kan je tarot kaarten zelf maken?

en werken ze dan ook? En waarom werken Tarot kaarten eigenlijks, alleen door een afbeelding?

Toegevoegd na 2 minuten:
En kan ik ze dan ook ergens van af halen en printen ofzo via internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

kijk eens op deze site daar staat een heleboel info
http://www.catharinaweb.nl/tarot/index.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tarotkaarten kun je prima zelf maken. Ze werken dan net zo goed ( of slecht) als kaarten, die je in de winkel koopt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker duidelijk +1
Ja hoor je kunt je eigen kaarten maken. Kijk maar naar de LeNormandkaarten. dat zijn kaarten met verschillende afbeeldingen zoals een hond, ooievaar, zeis, huis, tuin enzovoort.
En ze werken niet dat doe jijzelf, of de kaartlezer. Je leest in de kaarten wat je er in wilt zien, maar verwacht niet dat ze je kunnen vertellen wat je morgen te eten krijgt. Je zou wel kunnen zien wat er zou kunnen gebeuren, maar eigenlijk is het dan je onderbewuste wat je leest.
Als je vraagt of je in een boom moet klimmen en wat er dan gebeurt, dan is de kans groot dat je veilig boven komt als je lenig bent en geen hoogtevrees hebt. Als je wel hoogtevrees hebt en nogal stijve spieren kan de uitkomst heel anders zijn.
Je weet dat van jezelf, wat van die 2 dingen bij jou past, dus dan zul je die optie makkelijker lezen in de kaarten.
12 jaar geleden
jazeker kan dat, heel goed zelfs!

net als het het pakketje wat je ergens kan kopen moet je er namelijk zelf waarde aan hechten en er een invulling aan geven. als je wil kan je er zelfs in geloven.

hoe het gefabriceerd wordt maakt dus geen flaus aus want het blijft gewoon papier met een afbeelding erop, net zoals de speelkaarten die ieders hun eigen waarde hebben (als is het met jokeren weer anders dan met klaverjassen, ook aan deze papiertjes hecht je zelf een bepaalde waarde dus)

Toegevoegd na 4 minuten:
vergat dus te zeggen dat ze niet werken in de zin van dat iemand iets kan zien hierin. het is een middel om over een bepaald onderwerp eens wat beter na de denken, maar dat kan ook natuurlijk ook zonder kaarten.

of je ze van het net kan halen weet ik niet, ik hou me er niet mee bezig maar doe het liever uit het blote hoofd.

ik heb wel een andere link voor je gevonden over deze kaarten welke misschien ook een stuk duidelijkheid kan geven.