De gezichten die ik in mijn droom zie en bestaan die echt?

Als ik droom merk ik dat ik in mijn verhaal naast dat ik allemaal bekenden van mij soms ook gezichten / personen tegen kom die ik niet ken.
Mijn vraag is, of dat ik die gezichten zelf verzin in mijn droom, of dat het gezichten zijn die ik ooit eens gezien heb, onbewust heb opgeslagen en die in een droom weer naar boven komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onze eigen brein lijkt erg veel op een computer, alleen de fotos die je er in stopt, kan een computer je laten zien. Zo gaat het ook met onze brein, in ons bewustzijn, maar zeker ook in ons onderbewustzijn zit heel erg veel informatie opgeslagen welke we tijdens het dromen soms kunnen zien. Onze brein is niet in staat totaal nieuwe ,onbekende gezichten te laten zien.

De gezichten verzin je zelf, maar soms lijkt iemand wel op een gezicht vanuit je dromen, en dat is zeer bizar, dan krijg je zo'n deja vu gevoel. Tuurlijk kan het ook dat je een gezicht al wel eens lang geleden gezien hebt en dan zit je te piekeren wie was dat ook weer. Dikwijls uit een film ofzo.

Ja die bestaan echt. Ons brein vindt geen nieuwe gezichten uit! In onze dromen zien we echte gezichten van echte mensen - mensen die we gezien hebben in ons leven, maar die je misschien niet kent of herinnert. We zien dagelijks honderden, en in ons leven wel honderdduizenden gezichten, dus we hebben een oneindige voorraad van karakters die ons brein kan gebruiken gedurende onze dromen.

Bronnen:
http://www.yumeko.nl/blog/2010/06/10-inter...

Ik denk beiden, want ik droom geregeld dat ik mensen zie en sommige kan ik wel en sommige kan ik niet.

zoveel mensen zoveel gezichten. ergens zal er dus iemand rondlopen die er op lijkt in mindere of meerdere mate. of je deze persoon ook ooit zal aantreffen is een tweede. zelf droom ik weleens over honden. ergens loopt er een hond rond die aan dit signalement voldoet. de vraag is echter of het belangrijk is en wat je ermee wil bewijzen denk ik.