Werkt een pendel hetzelfde als glaasje draaien of een ouija bord?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb een pendel die me eens juiste antwoorden gaf. een paar jaar geleden ben ik verhuisd en nu geeft hij geen juiste antwoorden meer. Daarnaast voel ik me ontzettend depressief wanneer ik mijn pendel gebruikt heb. Waardoor worden de bewegingen van de pendel in werking gezet? Komt dit door je eigen energie/onderbewustzijn of door de energieen uit je omgeving of roept dit net zoals bij een ouijabord entiteiten op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Een pendel kan drie dingen voor je doen.
Allereerst maakt hij je onderbewustzijn kenbaar , inf. waar je zelf niet bij kan komen kan je wel oproepen met je pendel via je eigen onderbewustzijn.

Een pendel kan ook jouw wensdenken beantwoorden.
Als jij heel graag een ja wil omdat je dat beter uitkomt, dan krijg je ook een ja, hier heb je dus niets aan.

Met een pendel kan je ook geesten oproepen , net zoals met glaasje draaien, je vraagt dan om grote moeilijkheden.
Omdat je niet voldoende deskundig bent hier mee om te gaan.

Als het niet goed met je gaat , denk je met een pendel antwoorden te krijgen, komen die niet dan wordt je alleen maar meer depresssief, dus heeeft jouw probleem (depressief zijn ) niets met de pendel te maken.
Je bent zelf je eigen probleem.
Zoek hier hulp voor en onderschat het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

net als glaasje draaien en het ouija bord komt de informatie van demonen. niet mee bezig houden dus. je voelt je niet voor niets depressief nadat je je pendel gebruikt hebt.

(ik zal wel weer een berg minnen krijgen, maar dit is mijn mening uit eigen ervaring, hou me nu verre van al dit soort dingen en het gaat een heel stuk beter met me)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als glaasje draaien en het ouijabord komt de informatie van je *eigen* demonen. Ik betwist niet je ervaring, en heb geen behoefte je te minnen. Ik denk alleen niet dat die demonen in de objectief waarneembare wereld ook bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zullen mensen zijn die er niet in geloven en dat hier ook melden, dus jij hebt hetzelfde recht jouw visie te geven. +1 omdat je info gewoon opjectief is in de zin dat mense die zich er mee bezig houden vaak een hogere macht erkennen. (helaas na verloop van tijd vaak ten negatieve indd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Objectief? Het is juist zijn eigen subjectieve ervaring. Niets mis mee, alleen verre van objectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhm, heel lastig. sec genomen misschien niet objectief. maar de 2 genoemde dingen gaan uit van een kracht buiten jezelf anders is het puur een idefix. en het laatst genoemde is weinig plausibel omdat de DSM zich er dan allang tegenaan had bemoeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ bq24, ik ben het wel met jou eens. Ik geloof zelf dat het ook door demonen komt.
Ook omdat ik christelijk ben, en in de bijbel staat dat je je niet moet bezighouden met dergelijke zaken.
Omdat het simpel gezegd, niet goed is. +1 voor jou..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@juda : klopt, het staat duidelijk in de bijbel waar het vandaan komt en dat je je er niet mee moet bezighouden. dank voor je +
Waarom zou je een pendel gebruiken om antwoorden te krijgen op vragen? Vraag het je oinbewustzijn. Stel je vraag en zeg tegen jezelf dat je over twee dagen het antwoord wil weten. Gegarandeerd dat je een antwoord weet op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pendel werkt in grote lijnen zoals glaasje draaien of een ouijabord, met als verschil dat je pendelen alleen doet. In alle gevallen komt de informatie uit de mensen die het doen.

In het geval van pendelen: een pendel (ofwel: zwaar object aan een touwtje) werkt doordat de kleinste bewegingen van de hand die het touw vasthoudt door het touw wordt doorgegeven, en versterkt te zien is in de beweging van de pendel. Met andere woorden, kleine beweging bovenaan het touwtje, grote beweging onderaan het touwtje.

Je hebt onbewust invloed op die kleine bewegingen. Daarom kan het ene boek over pendelen zeggen dat een beweging van voor naar achter "ja" betekent, een tweede boek dat een cirkel naar rechts "ja" betekent, en een derde dat je met de pendel kan 'afspreken' wat "ja" betekent. Het derde boek zit er het dichtste bij: het maakt niet uit wat de afspraak is, als jij maar weet wat de afspraak is. Die afspraak maak je met jezelf, niet één of andere entiteit buiten jou.

Uit je vraag lees ik dat je op het moment wat minder lekker in je vel zit, waarschijnlijk ben je ook wat minder zeker. Het gebruik van de pendel, wat immers werkt via je eigen onderbewuste, lijkt die gevoelens te bevestigen, en daardoor te versterken.

Het is gemakkelijk om je mee te laten zuigen in het idee dat er 'kwade geesten' zijn die het op je gemund hebben, maar het zijn alleen je eigen demonen. Dat maakt het niet onschuldig: op zo'n manier kun je jezelf steeds verder in de put helpen. Daarom twee tips:

- Besef dat er géén geesten achter je aan zitten.
- Hou op met spelen met die pendel.

En een laatste, de meest belangrijke tip:

- Leer te vertrouwen op jezelf in plaats van een kristal, stuk messing of een steen aan een touwtje. Jij bestuurt dat ding aan dat touwtje, je kunt het ook zonder zo'n kunstgreep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, pendel heeft te maken met natuurkrachten. ik dacht aardstralen of zoiets.

de 2 andere dingen die je noemt hebben te maken met het willen oproepen van de geestenwereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pendelen is zeker niet hetzelfde als Ouija of glaasje draaien.
Ik pendel zelf iedere dag. Het is erg moeilijk om voor jezelf te pendelen, meestal worden de vragen die je stelt beantwoord zoals jij dat verwacht.
Het verhaal van SuzyQ klopt.
Je kunt beter stoppen met pendelen tot je weer wat beter in je vel zit.
Het is namelijk geen spelletje.
De negatieve gevoelens die je hebt na het pendelen hebben waarschijnlijk te maken met de vragen die je stelt en de antwoorden daarop.
Op dit moment trek je ook geen positiviteit aan, dat komt uit jezelf.

Dus eerst alles op een rijtje zetten voor jezelf en mentaal tot rust komen voor je je weer op pendelen of andere occulte zaken stort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel toevallig heeft die pendel jou juiste antwoorden gegeven,na verhuizing doet hij het niet meer! Dat komt waarschijnlijk omdat je minder goedgelovig bent dan voor je verhuizing! Wie bestuurt dan zo'n pendel? De demonen?Mijn antwoord op jouw vraag: Volgens mij werkt het idd allemaal hetzelfde,dus niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het komt vanuit je hogere zelf (je onsterfelijke ziel).
Het kan zijn dat je nieuwe huis nog niet het jouwe is en spiritueel gereinigd moet worden. Het kan ook zijn dat je pendel gereinigd moet worden. Maar het kan ook zijn dat je zelf depressief bent, je kunt je dan beter helemaal niet bezighouden met dit soort zaken, want dan trek je negatieve energien aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer eerst wat je doet... Zo leert een chirurg vele jaren voordat hij aan de slag gaat... En dat is niet voor niets, je moet namelijk weten wat je doet... Als je dat niet weet dan krijg je resultaten die je niet kent en bovendien zeer onwenselijk kunnen zijn... Wat voor een chirurg geldt, geldt ook voor een glaasjedraaier, een pendelaar en een ouijabordspeler...

Dus weet eerst waar je mee bezig bent, voordat je er mee aan de slag gaat... Je gaat toch ook eerst een routebeschrijving raadplagen als je ergens heen moet, dan rij je toch ook niet ongezien zomaar ergens heen, omdat de kans wel heel erg klein is dat je op de juiste plek en tijd daar betn waar je moet zijn... Zo ook hier...