook heel vaak.
Intuïtie noemen ze dat hè?
Ik heb het met veel dingen.
Bijvoorbeeld een tijdje geleden had ik een uitje met mijn familie,we gingen naar een voorstelling.
Maar ik wist al dat het niet doorging.
Ik kan het niet uitleggen,maar ik wist dat het zo was.
Toen ik dat van tevoren zei,geloofde niemand het,en toen het zo was,was iedereen stomverbaasd.
Dat soort dingen heb ik echt vaak.
Voorgevoelens.En 9 van de 10 klopt het.
Hoe kun je het weten?
Ik weet het zelf.Misschien weet jij dit eigenlijk ook?
Wel fijn te horen dat meer mensen dit hebben.
Ik vindt het altijd wel heel raar.
Dat je het gewoon weet,dat je voorgevoel klopt.
Ik vraag me af of dit heel veel voorkomt.
En kun je zoiets weten?
Schijnbaar wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel herkenbaar voor mij!
Mensen geloven het vaak niet als ik zoiets zeg,maar als het dan inderdaad uitkomt..
Maar misschien zit het bij mij in de familie.Mijn oma bijvoorbeeld:als een vrouw zwanger is,dan WEET mijn oma of het een jongen of meisje wordt,ze heeft het 2x misgehad en die kinderen zijn allebei overleden.
En beiden vrouwen naderhand nog een ander kind gekregen en die hadden het geslacht wat mijn oma in 1e instantie voorspelt had.(1 van die vrouwen was haar eigen dochter,mijn tante),creepy hè?
Maar wat jij zegt over dat grote voorgevoel,als het heel erg belangrijk is,denk ik niet dat je er zomaar van uit moet gaan dat het gebeurt.Kan een teleurstelling worden idd.
Is het heel belangrijk voor je?
Ik hoop dat het uitkomt!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,mijn oma heeft dat altijd gehad.
Dat ze de dingen aanvoelde zeg maar.
Mijn moeder was heel erg ziek.
En toen het heel slecht met haar ging( wat mijn oma toen nog niet wist) had mijn oma die dag overal pijn en moest ze de hele dag huilen en ze begreep niet waarom.
Mijn tantes( zussen van mijn moeder) vertelden later dat dit idd zo was en dat niemand het begreep.
Dat was dus de dag dat mijn moeder voor het eerst zo vreselijk ziek was en overal pijn had.En mijn oma had dat gevoeld en gemerkt.
Maar dat is misschien wel net iets meer dan een voorgevoel.
Maar daarom geloof ik dus wel zulke dingen.
Al moet je wel nuchter blijven nadenken,anders wordt je zo'n 'zwever'.
je kan op belangrijke momenten altijd beter je voorgevoel volgen, het heet niet voor niets, VOOR-gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telkens even opschrijft, in je agenda b.v., welk voorgevoel je hebt en waarover, en daarna of het is uitgekomen, dan kun je na een half jaartje zien hoe het zit met je voorgevoelens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
van tevoren kan je het niet weten. pas achteraf.

de vraag is echter dan nog of het wel degelijk een voorgevoel is, en niets meer dan een simpele gedachte over iets wat in de logische lijn der verwachtingen ligt.

bij ELK mens gebeuren er vroeg of laat pos dingen en neg dingen in het leven. ALTIJD, als je maar lang genoeg wacht, óf als je er maar lang genoeg naar #zoekt# vanwege het voorgevoel.

vaak zie ik bij mensen het 'zie je nou wel!!'' effect, terwijl de lijn van de logische verwachtingen vergeten wordt.

ik wil beslist niet zeggen dat een voorgevoel helemaal niet bestaat hoor, want het bestaat wel degelijk.
m.i. worden er enkel teveel dingen aan opgehangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn inderdaad vaak al tekenen geweest maar die heeft men genegeerd of anders uitgelegd. Ik geloof wel in voorgevoel hoor ik heb het zelf ook vaak gehad en dat kwam dan ook uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof er ook in maar noem het 'intuïtie'én herken het ook. denk dat elk persoon dit wel kent overigens dus in die zin van het woord is het niet speciaal of bijzonder. m.i. vaak hangen mensen er val alles en nog wat aan op, en dit noem ik weer géén intuïtie, maar gewoon onbewust fast mappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mezelf merk ik dat het hele kleine veranderingen zijn in gedrag of reactie van een ander. 'er is iets' (aarzelen bij antwoorden, wat onzeker zijn, andere stem, wat afwezig klinken, etc.) in real life is het i.c.m. lichaamstaal duidelijker, maar ook aan de telefoon is het op te merken. en soms, soms uit het niets. wat het is en hoe het kan: geen idee.
ik weet wel dat ik iets niet zo snel een voorgevoel noem, omdat er (spreek voor mezelf) 99 van de 100 keer wel signalen zijn (geweest). een mens kan onbewust ook signalen oppikken.
het zou kunnen kloppen ja, zeker weten kan je het niet. heb je dit vaker en zijn die keren ook uitgekomen of is dit voor het eerst?

aangezien het iets positiefs is kan het ook zijn dat je gewoon veel blijer ofzo bent de laatste tijd, vandaar dat je je mischien positief voelt.

ik kan jou niet zeggen hoe jij kan weten dat het klopt, zoiets merk je wel, alleen geduld hebben en wachten ;)

hoop voor je dat het gebeurt aangezien het positief is (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn gevoel moet jij je de volgende vraag stellen: is het een voorgevoel of is het een sterk verlangen? Attentie en intentie geven een sterke aantrekking.
Altijd. Bij iedereen. Dat is nu eenmaal de wet van de aantrekkingskracht. Je moet daarom altijd voorzichtig zijn met je gedachten. Hou je gedachten daarom zo zuiver mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorgaans is er een "down to earth" verklaring voor een voorgevoel. Bijvoorbeeld, dat mensen de neiging hebben om gebeurtenissen met betekenis te onthouden, in tegenstelling tot gebeurtenissen zonder betekenis.

Ik geef maar een voorbeeld: Iedereen kent wel het verschijnsel dat je aan iemand denkt en die belt jou juist op. Wat bijzonder, kan je denken. Maar hoe vaak heb je aan deze persoon gedacht, terwijl hij/zij jou niet belde? Waarschijnlijk veel vaker. Maar dat vergeet je dan. Je herinnert je vooral die gelegenheden waarbij het wel overeen kwam. Maar als je 500 keer aan iemand hebt gedacht zonder gebeld te worden (en dat ben je vergeten) maar die ene keer dat je er aan denkt en er wordt wel gebeld, dat onthoud je dan als bijzonder. Maar dat is slechts 500 staat tot 1.

Kortom: Hoe je weet of een voorgevoel klopt, kun je alleen achteraf bepalen. Als je daarbij de kansberekening in acht neemt, is het meestal niet bijzonder. Neemt niet weg dat je toch paranormaal begaafd kunt zijn. Helaas is er naar mijn weten geen enkel serieus onderzoek wat aantoont dat paranormaliteit of voorgevoelens bestaan.