Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het idee dat deze dagen steed meer mensen in karma geloven is dit waar?

Zoja, hoe komt het dat het ineens zo "populair" is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Karma is niet ineens populair maar is dat al minsten 4000 jaar.

Er zijn mensen die beweren dat we in een tijd van grotere bewustwording leven en daarom meer mensen zich met de karma gedachte bezighouden.
In ieder geval is er ook meer aandacht voor in de media (bladen als Happinez e.d.) en zijn er (film)sterren die oosters gedachtengoed adopteren (Madonna, Richard Geere, Steven Segal etc.)
En de ontkerkelijking zet nog steeds door, maar mensen blijken nog steeds behoefte te hebben aan zingeving en iets dat verklaart waarom de dingen gaan zoals ze gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ja, er zijn in de westerse wereld nu meer mensen die iets in de karma gedachte zien dan voorheen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ja, er zijn in de westerse wereld nu meer mensen die iets in de karma gedachte zien dan voorheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brr van Steven Segal wist ik niet :-)
Dat komt door de tv reclame van Binck.

Zonder grapje: mensen zijn altijd op zoek naar iets wat hoger en groter is dan zijzelf. Nu God door veel mensen is afgeschaft, moet karma er weer aan geloven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt volledig gelijk dat steeds meer mensen bewust beginnen te worden, en dat is ook de voorbode van een nieuwe tijd die gaat aanbreken waarbij dit steeds meer werkelijkheid gaat worden.
Door in karma te geloven, krijgen alle daden gevolgen, en dat zal leiden tot een bewuster leven, waarbij je meester zult leren worden over je gedachten en daden.

Steeds meer mensen gaan kiezen voor een leven waarin liefde centraal staat, en het innerlijke bewustzijn gecultiveerd zal gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat niet waar. Ik heb in elk geval nog geen onafhankelijke tellingen gezien waaruit blijkt dat opeens meer mensen in karma geloven. Dat mensen zoekend zijn naar zingeving is van alle tijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloven in karma is niet slim. Als je nu eens hoort WAT precies karma is, dan kun je alle geloof in karma overslaan. En weten is veel beter dan geloven, geloof me maar.

Karma is alles wat je moest doen ooit en nooit deed EN alles wat je ooit deed terwijl je het had moeten laten. Dit is karma en alles wat anderen erover zeggen is prima, maar in jip-en-janneke-taal komt het op deze beschrijving neer. En als je dit heel, heel goed snapt, dan weet je precies waar je stukken karma liggen. Werk daaraan en bega NOOIT meer de fout nieuwe karma te genereren. Dus doe niets als je niets moet doen en doe het als je het moet. Dan krijg je geen nieuwe karma erbij en hoe minder karma je meezeult hoe lichter je door het leven stapt.

Karma is populair omdat je niet onder karma uitkomt en deze visie wordt steeds meer geaccepteerd. zodoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik dat al zou zeggen, dan zou ik dat alleen maar doen om er de draak mee te steken.
ik doe nooit mee aan hypes, anderen achterna lopen is gedrag copiëren en daar heb ik geen zin in. ik ben liever origineel, ook al is dat in deze tijd een relatief begrip. in ieder geval is het niet origineel als je net als heel veel anderen elke week in de Metro moet lezen wat je het komende weekend leuk moet gaan vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de informatie voorziening niet onderschatten.
De tegenwoordige mogelikheden mbt communiceren via internet heeft een grote toevlucht genomen waardoor je ook makkelijker met allerlei mensen in contact kunt komen.
Daardoor neemt ook het aantal mensen toe die in van alles en nog wat geloven.Je idee is dus helemaal niet vreemd, wat je komt die mensen eerder tegen dan vroeger het geval zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begrip 'karma' is simpel uit te leggen als:Doe niet aan een ander wat je niet wil dat u geschiedt.
Of: wat je zaait zal je oogsten.
M.a.w: je zal steeds de gevolgen van je daden moeten dragen.
In het geval van 'karma' strekken deze gevolgen zich uit over een oneindigheid van tijd.In feite is het gewoon een kwestie van gezond verstand, een' humanistische', 'christelijke', 'boeddhistische ' of zelfs 'islamietische' levensvisie, het zijn in feite allemaal kapstokken om hetzelfde idee aan te hangen: be good (zelfs E.T. wist het.)
Karma kent misschien wat meer succes nu omdat veel mensen de trein van de godsdiensten hebben gemist, wegens later geboren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding