Ik ben ingewijd in Reiki 1 maar doe er momenteel niet zo veel mee. Blijft de energie actief?

Ik bedoel; kun je het altijd zo oppakken? Men legde me toen uit dat reiki altijd blijft stromen maar hoe moet ik dat zien? Nog 1 vraag; Ik voel wel vaak de energie stromen in 1 hand. Wat gebeurd daarmee als je hem nergens plaatst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (6)

Beoevenaars van Reiki, zijn eigenlijk een soort tussenstation's, de energie komt niet uit hun, maar gaat via hun..
Mogelijk pik je wel eens hier of daar onbewust energie op en voel je dat, maar dat raak je net zo makkelijk weer kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee Ed, ik had je niet herkent... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bilnaad is al weg, had voor mij niet gehoeven hoor. Hoi Dounja, even een andere avatar, sommige hadden last van mijn koppie gekregen.
Dus even wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bilnaad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja bilnaat met een T plaatste wat vreemde opmerkingen onder mijn antwoord, las het in mijn mail.
Zijn eigen antwoord is ook verwijderd.
Zelf heb ik ook reiki1 gedaan. En doe er niet veel meer mee. Soms voel ik de energie stroming ook nog. Tijdens je inwijding zijn je chakara's open gemaakt, het is misschien niet zoveel meer als in het begin of in de tijden dat je dagelijks je oefeningen doet. Maar ik geloof wel dat omdat je weet hoe het voelt je er veel eerder van bewust bent dat je met een energie te maken heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Zuya, pas als je weet wat het is, valt het je eerder op.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je
Mijn idee is dat Reiki niets meer en niets minder is dan een methode om positieve energie van wezen tot wezen aan elkaar te geven. Ik zie het als een wat afstandelijke en dus makkelijkere manier van liefde geven ( in plaats van een knuffel of schouderklopje) Je geeft aandacht aan iemand en doet dit op een positieve manier. Je bundelt energie met je gedachtenkracht. Iedereen die dit wil kan dit doen denk ik ( ook zonder hier geld voor te moeten betalen) Energie is er altijd, want wij en wat er is op aarde inclusief moeder aarde zelf zijn energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben aspirant-reikimaster (reiki 3a) en voor zover ik weet en heb ervaren kun je reiki de rest van je leven blijven toepassen, of je het nu veel of weinig gebruikt.
als je de reiki in je hand voelt stromen maar je plaatst hem nergens gaat de energie weer naar het universum, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die -? Lijkt me een goed antwoord, +
Energy flows where the intention goes. Iedereen heeft levensenergie. En tuurlijk is die actief. Jouw wil bepaalt dat. Depressieve mensen leven op reserves, maar kunnen ook zelf kliezen hun energie te gaan heropladen, hoe vaak en wanneer en hoeveel en tot hoever je maar wilt, met en zonder hulp.
Zolang je met je lichaam maar zorgt dat je meridianen vrij liggen, dus je nekspieren, buikspieren, bilspieren en kuiten ontspannen zijn stroomt de energie goed door, vooral als je ook nod zacht kijkt, met een glimlach, zodat ook de gezichtsspieren ontspannen zijn. Een Tai chi leraar kan jou dat aan leren en dat kune je wanneer je maar wilt toepassen. Waarom zou je daarmee willen stoppen>? Het is een fijn gevoel en houd je hier en nu, en zorgt ervoor dat je dingen beter aankunt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reiki kun je ten alle tijden weer oppakken, je raakt het nl nooit meer kwijt. Het is wel zo, dat je energiekanaal kán dichtslibben wanneer je Reiki niet zo vaak meer gebruikt.
Je kunt het vergelijken met een waterleiding die door téveel kalk steeds maar enger wordt....
Maar weet je , het is toch jammer dat je het gereedschap niet gebruikt. Je koopt toch ook geen stofzuiger en gebruikt de veger en blik.....In principe ben je door de inwijding als kanaal geopend en dat blijft ook zo. Op de 2e vraag is dit mijn antwoord....op het moment dat je bewúst je hand op iemand neerlegd, gaat de stroom van energie aan het werk.