Werken edelstenen echt? En dan heb ik het bijvoorbeeld over Tijgeroog, Amethyst, Onyx etc. En in welke mate werken zij dan? Wat is hun kracht?

Toegevoegd na 13 uur:
Er is trouwens één edelsteen die heel genezend werkt bij mij en dat is Kristal die ook op het forum zit :-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, edelstenen werken echt! Het is alleen (nog?) niet bewezen dat ze vanuit zichzelf krachten bezitten ;-) Voor mijzelf betekent dat overigens niet, dat die krachten er dan DUS ook niet zijn. In ieder geval is de menselijke geest, of hoe je het ook wilt noemen, zeer sterk en krachtig. Vele mensen hebben baat bij bijvoorbeeld edelstenen. In welke mate edelstenen werken is van mens tot mens verschillend. De kracht kan helend en soms zelfs genezend zijn. Persoonlijk denk ik op dit moment, dat die kracht vanuit de mens zelf komt. Kracht, die men projecteert op een steen in dit geval, als een soort van concentratiepunt om zichzelf bewust dan wel onbewust te helpen. Je zou dat een placebo-effect kunnen noemen. Feit is, dat het voor velen werkt. Soms is het makkelijker te focussen op iets buiten jezelf om jezelf te helpen, en daar lijkt mij niks mis mee. Toegevoegd na 5 uur: .... maar kennelijk mijn tot nu toe 2 niet motiverende minnaars wel ;-)

Veel mensen hebben baat bij het met zich meedragen van edelstenen. Zij melden dat zij zich daardoor beter in balans voelen. Ik kan de werking slechts verklaren uit de aanwezigheid van kleine energiedeeltjes die aanwezig zijn in de oorspronkelijke vindplaats van de stenen zoals plaatsen waar bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen hebben plaatsgevonden.

Ha, die Annepanne; Puur fysiek is die werking niet aan te tonen, dus ik denk dat die eerder psychisch te verklaren is. Geeft niet, zolang iemand er maar baat bij heeft.

Als je er vanuit gaat dat alles, maar ook echt alles uit energie bestaat, dan werken edelstenen ook. Wel denk ik dat het van de gevoeligheid van de drager afhangt. En als jij het voorbaat onzin zou vinden, en je zou een steen bij je dragen, dan zal je er waarschijnlijk ook niets bij voelen, en alles wat je wel voelt, afdoen als onzin of toeval. Op onderstaande link vind je info.

Bronnen:
http://www.edelsteenslijperij.nl/forum/vie...

Nee edelstenen werken niet, het enige dat werkt is dat je portemonnee leeg raakt omdat ze ontzettend duur zijn en de verkoper (ic oplichter) er veel aan verdiend.

Het is puur suggestie. En met suggestie kun je bergen verzetten. Er is op zich niets mis mee om een steen om je nek te hangen vanwege de eigenschappen die aan die steen worden toegeschreven. Maar bedenk wel dat kracht voor verandering in *jou* zit, niet in die steen. Die steen is hoogstens een geheugensteuntje om jezelf te herinneren dat je bezig bent iets te veranderen. En verwacht natuurlijk geen wonderen. Er zit een grens aan wat je met positief denken en gedragsverandering kunt bereiken. Met een gebroken bot zul je bijvoorbeeld toch echt gewoon naar een dokter moeten, al hang je een halve mineralenwinkel om je nek.

Volgens mij gaat het erom in hoeverre geloof je erin. Van de week zei iemand tegen mij: het is niet zien en dan geloven, het is geloven en dan zien. Het klopt: ik ben spiritueel en zie veel dingen gebeuren vanuit mijn geloof erin. Met edelstenen heb ik dit persoonlijk niet, ik draag ze weleens en merk dan niks. Edelstenen hebben mijn interesse ook niet, wat tot gevolg heeft dat van de stenen die ik draag, ik de naam niet ken, laat staan hun werking...hihihi! Fijne dag!

Ze zeggen dat het werkt maar volgens mij is dat ook zo een kennis van ons heeft rugklachten en had altijd een edelsteen bij zich ik weet niet meer precies welke maar ze had geen erge pijn meer maar op en duur was die steen uitelkaar geknalt en een paar dagen later had ze opeens weer rugklachten ! raar maar waar!

De therapeutische werking van edelstenen zou berusten op de energietrillingen van deze stenen uit de natuur. Door een Edelsteen te dragen zou het menselijk aura, dat uiteraard ook uit energietrillingen bestaat, positief worden beïnvloed. Een ziekte of klacht wordt meestal veroorzaakt door een afwijkende frequentie in de trillingen van een orgaan of plaats in het lichaam. Door het dragen van een bepaalde steen (of combinatie van stenen) zouden klachten en/of ziektes kunnen verdwijnen of verminderen. Maar denk eraan dat de werking ook psychologisch zou kunnen zijn, zoals vroeger het konijnenpootje als geluksbrenger en de kastanjes in je zak tegen reuma :-) Hieronder vind je alle verschillende edelstenen en hun eventuele werking.

Bronnen:
http://www.aroma-atelier.be/edelsteentherapie.htm
http://www.edelsteentje.nl/

Zij werken in gene mate en hun kracht is van placeboïsche aard. Het bij je dragen van een Telegraaf van 2 weken oud heeft exact hetzelfde effect. Een Kristal is geen edelsteen,behalve de Kristal die je noemt, want die komt op mij over als een relativerende ruwe diamant.

Op de één of andere manier doen kristallen mij persoonlijk wel veel. Maar dan niet zo in de zin van genezen als wel dat ik er zo blij van wordt! Lang niet alle kristallen doen iets met me maar sommigen, daar kan ik verliefd op zijn :-) In de Elohim, een spiritueel centrum, openen en activeren ze kristallen (ze bedoelen daarmee de energie, niet dat ze de kristallen door midden splijten) Ik heb daar een paar stukken gekocht, erg duur daar trouwens. Maar de kleur en ... ja dan toch maar het woord energie gebruiken, de verfijnde energie spraken me bijzonder aan. Maar ik heb ook uit "gewone" winkels (dus dan ongeopende) kristallen gekocht, en die doen mij minstens net zoveel. Voor mij zijn mijn kristallen kleine kostbaarheden. Sommigen heb ik al tientallen jaren en ze blijven me raken. Van vriendinnen weet ik dat zij edelstenen dragen ter genezing en voor hen werkt het. Ik zelf heb dat nooit zo op die manier ervaren, hoewel je misschien kan zeggen dat het genezend is als je er erg blij van wordt maar ik geloof niet dat Annepanne dat bedoelt. Inderdaad wordt er aan elke soort edelsteen bepaalde krachten toegewezen, genezende krachten en rustgevende krachten. Zelf ben ik er erg voor om in een winkel een steen uit te zoeken die je door wat dan ook het meeste aanspreekt, en vaak is het dan achteraf frappant wat de kracht van de steen blijkt te zijn als je het nazoekt. Meestal een schot in de roos, en soms ook niet natuurlijk. Ik heb nogal wat stenen, en ook al doen ze me veel en kan ik in stille verwondering naar sommige kristallen kijken, ik kan zelf geen geneesresultaten vertellen uit eigen ervaring. Toch kies ik op gevoel vaak een ketting uit met een edelsteentje als ik een steuntje nodig heb. En tijdens een (groeps-) meditatie heb ik sterk het gevoel dat kristallen helpen de energie in de meditatieruimte te verhogen, verbeteren. Vooral de (transparante) bergkristallen hebben volgens mij die werking. Dus werken ze? Voor mij wel. Op een bepaalde manier. Maar ik denk dat het voor iedereen anders kan zijn. Annepanne, er is al een link naar de lijst van de werkingen van edelstenen dus daar zal ik niets meer aan toevoegen. Toegevoegd na 14 minuten: tóch eentje benoemen: Onyx werkt goed bij gehoor-en hartklachten.

Kracht van mensen zit hem niet in religie, materialistische. ! van de grootste krachten is gewoon jezelf. Jou levenswijze, denkwijze is veel meer bepalend of je ziek word of snel geneest. Goede levenswijze en denkwijze is gewoon aan te leren. Zie het verschil tussen dagelijks bezig zijn om te overleven of je druk maken over welke film je s avonds kijkt. Ik ken mensen die eigen baas zijn en altijd druk bezig zijn. Die worden bijna nooit ziek. Het is niet hard werken dat daarvoor aan te wijzen is maar de manier waarop. Als je het leuk vind om te werken levert dat weinig stress op. Dus als je echt in je werk kan opgaan dan stel je prioriteiten waardoor ziek worden onbewust/bewust als ongewenst gezien word. Je doel bereiken door andere doelen te volgen, blijft mooi. Het meeste wat mensen ziek maakt tegenwoordig is gewoon hun eigen omgeving dat gek genoeg ook uit mensen bestaat met hetzelfde probleem.

Ik maak toch wel best vaak mee dat iemand baat heeft bij het dragen of het anderzijds persoonlijk in bezit hebben van een bepaalde edelsteen. Hoe het werkt is een tweede. Placebo kán, en de focus door de mooie edelsteen/mineraal/kristal en zijn kleur, vorm, grootte, en algehele uitstraling zou daaraan zeer goed kunnen bijdragen. Wat ook kan bijdragen is de *intentie* en de beweging van het verkrijgen van de edelsteen, heeft iemand je de steen met een bepaalde bedoeling gegeven of ben je speciaal op zoek geweest naar een steen dan zou dat ook aan het 'effect' kunnen bijdragen. Door het dragen van de steen en dat ook nog eens zichtbaar maken voor jezelf en anderen zet je in de wereld dat je de intentie hebt iets te willen verbeteren/veranderen/helen. En je zal daardoor herhaaldelijk aan herinnerd worden. Vanzelfsprekend kan dat zeer krachtig voor het placebo-effect werken. En bovendien is het tevens nog een mooi symbool, je draagt immers een van de mooiste stukjes van moeder aarde.. Over de keuze naar welke stenen bij je passen is veel literatuur, maar het gaat er vooral om wat jij zelf mooi vindt, tot welke steen je juist bent aangetrokken. Even nog een zijdelingse aanvulling: Ik heb een aantal knoeperts van indrukwekkende bergkristallen, vooral de dubbeleinders en de bollen, en zelfs de meest sceptische mensen ervaren toch wel een zekere "kracht" van deze mooie kristallen. Als je niet sceptisch (=bevooroordeeld gesloten) bent en gewoon open en nieuwsgierig kun je nog veel meer ervaren. Bergkristallen zijn bijzonderen mineralen en namelijk ook te programmeren en te activeren. Tevens kun je de verschillende 'energielagen' om het kristal voelen en door onafhankelijke personen laten voelen heb ik ontdekt dat deze telkens de 'energieovergangen' juist duiden door met de handen te voelen op steeds vaste afstanden van de kristallen. Maar daar hou ik het bij, want ik zit niet echt te wachten op een golf van afkrakerij. De rest is persoonlijke ervaring. En bovendien nog niet voldoende te verklaren. Aan te bevelen literatuur: http://www.amazon.com/gp/product/0962819034?ie=UTF8&tag=taomchitheass-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=0962819034 Love in in the Earth van Melody. Da's een echte pil van een boek, zeer compleet! (alleen in het Engels verkrijgbaar) http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-kristallengids/1001004002382644/index.html De Nederlandse versie van de Crystal Bible van Judy Hall. Aanrader nr. 1.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100