Wat betekent deze droom?

Ik heb heel vaak 2 dezelfde dromen.iIK rijdt in een auto maar kan niet door de ramen kijken,die zitten veel te hoog.en ik droom regelmatig dat ik geen gevoel meer in mijn benen heb.Ik moet dan bv naar voren lopen zoals vroeger in de kerk maar mijn beneb doen het niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is de inhoud van je droom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je een onduidelijke vraag stelt, zonder enige vorm van uitleg...

Het beste antwoord

Hoewel in het algemeen de betekenis van een droom afhankelijk is van de dromer, denk ik dat ik toch wel wat algemeens over deze droom kan zeggen.

Rijdende vervoersmiddelen staan in een droom meestal voor jouw leven. Je hebt hier heel veel varianten op: Rijd je snel, rijd je langzaam, rijd je wel zelf? Als een ander rijdt, dan zou het misschien kunnen dat je het gevoel hebt "geleefd te worden". Het is ook belangrijk te analyseren wat voor een gevoel je bij die rit hebt in je droom. Vind je het in jouw geval bijvoorbeeld erg vervelend dat je niet uit het raam kan kijken, of misschien zelfs heel erg beangstigend? Of vind je het misschien wel spannend zo?

Dat je niet uit het raam kan kijken zou te maken kunnen hebben met het feit dat je je niet "in control" voelt over je huidige manier van leven. Je rijdt wel (maakt dus wel vooruitgang in het leven), maar je ziet niks (je weet niet welke kant je leven op gaat).

Die andere droom heeft vaak een fysieke reden. Het is gebleken dat wanneer tijdens het slapen je been slaapt, of tijdens het slapen je benen dusdanig verstrengeld zijn dat je ze moeilijk kunt bewegen, dat dit kan leiden in je droom tot een situatie waarin je wilt lopen of rennen, maar dit niet meer kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dit is geen tegenvraag, maar:
hoe ging je droom?

als jet het vergeten bent, is het niet de bedoeling dat je er nog verder over nadenkt...

en het feit dat je er niet verder over uitwijdt, betekent wellicht dat je niet echt de betekenis moet en wil weten...
zie je hoe mooi alles in elkaar zit?

Toegevoegd op 27-06-2009 22:12:18
je moet in je droom dingen doen die je niet kunt en je hebt geen gevoel in je benen: je hebt het gevoel dat je geen controle hebt over je leven...
en dat is terecht...
wanneer heb je het gevoel dat je controle hebt over je leven: juist... op die momenten dat het gaat zoals jij wenst... op momenten dat het niet gaat zoals jij het wenst, denk je meteen dat je de controle niet meer hebt, maar die had je nooit...
heb je controle over hoe het bloed stroomt door je lichaam, hoe je haar groeit, hoe je in slaap valt en hoe je ontwaakt? juiist... je hebt totaal geen controle over het leven...

relax... nothing is under control...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijke vraag hoor, ik denk dat je even heel goed naar mijn avatar plaatje moet kijken. Voor mij komt het over alsof je wereld klein is geworden. Je het gevoel hebt gevangen te zitten. In ieder geval dat je inmobiel bent en even niet verder komt. Een echte doorbraak heb je nodig en dat zou je kunnen proberen te forceren door iets wilds te doen. Iets buiten je eigen comfort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien verwacht je iets van jezelf wat niet haalbaar, te hoog gegrepen is.
En misschien blijkt wel, als je er goed over nadenkt, dat je niet perse zo veel hoeft als je wel denkt.
Je kunt niet meer doen dan je best. Hoeveel dat is is voor iedereen verschillend, maar iedereen heeft een grens aan zijn of haar capaciteiten en meer verlangen is onredelijk, ja zelfs dwaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn herinneringen aan de kerk waar de ramen ook veel te hoog zitten om naar buiten te kijken. Je bent waarschijnlijk met tegenzin (benen doen het niet) naar voren gelopen vroeger. Je voelde je er als kind opgesloten en machteloos als in een auto. Je wilde liever spelen, lopen, maar dat kon niet. Je moest net als in een auto blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dreigt in ervaring te verzuipen in de maatschappij... En dat je benen het niet doen, betekent dat je voelt dat je benen niet bewegen als je ze probeert te bewegen... Dat is simpel een teken dat je net uit de diepe slaap kwam op het moment van de droom...

Zie het als dat je net uit narcose komt en dan werkt je lichaam niet zoals je gewend bent, het hapert hier en daar... Diepe slaap is narcose, dus vandaar de overeenkomsten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je benen niet kunnen bewegen en niet kunnen lopen, is iets dat veel mensen dromen. Ik heb ergens eens gelezen dat men denkt dat dat komt omdat je spieren enigszins verstijfd zijn tijdens de droomslaap. Als je het wilt uitleggen op een andere manier: iets moeten doen wat je bewust of onbewust niet wilt. Je moet naar voren lopen, het wordt verwacht maar je wil het niet, iets houdt je tegen... De volgende keer dat je deze droom hebt, probeer er dan achter te komen of je het vervelend vindt voor jezelf of voor anderen, dat je niet naar voren kunt lopen.

Hoge ramen in een rijdende auto. Een auto symboliseert het lichaam en de inzittende symboliseert de ziel.

Hoge ramen: je wil naar buiten kijken, maar er is geen mogelijkheid. Je weet dat er meer is achter die hoge ramen, maar je komt er niet bij. In combinatie met de rijdende auto kom je dus wel vooruit, maar kun je niet zien waar je bent en wat er zich buiten de auto afspeelt.
Bewust of onbewust heb je het waarschijnlijk nodig alles te kunnen overzien, weten waar je bent, waar je staat en waar je naartoe gaat.

Je kunt het ook vertalen in je 'levensblik' willen verruimen, je inzicht willen vergroten, onderzoeken. Maar dit kun jijzelf het beste bepalen, door eens diep bij jezelf naar binnen te kijken.