Hoe wordt een ziel geboren? Zijn daar ook theorieen over? En kunnen zielen meerdere keren terugkomen bij mensen (als in: reincarnatie)?

Ik heb het altijd al bewonderenswaardig, maar tegelijkertijd ook heel mystiek en een beetje eng gevonden dat, zodra een mens geboren wordt, hij ook gelijk bezield is. Ik vraag me af of voor een embryo ook al bepaald is welk karakter hij gaat krijgen, welke geest. En nog sterker vraag ik mij af -net als in:wat was er eerst, de kip of het ei?- wat er eerst komt, het lichaam (de vrucht) of de ziel. En hoe vindt een ziel zijn weg naar een mens of dier? Ik wil niet heel erg zweverig klinken, maar het is toch een (Gods)wonder hoe leven op aarde is ontstaan en nog bestaat?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Cryofiel
13 jaar geleden
Je moet je eerst eens afvragen of er wel zoiets bestaat als een ziel. Nu ga je daar al helemaal vanuit. Alles wat je zult bedenken, zal dus worden bepaald door die ene aanname. Als die aanname op drijfzand is gebaseerd, zijn alle gevolgtrekkingen dat automatisch ook.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De ziel wordt gevormd wanneer de hersenen zich ontwikkelen, dus de vrucht wordt een embryo en daarna ontwikkeld alles zich waaronder dus de hersenen.
Wat er gebeurd weet niemand, maar dat de ziel pas onstaat na het ontstaan van de hersenen lijkt me wel duidelijk... denk aan een 1 eiïge tweeling: een vrucht die zich wil gaan ontwikkelen splitst in 2’en... wat eerst 1 persoon zou worden worden er nu plotseling 2, met 2keer een bewustzijn, 2 zielen. Moeten we ons eerst afvragen wat een ziel is om dit te kunnen beantwoorden? Ik denk het niet, wat wij denken dat de ziel is dat is het... ons bewustzijn en dat ik ik ben en jij jij.
Wat we ons afvragen is of de ziel uittreedt bij overlijden en voortleeft als een soort energie en weet in een ander leven tot stand kan komen, reïncarnatie dus.. wanneer reïncarnatie zou bestaan is dit 1 van de enige mogelijkheden, want anders zou het opnieuw leven ook kunnen ontstaan terwijl je als oude persoon nog leeft.

Het beste antwoord

Mijn persoonlijke mening is dat de zielen vanuit een andere dimensie vandaan komen. Ik geloof in reincarnatie omdat het anders niet te verklaren is waarom er kinderen van 5 jaar zomaar andere talen kunnen spreken of bijzonder muzikaal begaafd zijn alsof ze een reincarnatie van muzikant zijn. Ik denk dat het deels genetisch is en deels astrologisch of numerologisch en wie weet bestaat daar wel een wisselwerking in. Dat die energieën wat de astrologie bepaalt of dat nu nog niet te meten krachten zijn van de planeten en / of donkere massa en invloeden van andere kosmische energieen is vooralsnog niet wetenschappelijk te meten. Bijvoorbeeld Chi energie bestaat en kan gevoelt worden en geprojecteerd maar er is geen 1 meetinstrument die het kan registeren. Waarom zou er dan niet ook andere vormen van energie bestaan die mischien wel actief of verbonden zijn met meerdere dimensies. DNA is maar voor een deel geactiveerd en het kan heel goed zijn dat naast familie energie doorgave ook kosmische energieen een rol spelen bij het vastleggen van bepaalde character eigenschappen. Ik ben wel 100% overtuigt dat opvoeding en leefomgeving een enorme bijdrage hebben bij de ontwikkeling van bij de geboorte meegekregen eigenschappen. Hoe vind een ziel de weg daar kunnen we alleen maar over filosoferen. Ik denk in ieder geval dat hierbij ander dimensie een rol spelen. het leuke van de wetenschap is dat ze elkaar vaak tegenspreken iets in theoriee is pas een waarheid als het gemeten kan worden tot dat het tegendeel is bewezen.Ik vind het hetnet als jouw enorm boeiend en ook waar godswonder. er is zelfs en theori die stelt dat de Maan artificieel is en hol van binnen oftewel dat hij gecreëerd door ver ontwikkelt buitenaards ras dat daarmee de mogelijkheid creëerde om bepaalde vormen van leven mogelijk te maken op aarde. Bij inslag op de maan van een raket of asteroïde blijft net als een gigantische gong resoneren. Nasa schijnt daar testen mee te hebben gedaan en denkt zelf ook dat de maan mogelijk hol is met een schil van metaal. Het is wel heel toevallig dat de Maan op een dusdanige afstand staat dat ie een perfecte zonsverduistering kan veroorzaken. Wie weet zijn we wel het product van een genetisch experiment. Het is niet vergezocht wij als mensheid zijn ook bezig met genetische manipulatie alleen zijn we er nog niet zo goed in. Dus ja waar komen toch die zielen vandaan wie zal het zeggen misschien openbaart zich binnenkort onze buitenaardse familie die het antwoord weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Heerlijk openminded antwoord ! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn enthousiaste ben ik hier en daar een woord vergeten en typte ik dwars door de 2500 character barriere haha. Moest dus nog inkorten ook. Dank je wel voor je reactie. En ik ben inderdaad aardig openminded. :-) Wetenschappers snappen ook niet precies waarom de afstand en omvang van de Maan ten opzichten van aarde eigenlijk niet kloppen met de baanbeschrijving van de Maan. Nu als die dus inderdaad artificieel is kan die uiteraard met voor ons onbekende techniek bestuurd worden. Het is ook vreemd dat steeds maar 1 kant van de maan zichtbaar is. Daarnaast zijn er bewijzen dat bepaalde gesteente ouder zijn als ons zonnestelsel. En ze hebben aan de achterkant van de maan structuren gevonden die lijken op een basis. Je hebt ook een toren van een paar mijl hoog. Daarnaast zijn er diverse observaties door de eeuwen heen gedaan waarbij men lichten zag voorbewegen over het maan oppervlak. Ook zijn er kraters gevonden waarbij de diepte niet meten was.. Mischien wel een ventilatiegat. Tja met een beetje fantasie kom je al gauw tot bepaalde mogelijke conclusies. Wie weet hebben ze wel een gehele database met al het DNA van alle wezens die ooit geleefd hebben op Aarde en soort mega Arc van Noach. haha goed ik zie ze geloof ik vliegen haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netversum, ik ben blij dat ik niet de enige ben (blijkt maar weer!!) die zich verwondert over de oorsprong van het leven en het universum. Veel mensen willen hier niet met mij over praten omdat ze het onderwerp te eng vinden of omdat ze zeggen dat het geen zin heeft om erover te denken en te speculeren, want er is immers geen bewijs. Maar ik vind dat wij ons best zo nu en dan mogen afvragen waar wij vandaan komen, hoe het leven zich heeft ontwikkeld en we mogen ons best bewust zijn van het feit dat we toch onderdeel uitmaken van een groter, mystiek geheel. Ik ben niet zo goed met spirituele woorden als jij, maar ik kan me wel vinden in jouw uitleg. Ik heb me niet zo verdiept in de spiritualiteit en eerlijk gezegd heb ik daar ook maar tot op zekere hoogte behoefte aan. Maar ik vind het erg fijn dat ik zo serieus genomen ben in mijn vragen, ook al vind ik het soms best eng om zo bewust te zijn van het leven en zijn mysteries. Ik ben blij met mensen zoals jij en Kristal e.v.a. Ga vooral zo door! Groetjes Anne.

Andere antwoorden (7)

Dat zijn nogal wat vragen!
En je haalt ook nogal wat dingen door elkaar.

Heel veel zaken, zoals karakter, aanleg, uiterlijk, zijn voor een groot deel genetisch bepaald en zitten dus ook al in het embryo.
Andere dingen worden in de loop van je leven bepaald.

Het al dan niet bestaan van een ziel is nooit aangetoond.

Als je in reincarnatie gelooft dan bestaat dat.

Hoe leven op aarde is ontstaan is geen godswonder, maar voor een groot deel wetenschappelijk onderzocht en
verklaard.

Lees ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/zielen-reincarnatie.29882
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dan ook een heel nieuwsgierig meisje dat af en toe nogal impulsief uit de hoek kan komen door allemaal vragen te stellen die misschien op het eerste gezicht niet zoveel met elkaar te maken hebben, maar die wel op hetzelfde neerkomen. Bedankt voor je tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij schrijft: "Hoe leven op aarde is ontstaan is geen godswonder, maar voor een groot deel wetenschappelijk onderzocht en verklaard" Dat is niet waar. Hoe het leven zich heeft ontwikkeld NADAT het is onstaan is uitstekend verklaard door de evolutieleer, maar het over hoe het is onstaan blijft ook wetenschappelijk tot nu toe onverklaard. Hier is dus nog eventueel een plaats voor God. Maar wie weet komt de mens hier ook nog wel achter. Dan ziet het er voor God op aarde niet zo best meer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Annepanne. Wat je beschrijft is een gezonde dosis nieuwsgierigheid. Absoluut niks mis mee.
Kristal
13 jaar geleden
Kikobob, ik ben het met je eens, juist fijn, die nieuwsgierigheid :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel. Ik voelde me al een beetje dom worden..
Kristal
13 jaar geleden
iemand zei een keer: de enige domme vraag is de vraag die niet gesteld wordt ;-)
Wat is een ziel? Ik denk dat je pas kan beginnen met nadenken over een antwoordrichting op al je vragen wanneer je dat voor jezelf op een rijtje hebt.

Ik heb lang geworsteld met de reincarnatievraag. Totdat ik vader werd. Nu weet ik zeker dat reincarnatie bestaat. Immers, een deel van mij leeft voort in mijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar dat deel wat voortleeft in jouw kinderen, dat is toch niet per definitie reïncarnatie in de zin van wedergeboorte? Want dan moet je toch in principe eerst doodgaan, voor je opnieuw geboren wordt? Dat jouw kinderen op jou lijken is toch ook weer genetisch bepaald? Overigens, je verwonderen over het leven hoeft toch niet te betekenen dat je het eerst zelf zeker moet weten en begrijpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets mooiers dan je verwonderen over leven. Dat is het onderwerp en het magische ervan meer dan waard. Lastiger wordt het als je een vraag stelt, en een antwoord verwacht. Want ik denk dat we het niet eens zijn over wat een ziel is en wat deze doet (met we bedoel ik eigenlijk de mens in het algemeen). Klopt; mijn wedergeboorte houdt niet in dat ik eerst zelf dood ga. Voor mezelf geldt dat ik vind dat een deel van mij doorleeft in mijn kinderen. Dat wat ik ben (mijn set normen en waarden en mijn nieuwsgierigheid) geef ik door aan mijn kinderen. Ik hoop dat ze niet dezelfde fouten maken als ik, en daardoor beter af zijn. Ze kunnen daarmee doen of laten wat zij willen. Misschien maken zij af wat ik begonnen ben. Dat vind ik een mooie gedachte, die de reincarnatie (in de zin van doodgaan en wedergeboren worden als een beter mens (mits je goed geleefd hebt)) wel heel sterk benaderd.
Kristal
13 jaar geleden
@Hawks, ook een mooie gedachtengang :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, mijn plusje heb je!
Kristal
13 jaar geleden
Annepanne, kom op met dat plusje, er staat er maar 1 en die is van mij :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ohjee, vergeten te plussen! Ik kom er ook zo in om! :-p
Kristal
13 jaar geleden
:-)))
Niemand weet dat. Ik geloof zelf niet in reincarnatie. Iedere mens is uniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik het zie is onze ziel een druppel van de bron die je Creatieve Intelligente Energie kan noemen, of God, of etc. Deze druppel, je ziel, zorgt ervoor dat het altijd mogelijk is om contact met de bron te hervinden, te hebben, te blijven houden, als je terug keert in jezelf. (Daarom hoef je ook niet persé naar een mystieke goeroe in Verweggistan als je de bron wilt ontdekken en ervaren). Doordat de ziel zich op aarde niet meer herinnert dat zij een onderdeel van de bron is kan de mens zich eenzaam voelen, de ziel voelt zich afgescheiden van de bron. De ziel gaat dus op zoek en zal zichzelf zo kunnen ontwikkelen, tijdens vele levens, dat hij zich uiteindelijk weer herinnert en ervaart dat hij één met de bron is, waarna hij niet meer terug hoeft naar de aarde tenzij hij ervoor kiest om anderen te helpen de bron te hervinden. Voor je dus weer terug gaat naar de aarde heeft jouw ziel, wanneer zij al enigszins ontwikkeld is, gesprekken met andere zielen en lichtwezens om te overleggen wat je in het volgende aardse leven nodig hebt aan ervaringen om (spiritueel) te kunnen groeien. Er wordt ook gekeken naar welke ouders daarvoor geschikt zijn, en vaak zijn dat "oude bekenden" uit vorige levens (vertrouwde genen). In een eerder leven kunnen deze ouders je kinderen geweest zijn, of je broer of zus bijvoorbeeld. Er worden ook bepaalde belangrijke gebeurtenissen tijdens je komende leven ingelast. Dat betekent evengoed dat je zelf bepaalt hoe je met die gebeurtenissen omgaat als je eenmaal op aarde bent; je vrije wil. Het tijdstip waarop je geboren wordt kan ook meehelpen om je zekere eigenschappen mee te geven die je nodig kan hebben.
In de hedendaagse tijd heb je te maken met mensen die meestal al vele, vele malen gereïncarneerd zijn en die inmiddels zover ontwikkeld zijn dat zij, door vallen en opstaan, het contact met de bron hebben hervonden. Steeds meer kinderen en volwassenen herinneren zich de gesprekken, ervaringen, voor ze op aarde kwamen, herinneren zich een aantal of vele vorige levens en herinneren zich wie ze in wezen zijn: een druppel van die onmetelijke bron van Creatieve Intelligente Energie, of hoe je het zelf graag benoemt. Maar ook zonder herinneringen aan vorige levens etc. kan je je bewust zijn van je innerlijke bron natuurlijk. Door het contact met die Energie in en buiten jezelf heb je als vanzelf de behoefte om de wereld een betere plek maken, al is het maar in je eigen huis.
Al is het maar door te glimlachen.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe verzin je het allemaal bij elkaar .....
Kristal
13 jaar geleden
Ha Hanson, vertel eens hoe jij het ziet, ik ben benieuwd naar jou inzichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja joh. vertel eens!
misschien weet ik dan waarom ik vroeger eng droomde van een bepaald voorwerp waar je in kon zitten, het was enorm groot en kon in de lucht. het ging langzaam, je kon er heel veel mensen inzitten, maar helaas kon het ook erg hard naar beneden met vreselijk veel paniek, want dat droomde ik zo vaak. ik wist dus ook hoe het ding er uit zag, maar niet wat het was laat staan dat ik wist hoe je het moest noemen. voor mij was het de grote enge ballon.
tot ik al tijden van die droom af was, en jaren erna op tv ineens een zeppelin zag (nee, niet die van het kinderprogramma met die kleurtjes) mijn bakkes viel open, precies hetzelfde voorwerp, en ik weet nu dat ik van een zeppelin heb gedroomd, en daarmee is de kous voor mij ook af. maar laat er gerust een theorie op los heb ik ooit wel een foute trip in dat ding gemaakt voor ie de hens in ging en wat te hard op de grond terecht kwam? heb ik vanaf toen al niet helemaal lekker gespoord in mijn bovenkamer? heb ik het mezelf achteraf in mijn hoofd gehaald en mijn denkbeelden erop aangepast zodat het te rijmen is?
who cares, ik weet dat het over een zeppelin ging en slaap er niet minder om want vraag het me niet af hoe, waarom, en zoek er niets achter. (de kous is hiermee af zoals ik al zei :)
anderen zoeken een verklaring, een reden, een mogelijkheid, en dat vind het altijd wel boeiend puur om de verschillende inzichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel mooi antwoord.. En ook een bekend antwoord van mensen die ik spreek in een Indigo adult groep. Ook wel nieuwetijds mensen of lightworkers genoemd. Ik kan mezelf ermee identificeren maar er is 1 ding algemeen dat we aan labels zoals die van Indigo, Crystal en Rainbow ons niet vast pinnen. De groep is open minded maar hanteert wel begrippen als Indigo en nieuwetijd of Aquarius tijdperk en dat soort voor menigeen zweverig gebabbel. En er zijn dus mensen die een gelijksoortige beschrijving geven als dat jij hebt gegeven. Ik vind het wel mooi verwoord in het Nederlands want het forum waar ik op zit is engelstalig. Je hebt ook een goed boek genaamd "een ongewoon gesprek met God" echt een luchtig leuk geschreven boek over wat God inhoud. Het is eigenlijk een vorm van ervaring God wat alles omvattend is wou zichzelf ervaren. In het nulpunt vinden we het alles omvattende en nul is dus dan ook het getal van God. Het heeft ook te maken met de flower of life. Laten we zo zeggen The kingdom of Heaven is within.
Kristal
13 jaar geleden
Dank je voor je fijne reactie Netversum. En ja, ik noem mezelf ook en lichtwerker, dus ik herken wat je zegt en al helemaal dat niemand zich hoeft vast te pinnen aan een inzicht. Ik ken ook het boek wat je noemt, ik heb ze alle drie, heel prettig leesbaar. Zelf krijg ik ook een maandblad toegestuurd, gewoon uitgeprinte A-viertjes hoor, met vertaalde channelings etc. Het heet the Shield of Command, ken je het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een verhaal.. en als men nou zegt dat iemand een oude ziel is/heeft, kan degene dat dan ook zelf ervaren? Dat men bijvoorbeeld op het zich herinneren van gesprekken en ervaringen na, ook heldervoelend of helderziend voelt? En waar ontbreekt het oude zielen aan, of beter: raakt die ziel ook wel eens een keer "op", om het zo maar te zeggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je jezelf indentificeert met de lichtwerkers vermoedde ik al. Menigeen zal het niet geheel begrijpen. Ik ben nog niet bekend met de shield of command maar ik lees wel een aantal channelings die in de groep gepost worden. Vaak van aardsengelen Metatron en Michael.
Kristal
13 jaar geleden
Lieve Annepanne, een oude ziel kan je bijvoorbeeld herkennen aan hoe hij/zij met situaties omgaat. Zo'n ziel zal bijvoorbeeld eerst kijken naar het eigen gedrag wanneer er een moeilijke situatie ontstaat. Niet op een manier dat deze ziel zichzelf de schuld geeft maar op een waarnemende manier. Want deze ziel weet dat je een ander niet kan veranderen alleen jezelf, en deze ziel weet dat schuldgevoel negatief uitwerkt dus daar kiest die ziel niet voor. De oude ziel geeft ook niet veel meer om materie, maakt er gebruik van, geniet van schoonheid maar is er niet meer zo aan gehecht. Veel van jullie zullen denken: nou zo bijzonder is dat niet, dat doe ik ook. Dat klopt, het is niet bijzonder en velen van ons reageren als een oude ziel. Zo'n ziel is anders gaan denken en voelen in de loop van zijn/haar levens.
Nee, zo'n ziel kan niet opraken, energie vergaat niet maar transformeert. Zij zal zich blijven ontwikkelen en naar andere sferen gaan om zich verder te ontplooien.
Kristal
13 jaar geleden
@Netversum, ja menigeen zal het woord lichtwerker misschien niet begrijpen maar velen zijn het zelf ook. Iedereen die vanuit het hart probeert de wereld mooier te maken, een fijnere plaats om te leven, gewoon thuis of op je werk, zou zich lichtwerker kunnen noemen als hij/zij wil. Het enige verschil is dat ik mij bewust zo noem, evenals een andere groep mensen. Als je meer over the Shield wilt weten stuur me dan even een pbtje.
Mooi, die channelings van Metraton en Michael, die staan ook nog wel eens in de Shield of Command.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee dan weet ik nu bij mensen die dingen doen waarvan ik denk: wat bezielt ze toch?? Dat hun ziel gewoon nog moet groeien :-p (Om het maar even in Jip en Janneke taal te proberen verklaren voor mijzelf :-p) Ik heb zelf ook wel het gevoel dat ik een oude ziel heb/ben. Ik voel me ook best wel betrokken bij de mensen en bij de dieren en ik heb soms het gevoel dat ik bepaalde situaties al ken en dat ik een taai zieltje heb, maar dat kan ook komen door wat ik allemaal heb meegemaakt. In ieder geval voel ik me vaak veel ouder én bewuster dan ik ben. Dank je wel Kristalletje je bent een engel. Wil jij mijn gids worden? :-)
Kristal
13 jaar geleden
Alleen als jij ook de mijne wordt :-))) Lieve Anne, je bent naar mijn mening zeker een oudere ziel, anders had je niet zo open en mooi in het leven gestaan als je nu doet, na alles wat je hebt meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag me af de hoeveelste ronde ik hier meega :) ik had vroeger nog een droom, vrij kort maar heel eng. (jaar of 8 was ik toen schat ik) ik lag in het water, donker koud water, niet eens zo wild en de stroming was niet heel erg krachtig. ik was in blinde paniek en probeerde tegen een kade op te klimmen maar deze was veel te hoog. oude vochtige bak stenen met mos erop, zonder houvast. er waren traptreden (roestige ijzeren beugels die ingemetseld waren) maar kon hier niets mee. de 1e trede was te hoog om vast te pakken. na wat gespartel verdronk ik. deze droom was zoooo hardnekkig. altijd hetzelfde, en minimaal 1 keer in de week was het weer raak. op een gegeven moment heb ik mezelf geleerd om in mijn droom rustig te blijven en mijn ogen open te doen. zo kon ik op een gegeven moment ook ontsnappen aan die droom. als ik weer in die levensechte angstige droom zat wist ik.... blijf rustig, het is niet echt, doe je ogen open en zo werd ik ook wakker uit die droom.
het heeft nog even geduurd, maar hierna heb ik het nooit meer gedroomd. wat het is geweest en waarom? wie zal het zeggen....
Kristal
13 jaar geleden
Mooi Eucje, door die enge droom, waar hij dan ook vandaan kwam, heb je jezelf geleerd om een soort bewustzijn te krijgen in je slaap. Dat is een kunst die je alleen met veel oefenen bereikt (of door angst). Je hebt jezelf iets waardevols aangeleerd, op die manier kan je ook bewust dromen. Dus in je droom je bewust worden dát je droomt en dan de droom gaan "besturen".
Toen het mij eens gebeurde in een droom was ik zo verbouwereerd dat ik me bewust was dat ik droomde dat ik alleen maar een beetje heb staan te bedenken: uuuh... tja... wat zal ik nu eens gaan doen... euhmm. ;-)). Tot ik dus wakker werd... en niets had ondernomen.
Kristal
13 jaar geleden
Dank je wel Esoteria.
't Is inderdaad ff wennen wat nou wel of niet kan op GV, het heeft mij ook punten gekost ;-)
waarschijnlijk komen ze tegelijk (de kip en het ei) sommigen geloven dat een lichaam zonder geest niets meer is dan een huls, een verpakking, het stoffelijke lichaam. met een geest word het een persoon, een leven mens zoals hier er de meeste van rondlopen.

het stoffelijke (lijf) is niets meer of minderen dan een combinatie als resultaat van erfelijke factoren zoals de ouders deze hebben doorgegeven. de aard, karakter kan deels hierdoor worden gevormd, maar ook de opvatting, normen, waarden, het geloof, de omgeving, opleiding en alles wat je meemaakt vormen je karakter. erfelijke eigenschappen zijn vanaf dag 1 dus aanwezig bij een kind, of dier.

maar hoe vind het zijn weg naar 'een nieuwe ronde' op aarde. misschien wel op dezelfde manier dan wanneer god/magere hein/overleden familie/de engelen/de duivel weet dat het tijd is om te gaan en iemands leven er hier op zit.

feit blijft, we hebben op beiden geen invloed over ons moment van komen en gaan....(zelfmoord uitgesloten)
idd. het leven is een wonder :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het je proberen uit te leggen. Onze ziel bestond al voor de aanvang van de aarde.
God kopieerde zichzelf en uit al die stukjes werd onze ziel gevormd.
Het wachten was op een lichaam dat zo"n vaste vorm had waarin wij konden huizen.
Net zoals de aarde zijn vaste vorm kreeg, kreeg ook ons lichaam vaste vorm, zodat onze ziel stap voor stap plaats kon nemen in het betreffende lichaam.
Op het moment van de conceptie neemt onze ziel plaats in het beginnende lichaam en doortrekt dit lichaam met zijn energie.
Tijdens het afdalen uit het hemelrijk komt er een sluier van vergetelheid over ons denken, zodat wij geen herinnering hebben aan vorige levens of ons verblijf in het hemelrijk.
Dit zou ons immers beperken in ons aardse leven.
Alleen heel soms hebben jonge kinderen nog weet van dit vorige leven, wat verdwijnt naarmate zij ouder en meer geaard worden.
In het hemelrijk wordt gekeken welk lichaam en gezin het beste bij jou zal passen, en wat zal aansluiten bij de lessen die je moet leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een baby wordt geboren zonder ziel !!
Een ziel ontwikkelt zich in de baby !!
Ja,Reincarnatie bestaat