Is het voorbestemd hoeveel kinderen je krijgt?

Ikzelf geloof dat je voordat je op aarde komt, er al wel wat keuzes zijn gemaakt over je leven. Door jezelf of, zeg het maar, hogere machten. Maar hoe zit dat met krijgen van kinderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een keuze in het leven. Ook de keuze om voor geen kinderen te kiezen.
Amadea
12 jaar geleden
Je hebt inderdaad de keuze om voor geen kinderen te kiezen. Maar er zijn ook mensen die ze wél graag zouden willen maar ondanks vele pogingen en moeite ze tóch niet krijgen. Dat kan onmogelijk voorbestemd zijn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij gelooft dat het leven voorbestemd is, dan zal het aantal kinderen ook wel voorbestemd zijn. Maar waarom zou je daarin geloven? Dan zou het dus ook voorbestemd zijn dat sommige mensen gigantische bakken onheil op hun pad tegenkomen terwijl anderen er gladjes doorheen fietsen. En wie bepaalt die voorbestemming dan? Een of andere alwetende sadist die zit te grinniken op 'n wolkje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin heeft jaren geprobeerd zwanger te worden. Jaren bezig geweest met adoptie. Eindelijk na 10 jaar hebben ze een adoptie kind gekregen. Zielsgelukkig met de kleine. Na 1.5 jaar is het kind door een noodlottig ongeval overleden, begin dit jaar. Is dat ook voorbestemming??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou je voordat je bestaat keuzes kunnen maken over de invulling van je leven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Platje, dat bedoel ik maar. Er is geen gerechtigheid, en ook geen voorbestemming, anders vreet ik m'n schoenen op ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Als* het voorbestemd is, dan zorgen de keuzes die je maakt in je leven er alleen maar voor dat die bestemming wordt gehaald. Die maak je dan dus niet meer uit vrije wil. Ik zei: als...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voorbestemming dat mensen dood gaan, meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vergt meer moed om over je eigen leven de verantwoording te nemen dan te stellen dat er "hogere machten" zijn die toch wel de eindbeslissing hebben. Dat is passief.

Het beste antwoord

Als het zo zou zijn dat je, voor je verwekt wordt, met andere lichtwezens overlegt welke ervaringen op aarde goed voor je zouden zijn om jezelf verder te ontwikkelen, dan kan het ook zijn dat je met bepaalde zielen afspreekt in welke rol jullie elkaar tegenkomen op aarde. Dan kan het ook zijn dat je afspreekt elkaars ouder en kind te zijn.
Je maakt dus zekere afspraken, die je vergeet wanneer je geboren bent omdat je anders je beoogde ontwikkeling niet kan door maken.
Dat wil dus NIET zeggen dat je, eenmaal op aarde, je pertinent aan die afspraken moet houden want de aarde is de planeet van de vrije wil dus je kan van je afspraken afwijken, waar je je niet van bewust bent natuurlijk.
Zo kan het zijn dat je besluit géén kinderen te willen verwekken/ontvangen omdat je bijvoorbeeld hebt meegemaakt hoe moeilijk het leven kan zijn omdat je een heel ziekelijk zusje had. Wanneer je destijds wel de afspraken had gemaakt met andere zielen dat zij jouw kinderen zouden zijn, gaat de afspraak dus gewoon niet door.
Dus voorbestemd is in zo'n geval betrekkelijk.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2 vragen aan je over voorbestemming. Zelf heb ik hier geen mening over en vind het wel een interessante theorie/mogelijkheid om over na te denken.
Hoe zie jij het krijgen van een miskraam of een doodgeboren kind: is dat ook tevoren afgesproken?
En: wat heeft het voor zin om tevoren afspraken te maken als je hier op aarde een vrije wil hebt, onbewust bent van die afspraken en er vanaf kunt wijken?
Kristal
12 jaar geleden
Ha Wen,
ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is waarom een vrouw een miskraam krijgt of waarom een voldragen kindje doodgeboren worden. Dat zou ik ook niet durven, het zou zijn alsof ik denk dat ik het gecompliceerde zielenleven van deze vaders, moeders en kindjes kan doorgronden, en dat kan ik natuurlijk helemaal niet.
Wat ik hierboven als antwoord gaf is natuurlijk heel globaal, maar waarom iemand bepaalde afspraken maakt met andere zielen, en óf het altijd om vooraf gemaakte afspraak gaat in het geval van zo'n kindje dat niet hier gebleven is, dat weet ik niet. Je andere vraag:
er kunnen vooraf bepaalde belangrijke gebeurtenissen/uitdagingen in je aardse leven gepland worden die jou de kans geven een voor jouw optimale ontwikkeling door te maken, inzicht te krijgen in bepaalde processen (voor iedereen de processen die bij hem/haar passen).
Die gebeurtenissen/uitdagingen komen op je aardse pad, en als je wilt kan je er dus verder mee komen, maar als je op dat moment iets anders belangrijker vindt, of bang bent om het aan te gaan, of om welke reden dan ook er niet doorheen gaat, is dat je keuze. Niet goed of fout, gewoon een keuze.
Maar je krijgt wel die optimale kans.
Dat je je er onbewust van bent over hoe je om zou kunnen gaan met die uitdaging (zoals besproken voor je op aarde kwam), is om het zo puur mogelijk tegemoet te treden en echt door te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je uitleg meis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je je bewust WendyH dat je nu iemand bedankt die het heeft over dingen die hij/zij zich niet bewust is, omdat hij/zij anders de uitdaging, die hij ook al niet weet daartoe, niet puur tegemoet kan treden. Waar haal je het toch allemaal vandaan Kristal. Al die 'onbewuste' kennis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dette: ik ben me zeer bewust dat ik Kristal bedank voor haar antwoord en voor het delen van haar ideeën met mij.
Wat is daar mis mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@WendyH: net zo weinig als met de vragen die ik stel?
Kristal
12 jaar geleden
@Dette, er is een verschil:
er zijn mensen die zich er zich wel bewust van zijn dat er genoemd overleg geweest is voor zij op aarde kwamen,
maar de inhoud daarvan blijft onbewust om genoemde redenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dette: sorry, ik volg je even niet, wat bedoel je?

Andere antwoorden (22)

Als je de pil slikt krijg je ze niet, als je de natuur zijn gang laat gaan krijg je ze wel, of niet.
Bij niet heeft de mensheid daar weer wat opgevonden, dan heb je IVF bv.
Dus in de moderne tijd kunnen de hogere machten niet tegen de medische wetenschap meer op, en heeft de mens zelf beschikkingsrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor ; ook de medische wetenschap heeft nog bij lange na gene oplossing voor alle medische problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij lang niet alle mensen slaan IVF-behandelingen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal eens met Marleen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1 het slikken van de pil is idd een van de opties.
tenzij dit ook voorbestemd is natuurlijk, maar hier geloof ik persoonlijk niet in :)
Als je kinderen kunt krijgen kun je elke 9 maanden naar bevalling kinderren proberen te maken .. tot je misschien wel een elftal kunt beginnen. Maar of je dit hebt gekozen voor je leefde. Daar geloof ik niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor geldt hetzelfde , als jij er in gelooft dat dat voorbestemd is, dan is dat zo.
Persoonlijk zou ik zeggen, nee dat is niet voorbestemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Het antwoord op deze vraag zit al in de vraagstelling zelf opgesloten. Je zegt immers zelf al dat "je gelooft dat er al wat keuzes gemaakt zijn". Daarmee geef je volgens mij al aan dat of je kinderen krijgt en zo ja hoeveel dan ook al wel vast ligt. Zoiets belangrijks moet mijn inziens dan wel onderdeel van die vooraf keuzes zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij gelooft dat alles wat je in je leven overkomt, voorbestemd is, kun je gewoon rustig op je gat gaan zitten en gods water of gods akker laten lopen, want dan gebeuren de dingen toch wel zoals ze gebeuren moeten.

In de praktijk echter ben je voor een heel groot deel verantwoordelijk voor wat er in je leven gebeurt, al heb je niet overál eindeloos en volledig invloed op. Zo is het bewust er voor kiezen GEEN kinderen te krijgen, makkelijker te bewerkstelligen dan de keuze voor WEL kinderen, want als moeder natuur niet meerwerkt, wordt het niet wat.

De toekomst echter staat niet vast ; dat is grootdeels wat je er zelf van maakt. En of iets al dan niet voorbestemd is, ach, dat bepalen mensen eigenlijk in de regel pas achteraf - waarbij ze vaak vergeten hoe makkelijk mensen zich puntje bij paaltje aanpassen aan de omstandigheden die ze voor zich krijgen. 'Het was voorbestemd'. Loze kreet waar je niks aan hebt, als je niet alles vantevoren weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, blijven we domweg minnen vandaag ???
Het begint een klein beetje irritant te worden nu......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je weer goed verwoord Marleen, verdiende + !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de min is dus van iemand die het totaal niet met je eens is. niets mis mee, maar waarschijnlijk wordt het gestaafd aan een of andere zogenaamde waarheid waaraan je antwoord niet aan zal voldoen. ik vind het kolder en ben het wel met je eens, dus doe er een +je bij voor je heldere antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minnaars zijn aardig bezig de laatste dagen ja. Ik merk bij allerlei vragen standaard enkele minnen bij elk antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind het behoorlijk kortzichtig om iemands gedacht af te straffen met een min. het zegt dus meer over de minnaar dan over het antwoord zelf is mijn mening. en zo niet.... minaars: de optie is er om aan te geven WAAROM er een min gegeven wordt. hier kan gebruik van gemaakt worden wat wel zo fair is. zoooo, dat is gezegd.
maar of het zal helpen? HAHA pfff... dat zou toch voor het eerst zijn hier op GV want heldhaftig zijn de minnaars over het algemeen niet. (zeldzame uitzonderingen daargelaten) als ik nu ga vertellen dat ik zo vreselijk kinderachtig vindt om anoniem te minnen vindt ontvang ik ook vast een anonieme min her en der. maar joh, vraag voor de grap eens aan me of het me boeit
:O)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En, boeit het je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er hier over schrijft, dan boeit 't je blijkbaar op de een of andere manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft natuurlijk de vraag of de mogelijkheden die je hebt om je eigen leven vorm te geven ook niet al 'ingebakken' zitten.
Als je geestelijk, lichamelijk of 'karakter-matig' ergens niet, of juist wel, toe in staat toe bent dan ligt de uitkomst ook al vast (al weet je niet wat die uitkomst is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm...dat beperkt wellicht het aantal (voor de had liggende) opties. De kans dat je het tot directeur van een multinational schopt zonder opleiding is wellicht statistisch kleiner dan dat je in een uitkering terecht komt, maar volledig uitgesloten is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs zag ik in een tv-programma Rene vd Gijp (die ook veel Tsjakke-achtige lezingen geeft) dat je 'om het te maken' 2 dingen nodig hebt: talent en geluk.
En dat zijn nou precies 2 dingen waar je zelf niets aan kunt doen.
Als alles voorbestemd zou zijn, dan zou je ook niets hoeven en moeten. Nee, je moet er wel je best voor doen. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen, ik noem het gewoon pech.

Als je religieus bent, kun je denken dat het voorbestemd is, maar religie is geen wetenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 als alles voorbestemd zou zijn is het een kwestie van achterover liggen en kijken wat er op je af komt lijkt me. lekker makkelijk (vooral als dingen anders gaan dan dat je zelf in de planning had zo'n zondebok) maar heb zelf gemerkt dat eigen inzet, motivatie en verantwoording toch echt wel effect heeft. mocht het zijn voorbestemd dan ontvang ik graag het draaiboek van mijn leven. (wellicht dat het me kan schelen)
Als kinderen krijgen echt voorbestemd moest zijn, dan zouden de meeste vrouwen, zoals vroeger, nu nog het ene kind na het andere (moeten) baren.

Het is net omdat de mogelijkheid nu bestaat om voor kinderen te kiezen of niet, dat kroostrijke gezinnen tegenwoordig in de minderheid zijn.

Dus ik denk niet dat kinderen krijgen iets met voorbestemdheid te maken heeft, dat is in de meeste gevallen onze vrije keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt voorbestemd en voorbestemd.

Als jij gelooft dat een hogere macht jouw leven voor een groot deel heeft ingevuld maar jou natuurlijk niet vertelt hoe, lijkt het me logisch dat je ook gelooft dat het aantal kinderen dat je krijgt al vastligt (en of het jongens of meisjes worden). Waarom niet.

Je kunt echter voorbestemd ook zien als zo'n knikkerbaan waar een knikker via allemaal van die spijkertjes naar beneden tuimelt.

Zo zie ik het. Een aantal dingen zijn voorbestemd als je die knikker bent, NL uiteindelijk ben je beneden (het einde dus). En als je in de eerste drie tikken tegen de spijkers telkens linksom valt ipv rechtsom (dan wijk je dus naar links uit) kun je bij de vierde zowel naar links als naar rechts maar je kunt niet horizontaal naar rechts vliegen, wel kun je weer geleidelijk naar rechts bewegen tijdens het vervolg van je reis.

Om dit even te vertalen naar het echte leven. Er is toch vaak (al is het een onbewuste) keuze tussen een aantal opties, afhankelijk van op welke weg je bent kom je voor nieuwe optie, en dat gaat maar door. De opties zijn echter niet helemaal willekeurig, die kunnen ook een "logisch" vervolg zijn (de 2 volgende spijkers in de knikkerbaan) van het pad dat je gaat.
12 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd dat God alles bestuurt. Hoe je leven verloopt, en dus ook hoeveel kinderen je krijgt.

De kennis over de wetenschap hebben we ook van God gekregen. God staat boven de wetenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof ook in God, maar ik geloof dat God ons een eigen wil heeft gegeven, waar mee wij dus onze eigen keuzes maken. Als je gelooft dat God alles bestuurt dan ben ik wel heel benieuwd wat je antwoord is als ik vraag waarom God de levens van sommige mensen zo verschrikkelijk laat zijn? Of waarom bijvoorbeeld sommige kinderen vermoord/verkracht worden, of van de flat gegooid worden als baby.. Ik weiger te geloven dat dat God hand is, want God is toch Liefde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn arme oma's met hun 11 kinderen en hun incontinente lijven terwijl ze het na 6 eigenlijk wel meer dan genoeg vonden... En toch gelovig blijven. Knap hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens nomen, dus van mij een plus.
en zoekende; wat jij zegt, zeggen heel veel mensen, maar ik ben van mening dat God onze levens niet verschrikkelijk laat zijn.
ooit in het paradijs heeft de mens gekozen voor de zonde.
alle erge dingen die nu gebeuren zijn daar het gevolg van.
God is liefde, jazeker! maar niet alleen maar!
Hij HAAT de zonde en zal die niet ongestraft laten. hiermee bedoel ik niet dat als mensen iets verkeerd doen, ze er persoonlijk met bijv. een ramp voor gestraft worden, maar alle narigheid die ons als mensen overkomt, is naar mijn mening, wel het gevolg van de zonde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees maar eens mijn reactie bij de vraag, hierboven. Als god dat bepaald heeft, lijkt het alsof hij door de duivel bezeten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zijn mening hoeft hij toch geen - te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, wat een onzin. Respecteer elkaars mening eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geef geen minnen als er op een vraag geen absoluut antwoord te geven is, alleen als een antwoord fout is. op deze vraag is nu eenmaal geen absoluut antwoord te geven, dus ook geen minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ platje) soms gebeuren er vreselijke dingen in een mensenleven. wat jouw vriendin heeft meegemaakt is zoiets vreselijks.
zelf heb ik in mijn leven ook de nodige verliezen geleden.
toch ben ik er van overtuigt dat er niks gebeurt wat God niet toelaat.
toelaat ja, dus niet VEROORZAAKT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen min want het gaat duidelijk over je persoonlijke mening (wie ben ik om dat af te keuren) geen plus omdat ik zelf een andere gedachte hierbij heb. mocht dit waar zijn waarom moet met dan in veel gevallen zoveel moeite doen om het leven draagbaar te maken? dat heeft dan toch geen zin als het allemaal voorbestemd is?
we hebben dan zelf helemaal niets in te brengen dus wat zal het dan uitmaken wat de doen, laten, en welke keuzes we maken in het leven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mooi gezegt, Zoekende198! Ik laat me niet verder uit over mensen die op een dogmatische manier in God geloven, en wens ze veel inzichten toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me bij dat 'we zijn door God gemaakt' altijd af of hij bij dat maken al niet van te voren wist hoe het verder met de mensheid zou gaan lopen. Een beetje God heeft tenslotte kennis van heden, verleden en toekomst.
Dat maakt het een beetje tot een experiment waarvan de afloop al bekend is. Waarom zou het dan nog doen ?
En waarom zou het dan niet anders (beter ?) doen ?
Als men gelukt heeft om kinderen te krijgen denk dat keuze die je maakt en die geen kinderen hebben sommig bewust voor gekozen en heellaas is ook groep die ze niet kan kan krijgen .
Voorbestemt vind daar te groot woord eigenlijk voor want als dat zo zou zijn waarom zijn dan ouders die hun kinderen mishandelen verwaarlozen of sexeuwelle misbruiken
Zou dit dan ook gaan benoemen onder voorbestemt of als de wil van God .
Ik denk dat onder mensen zijn die kinderen krijgen maar niet echt goed bewust zijn waar ze dan aan begonnen zijn .
Ik denk dat we soms voor zelf deze dingen zeggen van voorbestemd omdat men soms in deze wereld dingen zien gebeuren die niet kunnen accepteren kunnen met onze gevoel en verstand .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat wel vast, maar het is niet voorbestemd.
Tijd is een illusie. De werkelijke wereld is tijdloos. Je kunt ook zeggen alles gebeurt gelijktijdig, maar we ervaren alles stukje voor stukje.
Daarom staat alles vast, maar er is niet een soort autoriteit, man met een baard of hoger zelf die een plan heeft. Dus het is niet voorbestemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Time is an illusion, lunchtime doubly so."
Sommige dingen lopen alsof het daadwerkelijk zo gepland is, maar je kunt ook kiezen voor kinderen en zelfs voor het aantal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen zinnig antwoord op te geven. Als je ervaart dat een van de vele religies/levensovertuigingen die er bestaan de absolute waarheid verkondigd, dan kan je uitzoeken wat de kenners van die religie er over te zeggen hebben.

Als je denkt dat zoiets voorbestemd is, dan wil dat zeggen dat jij en ten minste 1 partner van je nu geen beslissings mogelijkheid hebben om wel of geen kind te verwekken. Dat zou betekenen dat je nu als een soort marionet rond zou lopen. Lijkt me een vreemde gang van zaken.
Ik denk dat veel mensen het concept 'voorbestemd' gebruiken in hun leven omdat dat rust geeft. Je hoeft je geen zorgen te maken, niet boos te worden etc etc. Want het is toch allemaal voorbestemd. Wees een volwassen mens en erken dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Als je wel of geen kinderen wilt zul je er naar moeten handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bepaal je gewoon lekker zelf hoeveel kinderen je krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hogere machten of niet, er bestaan ook aardse machten zoals biologie. Dat de mens vandaag de dag deze aarde in grote getale bewandeld heeft veel te maken met de natuurlijke neiging tot voortplanting.
Als de mens deze neiging niet zou hebben dan was deze aarde allang niet meer door de mens bevolkt.
Sinds de uitvinding van o.a. de pil zijn mensen niet meer afhankelijk van toeval of hogere machten maar kunnen ze, tot een bepaalde hoogte, zelf keuzes maken.
Heden ten dage zijn er met betrekking tot kinderen krijgen niet zozeer hogere machten aan het werk maar voornamelijk anticonceptie. En sinds de uitvinding van IVF lukt het menig stel om ouder te worden van een kind.

De hogere machten (als ze bestaan) hebben schijnbaar lang geleden al besloten dat, uitgezonderd factoren als geluk en pech, mensen zelf keuzes mogen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Jij hebt zelf de keus, door bv de pil en andere methodes tegenwoordig. Toch krijg je kinderen, je kiest voor kinderen, dus het is niet voorbestemd.

Het is mss andersom wel zo, als je ze niet wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar wat je wilt geloven, of het nu om kinderen gaat of over keuzes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wel ja.
Maar daar kan een mens met louter rationeel denkvermogen niet bij.
Om dit enerzijds te bevatten en anderzijds te aanvaarden dien je in staat te zijn om het dualistisch denken los te laten.

Wie dermate ontspannen is dat beide hersenhelften optimaal gelijktijdig functioneren die komt in een staat van Bewust-ZIJN waarin mijn volmondige JA duidelijk wordt. Indie Allesomvattende staat van Bewust-ZIJN krijg je duidelijke inzage in de logica van hetgeen ik wel eens het perfect Ko(s)misch Plan noem.

Vermits je zelf reeds aangeeft dat je Gelooft dat er reeds keuzes zijn gemaakt voor we op aarde komen ben je al aardig op weg om zelf in die Allesomvattende staat van bewust-ZIJN te komen en dan krijg JIJ vanuit Jouw Super-Positie duidelijke en logische antwoorden... zonder omwegen via alle andere 'zoekers' en 'vragers' dus.

Laat je Verrassen en Vertrouw op de Win-Win-structuur van de Natuur ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deden mijn oma's ook. Die kregen er 11.
Ik geloof dat niet, dus ik vind het flauwekul. Je kunt zoiets toch nooit bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het maar net is wat je wil geloven.
stel dat je een SOA oploopt en onvruchtbaar wordt, dan kan dit gewoon pech zijn omdat je niet na hebt gedacht en je verantwoording niet hebt genomen, maar je kan ook denken dat het zo moest zijn en het dus niet bij jezelf leggen maar bij een hogere macht.

er zijn genoeg mensen die geen kinderen kunnen krijgen en hier heel veel verdriet van hebben. om welke reden zou dit voorbestemd moeten zijn (een straf voor een actie in een zogenaamd vorig leven?)

er zijn ook genoeg mensen die zwanger raken en het totaal niet willen en abortus plegen, is dit dan ook voorbestemd? mij persoonlijk lijkt het niet dat er met mensen levens gespeeld moet worden omdat het nu een maal vast ligt vanaf de dag dat je bent geboren bent.

het is dus maar net wat je er zelf bij denkt of waar je zelf zeker van bent/het nut wel of niet van in kan of wil zien.

mijn mening is dat men zelf keuzes kan maken, en zelf verantwoording draagt om het leven te sturen. sommigen dingen heb je niet in de hand, maar bij mijn weten ligt de regie voor een mega groot deel bij jezelf, tot de dag dat magere Hein je komt halen.

aldus mijn #eigen persoonlijke gedachte# hierover die weliswaar in deze categorie veel te nuchter (en dus nutteloos) kan zijn. gelukkig claim ik hierbij niet dat het is zoals ik het hier omschrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het wel voorbestemd is.er werd mij altijd verteld dat ik er 3 zou krijgen en voila: n drieling.
kinderen kiezen zelf wie hun vader en moeder word.
alleen snap ik zelf niet waarom ze een joego als vader hebben gekozen en n hindoestaanse moeder? dat gaat toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor we hier op aarde komen zijn er inderdaad afspraken gemaakt over welke ouders we krijgen, wie welke rol in je leven gaat spelen. Zo maken we ook zelf afspreken welke zielen als kind een rol in ons leven gaan spelen, welke zielen wij mogen begeleiden in hun levenslessen en -taken en welke vorm wij aan die rol gaan geven als ouders.

Die afspraken maken we voor we gaan werken aan de fysieke conceptie, voor we dus gaan vrijen om een kindje te krijgen. Daarvoor gaan we, in onze dromen, even terug naar 'huis' (naar de zielenwereld, de lichtwereld, de hemel, of hoe je het ook maar wil noemen). Dit gebeurt in ons bewustzijn als ziel, waar we als mens misschien helemaal niets van weten. Iedere keer wanneer een ziel in de vorm van een kind een rol gaat spelen in ons leven gebeurt dat opnieuw. Als mens weten we hier helemaal niets vanaf. Op het moment dat de kosmische energie gunstig is voor de levenstaak van het kind, zal de conceptie een succes zijn en je raakt zwanger. Het moment van geboorte is dan al bepaald. Het hele zwangerschapsverloop met eventuele vroeggeboorte etc. past in de levenslessen en -taken van ouders en kind. Dat zijn op de eerste plaats levenslessen om te leren en op de tweede plaats taken om aan te werken in de begeleiding van andere mensen. Deze kunnen deels of geheel overlappen.

Je kunt dus niet spreken van een tevoren bepaalde hoeveelheid kinderen die je krijgt. Wanneer de ouders eraan toe zijn een kind in hun leven te ontvangen, zullen de afspraken gemaakt worden. Het is dus een vrije keuze van de ouders. Misschien is het wel zo dat bij de afspraken over levenslessen en -taken, van tevoren bepaald is of het zinvol is een groot danwel een klein gezin te krijgen of misschien helemaal geen kinderen, maar de mens is vrij in zijn keuzes en kan daarvan afwijken als onderdeel van een spiritueel groeiproces.

In onderstaand genoemd boek staat beschreven hoe het spiritueel gezien allemaal werkt in het leven. Een mooi boekje dat ik van harte aan kan bevelen als je geïnteresseerd bent in hoe het leven in elkaar zit. Misschien hebben we het helemaal fout en blijkt later alles heel anders in elkaar te zitten, maar dit is hoe mijn hart ingeeft dat de Ware Werkelijkheid van het leven in elkaar zit. En daarin sta ik gelukkig niet alleen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie maken die afspraken en hoe gaat dat praktisch in z'n werk ?