hoe zie je het verschil tussen entiteiten. mensen en geesten ( en/of gids) e.d.?

veel mensen zeggen ze te zien. maar hoe zie je het verschil?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Allereerst zijn er dus wel degelijk verschillen. Je komt hier op aarde om levenslessen te leren. Je hebt zelf gekozen voor de les die je wilt leren. Tijdens dit leven krijg je een Gids mee, dat kan iemand zijn die zelf al eerder op aarde geleefd heeft in een mensenlichaam, maar dat kan ook een lichtwezen zijn, iemand uit de Lichtwereld, ons Thuis, waar we vandaan komen en waar we ook weer naar terug gaan. Daarbij heb je ook nog een 'Oergids', een gids die ieder leven bij je is. Deze gidsen dienen ter ondersteuning. Jij moet echter zelf je verantwoordelijkheid voor dit leven nemen, zij kunnen je met raad bijstaan als je naar hen leert luisteren. In eerste instantie, wanneer je moeder zwanger van je is, zul je nog contact met hen hebben, later zul je het allemaal langzaam gaan vergeten. Vandaar dat heel jonge kinderen soms zulke wijze uitspraken kunnen doen, of ze al veel langer op aarde rondlopen. Zij hebben nog een geheugen aan het geheel. Hoe ouder wij worden, onder invloed van alle maatschappelijke druk en ook met de bedoeling ècht onze lessen te mogen leren, zullen wij dat geheugen kwijtraken. Sommige mensen behouden nog een kleiner of groter geheel. Sommige mensen blijven onthouden, sommige mensen her-inneren zich later weer van alles. Overledenen kunnen voor ons dienen als tijdelijke gidsen of blijven bij ons zolang zij of wij dat nodig hebben. Het verschil zie je niet direct, het verschil voel je, weet je. Veel gidsen presenteren zich namelijk als 'gewone' mensen om voor jouw toegankelijker te zijn. Soms zie je ze als een helder licht. Overledenen nemen over het algemeen de vorm aan die ze hier op aarde hadden in verband met de herkenbaarheid. En inderdaad, ze kunnen langs je heen flitsen, ze kunnen voor, achter of naast je staan als gewone mensen. Kortom hun uiterlijk passen ze aan aan degenen aan wie ze zich willen vertonen. Blijft vaak dat je het wel weet... Maar dan moet je natuurlijk wel in staat zijn hen te zien. En hoe je hen dan wilt noemen, het hangt gewoon af van hun functie die ze willen of die jij wilt dat ze vervullen in jouw leven. Open staan voor contact met hen, kun je leren. Daar zijn allerlei manieren voor. Sla maar eens een boekje open over 'ontmoeting met je gids' 'werken met engelen' enz. Hoop dat je hier iets aan hebt. Zaak blijft dat het belangrijk is je intuïtie te ontwikkelen, zodat deze wereld niet meer de enige wereld is en je kennis kunt maken met een veel grotere werkelijkheid en prachtige energieën.

Ik zie al vanaf me zestiende "officieel" geesten. (toen ben ik ze echt gaan zien, daarvoor wist ik het alleen) en heb al vele verschijningen gezien in veel vormen ook: van alleen een been of arm, tot in zijn geheel met zelfs de plek waar de persoon woonde (als achtergrond).... Het zien van geesten zoals ik het zie: je voelt en wéét dat er iemand is, zoals je ook weet dat er iemand naar je zit te kijken als je omgedraaid zit of staat. Dat gevoel herken je vast wel. Wat je ziet is een vlaag van een aantal seconden, vergelijkbaar als tv kijken met veel mensen en je zit zó in et programma of film, dat je niet door hebt dat er iemand langsloopt en dat je achteraf zegt "He? Er liep toch net iemand langs?". Je weet dus wel dat er iemand langs loopt, maar je zag en onthield het wat later. Wat je onthield was iets vaags, je wéét dat er iemand langs liep en je weet ook wie en hoe hij of zij eruit zag. Zo zie je dus een geest. Ze zijn net zo beweeglijk als mensen. Zo staan ze stil, en zo niet. Het is dus niet zo als met Ghostwhisperer en Medium dat je in discussie gaat met een overleden persoon en enthousiast (?) handgebaren maakt. En dat die geest dan ook zo helder als water voor je neus staat. In de praktijk komt het erop neer dat je denkt én weet: "Volgens mij is hier een geest, ik zag hem, maar ik weet het niet zeker, nou ja, dan maar vertrouwen op mijn gevoel en intuitie...".

Er is geen verschil, simpelweg omdat entiteiten, gidsen oid niet bestaan.

Geesten en entiteiten zijn hetzelfde. Mensen zal je duidelijk zien en horen. Weinige mensen zullen in staat zijn om echt entiteiten waar te nemen. Geesten "zien" is vaak een vluchtige schim, een vage aanraking of een vervormd wazig beeld dat in een fractie van een seconde weer verdwenen is. Maar toch kan je op korte tijd soms iemand herkennen. Dikwijls is het ook een aanwezigheid die je enkel "voelt". Of de gedachte dat je bekeken wordt.

Uitgaande van dat er maar enkelen deze kunnen waarnemen (en doel dan op de kleinere groep die verder geen psch. aandoeningen heeft als : hallucinaties, wanen, psychose, delirium enz)? Dan kan ik enkel wat uitgaan van waarnemingen van mezelf en "deelde dit soms met iemand die ook dat extra ontwikkeld zintuig al heeft". Daarvoor is/was niet nodig dat we bv tegelijk dit deden, elk maakt in klad eigen aantekeningen. De "uiterlijke" verschillen kunnen enorm groot zijn! Bedoel hiermee dat je soms maar soort van schim ziet, soms alleen contouren, soms is iemand gekleed zoals nog was toen ze leefden, soms is maar alleen bv een detail te zien zoals hoofd, romp, maar soms ook hele gestalte. Dit 'type' noem ik meestal entiteiten of 'zoekende zielen die nog aarde-gebonden zijn. Deze kunnen zich op bijna elke locatie, overdag en nacht, manifesteren, of zijn door hun binding met nog bv familie/vrienden, huis enz in soort verbondenheid. Zelf zie ik ze gewoon, maar doe er zelden iets mee... tenzij ze "nood" tonen en bv nog niet snappen dat ze overleden zijn (is vaker zodra ze plots overleden, jong waren, of zeker wisten: als ik dood ben dan besta "ik "niet meer en er is niets na dit leven " enz ... Via gedachten-overdracht is er dan soort connectie en kan je deze adviseren, geruststellen, want juist via angst weten ze zich geen raad en 'brengen door onbewustheid' weer een kind of gevoelig iemand HUN angst over. Een gids....tja ik denk dat zodra het je "geestelijke tijd is" en je op soort frequentie zit, kan je ook een gids ontmoeten (ook via een droom bv). Deze zal je altijd begeleiden en uitleg geven over alles wat voor je van belang is. Qua "zien" hoeven ze niet er anders uit te zien, op den duur herken je deze vanuit je hart en voel je een LIEFDE die onpersoonlijk is, nooit oordelend over jou of een ander! Wel kunnen ze qua kleuren anders zijn, transparanter bv. Voor de rest, ach kan er best half boek over schrijven hoor :) Hou zelf dan ook niet van woordjes als paranormaal...de poeha eromheen ook niet. Het is in mijn optiek niets anders dan een soort 'gave of talent', en welke het dan ook is, beroemd of onopvallend,: het hoort gewoon bij iemand! Zolang je er niemand ongevraagd mee belast, soms zelfs wat kan helpen, of zoals een musicus, schilder, dichter, danser of zanger met diens talent ook mensen verblijdt, wat is er dan "mis" mee? :)

Geesten lopen als wazige figuren om je heen. Je Gids en Beschermengel zijn altijd bij je/ in je. Daar kun je mee communiceren via je hoofd, je ziet ze ook in je gedachten. Bij mij verschenen ze opeens van de ene op de andere dag, nadat ik weer een belangrijk iets had geleerd.

ik denk dat je alles zelf doe met je hersenen en dat je denkt dat er wat is.

Er is weinig bekent over dit onderwerp. Ik zal in het kort houden. God heeft de Engelen, Jinn en de Mens Geschapen. Het woord 'Jinn' betekent letterlijk: iets wat verborgen is of door een sluier niet kan worden gezien. Ze leven net als mensen maar worden gemiddeld 1000 jaar... Sommige van hun zien de mens als speeltje, en hierover zijn verschillende verhalen. Ze kunnen een menselijke vorm aannemen maar er zal altijd een afwijking te zien zijn. Jinn zijn geschapen uit rookloos vuur. Jinn zijn zoals engelen, niet gebonden aan de beperkingen van tijd en ruimte waarin wij bewegen. Satan behoordt ook bij de jinn. Het is erg interessant, maar ook erg gevaarlijk...

Bronnen:
http://www.vraagislam.nl/index.php?option=...

Intuïtie. XXX