Hoe kun je positieve energie creëren?

Door middel van bijv. symbolen tekenen en misschien wel bepaalde spreuken uitspreken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een mooie antwoorden op deze goeie vraag!

Het beste antwoord

Ach we kunnen wel medicijnmannetje willen gaan spelen, gaan dansen om een vuur, symbolen tekenen in het zand, spreuken prevelen enz.
Ziet er leuk uit, maar hoort thuis in een fantasie film!

Maar met de kracht van je eigen geest, concentratie en overgaven, is het toch wel goed mogelijk.

Als jij met een kwade kop ergens binnen komt, je gooit met deuren, je snauwt mensen af enz, dan creëer je een negatieve energie, die iedereen om je heen kan voelen.

Zo kan je dus ook een positieve energie creëren, maar dat lukt je niet zo maar, dat kost veel tijd.
Wees vriendelijk, behulpzaam en neem de tijd voor je medemens, dan ben je al een heel end.
Ga er serieus mee aan de slag, dan zal je uiteindelijk dit kunnen uitstralen zonder iets te hoeven zeggen.
Je hoeft er dan alleen maar te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord!!(y)
Kristal
13 jaar geleden
precies Ed :)
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (11)

magisch denken is nooit positief maar bindend
deze helpt meestal wel
heb u naaste lief als uzelf
13 jaar geleden
De ultieme wijze is om de liefde in en om je heen te vinden. Voor jezelf, voor vrienden en voor vijanden. Voor alles en iedereen.

Is dit nog te moeilijk, dan kan je beginnen door 'liefde' te vervangen door 'zacht'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met kleine stapjes kom je er ook!
+
Door als een eerlijk mens door het leven te gaan, jezelf tot in het diepste te kennen, en te accepteren. en liefde te verspreiden, onvoorwaardelijk en vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het eens met de bovenstaande antwoorden, maar wilde nog even toevoegen:

een vriendelijke blik en lach kan zoveel positieve energie creëren. Met name op straat merk je dat veel mensen gehaast zijn en in zichzelf gekeerd, maar er zijn ook mensen die wel interesse hebben en vriendelijk zijn. Lach naar mensen en dan krijg je super veel energie terug :)

Ook als je alleen bent helpt het om te lachen, dan maak je fijne hormonen voor jezelf aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door als een ongeschreven blad zonder (voor)oordelen open en eerlijk te zijn en overal voor open te staan. respecteren, waarderen en ieder in zijn waarde te laten.

dit opent heel veel deurtjes omdat andere waarneming niet je gevoel beïnvloeden meer afgaat op je gevoel, dit uitstraalt en van andere oppakt. hierdoor kan je creeren, voor jezelf en voor anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord
+
Kristal
13 jaar geleden
oké, nu de plus in het eggie :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, dank jullie wel! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi Heksje! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanxs webske :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :)
Door je voor te stellen wat jij aan je gedrag kan veranderen dat een positief effect kan hebben.

En dat vervolgens ook doen.

Positieve energie zit niet in symbolen en spreuken. Het zit in hoe jij de wereld benadert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist SuzyQ
+
Kristal
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yepz! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nice! +1
denk mooie dingen ,denk fijne dingen ,denk liefde

geloof,hoop en liefde 3 mooie dingen vul deze dingen in en je zal automatisch beginnen stralen
"ongeacht de stimulus heb ik zelf de vrije wil om te kiezen hoe ik reageer"

jij kiest je reactie op je stimulans en hier daar zal je reactie veranderen

liefde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi
+
Kristal
13 jaar geleden
+1
bedoel je nou creëren vanuit het niets en dus opwekking, of het gewone creëren.

Gewoon creëren bedoel ik dan mee; het maakt niet uit hoe, als je maar positieve energie hebt:
hiervoor kun je neutrale energie gebruiken en die omzetten naar positieve energie door dit vanuit jezelf op te wekken en te sturen. Dit doe je door middel van jezelf, toch met energiewerken gaat neit vanzelf en meestal moet je flink bezig zijn met je bewustzijn en vooral hoe de energie aanvoelt.
Als je energie aanwezig voelt is het niet moeilijk die positief te maken (indien je weet hoe en je erin oefent).
positief maak en houd je het door zelf positief te zijn en vooral wanneer je ermee bezig bent het te blijven.

Qua spreuken denk ik echt aan affirmaties, die zijn daar vaak voor bedoeld. affirmaties (positieve zinnen) worden dan vaak ook geburikt om je een goed gevoel over jezelf te geven, door bijvoorbeeld maar lang genoeg te zeggen da tje jezelf leuk vind, ga je jezelf leuk vinden, klinkt stom maar het werkt, omdat het inslijt (niet altijd natuurlijk maargoed).

In eerste instantie maak je altijd energie, niet iedereen is zich ervan bewust maar dit creëert ook de sfeer die in een ruimte met meerdere mensen hangt, die veel gevoelige mensen dus oppiken en merken dat ze stil moeten zijn want er is bijvoorbeeld iemand over leden (of ze dat al weten of niet).
Je straalt uit waar je aan denkt en hoe je denkt, als je alles negatief inziet en vaak dus depressief bent dan gaan mensen je mijdden, je straalt alles behalve vrolijkheid uit en vooral: veel problemen.

Terwijl iemand met problemen die het van de zonnige kant bekijkt en lacht, een ander ook kan laten lachen, DAT is al positieve energie creëren!

Vanuit jezelf energie opwekken tranformeren en sturen is een stuk moeilijker. Dit gaat niet zomaar via symbolen.
ik voel altijd een sprankje vooral in me handen en voeten ik kan die wel helemaal optrekken en dan tintelt me hele lichaam. maar in eerste instantie begint daar niet je energie en doe je dat letterlijk EN figuurlijk vanuit je hart(chakra).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plus voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals uw, mij een antwoord geeft en respect betuigd door te zeggen dat je me antwoord nuttig vind en zelf een reactie achter et laten. Is een vorm van positieve energie maken door ergens op een liefdevolle manier aan te denken, waardoor ik gelijk een golf van energie ove rme heen voelde toen ik de enkele 5 woorden hierboven las ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad een mooi ketting reactie jouw antwoord "makes me smile " als er nog een paar mensen dit lezen lacht de halve wereld . x
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nothing, ik ken inmiddels deze reactie die via het internet mogelijk is, ik voel het nu ook!
het is verbazingwekkend dat dit mogelijk is, zonder elkaar te kennen, ja niet eens te weten waar iemand woont.
het wordt door zoveel mensen hier op g.v. ontkend, zit tussen je oren zeggen ze dan, maar zo simpel is het niet, het BESTAAT!
Kristal
13 jaar geleden
Goed antwoord Nothing,
ik wil nog even iets op de affirmaties toevoegen. Als je affirmaties opschrijft, wat het beste werkt want dan gebruik je meer zintuigen dan wanneer je het alleen zegt, dan schrijf je links van het papier wat je affirmatie is. Als je b.v. wilt stoppen met roken:
Links: vanaf nu adem ik alleen maar frisse lucht in.
En rechts van het papier je onmiddelijke reactie hierop, b.v.:
Maar ik kán helemaal niet stoppen met roken!!!!!! Heeelp!!!!
Links: vanaf nu adem ik alleen maar frisse lucht in.
Rechts: ik adem helemáál geen frisse lucht in, ik rook toch!!
Links: vanaf nu adem ik alleen maar frisse lucht in.
Rechts: jaaa, zou ik wel willen maar zo is het niet!!!
Nou ja, enz. Links steeds dezelfde positieve affirmatie herhalen en rechts je emotie en frustratie uiten.
Dus ook je negatieve gedachten niet negeren waarbij dan uiteindelijk je ziet gebeuren dat de rechterkolom, soms pas na dagen of weken, zich langzaamaan ten positieve verandert.
Ik bedoel eigenlijk dat positieviteit zich alleen uitbreiden kan wanneer je kan omgaan met het negatieve.
Een dikke +
Kristal
13 jaar geleden
@Esoteria,
ja, dat kan, positiviteit trekt negativiteit aan, dat wil zeggen: donker houdt van donker en zal dus licht proberen te doven.
Maar positiviteit trekt toch vooral positiviteit aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! ik had niet verwacht dat het 1 2 3 zou werken, maar dit is dus het concept 'positieve energie creëren' met ons als voorbeeld! Over de affirmaties geef ik je gelijk het werkt zeker beter als je het opschrijft en ik denk dat je techniek ervoor wel werkt, zelf ben ik autistisch dus het kost me meer tijd en auditief beperkt waardoor het opschrijven mij 10 keer harder motiveert om het zo te zeggen. En ja je trekt negativiteit aan, maar daarin ben je zelf de balans. Bekijk het concept van karma en het is duidelijk, bekijk karma vanuit je emoties en er gebeuren verschrikkelijke dingen, anderzijds ook goede dingen, feitelijk gezien is het geen van beide, het is eigenlijk gewoon neutraal omdat het een balans vormt tussen zowel goede daden als uitkomsten en slechte daden en uitkomsten.
Ik weet dat als je jezelf hoog heft, jezelf perfectioneert (poging tot) je grote problemen tegenkomt, daar vraag je dan ook om!
Van daaruit geef ik 1 les: degene die depressief zijn en laag gezonken, zijn van hoog gevallen, help hen je kunt wat van ze leren. En het doet je nog goed ook, want je helpt iemand daar krijg je uiteindelijk wel terug. eddijst, ik ben blij een connectie te voelen! er is natuurlijk een kettingreactie, maar het begon bij met jouw! vanaf dat ik jouw bericht lees, en dan begint het weer vanaf het moment dat ik dit stukje van deze gehele reactie, richting jouw type. Zo een grappig tintelend gevoel is dat he ;)
En het mooie, is dat het waarschijnlijk nog wat betekent ook. Terwijl mensen er vaak helemaal niet bij stil staan dat ze op deze manieren mensen aantrekken en voorbij gaan die "toevallig" (lees: synchroniciteit) jouw kunnen helpen met iets waar je mee zit (vaak onbewust). Dus ik ben benieuwd wat dit avontuur me zal brengen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal: jammer, dat ik je niet een ziljoen plusjes kan geven voor je tekst over de affirmaties ;-)
Specifiek ook het niet negeren van je andere gedachten, de afbrekende en ondermijnende gedachten, is heeeeeeeeeeel belangrijk. Die mogen er ook zijn en door jezelf geaccepteerd worden.
Heeeele goeie manier, al was het "alleen maar" omdat je dan zelf na verloop van tijd zwart op wit het resultaat ziet.
Voor mensen die meer auditief zijn ingesteld doet het schrijven in combi met hardop zeggen en steeds herhalen ook wonderen.
Dank je wel voor de herinnering: die had ik even nodig ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als broodnuchter tiep met een rotsvast vertrouwen in positief denken = positieve energie, word ik hier (antwoord & daarop volgende reacties) heel erg blij van! + van de panserbjorn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nothing , na 12 uur , na jouw laatste reactie, is de connectie er nog steeds, daar is een rede voor, maar een die ik niet begrijp, kan iemand anders hier iets over vertellen, heb even hulp nodig.!!!
Ik sta er te dicht bij denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sta je te dichtbij ed, of sta je op precies het goede punt om te ervaren wat je/jullie ervaren?
of denk je dat je door een bepaalde afstand die connectie er nog is met dezelfde intensiteit, en dat je een antwoord zal vinden? je kan elkaar aanvoelen, op dezelfde frequentie zitten. hoe dichterbij je iemand staat hoe sterker het gevoel? (aantal km niet meegerekend uiteraard)

of kan het zijn dat het antwoord hierop al gegeven is?
een connectie, synchroniteit, herkenning, erkenning, respect, energie en dat alles wederzijds :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je staat e rniet te dichtbij ed, en ik heb even wat gezocht, wat prachtig zeg dat je zo een tuin hebt! het is zo een goed concept, iets waar ik me lang dingen over heb afgevraagd. Ik zag een filmpje over jouw, een interview over jouw terrein met iemand. En in die grot.
Alles wat je daar al uitlegd, met energieën, met 'entiteiten'.
Wij zin toch ook energieën? en moet je perse in elkaars buurt zijn om die te kunnen waar nemen als je bent wie je bent...
Ik voel de connectie namelijk ook nog steeds, de gehele golven :)
Laat het gewoon lekker toe! het i juist goed en ik denk, dat ik eens een keertje naar je park kom als dat niet te duur is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht hier namelijk te komen, om een vraag opgelost te zien, die waarschijnlijk toch niemand me zal beantwoorden.
En ik vond dit ;)
Ik herken dit als het gevoel dat ik heb wanneer ik ben op de plaats waar ik zijn moet, en ik dus iemand tegenkom of iets meemaak, waar ik onbewust met vrije wil voor gekozen heb. En het voelt goed vooruit te komen op je pad, al lijkt het allemaal soms zo toevallig voor mij bestaat dat niet. Ik kwam laatst een oude vriendin tegen, de eerste, van toen ik hier kwam te wonen. Precies die dag ging het niet goed met haar, ik was haar niet tegengekomen als ik ook maar iets anders had aangepakt dan ik deed, want ze liep 'toevallig' voor het paadje van me achtertuin. Een aantal uren gepraat, en ze is weer vrolijk naa rhuis gegaan.
Dit soort dingen horen te gebeuren maar te weinig mensen doen er aan mee. En zoals jij in het filmpje al zei voelt niet iedereen het, je moet ermee in contact staan.
Maar jij staat aardig met jezelf in contact en weet e, als je slaapt he, kun je ook veel mensen leren kennen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zocht al een tijdje rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja juist ja, rust!!
Rust in je hoofd, even wat anders.
Even een parkeerplaatsje op na een erg drukke rit,waar te veel is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euca ik wist ( hoopte) dat jij zou reageren, bedankt, ik weet genoeg zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank Ed
ik vond het jammer dat je zocht naar het hoe en waarom. mensen kunnen ook te hard zoeken waardoor het magische eraf gaat en de ervaring waar ze naar zoeken naar de achtergrond verdwijnt en dat is zo zonde!
vandaar dat ik het niet kon nalaten om er ff in te springen.
soms zijn antwoorden op bepaalde vragen heel simpel terwijl we zoeken naar ingewikkelde antwoorden. niet hard op zoek gaan geeft ook rust in het hoofd zodat er meer plek en vooral ruimte in voor andere dingen. anders waarnemen noem ik het maar, en dan maken die kilometertjes echt niets uit. het komt zoals het komt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziljoen +jes EuREcalypje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, webske toch!
ik verberg me even achter de bezem want je maakt me verlegen
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet nodig meis, ook MIJN waarheid mag gezegd worden ;-))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja natuurlijk!!! en er zijn meer hier die dat op prijs stellen, maar toch blijf ik een verlegen heksje nu en dan hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houden zo! Bescheidenheid op een prettige manier siert een mens ;-))
Ik kan het vinden in de hier voor gegeven antwoorden. Ik wil als aanvulling meegeven: Ik ben van mening dat je niet altijd je positief kan doen voorkomen. Ik heb dat veelal wel gedaan en uiteindelijk ben ik mezelf tegengekomen. Ieder kent verdriet en een periode dat je niet lekker in je vel zit. De mensen die "echt" om je geven zullen ook deze kant accepteren. Het blijkt dat je juist deze personen kunt vertrouwen en op bouwen. Je kan / mag jezelf zijn.
Maar last but least is dat je vertrouwen hebt in jezelf. Ik weet niet waar jij je plezier uit haalt??? Sport, hobby, muziek enz. Doe waar jij je prettig bij voelt.
Meditatie is een goed hulpmiddel. Ik mediteer niet altijd op een tradiotioneele manier. Wierook, meditatie muziek etc. Ik mediteer, en dat klinkt misschien heel raar ook bv. op muziek van madonna. Muziek waar je kracht uit haalt.
En laat ook je verdriet of boosheid andere emoties er even zijn als dat er is. Als je ook dat er laat zijn merk je (tenminste zo ervaar ik) kan je positieve energie creëren.
Neem de tijd. En zoals eerder genoemd ervaar liefde. En heb zeker jezelf lief.

Good luck
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Positieve energie creëeren, of "maken", want dat betekent creëeren eigenlijk, dat kan niet! Ik bedoel, op het moment dat jij positieve energie wil "maken" op het moment supréme, als je keihard je steen stoot, of ruzie hebt met je echtgeno(o)t(e), heb je écht geen tijd of zin om spreuken te murmelen of uitgebreid een symbool te tekenen om positieve energie te maken...

"even pauze! ik moet even een symbool tekenen en een spreuk mompelen!"

Nee, dan kan je nog het beste rustig blijven, binnensmonds vloeken als je je teen stoot of zeggen tegen je eega dat je er later wel op terug komt, als jullie allebei wat bedaard zijn. Je kan wel boos blijven en de hele dag blijven hinken, maar echt positiever wordt het daar niet van.

Het zijn uiteraard maar twee voorbeelden.

Bedenk dat je niet de HELE dag met negatieve energie te maken hebt, maar dat het alleen vóórkomt dat er negatieve energie is. Dit is vluchtig, maar net als parfum: het blijft een poosje hangen, dan is het weg, en dan blijft het nog een poosje zitten. En als je teveel heb gedaan, ga je douchen of trek je andere kleding aan. Het is er dan nog steeds, maar minder! WAnt je wéét het.

Het beste is gewoon rustig blijven en een oplossing bedenken. Je kan trouwens wél wierook gebruiken: dat geeft een rustige sfeer, je wordt er zelf rustiger van én het ruikt heerlijk! Nadeel is wel je kan het niet overal mee naar toe nemen.

Wil je toch iets met je meenemen, gewoon voor het idee dat je dan rustige energie om je heen hebt, dan maak je een voor jou bijzonder symbool en je houdt het dicht bij je de hele dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet opgewekt te worden! Alleen in jezelf. Denk goed over jezelf en anderen.