Hoe kan ik,onbewuste negatieve overtuigingen aan het licht brengen en omkeren naar positief,zonder daarbij allerlei dure cursussen te hoeven volgen?

Ik ben in het verleden en nu bezig met the secret en de wet van aantrekkingskracht.
Alleen heb ik een probleem, doordat ik in het verleden erg veel heb meegemaakt is mijn zelfvertrouwen en dus ook het geloof in mezelf en het universum aangetast.

Je leest op internet wel vaker verhalen over mensen bij wie the secret geweldig werkt.
Zowel mensen met zware ziektes die genezen als mensen die het voor meer gewone dingen in hun dagelijks leven toepassen.
Of dit allemaal op waarheid berust blijft de vraag, maar ik heb het idee dat er meer in zit voor mij en mijn genezing.

Kunnen jullie mij misschien goede tips geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het Leven is een golfbeweging soms bevind je je boven op een golftop soms bevind je je in een golfdal. Het leven speel zich af tussen deze hoogte en laagte. Als je zelfvertrouwen laag is kan je fel twijfelen aan jezelf ,terecht of onterecht.Zelf doe ik aan mindfulness, kort samengevat: leven in het nu moment ,niet gisteren ,niet morgen, maar nu,met milde aandacht. dit zijn oefeningen gebaseerd op de Boeddhistische leer,aangepast met moderne psychologische inzichten. Misschien is dit een methode die jou ligt,kan je ook beoefenen via een goed boek en is zo doende niet duur. Wat belangrijk is ,vooral vertrouwen hebben in jezelf,eerder nog dan allerlei cursussen te volgen die als doel hebben je geld afhandig te maken,en inspelen op het gevoel van mis tevredenheid, onmacht, etc....

Wat ik zelf af en toe doe, is een zogenaamde helende reis ondergaan. Hieronder heb ik een stukje van een site gekopieerd. Deze methode kan je heel makkelijk zelf uitvoeren, met behulp van het gelijknamige boek. Misschien is het iets voor je. De Journey ofwel De Helende Reis, is een methode die ontwikkeld is door Brandon Bays. Deze methode is gebaseerd op nieuwe wetenschappelijke inzichten over de invloed van emoties op de werking van cellen alsmede op oeroude technieken van ontspanning, uiting en loslaten Toegevoegd na 1 minuut: Het is een manier om vrij makkelijk bij je eigen emoties en overtuigingen te komen. Het is heel erg interessant.

Het heeft weinig zin om heel krampachtig positief te gaan doen, als je het verleden nog niet verwerkt hebt en een plaatsje hebt gegeven. Allereerst zul je aan de basis moeten beginnen, want die moet goed zijn. Je zult moeten leren begrijpen dat ervaringen niet voor niets zijn, en zijn bedoelt om jou te vormen. Pas als je dat leert accepteren, en diep vanuit jezelf zegt, het is geweest en ik wil het laten zoals het is. Het heeft mij gevormd en nu mag ik het loslaten. Dan komt er innerlijke rust, vertrouwen en genezing. Ik laat het even voor kennisgeving of mensen met zware ziektes zullen genezen. Het hoeft niet altijd de weg te zijn, soms zit je leven er gewoon op, dus daar zal ik zeker geen uitspraken over doen. Positief zijn heeft vele voordelen, zowel voor je lichamelijke en geestelijke welzijn. Ook zul je sneller mensen aantrekken die ook positief zijn, en dat kan de basis vormen voor succes. Misschien moet je een soort van mantra maken die je elke ochtend opzegt, als een soort gebed. Je onderbewustzijn zal dan vertrouwd raken met de positieve gedachtes, en het universum zal daar naar gaan handelen.