Waar kan ik informatie vragen over een vortex?

En dan wel een vortex van energie onstaan, of was er al ,in mijn grot, waar dagelijks mensen in gaan staan die daarna de meest onwaarschijnlijke bewegingen maken en heel bijzonder, hun gedachten compleet laat stoppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die informatie is wel erg belangrijk voor je, he?
waarom wil je het zo graag weten als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat probeer je te begrijpen @Ed, hoe die bewegingen komen van de mensen, hoe het komt dat de gedachten compleet stopt? Ik kan me herinneren dat jij ooit wel eens een vraag daarover had gesteld. ik had daar ook een antwoord op gegeven.
Kan hem niet meer vinden, maar kom wel deze vraag tegen: http://m.goeievraag.nl/vraag/171744?from=www
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus tot zo ver begrijp ik het wel, nu nog de rest.
gek genoeg was ik dit hele antwoord al weer vergeten;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijzondere eigenschap, dat je grot tot het stoppen van gedachten doet leiden!
Ik kan je zelf niet zo veel verdere informatie over vortexen geven vanuit mijn eigen kennis (vind ik zelf), behalve dan mijn beperkte persoonlijke ervaringen met plekken op aarde, waar sterke vortexen van subtiele energieën aanwezig zijn. Sedona (Arizona, USA) is zo'n plek. Vandaar dat ik je kan doorverwijzen naar een goede vriend van me, zie mijn antwoord, die je er heel veel over kan vertellen. Wat ik wel kan vaststellen met de wichelroede en met mijn lichaam is de richting van de veldlijnen en iets over de grootte en de invloedssfeer. Om kristallen, vooral grote, bevinden zich vortexen. Die kun je overigens ook aanzienlijk versterken en tijdelijk groter en sterker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs mensen met een burnout ervaren het stoppen van hun gedachten.
je goede vriend zou ik heel erg graag spreken.
bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.vortexhealing.com/dutch.html
geeft ook info vwb de vortex.
mogelijk al bekend bij jou Ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Eleo, inderdaad kende ik deze twee sites al een tijdje
wel bedankt hoor.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je gaat er nu al helemaal van uit dat er een vortex is. Het lijkt mij beter, je eerst af te vragen of dat uitgangspunt wel juist is. Is er wel een vortex? Zijn die verschijnselen echt gebonden aan de grot, of hebben ze niets met de grot (of de plek) te maken, maar gaat het om psychische verschijnselen, die enkel optreden vanwege een *verwachting*? ALS de verschijnselen al bij de grot horen, worden ze dan veroorzaakt door een externe invloed, of komen ze puur vanuit de mensen zelf? -- Om een vergelijking te maken: Je kunt omhoogkijken, en zien dat de zon elke dag van oost naar west langs de hemel trekt. Je kunt dan bij voorbaat maar vast aannemen dat de zon dan wel door een god zal worden voortgetrokken. Op grond van die onbevestigde aanname kun je verder filosoferen. Je kunt dan bijvoorbeeld maar vast aannemen dat die god dan wel een strijdwagen zal hebben (de tweede onbevestigde aanname. Vervolgens kun je je bijvoorbeeld afvragen van welk hittebestendig materiaal die strijdwagen dan gemaakt moet zijn. Op GV kun je dan vragen: "Waar kan ik informatie vragen over de materialen die de goden voor hun strijdwagens gebruiken?" Leuk en aardig, en hieronder kun je zien dat je op zo'n vraag een hoop antwoorden zult krijgen. Maar wat zegt dat nu helemaal? Al die antwoorden zijn immers gebaseerd op een serie uitgangspunten (zon, god, strijdwagen, hittebestendig materiaal) - uitgangspunten waarvan je helemaal niet weet of die wel correct zijn. Zolang je niet weet of je uitgangspunten juist zijn, heb je niets aan al die prachtige antwoorden. Ik denk dat je beter een stapje terug kunt doen. Eerst maar eens kijken OF de zon eigenlijk wel langs de hemel trekt. Misschien is er wel iets anders aan de hand, en heb je dus die hele god met zijn hittebestendige strijdwagen niet nodig. Zou dat niet een veel beter, veel opener idee zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryo, wat een verhaal weer. Ik dacht dat die discussie al lang gehouden is. Dus waarom je 'weer' opnieuw begint, snap ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gevoel kreeg ik ook.
vermoedelijk wil Cryo alles en
iedereen altijd scherp houden oid.
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep, Eleo. Je kunt direct één bepaalde richting inslaan, en daarbij alle andere mogelijkheden vergeten. Zoals met de god die de zon voorttrekt. Als je direct die ene weg kiest, kun je steeds verder dingen bedenken om je verhaal mooier te maken. Dat kan echt het gevoel geven dat je inzichten verwerft. Maar of dat echt zo is, is natuurlijk maar de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo.
De reacties van de mensen die in de vortex staan gebeuren wereldwijd.
Natuurlijk heb ik alles zeer kritisch bekeken.
Heb er zelf op alle plaatsen in de grot gestaan, maar slechts een plaats steekt er met kop en schouder boven uit.
Mensen die in mijn grot komen voor een sessie en die niets weten van een vortex, dat zijn de meeste, vertel ik van te voren niets, om ze maar niet te beinvloeden.
Ook bij deze mensen gebeurt het zelfde.
Sommige bewegen amper terwijl andere heftig heen en weer gaan of een draaiende beweging maken met hun bovenlijf.
het duurt 5 tot 10 min. ze kunnen het zelf niet stoppen, niet tegenhouden en dan ineens stopt het plotseling vanzelf.!!
Nog meer bijzonder, is dat sommige mensen die niets weten van het bestaan van een vortex, exact de plaats aanwijzen waar hij is ( iets kleiner dan 1 m2) en zelfs tegen andere zeggen iets naar voren, klein stapje terug!!
Heb ik nu 3 keer meegemaakt.
Dit vond ik heel byzar!!
Want wat wijzen ze dan aan?
Denk je niet, dat ik me elke dag weer afvraag, waar de grens is van suggestie en werkelijkheid, dat heb ik van jou geleerd. Op mijn eigen site staan sinds kort reacties van mensen die er gestaan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien handig om dit lijntje weer even terug te lezen...
http://www.goeievraag.nl/vraag/natuurlijke-processen-magnetische-veld-rond.167174
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gdan. hoe vind je een vraag( zoals hierboven) snel terug op G.V., ben daar nog zo slecht in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed, Google is een veel betere zoekmachine. En ALLE GV-vragen komen automatisch direct op google te staan/vinden.
Dus alleen maar met google gezocht naar 'Eddijst cryofiel grot'. Vaak doe ik er ook nog 'goeievraag' bij als trefwoord. Maar dat was voor deze trefwoorden niet nodig. Die komen toch alleen maar voor op GV. Ik wilde nog andere vinden, maar die kon ik dus niet meer vinden. Ik ben bang dat je alleen naar de vraag en antwoorden kunt zoeken en niet naar de reacties. Die trefwoorden, moeten in meerdere reactie voorkomen. De zoekmachine van GV gebruik ik niet zo vaak meer.
Cryofiel
12 jaar geleden
@ed, om een voorbeeld te noemen: ook horoscopen (van het soort waarover "iedereen" het eens is dat het nep is) worden wereldwijd gelezen, hebben wereldwijd aanhangers, en je vindt wereldwijd mensen die met voorbeelden aankomen van treffende voorspellingen. En toch - zijn die horoscopen pure nep. Nu wil ik beslist niet zeggen dat jouw vortex pure nep is. Maar wel dat het een illusie zou KUNNEN zijn. Dat is wat ik bedoel met een stapje terug doen. Eerst eens kijken OF die vortex er echt wel is. @gd, zowel de zoekmachine van GV als Google zijn niet in staat binnen de reacties te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo. je bent een slechte lezer.
telkens vertel ik je dat ik zeer kritisch ben, argwanend, ongelovig en dat ik alles doe en denk of er mogelijk een andere verklaring zou kunnen zijn.
En telkens wil je me waarschuwen/ vertellen dat ik eerst een stapje terug moet doen om te kijken of de vortex wel echt is.
Dat station ben ik al heel lang geleden gepasseerd.
Wat zou het fijn zijn om deze denkwijze van jou eens los te laten en open de discussie in kan gaan.
Zeg dan gewoon dat je er geen barst van gelooft, van die fortex, dan is een discussie niet nodig, dan ben je eerlijk.
Je reist heel Europa door, maar naar Dreischor wil je niet komen , maar je bent nog steeds uitgenodigd en nu nog iets, ten overvloede, ik heb geen hekel aan je, ik mag je graag.
Wij lijken meer op elkaar dan je zult denken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Als ik zou beginnen met zeggen dat ik er geen barst van geloof, dan zou dat geen eerlijkheid zijn, maar botheid. Ik denk dat jij (en anderen ook) daar direct tegen zou protesteren, en ik denk dat je daarin gelijk zou hebben. Ik geloof er inderdaad niet in - maar dat is een *voorlopig* standpunt. Dat is wat 'openheid' voor mij betekent. Maar zeg nou zelf - er zijn horden mensen die niet in zo'n vortex geloven. Daaronder zijn veel mensen die niet zomaar iets aannemen, maar die gedegen onderzoek hebben gedaan. Hoe zou het dan komen, dat ze zo enorm goed kijken, en dan concluderen dat er niets aan de hand is? Er zijn redenen om niet in zo'n vortex te geloven. Wat vind je van die redenen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ergens niet in geloven is nog moeilijker als het ergens wel in geloven. Het ergens wel in geloven is het aannemen dat iets op een 'mogelijke' waarheid berust. Het ergens niet in geloven in het aannemen dat er een 'mogelijke' ontkenning bestaat.
Ik vind dat laatste persoonlijk lastig en vindt het neigen naar een bekrompen levensstijl... het geeft mij een benauwd gevoel althans. Het komt over als het niet gunnen van een andermans belevingswereld omdat dit niet past in de eigen belevingswereld Op basis van de informatie die het individu voorgeschoteld krijgt wordt het restant erbij 'bedacht' zodat een voorlopige waarheid ontstaat. In dat laatste geval is dat dus het bedenken van een ontkenning! Hopelijk neemt niemand dit persoonlijk, dit is algemeen bedoeld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo. er zijn veel meer redenen om niet in de fortex te geloven, dan die paar hele kleine redenen om er wel in te geloven.
net wat Bas al zegt, het is aanzienlijk makkelijker er niet in te geloven.
Immers is dat traject al door velen doorlopen, zijn er al rapporten en uitslagen, zijn het al hapklare brokken. het er wel in geloven, vraagt om een sterke gedrevenheid om wat er al van bekend is, even achter je te laten en met een open vizier er in te gaan, dan moet je zelf het baanbrekende werk doen, zelf er over na denken, zelf proeven nemen, zelf er met anderen over spreken, zelf tot een conclusie komen.
Alleen maar zeggen het bestaat niet, is de weg van de minste weerstand, dan zullen je inzichten nooit kunnen veranderen.
Het voorlopig aannemen dat het mogelijk zo in elkaar zit, is prima, daarna alles kritisch gaan bekijken, ook goed, om dan misschien tot de ontdekking te komen, dat de eerste wetenschappelijke uitleg toch in orde was.
dan bestaat er dus geen vortex. Blijft over wat er dan met de mensen gebeurt, waarom de effecten van het staan in de fortex soms zo heftig zijn.
Door dan te zeggen dat alles een illusie is, omdat anderen dat al lang hebben onderzocht is opnieuw de weg van de minste weerstand kiezen, dat betekend niet dat het geen waarde heeft, in tegendeel zelfs, het is zeer waardevol, ieder onderzoek trouwens, ieder rapport, iedere uitslag.
Maar het mag nooit een eindhalte zijn, maar juist een vertrekpunt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Grappig, ik lees hier twee tegengestelde opmerkingen. basmeyer zegt dat het moeilijker is om ergens niet in te geloven dan om ergens wel in te geloven; eddijst zegt dat het juist makkelijker is ergens niet in te geloven. Mijn mening is dat het moeilijker is ergens niet in te geloven. Het is immers zo makkelijk om een verschijnsel te zien, daar een verklaring voor te krijgen aangedragen (even karikaturaal: "dat is een fijnstoffelijke resonantie van de buitenplaneten, naar ons gestuurd door onze overleden grootouders, om ons een signaal te geven"), en daar dan in te gaan geloven. Meegaan met de groep - makkelijker dan er tegenin gaan. Een verklaring zien - makkelijker dan in onzekerheid leven. Kennis hebben - makkelijker dan toegeven dat kennis onzeker is. De niet-gelovers kunnen uitleggen waarom ze ergens niet in geloven, en wat er moet gebeuren om er wel in te gaan geloven. En ze kunnen uitleggen waarom de wel-gelovers er wel in geloven. De gelovers kunnen ook uitleggen waarom ze ergens in geloven. Maar kunnen de gelovers ook uitleggen wat er moet gebeuren om hun geloof op te geven, en kunnen ze uitleggen waarom de niet-gelovers er niet in geloven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje spraakverwarring zo als je het nu stelt, wel begrijpelijk als je het zo leest.
Het is makkelijker om te begrijpen dat een vortex niet bestaat, immers het is al uit ten treure onderzocht door de wetenschap, dus nemen we makkelijk aan dat dit klopt. Geloof je er niet in, dan moet je in de verdediging gaan, jestandpunt gaan uitleggen, argumenten aandragen dat het niet mogelijk is enz. We hebben hier te maken met twee verschillende uitgangspunten, wat jij niet geloofd en wat wij niet geloven.
kan je het nog volgen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ah, op die manier! Ja, ik volg je nu weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je komt met een mening (want dat is het dan) dan je iets niet gelooft dan is het fijn je net als een gelover (als 'bewijslast') om het niet-geloven te motiveren. Dat lijkt mij het meest lastige deel...
Cryofiel
12 jaar geleden
basmeyer, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik gok nu dus maar even. Even aangenomen dat je niet gelooft in de bekende Magische Eenhoorn die op het Domplein in Utrecht staat, kan ik jou vragen: waarom geloof je niet dat er een Eenhoorn staat op het Domplein in Utrecht? Jouw motivatie is, zo vermoed ik, dezelfde als mijn motivatie voor het niet geloven in een vortex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vemoeden is juist. Echter in beide gevallen is de motivatie dun en zwak. Ik weet namelijk niets van die eenhoorn want ik ben al tijden niet op dat plein geweest en misschien heb ik toen ik er voor het laatst was niet voldoende opgelet of was ik niet aandachtig voor de subtiele aanwijzingen die eerst nader beschouwd moesten worden. Hoe dan ook was mijn mening te voorbarig dat er absoluut geen magische eenhoorn kon bestaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo. je kunt dan wel niet geloven in een vortex ( ik ook heel lang niet) maar hoe verklaar je de gevolgen voor sommige mensen dan wel, afgezien van de al bekende verklaringen die niet altijd van toepassing zijn.
B.V. het stil zetten van iemands gedachten, terwijl juist deze personen dag en nacht, vaak voor jaren lang, erg veel last hebben van een als maar doortollende gedachtegang.
met medicijnen niet te onderdrukken, zijn er voor in behandeling, maar niets helpt.
na 10 min. in de vortex en alles staat stil, heb je enig idee hoe dat voelt als je gedachten stil staan?
ook met meditatie erg moeilijk te bereiken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hier kan ik twee dingen van zeggen. -- Als eerste: niet alles is verklaarbaar. Dat betekent precies wat er staat: niet alles is verklaarbaar. Meer dan dat betekent het niet. Misschien dat we morgen wél een verklaring vinden. Misschien pas over 628 jaar. Misschien wel nooit - niemand die het kan zeggen. Maar het is, volgens mij althans, beslist géén reden om dan maar "iets te verzinnen" en net te doen alsof dat de verklaring is. Om de Eenhoorn er weer eens bij te halen: gistermiddag om precies 15:10 verscheen er een klein wolkje boven het centrum van Utrecht. Hoe kan dat? Volgens de gangbare kennis kunnen we dat niet verklaren, hooguit door het aan een toevallige samenloop van temperatuur, luchtstroming en luchtvochtigheid toe te schrijven. Nu kun je natuurlijk zeggen: "Ja, dat wolkje, dat kwam door de Eenhoorn die op het Domplein staat. Die vond dat er een wolkje moest zijn, dus hij zorgde ervoor dat er een wolkje verscheen." Is dat een verklaring? Voor sommigen misschien wel. Voor mij niet. -- Als tweede wil ik zeggen: we hebben het al vaker gehad over die alternatieve verklaringen die er al zijn voor de verschijnselen die je noemt. Dat mensen geheel tot rust komen, dat ze ontspannen, dat emoties loskomen - daar hebben we al verklaringen voor. Omdat we het hier al eerder over hebben gehad, zal ik die verklaringen hier niet herhalen. -- Even terzijde: complimenten voor deze opbouwende discussie, dat voelt goed en prettig aan!
Cryofiel
12 jaar geleden
@bas, wat jij nu zegt is dat je de mogelijkheid dat die Eenhoorn bestaat, niet bij voorbaat afwijst. Je houdt de mogelijkheid open, en dat is goed. Maar: *geloof* je dat die Eenhoorn bestaat? (Stel dat de wereld NU vergaat. Je weet niet of je nog net leeft, of zojuist bent overleden, of iets ertussenin - wat je wel weet, is dat een Opperwezen voor je staat. Het Opperwezen stelt jou de dwingende vraag: "basmeyer, vertel naar waarheid, eer en geweten: geloof jij dat de Eenhoorn bestaat, of geloof jij dat de Eenhoorn niet bestaat?" Wat antwoord je dan?) Op dezelfde manier (denk ik) sta ik tegenover de vortex. Ik geloof niet dat zoiets bestaat. Niet bij Ed, niet op andere plekken. Maar ik ben niet alwetend, en ik ben niet onfeilbaar. Daarom houd ik de mogelijkheid open. Dus: ik geloof er niet in, maar ik sta open voor de mogelijkheid dat ik het mis heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo. je hoeft mij geen complimenten te geven over de opbouw van deze discussie, het is geheel jouw verdienste.
maar eigenlijk zeg je,niet alles is verklaarbaar en de rest is al eens uitgelegd.
Maar je staat open voor een andere uitleg.
Meer zeg je niet, dus zeg je niets nieuws, dus eigenlijk is het geen echte discussie, maar een voortkabbelen van een gesprek.
Maar ook dat is een vooruitgang.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, wat dat betreft vallen we in herhaling, dat klopt. Je geeft een goede samenvatting van wat ik bedoel. Ik vind het ook een vooruitgang dat het gesprek weer voortkabbelt - dat is veel fijner dan dat continue "Jij #&!*X%$!!!" over en weer. Dit laatste is ook maar even kort samengevat... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryo
Even terugverwijzend naar de eerdere reacties van mij, ik merk dat ik moeite heb met het 'geloven' en het 'niet geloven'. Ik vind het gebruiken van een mate van waarschijnlijkheid een betere keuze voor het overbruggen van het individuele onzekerheidsgebied.
Iets geloven of niet geloven klinkt als erg absoluut, als iets onomkeerbaars. Bovendien, kunnen we nou niet eens verlost worden van dat eeuwige dualisme. Even Ed zijn grot erbij betrekkende: ik ben gefascineerd door de beschrijvingen van Ed, de verhalen van hem over de bezoekers, de mogelijke aanwezigheid van 'iets' wat aan de plek zelf is toe te wijzen... Ik zou geen antwoord kunnen geven op de vraag of ik geloof of er vortex veld van subtiele energieën aanwezig is. Noch kan ik een antwoord geven op de vraag of ik geloof dat er magische eenhoorns rondlopen in Utrecht. Zelfs al zouden er nog zoveel aanwijzingen zijn... Dit is een onderwerp waarbij je het beste en alleen voor jezelf een mate van waarschijnlijkheid kan vaststellen.
Zo kun je evengoed vaststellen voor jezelf dat jij het onwaarschijnlijk vind dat Ed een vortex bij zijn grot heeft. Echter verlaten we zo het dualisme. Er zijn geen wel en niet-gelovers meer. We staan allemaal aan dezelfde kant en er zijn alleen gradaties in waarschijnlijkheid.
Cryofiel
12 jaar geleden
@bas, dat is een heel wetenschappelijk uitgangspunt: we gaan ervan uit dat er een werkelijkheid is, maar dat wij die niet kennen. Al onze uitspraken over de werkelijkheid zijn dus slechts met een zekere mate (hoger of lager) van waarschijnlijkheid te doen. Dat de aarde rond de zon draait, is geen absolute zekerheid - het is slechts iets, dat op dit moment wel heel erg waarschijnlijk lijkt. Dat er geen vortex is, is geen absolute zekerheid. Het is (voor mij) slechts iets, dat op dit moment heel erg onwaarschijnlijk lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het geen absolute zekerheid is, moet je op zoek naar een andere verklaring ook dan kan je nog twee kanten uit, genoegen nemen met wat er al van bekend is, of verder zoeken naar een mogelijke andere verklaring. Als ze een paar keer in de week een eenhoorn denken gezien te hebben op het Domplein, dan kan je ook zeggen, wetenschappelijk gezien bestaat hij niet, of je kan zeggen, goed hij bestaat niet, wat zouden ze dan gezien kunnen hebben.
je kunt ook zeggen, sommige zaken zijn nu eenmaal niet te verklaren, maar dat is een passieve instelling. Zeker sommige zaken zijn niet zo maar te verklaren, maar als 50 personen in de fortex hebben gestaan en bepaalde zaken komen bij die 50 personen, bijna 40 personen voor, dan heb je een uitgangspunt voor verder onderzoek.
dan kan je alsnog eerst terug kijken naar de wetenschapelijke verklaringen en onderzoeken, past het verschijnsel daar nergens in, dan laat je dat los en kan je verder zoeken naar andere verschijnselen die ook meer dan het gemiddelde dat je zou kunnen verwachten, voor komen. Dit is nu precies het breekpunt in velen discussie's, hier scheiden de wegen. Of het is allemaal al door veel mensen onderzocht en er is nooit iets bewijsbaars uit gekomen, dus zal het wel niet bestaan. Of het is al door veel mensen onderzocht en er is nooit iets bewijsbaars uitgekomen dus het zal allemaal wel niet bestaan, maar er gebeuren te vaak bijzondere dingen die het rechtvaardige om verder te zoeken naar mogelijke andere verklaringen. Ook dan kan er aangegeven worden wat het mogelijk kan zijn, precies zoals de wetenschap zegt wat het mogelijk niet kan zijn, of onmogelijk lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryo
Het is een andere manier van benaderen, en het klopt dan ja, alles is dan werkelijkheid en alles mag bestaan.
Ik vind deze benadering veel respectvoller én het doet de toegankelijkheid behouden. @Ed
Over die passieve instelling die je noemt, dat bedoel ik nou ook met niet-geloven. Maar dat geldt natuurlijk ook voor geloven.
Ik vind het overigens bewonderenswaardig hoe je sterk voor je standpunten blijft staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Bas het kwartje viel ineens toen ik mijn reactie aan het typen was, vaak begin ik zo maar ergens mee en dan zie ik wel waar het heen gaat, zo kwam ik op het breekpunt van veel discussies. dit geldt natuurlijk voor veel andere onderwerpen natuurlijk ook.
Het terugvallen op al gedane onderzoeken en uitslagen is natuurlijk prima en duidelijk, maar het breekt wel iedere verdere discussie af.
Dat is inderdaad een passieve instelling, terecht zeg je, dat is het ook met geloven , dat is waar Cryo. zich vaak over druk maakt.
Een passieve instelling zowel naar de ene als naar de andere kant, is slecht voor een goede discussie.

Het beste antwoord

Als er iemand is die je veel kan vertellen over vortexen is het Jaap van Etten.
http://www.lemurantis.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Bas, heb zo hier en daar gelezen, maar vind er niet alle antwoorden op mijn vragen, wel een deel.
Bedankt.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je rechtstreeks met hem in contact treden. Hij is Nederlander, woonachtig in de VS. Als je wilt kan ik je introduceren, maar Jaap is heel hartelijk mens en zal je vragen over vortexen denk ik reuze interessant vinden en met alle plezier beantwoorden. In het 'Contact' deel vind je zijn email adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, jij schijnt hem te kennen!
Wil je mij dan eens introduceren?
Zou ik geweldig vinden.
Zag dat engels al helemaal niet zitten, maar als het ( jaap) gewoon een Nederlander is, wordt het een ander verhaal.
Hoor het wel van je, hij kan me via mijn site bereiken, staan toevallig ook wat reacties op van mensen die in de fortex gestaan hebben.
Super, dit is wat ik zoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat fijn als mensen via zo'n weg als hier op goeievraag.nl weer verder geholpen worden op hun persoonlijke pad! Goeie insteek Bas! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je WitteWaterlelie! Ik zal Jaap vanavond een email sturen, Ed. Ik heb hem heel lang niet gezien en gesproken, dus vraagt even om wat aandacht en 'bijpraten'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil 93 worden dus ik heb nog even. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)) Dat is een mooi voornemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja is me beloofd en ik weet ze te vinden als het niet zo is!!
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar daagjes later, maar het lijntje is uitgezet voor je, Ed. :)
Ik ben heel benieuwd naar Jaap zijn inbreng. Mogelijk heeft hij ook kontakten voor je in Nederland. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt, kijk er erg naar uit, ben zo benieuwd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is jaap de man die ik zoek.
Bedankt.

Andere antwoorden (4)

Youtube eens op "Step into the vortex" van Esther en Jerry Hicks & Abraham. kan dat ermee te maken hebben? Das mijn eerste ingeving.

Toegevoegd na 17 minuten:
via deze link nog meer in deze combi van Vortex wat te maken heeft met Energie... Mocht er niet iets tussen staan dan weet ik zeker als je daar de juiste termen invult je waarschijnlijk wle vindt wat je zoekt...

http://www.youtube.com/results?search_query=vortex+of+energy&aq=f
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi, maaaaaar hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed, wat bedoel je met 'dat'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube eens, zegt forall.
geen idee hoe je dat moet doen, dat bedoelde ik met dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ forall. heb al veel filmpjes bekeken, maar nog niet gevonden wat ik zocht, zoek dus verder, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een plus natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach je bent in ieder geval een avondje zoet geweest en je hebt leren youtuben :D En het houd je van de straat :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar Ed de camera was links van je hoor :P Als je wegkijkt verliezne we contact ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik hoorde de deur gaan en keek even;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel ff bij de les blijven als je op de foto gaat he :P Maar zo kan ik je oor eens goed zien :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M'n andere is veel groter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat zien dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo'n draadloze muis, die is nu ineens weg en de deur stond open, dus vrees ik het ergste. mijn andere oor hou je nog te goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik die hebben dan dat oor? ja had je je muis maar beter moeten verzorgen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jemig zeg, wat kan jij doordrammen!!! :-)
je griepje is over zeker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had ik die? kan wel wat griepachtigs krijgen, heb een tekenbeet :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel, gaat het al wat beter met je?
Hoezo tekenbeet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie mijn vraag over teken :) Ja gaat beter. Ik heb wat inzichten en ben weer wat kindser geworden :P En tegelijekrtijd volwassener :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of dat mooi is... :) Twee dagen meegemaakt en kan er al boekdelen over schrijven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom doe je dat dan niet, schrijven bedoel ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dagelijks :) Dankje Ed :) Ik schrijf wel maar te weinig over dit, in te weinig details... Ik heb er al een mooi boek voor klaar liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het maar eens, is heel verrassend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mocht weer eens niet vanmiddag. morgen nieuwe kans :)
Misschien moet je eens gaan zoeken naar andere 'plekken' in nederland waar men het over een vortex heeft. En daar dan eens een bezoekje aan plegen en even lekker kletsen met de mensen daar.
Als ik google, kom ik dit tegen: http://www.vortexnederland.nl/

Toegevoegd na 27 seconden:
Of Belgie natuurlijk:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het wordt er steeds extremer en probeer inzicht te krijgen in het hoe en waarom.
Maar als jij het nog kan uitleggen graag, dat mensen lichamelijk en geestelijk in evenwicht gebracht worden begrijp ik inmiddels wel, maar het gaat steeds meer op een programma lijken wat afgewerkt moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb even gekeken, maar deze site kende ik al, staat voor mij niet veel nieuwe dingen in.
Toch bedankt natuurlijk. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens andere lokaties bezocht? Ik snap eindelijk nog steeds niet wat je wilt vragen/weten. Meer op een programma? Wordt extremer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe meer ervaringen ik heb met mensen die in de fortex gestaan hebben, hoe meer ik een bepaalde volgorde zie, waar ook duidelijk zomaar een eind aan zit.
Het lijkt dus op een soort van programma afwerken en dan stoppen.
De meeste mensen gaan van voor naar achter( heen en weer) maar sommige draaien( met bovenlichaam) met de draairichting van de vortex mee, terwijl anderen alleen maar de andere kant op draaien.
Ze kunnen met geen mogelijkheid stoppen.
Maar plotseling staan ze doodstil.
Een enkeling staat 'vast' en moet op 'iets ' wachten om weer te kunnen gaan zitten.
Dit zijn zo wat zaken waar ik veel over nadenk.
Ga het trouwens op film zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je inmiddels eigen ervaring (en ontwikkeling) vertellen. Van mij weet je inmiddels ook dat ik beweeg op de energie. Hoewel ik in jou grot niet volgens de 'regels' van de vortex bewoog.
Nu ben ik daarin inmiddels verder gegroeid en heb ik ook zelf ervaren wat jij nu omschrijft. Namelijk dat je eerst beweegd en daarna stopt met bewegen. Dit is echter alleen uiterlijk. Want van binnen in is de energie namelijk zelf door gaan bewegen. Ik zal het proberen uit te leggen:
Men beweegt op die energie, omdat men een 'mentale' toestand hebben gekregen waarin ze kunnen loslaten. Daarmee leunen ze mee op de energie en bewegen ze 'vrij' zoals de energie ook beweegd. Maar een volgens fase, is dat ze nog een diepere status van vrijheid hebben gekregen. De energie heeft nu geen 'grip' meer op ze, maar gaat 'dwars' door ze heen. En 'stroomt' in het lichaam verder. De zogenaamde blokkades zijn weg en ze zijn volkomen transparant geworden voor die energie.
Dus waar eerst de energie volledig werd geblokkeerd (niet bewegen), laten ze daarna toe dat de energie grip op ze krijgen (bewegen), worden ze helemaal transparant (niet bewegen). Maar de energie beweegt innerlijk en blijft met volle kracht bewegen. Vanuit mijn leerschool (TaiChi en QiGong), is dit mechanisme een onderdeel van 2 oefeningen: spontaan bewegen en staan als een boom. Waarbij als je werkelijk kunt staan als een boom, je uiterlijk volkomen stil staat en diep geworteld (vastgenageld), maar innerlijk er heel veel beweging is (de sappen van de boom).
Deze staat kan je creeren als je dus volkomen alle blokkaden en gedachten kunt loslaten, en als je de energie volkomen kunt toelaten. ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... In jou fortex, denk ik dat dit de mensen overkomt die al 'veel' vaker bij je langs zijn geweest. Zij hebben vertrouwen gekregen in je grot en wat daar gebeurd. Elke keer dat zij er zijn kunnen zij meer en meer toelaten, totdat zij volkomen transparant zijn geworden. Het gevoel wat je hierin hebt, is niet alleen vastgenageld staan, maar volledig 1 zijn met het universum. Misschien dat die mentale toestand de volgende stappen zijn. Dat je dus niet meer het verschil voelt tussen het hier en nu, de lucht en de grot. Maar dat jij zelf de grot bent, de vortex, enz. Een vorm van astraal reizen, maar je bent overal en alles is in jou. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel. Het duurt soms voordat je zelf weer terug kunt komen en je moet dit soms mentaal meerdere keren als opdracht geven/willen. Die pure overgave, moet je weer loslaten (dus weer de controle nemen). Hopelijk is dit wat jij wilt weten en wat jij bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat maakt een hoop duidelijk, maar er zijn nog steeds veel vragen, vanmiddag volkomen vreemde mensen, die geen idee hebben wat een vortex is en wat het met je kan doen, dus geen enkele informatie vooraf en eigenlijk heb ik die het liefste.
had niets verteld vooraf, wel dat er een draaiende energie was.
De man wees tot mijn verbazing, exact de plaats aan waar hij was, terwijl hij niet eens wist wat een vortex was.
iets naar voren, klein stapje naar rechts, zei hij tegen zijn vrouw, ja nu sta je er precies in, ik vroeg hem hoe hij dat wist, ja geen idee zegt hij, op mijn gevoel denk ik.
de vrouw stond stil, sloot haar ogen en begon te bewegen van voor naar achter, steeds heftiger, ik vertelde haar dat het met de ogen open, nu gewoon door gaat, pas toen zag ze zelf hoe veel ze heen en weer bewoog, hierna begon ze met haar bovenlichaam te draaien, tegen de draaiing van de vortex in. ( meestal draaien ze mee)
Later gebeurde dit met haar man ook en met twee andere bezoekers van de grot, die ook nog nooit van een vortex gehoord hadden. Uit eigen ervaring duurt het zeker wel even voordat je weer geheel terug bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mensen zijn er in vele vormen en maten. Ook diegene die van nature erg gevoelig zijn. Of ze nu wel al van die energie afweten of niet. De vortex is erg sterk, het vergroot iemands natuurlijke eigenschappen. Het doet iemand zich ontspannen en losmaken.
Jij ziet vaak ook direct zaken die je niet kunt weten. Zo zijn er natuurlijk ook anderen. Zo kan ik ook een verhaal vertellen. Dat ik eens door iemand een behandeling liet doen. Het was de beste jeugdvriendin van mijn ex. Ik zat daar op de behandeltafel en zij deed een bepaalde triggerpunt methode (ik weet het niet meer precies). Zij vertelde mij dat zij helemaal rondjes aan het draaien was. Doordat zij mij aanraakte. Dit had zij 1x eerder meegemaakt en dat was met een andere patient die ook veel met QiGong heeft gedaan. Ze was er best wel uit haar doen daardoor en moest zich erg concentreren op wat ze aan het doen was.
Dit was van voor dat ik jou leerde kennen, een jaar of 5 geleden. Of ik raak met mijn vinger de rug van iemands hand aan en die voelt direct iets 'raars' stromen. En dat was geen statische schok, maar een continue stroming. Anderen voelen dan weer niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We moeten nog veel leren begrijpen.
We moeten meer vertrouwen hebben.
We moeten meer toelaten.
ben een beetje duf momenteel, ben met 'iets' paranormaals bezig geweest.
Moet dat eerst nog los laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slaap lekker Ed... Het komt goed... bedankt beiden voor jullie intrigerende gesprek. Ik vind dit ook zeer interessante materie.
Je kan misschien op dit blog informatie vragen over een vortex. Deze mevrouw weet er heel veel over te vertellen. Er staan onderaan ook prachtige filmpjes bij. Op de pagina 'about' (hieronder bijgevoegd) staat haar mailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, het begrip van vortex is voor ieder iets anders lees ik, heb wat gelezen, maar de verwarring wordt alleen maar groter, maar bedankt, ga morgen nog wat lezen.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit wat siska geeft is eigenlijk wat ik ook gaf, esther en jerry hicks and abraham. Het heet betrekking op hen. Zij streven eigenlijk hetzelfde na als wat men in The Secret vertelt. Vraag en het word je gegeven. Wederom wordt er niet bij verteld wat GJ jou wél vertelt en jij zelf ook al weet: Voor er gevraagd en gegeven kan worden moeten er eerst blokkades worden opgelost, want hoe beter je in het hier en nu kunt blijven, hoe positiever de energie, hoe positiever er ook komt wat er gevraagd wordt, maar het heeft niks te maken met wat er zoal in jouw grot gebeurt op zich. kan daar wél een gevolg van zijn. Want als iemand zich door die bewegingen in jouw grot beter in haar vel komt te zitten, kan ze dit ook makkelijker uit voeren .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Forall.
In de eerste ruimte waar ik de sessie begin, worden zaken geopend, zo mogelijk blokkades weggenomen, veel gehuild enz.
ik eindig altijd in de grot, waar zaken worden afgesloten, geheeld in evenwicht gebracht, zodat de mensen weer opgewekt en beter naar huis kunnen.
De vortex is hier een onderdeel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doet de vortex op zich bij jou dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohe bij mij?
Nou, ja, ehe, wat doet hij bij me, soms niets helemaal niets, loop ik het hele roteind naar de grot, kom er binnen, ga er staan en NIETS!
Maaaaaaaaar soms, wauw!
Wordt ik heen en weer gewiegd, lijk ik op te stijgen of zo iets, voel me heel blij en wil ik eigenlijk verder en niet terug, maar dat kan/ mag niet, nog veel te doen en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt alsof je een worst wordt voorgehouden en als je wilt toehappen, hij word weggehaald O_O
Ik weet niet veel over vortexen, maar ik weet wel dat zij daar te vinden zijn waar de energiebanen van de aarde, zeg maar de meridianen van het aardelichaam, de zogenaamde leylijnen, elkaar kruizen of op plaatsen waar herhaaldelijk energiewerk verricht wordt door mensen en hun spirituele helpers.

Wie zich daar dan verder mee bezig houden? Helaas, geen idee. Ik hou me daar dus niet mee bezig, maar dat je de plaatsen goed kunt voelen lijkt me duidelijk. Jouw grot zou dus op zo'n kruispunt kunnen zijn of op die plaats zal vaak met lichtenergie gewerkt worden waardoor het een gecreëerde vortex is.
Dan is er nog zoiets als een netwerk dat door middel van IET is opgezet, zie http://www.learniet.com/energie_vortex.htm
voor meer informatie. (Gevonden via google)

Succes met je energetische vortexgrot die ongetwijfeld veel moois kan brengen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WW klopt met wat je zegt, er is een kruispunt van leylijnen.
En mogelijk is de vortex gecreëerd.
En er wordt met lichtenergie gewerkt.
Zo lijkt alles eigenlijk heel simpel, maar dat is schijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor de site, heb net even gekeken.
En weer wat geleerd.
+