Hoe zit dat met de geest van geestelijk gehandicapten?

Iedereen heeft een geest. Of ziel hoe je het ook wilt noemen.
Na de dood ga je over in het hiernamaals. Op zich al een discussie waard, maar daar ben ik van overtuigd.
We gaan met z'n allen verder.
Wat is de rol van iemand die op aarde geestelijk gehandicapt is geweest?
Ik weet niet echt hoe ik het moet vragen, want er is ook niet echt een antwoord op te geven. Er wordt verondersteld dat we moeten leren op aarde. Criminelen o.a. hebben het verkeerd gedaan. Iemand die mensen heeft gered of verzorgd weer iets goeds. Zo ben je bezig op aarde met je geestelijke groei.
Wat heeftiemand geleerd die geestelijk gehandicapt is geweest in zijn leven?
Wordt er ergens op internet gesproken over dit onderwerp?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik denk overigens dat we van elkaar moeten leren. Hoe ga je om met iemand die moordt? Of die nobel is. Je kwaad doet of juist goed doet. Hoe ga je om met gehandicapten?
De manier waarmee je met anderen omgaat vormt je eigen geest.
En het lijkt me duidelijk; wie goed doet goed ontmoet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag ;-). Welke les wordt die ziel geacht te leren ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het over geestelijk gehandicapten, dus de psychiatrische gevallen, of verstandelijk gehandicapten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verstandelijk (voorheen geestelijk; staat in de vraag).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind niet elke moordenaar fout. in america was er een vrouw die haar man doodschoot in de rechtbank. deze mishandelde haar, haar kids en ontsnappen was niet mogelijk. kan me voorstellen dat dit een effectieve oplossing is en dat iemand op een bepaald punt komt te staan (ze was al gesloopt door de man zelf) dat dit een goede manier was om haar kinderen zekerheid te kunnen bieden dat deze man dit niet meer zou doen. eigen rechter spelen is natuurlijk fout, maar naar mijn idee veel minder fout dan een serie verkrachter die zijn 'product' waarop bij zich uit heeft geleefd vernietigen wil en never nooit spijt betuigd. tja hoe ga je er mee om. met voorbeeld 1 zoals elk ander en bij voorbeeld 2 wil ik niet in de buurt komen want daar kan ik niet normaal tegenn doen. een voorbeeldje
iemand die je 'kwaad' doet kan naar zijn idee jou verlossen van iets of iemand, omdat deze vind dat hij nobel moet zijn door jou een dienst te bewijzen of je ergens tegen moet beschermen, maar eigenlijk zwaar gestoord is in de slechte zin van het woord.
ik zou hier niet mee om kunnen gaan, ook niet als het mijn vak zou zijn.
anderen kunnen het weer wel dus denk eigenlijk niet dat je vragen te beantwoorden zijn vanuit een algemeen standpunt :)

Het beste antwoord

Ik werk met deze doelgroep mensen.
Wat mij vooral opvalt is dat deze mensen geen "valse"schaamte kennen, geen masker dragen. Te allen tijde zichzelf zijn. Recht door zee zijn, als ze je mogen weet je het als ze je een eikel vinden zeggen ze het ook.
Ze zijn niet schijnheilig of hypocriet. Ze geven onvoorwaardelijke liefde en zullen andere mensen nooit beoordelen op hun uiterlijk. Dat zijn toch al heel veel puntjes waarin ze met al hun beperkingen de "normale"mens ver vooruit zijn. Kunnen wij nog een hoop van leren en daarmee is gelijk de vraag beantwoord wat voor toevoeging ze voor ons kunnen zijn. Zij kunnen ons leren en wij kunnen hun weer leren om een zo menswaardig en volwaardig mogelijk bestaan te kunnen leiden binnen de mogelijkheden van hun "beperkingen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeeeeeeeeele grote +!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja vind ik ook wel.

Andere antwoorden (9)

Char heeft regelmatig uitgelegd dat elke geest in de volgende dimensie gelijk is. Ongeacht de aardse hoedanigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij hebben hun eigen tempo om te leren.
je kunt jezelf ook de vraag stellen? wat leer ik hier van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet de geest die gehandicapt is, maar het verstand. Ieder menselijk wezen heeft een doel op aarde. Als er geen verstandelijk gehandicapten zouden zijn, waren er ook geen mensen nodig die hen kunnen helpen. Hun verzorgers en leraren hebben een nuttige taak en zij ondervinden dankbaarheid van hun gehandicapte cliënten.
De cliënten laten aan andere mensen zien hoe je kan genieten van het leven, ook al heb je beperkingen. Voor de meesten van hen is er wel degelijk een zinvolle taak in de maatschappij.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen, de meeste vrees ik, snappen deze uitleg niet eens.
Voor hun zijn gehandicapten overbodig of lachwekkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar gelukkig meer goede mensen.
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ze zijn eigenlijk een soort labrat of knutselmateriaal voor 'grotere geesten' ?? Au.....
iemand die geestelijk gehandicapt is kan andere laten zien waar het werkelijk om kan gaan in het leven.
heb gisteren nog een demonstratie gehad. :)

mijn grote vriend met down syndroom op visite met de rest van de familie.
lekker veel knuffels, altijd open en eerlijk, grappig, en kan een veer laten veranderen in een bij of mug die op je afkomt (je hoort het ook niet hoor...als je niet op de lachbui let die je al ruim van te voren hoort naderen!)
je kan je dan afvragen waar wij ons zorgen om maken en ons eigen leven niet complexer maken dan dat het is.
de functie eye-opener kan je aan deze situatie geven.

zouden deze mensen overlijden zijn ze volgend bovenstaande theorie ook verlost en hun lichaam met beperkingen, waardoor bij de down syndromers ook het extra chromosoom achter word gelaten.

wat deze mensen kunnen leren is dat hij voor anderen een verschil kan maken, mensen vrolijk kan maken en even laat meegenieten van de eenvoud van het leven waardoor ze hun sores vergeten. op die manier heb je beiden een 'lesje' geleerd. die van mij vond ik gisteren meer dan geslaagd! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi Eucje!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,ja!!! mijn grote vriend Danny laat mijn burn-out en low level energie even helemaal vergeten hoor! :) (had gevraagd of ie mocht blijven maar vonden de rest van de fam niet goed haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè wat flauw van de rest.... discriminatie!!! waaaaaahahahahahaha, geintjuuuuu!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we leasen hem wel weer in de vakantie hoor, haha komt goed!!!
Een verstandelijk gehandicapte heeft net zo goed een geest als jij en ik. Ik vergelijk het wel eens met een gezonde "persoon" in een lichaam dat gebreken heeft. Bij de gehandicapte raken de gebreken ook het verstandelijk functioneren (bij anderen trouwens ook: jij en ik hebben ook dingen die we niet snappen, het ligt eraan wat je als norm neemt).

Verder geloof ik niet dat de groei waar jij het over hebt het doel is van je leven. Ik geloof dat de mens persoonlijk geschapen is om God te kennen en om het goede te gaan doen in wat in zijn/haar mogelijkheden ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk heb ik daar geen antwoord op, maar voor gelovigen lijkt me dit antwoord voldoende!

Zalig zijn de armen van geest
Mattheüs 5, 3
'Zalig zijn de armen van geest,
Want hunner is het Koninkrijk der Hemelen'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe onvoorstelbaar het ook lijkt, je kiest de levensweg die jouw het beste naar je einddoel leid, een ieder van ons maakt vele stadia door en hebben al vele stadia's doorgemaakt, als je in dit leven de lessen moet doormaken als geestelijk gehandicapt ( aan wie is dat eigenlijk om te bepalen of het een handicap is, misschien is het zogenaamde normaal zijn wel een grotere handicap)
zal je daardoor dichter bij je doel komen, en andere zullen weer van jouw leren.
Hoe je moordenaars enz moet zien?
Dat heeft volgens mij veel te maken met karma, dat is dan ook weer het overbekende oorzaak en gevolg, karma is een heel gecompliceerd onderwerp waar je op internet veel van terug kunt vinden.

Goede vraag hoor, maar wel heel complex denk ik.

Groetjes Karin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij zullen god lof zingen met triangel en tamboerijn en mooie tekeningen voor hem maken die hij aan de wanden van de hemel zal hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen met een handicap leren leren meer dan je denkt.
De kern van elk gehandicapt kind is normaal en vrij van handicap (de ziel).
Alleen de ontvanger ( de hersenen) werken niet naar behoren, zodat het niet altijd duidelijk is.
Ik heb zelf een gehandicapte zoon, en soms als hij helder is, is er herkenning en liefde tussen ons.
Dan komt hij bij mij zitten en communiceren we op een dieper niveau. (telepathie).
Hij is autistisch en soms helemaal niet te bereiken, dan is de mist dik en kom je er bijna niet doorheen.
Maar ik ben er van overtuigd dat ook kinderen met een handicap een taak hebben hier op aarde, en dat zo"n leven zeker niet zonder betekenis is.
En ik ben er ook van overtuigd dat straks in het hemelrijk alle handicaps wegvallen, en het weerzien tussen ons een vreugde zal zijn.