Hoe kom ik achter mijn spirituele/'paranormale' mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
leer jezelf kennen in wat je leuk vindt en wat je goed kan
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
proberen en op een gegeven moment komt het uiteindelijk wel naar boven. zo is dat ook bij mij gegaan

Antwoorden (10)

Door je ermee bezig te gaan houden lijkt mij ? Pendeltjes, kaarten, whatever. Als je het mij vraagt zijn het allemaal oplichters praktijken. Maar oke ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je die gave hebt komt het vanzelf bij jou!! Er zijn veel boeken over te lezen, begin bijv. met "hoe ontwikkel ik mijn zesde zintuig" . Of raadpleeg een bekend paragnost, er zijn er zelfs die mensen in de leer nemen om je verder te ontwikkelen..succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaf een boek aan met testjes en oefeningen, en bedenk dat de helft van het paranormale bestaat uit mensenkennis
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De helft maar? Wat is de andere helft dan?
anneliez
12 jaar geleden
Geluk ;)
en nog wat meer intuitie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De andere helft bestaat uit duimzuigeritis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
http://www.happyvibes.be/karakter/paranormaal-begaafd/

doe deze test zou ik zeggen

Toegevoegd na 2 minuten:
en sta open voor alles wat je beleefd en probeer nooit van iets zomaar uit te gaan dat iets zo is, zoek overal een diepere betekenis achter te zoeken en zo ontdek je wat bij jou het meeste ontwikkeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kom je zo maar niet achter, het is niet zo even een cursus volgen en dan weet ik het.
Je kunt het niet even leren.
Je kunt het niet testen.
Je komt er dus helemaal niet zo maar achter.
Het overkomt je gewoon en vaak op een moment dat je er niet voor open staat.
Het heeft ook niets met zweverig zijn te maken.
Wacht gewoon maar af, dan komt het vanzelf wel en dan ook nog op het juiste moment.
Pas dan weet je hoe je er voor staat en ook dat blijft altijd maar weer veranderen, je moet hierin groeien.
Ons hele leven lang.
Je kunt het ook weigeren, blokkeren als het even niet uit komt, veel mensen blokkeren het voor de rest van hun leven, omdat ze en hun omgeving er niet mee om kunnen gaan, omdat ze de verantwoording niet kunnen dragen, omdat ze angsten krijgen, of omdat ze het verdriet van de ander niet zelf willen voelen.
Maar niet altijd is het zo maar te weigeren en die mensen ervaren het dan ook als een grote last ,deze gave te hebben, met alle gevolgen vandien!!
Dus kom er maar niet achter, zo leuk is het niet, wacht maar gewoon af en leef je eigen leven, daar heb je je handen al vol aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan het juist een toevoeging geven in het leven en komt je leven juist te kort als je je gave niet ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker misslukt, helemaal waar, maar helaas kom ik ook mensen tegen die juist daardoor enorm in de problemen zijn gekomen.
Maar inderdaad als het goed gaat, dan is het een verrijking van je leven en vooral de manier waarop je leeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed!!! en +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen + Meditatie helpt ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp jouw ook hoor Ed,en je bent idd in veel correct,
maar ook zoals je zegt,soms vind ik het bv ook een last,
en ligt ook aan de situatie,
zoals bv tegenwoordig,en als kind had ik dat ook al,
wat ik mij nog herinner,dat ik mij soms in een grote groep mensen mij soms niet meer goed voel,
doordat ik bv al die stemmingen en alles snel door krijg,
en dus niet altijd positieve zaken,
en dat is mij dus meer en meer beginnen op te vallen,
en ik moet het soms meer proberen te blokeren,
maar dat lukt me precies vrij moeilijk nog op het moment.
groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze gave is veel vaker een last dan een lust.
Veel mensen die momenteel spiritueel aan het ontwaken zijn, gaan vaak door een hel!
daar wordt je echt niet blij van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd. Dat wordt erg vaak onderschat, vooral door personen die dichtbij staan. Niet denken maar DOEN! is waar ik merendeel mee bezig ben, maar midden in dat proces loop je toch tegen dingen aan die vragen om aandacht, en het is tijdrovend ook, zeker met een gezin om steeds maar te zorgen dat je goed in je vel blijft. maar het resultaat mag er zijn :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edje! Alweer stel je mij niet teleur!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi chelsea16!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spiritueel ontwaken, weet ik alles van, was echt heel zwaar voor 8 maanden lang !!!
Je word geestelijk helemaal uitgeput, en dan moet je nog meer snappen, en er aan ontsnappen dat vergeet maar, dat lukt nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ken het.... Ik zit er middenin maar sta op het punt van een volledige acceptatie van mezelf, maar of daarmee het einde in zicht is :S
je zou een keer een afspraak kunnen maken met een spiritueel psycholoog. Die heeft daar ervaring mee en met 'nieuwe energie'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door jezelf te kennen en hierin veel gevoeliger te worden.

Dus pel alle lagen van je weg die onder externe invloed is ontstaan. Onder al die lagen ligt je werkelijke zelf, inclusief je mogelijkheden. Leer diegene kennen, op een diep niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je niet 'achter' komen want paranormale mogelijkheden bestaan niet. Daarom heten ze 'paranormale' mogelijkheden. Als je denkt paranormaal te zijn is er meestal (altijd!) iets anders aan de hand. Je wilt dan de wereld beinvloeden op een manier die nu eenmaal niet kan: door de toekomst te zien of door te 'voelen' wat anderen denken. Dit wordt veroorzaakt door onzekerheid.
Als je de wereld ziet zoals 'ie is is er er niets aan de hand. Juist als je probeert er meer van te maken krijg je problemen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Aan de andere kant: je kunt wel leren om net zo paranormaal te zijn als Ogilvie en Char: de vlaamse mentalist Gili heeft een boek geschreven: 'Iedereen paranormaal'. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/iedereen-paranormaal/1001004010209191/index.html
Hij vertelt hierin hoe hij precies dezelfde resultaten krijgt als de eerdergenoemden alleen zegt hij eerlijk erbij dat het een trucje is. Het leukste is dat hij ondanks dat hij vertelt dat het allemaal psychologie is en niets paranormaals dat er tòch mensen zijn die hem achteraf vragen om hen de toekomst te voorspellen. Blijkbaar willen mensen zó graag dat paranormaliteit bestaat dat ze gewoon niet luisteren.

Toegevoegd na 3 dagen:
Aan nog een andere kant: spiritualiteit is het ontwikkelen van je vermogen om te kijken naar de menselijke geest. Dat is zeer aan te bevelen omdat dat hetgene is waar je echt van groeit. Als je ver genoeg groeit zul je merken dat spiritualiteit en paranormaliteit juist tegengestelde zaken zijn. Als je begrijpt hoe de menselijke geest werkt dan begrijp je ook waar de behoefte aan paranormale verklaringen vandaan komt en dat dat in feite 'beginnersfouten' zijn.
Spiritualiteit is het onderzoeken van de eigen geest en is hoewel soms moeilijk en vaak confronterend de enige weg naar werkelijke groei.
Probeer modieuze zaken te vermijden en leer van richtingen die al langer bestaan en hun sporen hebben verdient. Denk aan psychologie, filosofie en oosterse paden als taoisme en boeddhisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuja ik geloof er wel in,zelf ben ik Christen,
en ik geloof ook in alles wat met spiritualiteit en het paranormale te maken heeft,zowel in de positieve zin,
als het negatieve,
en hou er mij,vooral de laatste jaren enorm mee bezig,
via mediums bv,ook om er over te lezen en etc...,

en dit allemaal omdat ik het zelf na een tijd ben gaan ontwikkelen om heldervoelend,en helderhorend te zijn,
ervoor geloofde ik er wel in,maar stond er niet zo mee stil,
tot ik zelf bepaalde situaties heb meegemaakt,
waarin ik dat ben gaan ontdekken eigenlijk,
ik ben zelf ook een hsp (high sensitive person),Indigo,
dus ik neem bv snel negatieve of positieve energieen op,

en ik kan je verzekeren,dat is dus niet altijd makkelijk nee,
zo heb ik dus ook ooit ontdekt dat bv Zwarte magie/Voodoo bv,wel degelijk echt bestaat,
omdat ik erzelf mee te maken heb gehad,doordat anderen iets op mij hadden uitgesproken ooit,
terna dus,heb ik dat gelukkig dus zelf aangevoeld,
en ben ik dus ook verwittigd geworden daarover door Engelen,(vooral aartsengel Michael bv),
en mijn overleden grootvader ook,die heeft mij dus zelfs naar een Healer gegidst in een ander lands zelfs,waar deze een ritueel heeft gedaan met Witte Magie,om die Zwarte magie te verdrijven,en nu gaat het dus al een heel stuk beter bij mij,en zijn zowat mijn ergste jaren met steeds ongeluk in vanalles en nog wat voorbij,

Maar daarmee,na zo wat vanalles mee te hebben gemaakt,en te hebben aangevoeld op dat gebied,
en er ook mee bezig te zijn,zo kan je het ontdekken,
en zoals ze soms ook zeggen,men moet eerst iets echt meemaken,of met eigen ogen zien,voor men kan zeggen,
bestaat er iets of niet?,en natuurlijk veel mensen geloven zo toestanden niet,of verklaren iemand gek,etc...
tot iemand bv zelf iets meemaakt,en je dat ontdekt dat je die gaven hebt,of meer aan het ontwikkelen bent,
zelfs onwetend soms,of toevallig door situaties.

groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dikke plus voor je eerlijkheid en de moed je hier over uit te spreken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bedankt Ed,toch nog iemand die me begrijpt,
en idd zoals je ook zei op die andere topic,
dat kan idd een hel zijn soms,en bv tegen mediums,ofja sommige mensen uit het wereldje kan ik dat eens tegen kwijt zo een verhaal,ofzoals hier,
maar dan ik dat vertellen,en dat doet me dan nog goed om zoiets kwijt te kunnen,want dat kan niet altijd,
ook al als een verwittiging want dat kan iedereen overkomen,en het beste is dan nog,ik ben een man met een goed hart,en heb altijd iedereen alles gegund,
ook zelfs degenen die dat gedaan hebben ervoor,
sommigen kende ik zelfs goed,en had nooit eerst gedacht dat die mensen daar tussen zaten,en dat heeft mij erna heel heel diep geraakt,want dat is zo een laffe daad,
op zo manieren,en dan heel zeker iemand hebben aangesproken om mij dat te lappen,met die zwarte magie,
men kan niet begrijpen,dat gevoel wat ik toen gevoeld heb,dat was ook niet te beschrijven,zo slecht,zo onzuiver,
alles wat ik bv met iemand goed begonnen was,
en lief had,hebben ze totaal omgedraaid,
ik zag het hele goede wat ik bedoeld had met iemand totaal kapot gaan,naar het schijnt was mijn hart ook leeg en zwart op dat moment erna,
mijn ogen waren heel raar toen,precies of ik soms in een slechte trance zat dus,en dat kwam echt daardoor,
ja ik weet het klinkt alllemaal zeer raar,en gek,
maar echt,ik zweer,zoiets zuig ik niet uit mijn duim,
kan ik zelfs niet,ben altijd eerlijk,soms te eerlijk misschien,
en daar maken er veel gebruik van,is een goed voorbeeld,
de sjamaan die mij daar toen van heeft afgeholpen,
die man heb ik gewoon omhelst erna,
ook de overledenen,en mijn grootvader bedankt,
zelfs aan het graf,al de engelen,de mediums,
iedereen na die tijd die mij bijgestaan heeft,
het had naar het schijnt anders misschien heel slecht kunnen aflopen bij mij.
Ja zo ziet men,en dan denkt men soms,dat men zijn zogezegde vrienden goed kent.
Nuja heb dat hele contact verbroken toen met die mensen natuurlijk,vertrouwde ze voor niets meer,en mediums zeiden ook,laat ze vallen,want anders ga je weer negatieve voorvallen aantrekken door hun en etc.
grtjs
iedereen is spiritueel. Mediteer wat vaker en ook dat kan op vele manieren… daarnaast gewoon doen wat je wilt doen in je leven en wat jou happy maakt door in het hier en nu te zijn. nergens mee bezig zijn dan komt het vanzelf wel… onderzoeken is leuk maar kost veel energie… Het weerhoudt je van je spirituele groei door het te zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook zowel zoals jij zegt bv,
ik bv,sta dikwijls ook nog te veel stil in het verleden,
of zaken die al langer geleden gebeurd zijn,
en dat belemmert idd veel naar de toekomst ook toe,
en idd ook spiritueel,maar ik wou dat alles toch nog wel soms vertellen bv,
omdat ik het wel nog een steeds weird voorval vind,
en vond,
maar het is niet zo,dat ik nu minder alles positief bekijk,
want het is dat bv,wat sommigen ook wouden vermijden,
nu bv,sta ik daar dus echt boven,
ik kijk terug naar mijn toekomst,en ik weet nu al,dat die in zeer veel zal verbeteren,ook in de liefde,etc...
Naar het schijnt gaan de engelen in mijn volgende relatie mij echt ondersteunen,
ook zoals Aartsengel Michael bv,ik weet waarom hij mij geholpen heeft ook,hij staat echt bekend ook,en ook vooral in het Katholieke geloof,als de strijder tegen al het kwade en demons,men kan dat opzoeken,
met een zwaard in de hand,en 1 voet op de Duivel,
net als ik het heb overwonnen tegen een groep op mijn manier,en nu deze keer hebben ze mij niet meer,
trouwens,ik ga die tekening van Aartsengel Michael,
nog op mijn rechterarm laten tattooeren zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komen we allemaal tegen dat stil staan in het verleden... Pak het even vast, laat even alles toe, dan laat het los... door met andere dingen bezig te zijn... word de emotie weeer te heftig, pak het dan weer even vast en laat het komen, met alle geluiden en emoties die erbij gepaard gaan... dan switch het kanaal weer en ga wat anders doen. blijf je bij het toelaten wel hier en nu tegelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff, @mw1970, is het mogelijk om begrijpelijke zinnen te maken ?
Want dit is het niet te volgen. een zin begint met een hoofdletter, eindigt met een punt en heeft een onderwerp en iets van een werkwoord. Dit ziet er echt uit alsof je maar wat toetsen indrukt.