"Wat is zout programmeren?

Ik ving deze term op in een gesprek over paranormale bijeenkomsten,maar de verteller wou er niet veel over kwijt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het "programmeren" van allerlei stoffen betekent dat je "iets in die stof stopt". Denk daarbij aan krachten als liefde. Door de stof "in te stralen" met liefde, "programmeer" je die stof om in het vervolg liefde "uit te stralen". Dit is een eenvoudig voorbeeld. Er bestaan ook complexere geloven, waarbij je een stof kunt "programmeren" om allerlei dingen te doen. Een eenvoudig zoutkristal zou volgens die denkbeelden in staat zijn tot heel intelligent gedrag. Je zou, bij de extremere vormen van dit geloof, een zoutkristal bijvoorbeeld kunnen "programmeren" om waar te nemen of er een kwaadwillend iemand in huis is. Zo ja, dan kan dat zoutkristal de beslissing nemen welke tegenmaatregel het meest geschikt is. Afhankelijk van de kwaadwillende persoon kan het zoutkristal besluiten om jouw "energieveld" te versterken, of juist om de boosdoener te bestoken met "positieve velden", of juist om de "negatieve krachten" van die persoon "terug te spiegelen". Het zoutkristal "weet" dan natuurlijk ook wanneer zijn taak erop zit. -- Tot zover deze uitleg van wat het "programmeren" van allerlei stoffen in zou houden. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen wat voor een enorme onzin dit is.

Ik lees dat Cryofiel heeft al een uitgebreide uitleg gegeven. Je hoort ook wel eens het bewerken van zout, wat in feite op hetzelfde neerkomt. Zout (met name zeezout) heeft op zichzelf al een sterke 'reinigende' werking en hoeft dus niet persé bewerkt te worden om gebruikt te worden. Met het bewerken van zout wordt extra (gedachte)kracht bijgezet om het zout haar werking te laten uitvoeren. Het is met name bedoeld om negativiteit tegen te gaan/houden en te bestrijden. Net zoals bijvoorbeeld de (stille) kracht die door een magiër aan een voorwerp wordt meegegeven, bijv. bij wajangpoppen, krissen, talismannen etc. Zin of onzin..., dat bepaal je zelf maar. Ik zelf ben overigens wel overtuigd van de sterke werking van zout.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100