Het is mooi dat je er naar vraagt want wanneer je je met spiritualiteit bezig houdt is niets zo belangrijk als je kunnen aarden/gronden!
Eigenlijk kan je het beste een aantal manieren een aantal keren achter elkaar uitproberen om er achter te komen wat voor jou het beste werkt, waar je je het meeste toe aangesproken voelt. In de andere antwoorden lees je al verschillende manieren, allemaal even goed. En de beste is degene die voor jou persoonlijk het beste werkt. Zo zijn er de meer spirituele manieren van aarden. Voeten plat op de grond en je inbeelden dat er uit je voeten takken of energiebanen of wat dan ook groeien en die net zo ver laten groeien tot ze contact maken met het centrum van de aarde. Maar ook dansen, stampen, wandelen, eten na een spirituele oefening bijvoorbeeld, ook dat is aarden. Of kleien, iets met je handen maken is aarden. Met de aarde- oefeningen blijft het een kwestie van regelmatig doen en dan ga je merken dat je na verloop van tijd heel makkelijk aardt wanneer je de oefening even doet. Je energie raakt eraan gewend, weet wat je wilt, en dan kan je mooi in evenwicht blijven.
Voeten in de aarde en hoofd in de wolken ;-)
Kristal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

door met blote voeten op een natte dweil te gaan staan aardt je het beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, vertel mij wat... Ik heb dat ooit gedaan en ben sindsdien nooit meer spiritueel geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helpt ook hel goed voor slaapwandelaars trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"hel"=heel :-)))
Kristal
13 jaar geleden
laat hel maar staan, je zal het maar koud hebben en dan ook nog eens op een natte dweil moeten gaan staan aarden.... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHAHAHAHA, laat hel maar staan hihi.
aáaah kristal, mijn buikspieren hebben het soms zo zwaar op GV
:)
Kristal
13 jaar geleden
;-)))) Eucje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vergeet de Pokon....
Realiseer een contact met 't grondwater. In alle opzichten de beste aarding....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt aarden in een nieuwe woonplaats of ander land kan je het volgende doe:
-Je buren uitnodigen op de koffie om kennis met ze te maken.
-Lid van een plaatselijke club worden.
-Vrijwilligerswerk in je nieuwe woonplaats gaan doen waarbij je veel met andere mensen in aanraking komt.
-De gewoontes van de bevolking overnemen als je in een ander land gaat wonen.
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Door jou antwoord ben ik even naar de andere vragen gaan kijken van Hannekuuh want je hebt natuurlijk gelijk, dat is (ook) aarden ;-))
Maar ik vermoed dat ze toch die andere manier bedoelt ;-))
zondag
13 jaar geleden
Nou en? Er werd gevraagd hoe je kan aarden en ik geef antwoord over een bepaalde soort van aarden en dat zet ik er ook bij. Is daar iets mis mee?
Kristal
13 jaar geleden
Nee, helemaal niet, ik vond het juist leuk. Ik ging er eerst vanuit dat het om aarden/gronden ging en toen ik jou antwoord zag dacht ik: o ja! Wie zegt dat Hannekuuh het zo niet bedoeld? Vandaar dat ik het opzocht.
Hoezo denk jij dat ik daar iets mis mee vind?
Net te doen alsof je een boom bent.
''je handen omhoog als takken naar de lucht
en vol laten lopen met zonlicht.
Zo je hele lichaam vol laten stromen en
weer weg laten lopen door wortel te schieten''

oefening baart kunst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1 !
Lichamelijke beweging (sport, wandelen in de natuur), en eten zijn erg aardend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aarden doe je via je voeten. Die staan dan ook fysiek op de grond. Zet je voeten heup-/schouderbreedte uit elkaar en wiebel even goed met je voeten. Voel het contact met de grond op alle punten van je voeten.
Denk dan dat je IN de grond gaat staan en je diepe wortels trekt tot diep in de grond. Als een boom die stevig staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Technieken uit de TaiChi en QiGong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Yoga, + Mindfulness!
+ voor je antwoord ;-)
Goed geaard zijn wil eigenlijk zeggen dat je goed in je basis zit.
Je basis zit ter hoogte van je stuitje [1e chakra]. Wanneer je je hierop concentreert, of er 'doorheen ademt' zal deze plek enorm gevoelig worden, zwaar hetzij aanwezig voelen, enz. Bij mij voelt het als een staart krijgen.

Wanneer je in je basis bent voelen je voeten normaliter ook wat zwaarder.