dat ligt eraan wat je onder #iets# #spiritueel# #wetenschappelijk aantoonbaar# en #telepathie# verstaat. daarom mijn antwoord helemaal onderaan dit verhaal :)

Onder telepathie verstaat men het vermogen tot rechtstreekse overdracht van gedachten en gevoelens en van informatie op afstand zonder gebruik van taal of technische hulpmiddelen.

maar wat is die #taal# precies waarmee dit kan? spreektaal? of zijn er ook andere zintuigen die #een# taal kunnen waarnemen? non verbaal, vangen receptoren iets op? ben je je hier altijd bewust van? kan je dingen overbrengen die je zelf niet weet, maar die anderen wel op kunnen pikken (bewust of niet bewust) kan je zelf dingen overbrengen die anderen niet bewust zien?
ja, dat kan.
hoe beter je iets of iemand kent hoe makkelijker kan.
in die zin ben je dus op iemand afgestemd omdat je sociale micro interacties oppakt waar je je niet bewust van bent.
communiseren op afstand.

maar wanneer is het spiritueel, wat is spiritueel, wanneer ben je wel of niet spiritueel?
in de psychologie heeft men een woord die hier duidelijkheid in kan geven. mentaliseren.

mentaliserend vermogen houdt in dat mensen het doen en laten van zichzelf en anderen waarnemen en begrijpen in termen van gevoelens, overtuigingen, bedoelingen, woorden, taal, voorstellingen ets vanuit een bepaalde belevingswereld. hoe #lijkt# iets vanuit een mentaliserend vermogen bepaald hoe iets ook #is#. hier koppelen we woorden aan als #echt/fout/raar/onzin/waarheid# etc.

a)bestaat telepathie (zonder woorden iets overbrengen) JA
b)bestaat telepathie door zonder ook maar 1 onbewuste handeling? NEE

c) is het spiritueel?
c-1) NEE, als je weet hoe het werkt met die signalen (gili mentalist legt dit uit en komt verdraaid spiritueel over want hij weet dingen die hij #niet# kan weten)
c2) JA, vanuit de pseudowetenschap vanuit iets bovennatuurlijks
c3) dat kan, afhankelijk van de invulling bij c1 en c2

d) is #het# wetenschappelijk aangetoont?
d-1) volgens c2) volgens empirisch resultaten JA
d-2) volgens c1) ja
d-2) herhaalbaar door resultaten in een gecontroleerde omgeving die met metingen, voorspellingen, methoden die bekend en betrouwbaar zijn en 'spirituele' of 'paranormale' veronderstellingen aantoonbaar maken met maar 1 consistentie. NEE

bij link 1 info over de psychische kant van het verhaal (hoe intrepeteert dus #ziet# iemand #iets#)
en een filmpje's van iemand die de sociale micro interacties perfect ziet en kort uitlegt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdraaid mooie bijdrage met vele vragen die de lezer zelf laat nadenken. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel :) denk zelf ook dat het meer aan het denken zet dat... nee het bestaat niet want het is niet bewezen, of ja het bestaat maar het kan (nog) niet gewezen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat bewijzen anno 2011 nog steeds onmogelijk is. +, dat weer wel! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sportief Bas, dank je wel :) ik zeg hiermee ook dat #alles# meteen te verklaren of te bewijzen is. ik wil hiermee aangeven dat er veel dingen te verklaren zijn die ander onder een bepaalde 'noemer' geschoven worden.
het zegt niets over deze 'noemer', maar meer over de manier van opvatten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je 2e zin zal misschien ergens het woordje "niet" passen... :-)) Volgens mij heeft di Gili een beetje veel naar The Mentalist gekeken... :) Top serie, heb alles ervan gekeken.
En ben een volle aanhanger van 'mentalisme'! Probeer het zelf ook wel eens uit, hihi. Als mensen jokken b.v., dan komt dat '6e zintuig' ineens van pas. Of ergens mee zitten, of geïrriteerd over zijn en dit niet uitspreken.. Het zijn hele subtiele signalen, en natuurlijk helemaal geen 6e zintuig, maar gewoon heel goed opletten, aandachtig zijn.
Dat Gili ons daaraan herinnert dat dit mogelijk is, is zeer waardevol. Het raden van getallen waaraan de andere persoon aan moet denken en jij moet raden doordat je uitgesproken worden en de subtiele reacties van de persoon daarop bijvoorbeeld (zeer scherp). Natuurlijk verklaar je daarmee niet de situaties dat je aan iemand moet denken die je meer dan een week niet gesproken hebt en je ineens opbelt, zoals wel even wordt aangestipt in de uitzending. En dat laatste is eigenlijk waar telepathie over gaat.
Of het raden van een voorwerp uit honderden voorwerpen in de nabijheid wat een persoon kort ervoor in zijn/haar handen heeft gehad. Ook dat heb ik wel eens gedaan, en dat is eigenlijk best wel een beetje vreemd, voor beide. Ik merkte ook dat dit een ongemakkelijke reacties oproept bij de personen, zeker als je ze niet kent. Of dit ook mentalisme is...? Ik sta open voor alle verklaringen..

:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA ja idd, ik sloeg het woordje #niet# over... (klein detail...huhumm)
als je naar Gili kijkt die al een antwoord in een ballon heeft zitten nog voor iemand dit antwoord heeft gegeven, maar toch beweerd dat dit niets met het 6e zintuig of paranormale gave te maken heeft vind ik dat op zich een hele goede verklaring. zelfs al weet ik niet hóé het mogelijk is. ik heb zelf ook mijn ervaringen ermee, net als jij.
misschien is het ook wel een deel intuitie, of kan je meer met je 5 zintuigen dan dat je zelf beseft. een beetje van beiden kan het ook zijn. vind er zelf geen hocus-pocus factor aan, maar moet altijd wel lachen als ik die ''WTF?! blikken'' ziet. (HSP, dus genoeg 'subtiels' op te pikken en te vertalen zeg maar :) wat je voorbeeld betreft: aan iemand denken en meteen een tastbaar 'iets' op je pad treffen dát zou ik telepathie kunnen noemen, natuurlijk denk je aan meer mensen maar lang niet zal je ze allemaal tegenkomen. na een week iemand tegenkomen staat voor mij persoonlijk al een heel eind van telepathie af, maar dit kan voor ieder verschillend zijn. zo had ik een keer dat ik op pad ging met het fietsje naar mijn paard, het begon te hozen en te onweren, eucje zeiknat, schuilde bij vriendin die woonde op de route, pa zwaar ongerust, gebeld naar stal maar was er niet, etc.
bij die vriendin zei ik uit het niets tussen het gezellig beppen door, mijn vader zoekt me. toen ik thuis kwam stond ie klaar om de auto in te stappen om te zoeken.
logica? dat zou goed kunnen (onbewust moment van tijdsbesef)
telepathie? (geen idee, het zou kunnen)
intuitie? (daar ben ik bekend mee dus dit is mij niet vreemd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien was het wel een combi 'van'? feit blijft dat ik wist wat dat hij me zocht, en dat dit op dat moment ook bewezen is. had ik op de klok gewekeken had ik er gif op in kunnen nemen dat ie me zocht natuurlijk. (donker, onweer, kanaal, geen straatverlichting, afgelegen gebied)
hoe het kan dat vraag ik me niet altijd zo af, net zo min als dat ik dingen wegschuif onder een bepaalde verklaring. dingen zijn achteraf niet te controleren, je onthoudt enkel wat je weet, of nog denkt te weten. het enige wat ik weet is dat een mens veel en veel meer kan dan dat men denkt. de ene noemt het 'openstaan ''voor'' en de andere noemt het besef krijgen van. persoonlijk vind ik Gili een retegoed voorbeeld hiervan.
als men iets niet snap wil dat niet per definitie zeggen dat het 'onmogelijk' is of een oorzaak heeft die men zelf niet wil geloven, of juist wél wil geloven als enige optie. zoals Gili ergens vertelde dat er ná de show TOCH nog iemand vragen of je kaarten wil leggen. men geloofd dus dat het echt is wat men ziet!
hoe vasthoudend kan men zijn? nogmaals, je zou mij nooit horen zeggen dat er niets is tussen hemel en aarde hoor, ik heb echt mijn ervaringen hiermee (je hebt dit vast wel gelezen her en der op GV) maar vind heel veel voor mezelf logisch te verklaren, maar heel zelden weet ik ook niet het antwoord. een verklaring heb ik dan ook nog niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen hocus pocus? Aaaah... dat vind ik nou jammer, ik begon me al een beeld bij je te vormen, nu moet ik dat weer heeeeelemaal omgooien. Heh, wat kan je zomaar toch op een verkeerd been worden gezet. :)))))))))))))))))...etc. Ik kom zo nu en dan wel eens opgeklopte en best op een andere manier te verklaren zaken tegen die inderdaad wel eens op een bekende en aardse manier te verklaren zijn. Het doorbreken van iemands ingenomen stelling is dan wel eens pijnlijk en ik kies dan meestal de weg van de minste weerstand en laat diegene er maar mee. Dat komt ook omdat ik van een aantal bovennatuurlijke/bovenzintuiglijke dingen overtuigd ben dat die bestaan. Ook van deze dingen wil ik steeds kritisch blijven, dat is gezond vind ik. Buitenaardse schepen, het Ashtar Command, die de aarde al jaren lang omcirkelen moet je echt niet bij me mee aankomen. Mensen die met allerlei vage apparaatjes, zwarte 'kastjes' met een batterijtje, aankomen waarmee je zomaar eventjes beter (gezond) wordt lust ik meestal ook wel rauw en blijken altijd onduidelijk te werken.
Er blijft nog genoeg interessants over, en op GV is het een en ander al voorbij gekomen wat ik genoemd heb wat me serieus bezig houdt. En wat me ook eens van mijn hart wil is dat eigenlijk superblij ben dat er tegengas wordt geboden op beweringen door mensen op GV, ook op bovennatuurlijk gebied, op een doorgaans hele vriendelijke manier (bij voorbeeld door Cryofiel). Jij kiest daar de laatste tijd ook voor, en dat respecteer ik. Je motiveert je antwoorden en reacties altijd, en het wederzijdse respect is werelds. (slijmerdeslijm, klinkt wel zo he? :x) In mijn vorige reactie noemde ik een voorbeeld dat je een beetje verkeerd begrepen hebt. Wat ik bedoelde is dat je aan iemand die je een week niet gezien of gesproken heb, je plotseling aan die persoon denkt en direct erna de telefoon gaat. Of wel meerdere weken, tot maanden. Ik heb een vriendin waarmee ik zó op dezelfde 'golflengte' zit, dat we het wederzijds heeeel erg vaak gehad hebben dat de een aan de ander denkt en dat ditt door de ander wordt opgepikt. Dat bevestigen we meestal met een telefoontje of een sms. Het is niet af te roepen en het gaat ook niet de hele tijd oftewel ieder keer op. ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... Bij thenitbit reageerden jij en cryo met een tussenpose van 3 dagen op hetzelfde antwoord, met slechts minuten verschil.
Dat vind ik een prachtig voorbeeld van het bestaan die het goed met ons voor hebt, en ons tegelijkertijd tard met een knipoogje: de kans dat dit namelijk per toeval gebeurde, als je het puur logisch aanschouwt, is namelijk zeer klein, slechts rond een procentje... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord gaf mij de meeste duidelijkheid. Bedankt!

Andere antwoorden (9)

Tot nu toe is het niet wetenschappelijk aangetoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+
en hierbij de vraag of de minnetjes misschien toegelicht kunnen worden want krijg #knipoog vanuit neutraal standpunt# telepathisch niets te zien hierbij dus snap het niet :)
Buiten dat ook spirituele zaken wetenschappelijk verklaard kunnen worden, is niemand nog in staat geweest om controleerbaar en herhaalbaar aan te tonen dat telepathie bestaat. Derhalve kan je zeggen dat er geen wetenschappelijk bewijs voor bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurkundige Alex Kaivarainen van de Universiteit van Turku in Finland legt op een wetenschappelijke manier uit hoe mentale krachten op veel verschillende niveaus interacteren met alles om ons heen.
Onderbouwd met wiskundige vergelijkingen geeft hij een verklaring voor het bestaan van onder meer telepathie.
Kaivarainen heeft enkele theorieën opgesteld waarmee de genoemde verschijnselen wetenschappelijk kunnen worden verklaard.

In verband met telepathie heeft de BBC experimenten met mensen en dieren gedocumenteerd, waarbij honden zijn gefilmd van wie het baasje was uitgegaan en zonder doel door de stad zwierf. Op een bepaald tijdstip kreeg het baasje een teken, waarop hij besloot naar huis en dus naar zijn hond terug te gaan. De filmploegen legden vast dat precies op het moment dat het baasje dit besluit nam, de hond opstond, naar de deur ging en op zijn baasje ging liggen wachten. Uit tal van herhalingen van de experiment bleek dat het niet om toeval ging: de resultaten waren steeds dezelfde.

Tot nu toe is niet duidelijk hoe telepathie werkelijk werkt. Na jaren van onderzoek is men er echter zeker van dat het fenomeen bestaat. De vraag naar de oorzak en naar de bijzondere telepathische aanleg van sommige mensen blijft daarom bestaan. Dat maakt dit thema tot één van de mysteries van de mensheid.

Lees hieronder meer:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +!
super boeiende link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks :O)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieronder enkele sites over Dr. Alex Kaivarainen, waaronder wetenschappelijke artikelen: http://web.petrsu.ru/~alexk/new_articles/ http://archived.parapsych.org/members/a_kaivarainen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sh@@t, balen!!!
mijn engels gaat niet verder dan het huis-tuin-keuken en dr phil niveau.....!!! :O/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vette plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ed :) Ja sorry eucalypje, ik vond niets over wetenschappelijke artikelen in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh geen sorry, dat geeft niet hoor Siska. :)
het duurt alleen wat langer, maar wat brain training is niet verkeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boeiend, Siska! Eh, Euca, lees maar even met me mee, real-time (toegepaste telepathie) :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, vandaar die heldere geest ineens Bas!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zie je nou wel!" :D
Moest je niet aan schuren en schilderen denken (toevallig)?
De Engelse bioloog Rupert Sheldrake heeft zich ook beziggehouden met wetenschappelijk onderzoek op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien geen van beide.

Uit eigen ervaring kan ik beamen dat dieren in staat zijn telepathisch te zijn.
Een van mijn katten wachtte jaren lang op mij als ik thuis kwam van een tournee van een paar weken. Mijn vrouw vertelde me dat tien minuten tot een uur voordat ik daadwerkelijk de straat in reed. De kat op de vensterbank of op de stoep al naar me uitkeek.

Dezelfde ervaring met het terugkomen van vakanties. Als test kwamen we een keer via een andere, niet voor de hand liggende straat naar huis.
De kat zat een paar blokken van ons huis in de juiste richting op ons te wachten. We stonden paf!

Alweer een niet over te dragen ervaring, waar een wetenschapper niets mee kan. Niet alle katten doen dit namelijk. En totaal niet spiritueel en voor ons geheel tastbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb vanmorgen toevallig een heel boeiend stuk gezien hierover op discovery. fast-mapping noemen ze dit. ECHT mega boeiend!! goed gehoor, een goede reuk, oppikken van minuscule signalen, en intelligentie spelen hier een mega rol in. factoren kan een dier koppelen aan een gebeurtenis. (al is het iets als eten in de magnetron zetten en een belletje hieraan vooraf van jou.... het resultaat is dat er iemand thuiskomt, fast mapping dus)
misschien is de uitzending ergens op te zoeken? 1 van mijn katten staat altijd met zijn poten tegen het raam als ik thuiskom om me te verwelkomen. hij hoort het niet aan de auto (die heb ik dus niet) maar aan de voetstappen. woon op een hoekhuis en heb m erop betrapt hoe die dat doet. hij luistert, gaat naar het raam, en een paar minuten rammelt 1 van mijn kids op de deur. onze kat vroeger zat me altijd op te wachten bij de bushalte als ik uit school kwam, en kwam dan uit de struiken om me te verwelkomen. het schoolrooster had ie niet in zijn hoofd, maar dieren kunnen heel goed tijd inschatten (denk aan trekvogels, voertijd etc) rond die tijd zat ze dus in de struiken, misschien wel heel lang en deed ze een dutje. ze wist dat ik uit de bus kwam rond een bepaalde tijd, de bus stopte, deuren gingen open, ik bedankte de chauffeur (die ook altijd keek of de kat er zat:) en op dat moment kwam de kat uit de struiken. (ze is trouwens ook weleens achter me aangelopen de bus in, maar dat zag ik zelf niet zo zitten :) zo kende ik een vrouw die zei... mijn hond weet wanneer ik naar het park ga en niet alleen een blokje om. als we naar het park gaan gaat ie blaffen. ze gaf een demo maar de hond gaf geen kick. hij wist dat ie uit gelaten kon worden, niet echt dat ie naar het park ging. waarom? ide vrouw had bij een parkwandeling een oude jas aan. deze hing nog op de kapstok ze pakte haar 'dagelijkse' jas. toen ze deze terug hing en de oude (park)jas aandeed ging de hond idd blaffen. +1 voor the cat story :)
Cryofiel
12 jaar geleden
@euca, jouw verhaal is toch juist een treffende illustratie dat dieren *niet* telepathisch zijn, ook al denken we op het eerste gezicht dat ze dat wel zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan idd Cryo. dieren pakken echt veel meer op dan we denken, zie zien meer dan wij zien, horen meer dan wij horen. zou ik bv een halte verder uitstappen zat de kat hier niet. hij zou er wel aankomen want hij hoort mijn stem ook al ben ik verder van haar vandaan. ze hoort aan de voetstappen dat ik het ben. dan nog kwam ze na me toe, en dan nog zat ze op me te wachten. ze weten gewoon heel veel dingen, daar kunnen we niet omheen. maar m.i. is het met het waarnemen van een dier, herkenning, linken leggen en dingen kunnen #inschatten# niet per definitie #telepathie# van de andere kant ook weer wel een vorm van #telepathie#. we geven signalen af die we niet zien maar anderen wel oppakken. sommigen zijn er goed in (horse whisperer, dog whisperer, die enge kinderwhisperer)
en dieren kunnen ook dus, en dat is zeker heel bijzonder!! kinderen kunnen het soms ook, die hebben die hebben de stempel HSP (eucje ook) ze zijn extra druk als een ouder het net even niet kan hebben, komen opvallend vaak knuffelen als je je even niet lekker in je vel voelt....en dan kom je heel snel in het 'paranormale' terecht.
op zich ook logisch... het gaat immers om dingen die je niet oppakt omdat je je hier niet bewust van bent dat je ze oppakt. en toch is het lachen als je kan 'vertalen' wat iemand zo duidelijk uitstraalt (sommigen doen een stap naar achteren) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mkoet je helemaaaaal niet vertellen Eucje: daar is grof poen mee te verdienen ;-))))))))))))))))))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mkoet???? moet dus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik heb er al werk genoeg aan om iemand aan het verstand te peuteren dat ik redelijk normaal ben. bovendien heb ik niets met poen en hoef niet meer dan ik heb :) en het dan ook nog over de rug van anderen verdienen?
haha...neeejjjjjj dat is ECHT niet mijn ding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, wat je wilt ;-))))))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoho, wacht ff! niet zo snel !!!
ik natuurlijk wel chocola gaan vragen. daar word ik wel gelukkig van (jaaaaháááh!!)
:))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de rug van anderen Eucje??? tsssss.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neeeeee niet over de rug!
vanuit de koelkast! tegen het smelten. :OP
Ja, onze hond (een kleine dwerg Teckel) gaat ook liggen bij de voordeur als mijn vrouw om boodschappen naar de stad is. Het klopt wel met de tijd dat ze dacht ik ga nu weer naar huis.

Ik denk wel dat honden en katten zich in de loop van de laatste 100 jaar behoorlijk geestelijk op een hoger niveau ontwikkeld zijn (ook door reincarnatie).
De huisdieren begrijpen voelen de mensen heel goed aan -gevoelsmatig.
Waarschijnlijk is door deze klik dat huisdieren nu een grote plaats in het gezin krijgen.
Missschien zal ook wel aan het ras liggen of de intelegentie van katten en honden, hoog of lager is.
Vrroeger, jawel vroeger spande men honden nog voor een kar.
Dat is gelukkig verleden tijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals bij Bas zijn antwoord vertelde ik van het fast mapping en het programma over discovery. vanaf dat de hondachtige gedemagnetiseerd zijn veranderde er idd wat in de hersenen. er ontwikkelde een andere intelligentie.
met simpele test legden ze dit uit. de hond werd afhankelijk van de mens. (hond werkte voor de mens, mens ruilde dit voor voedsel voor de hond) hij stelde zich meer in op de mens, en leerde over het gedrag van de mens. zo kan een mens met ogen aanwijzen onder welke beker er wat lekkers zit. bij een aap (ook erg intelligent) kan dit niet. ze snappen het niet omdat ze niet al die tijd afhankelijk zijn geweest van de mens. en hond heeft dus geleerd om een mens aan te voelen en hier op te reageren. dit kan door fast mapping.
ik hoop dat ik een link kan vinden, want een hond heeft zeer zeker geleerd een mens aan te voelen hierdoor. :) persoonlijk denk ik niet dat reïncarnatie hiermee te maken heeft maar vind ons verschil in opvatting niet relevant :) daarom gewoon een dikke + voor je antwoord
het heeft te maken met gevoel, dat kan je wetenschappelijk niet aantonen. het kan ook puur toeval zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het antwoord op de vraag is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Telepathie is een natuurlijk iets, en zeker niet altijd spiritueels.
Het speelde vroeger een belangrijke rol bij natuurvolkeren, maar heden ten dage zijn we de verbinding met de natuur steeds meer aan het kwijtraken, zodat het nu ontkend , en niet meer toegepast wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geest behoort niet tot deze zichtbare wereld. Maar hij komt uit de wereld van onbeperkte bestaanwijzen waar de Goddelijke Bevelen onmiddellijk worden uitgevoerd zonder tussen komst van oorzaken. Daarbij heeft hij (de geest) de materie nodig om in deze wereld werkzaam te kunnen zijn, net zo als energie snoeren en gloeilampen nodig heeft om licht te geven. De materie beperkt echter ook de werking van de geest. Om de geest dus activer te kunnen maken en minder gebonden aan tijd en ruimte.

Telepathie is (nog) niet wetenschappelijk gemeten.
Het is wellicht een afspraak voor in de toekomst...

Het is een ervaring. Waarvan genoeg voorbeelden en bewijzen van zijn.