Hoe kan ik,onbewuste negatieve overtuigingen aan het licht brengen en omkeren naar positief,zonder daarbij allerlei dure cursussen te hoeven volgen?

Ik ben in het verleden en nu bezig met the secret en de wet van aantrekkingskracht.
Alleen heb ik een probleem, doordat ik in het verleden erg veel heb meegemaakt is mijn zelfvertrouwen en dus ook het geloof in mezelf en het universum aangetast.

Je leest op internet wel vaker verhalen over mensen bij wie the secret geweldig werkt.
Zowel mensen met zware ziektes die genezen als mensen die het voor meer gewone dingen in hun dagelijks leven toepassen.
Of dit allemaal op waarheid berust blijft de vraag, maar ik heb het idee dat er meer in zit voor mij en mijn genezing.

Kunnen jullie mij misschien goede tips geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Het klinkt alsof je vooral antwoorden zoekt van mensen die ervaring hebben met 'The Secret', en die zul je op dit forum niet in groten getale aantreffen.

Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar vooral verstand van adviezen die het boeddhisme geeft over het omgaan met negatieve gedachten. Dergelijke adviezen zijn echter wel bedoeld voor mensen die psychisch gezond zijn, en als je echt beschadigd bent (je zegt dat je "in het verleden erg veel hebt meegemaakt" en dat daardoor "het geloof in jezelf en het universum is aangetast") dan ligt het natuurlijk zo diep dat alleen een diepgaande aanpak effect zal hebben.

Of 'The Secret' het antwoord daarop is, weet ik niet. Ik denk in ieder geval dat je niet te veel moet verwachten van quick-fix, kant-en-klare oplossingen. Misschien moet je gaan overwegen om naar de lange-termijn te gaan kijken en het probleem echt grondig aan te pakken, b.v. door therapie.

En als je tips zoekt van mensen die hun problemen via 'The Secret' hebben aangepakt, zou je eens kunnen kijken of daar geen fora voor zijn.

In ieder geval wens ik je er veel succes mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zinvol advies +
Het Leven is een golfbeweging soms bevind je je boven op een golftop soms bevind je je in een golfdal.
Het leven speel zich af tussen deze hoogte en laagte.
Als je zelfvertrouwen laag is kan je fel twijfelen aan jezelf ,terecht of onterecht.Zelf doe ik aan mindfulness, kort samengevat: leven in het nu moment ,niet gisteren ,niet morgen, maar nu,met milde aandacht.
dit zijn oefeningen gebaseerd op de Boeddhistische leer,aangepast met moderne psychologische inzichten.
Misschien is dit een methode die jou ligt,kan je ook beoefenen via een goed boek en is zo doende niet duur.
Wat belangrijk is ,vooral vertrouwen hebben in jezelf,eerder nog dan allerlei cursussen te volgen die als doel hebben je geld afhandig te maken,en inspelen op het gevoel van mis tevredenheid, onmacht, etc....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook niet eenvoudig om iets negatiefs om te buigen naar iets positiefs. Zeker niet als je al je hele leven gewend bent om in het negatieve te denken. Het positieve wordt dan al snel ongeloofwaardig en kan "the secret" niet worden toegepast.

Wel kun je de stappen kleiner maken. En beter te behappen om geloofwaardig te houden.

Heel belangrijk is om je uitspraken op een goede wijze te formuleren. Hierin moet de uitspraak positief zijn, in de tegenwoordige tijd alsof het al zo IS.
Dus niet: Ik hoop dat het morgen niet regent.
Maar wel: Het is morgen prachtig weer.
Niet: ik wil gelukkig zijn
Wel: ik BEN gelukkig.
Niet: ik wil aardig gevonden worden
Wel: Ik wordt aardig gevonden en ik ben aardig.

Er zijn vele boeken die je kunt doorlezen hierover. De bekendste is natuurlijk the secret zelf. Maar is voor mij te Amerikaans. Beter is het werk spiegelogie van Willem de Ridder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Begin allereerst eens met lief voor jezelf zijn... spring elke morgen onder de douche, scheer, smeer jezelf in met een lekkere lotion, doe een lekker luchtje op, maak je haar mooi, kies hieruit dingen die goed voelen voor jou of probeer gewoon en kijk wat fijn voelt voor jou... Huppel naar de bieb en probeer het boek van Robin Norwood "Als hij maar gelukkig is" eens en "ik hou van mij"en "the deeper secret of love" beiden van Annemarie Postma eens... Je zult vooral bij de eerste door een heel diep dal gaan en wakker geschud worden met hoe het nou eigenlijk zit en waarom je de dingen mee maakt zoals je ze mee maakt en welke streng die hebben in het verleden met je ouders. The Secret is iets dat ECHT werkt, alleen, je zult ook je blokkades moeten oplossen. Je blokkades moet je alleen niet TEVEEL tijd voor nemen, want te lang erin blijven hangen is niet goed. Ik kan je niet precies uitleggen hoe, bij mij gaat dit gevoelsmatig... Ik zonder me dan een poosje af en ga veel schrijven en mediteren en het zoeklicht richten binnenin mijzelf.
Tai Chi is voor mij persoonlijk ook een heel belangrijke factor om blokades uit de weg te ruimen. Kunst is zelf middelen te vinden, die je helpen van je denken naar je gevoel te gaan. Zodra jij in je gevoel zit en je heel euforisch voelt, is daar het moment dat je beslissingen neemt

Toegevoegd na 4 minuten:
Beslissingen ook als in wensen voor The Secret. Je vraagt, je gelooft en laat los en vertrouwt erin. Waar het mis gaat is dat je het vertrouwen en het geloof daarna loslaat. daarom lukt het niet. Vertrouw erop dat het goedkomt en het moet ook reeel zijn. Als jij wenst dat je eenval van 2 kilometer hoogte uit een vliegtuig overleeft, dan val je gegarandeerd te pletter, snap je wat ik bedoel? En pak het in het begin niet te groots aan. Begin met kleine stapjes... Als je diep zit kan elke stap er een te veel zijn.
Maarrr ook voor mensen met een traumatisch verleden is The Secret weggelegd. Je moet alleen wel geduld hebben
Ik kan hier ook niet alles uitleggen en ik zit er zelf ook middenin. GV laat niet toe dat ik uitgebreid kan uitleggen wat ik wil zeggen, daar is de ruimte niet voor. Geduld is heel belangrijk en vertrouwen... En vooral loslaten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel dat hoe meer wegen hoe ingewikkelder het ook kan worden... Mooi zou zijn als alles mooi op elkaar aansluit... Raak je verward laat dan de minst belangrijke een poos liggen en ga verder met het allerbelangrijkste.
Ja ik ken het, dat het je "tot hier" zit... Ik heb dat zelf ook... je moet door die dalen, er zit niets anders op... maar zonder die dalen zou je het positieve ook minder waarderen. Zoek stemmingsschakelaren. Ga na waar jij vanaf je jeugd allemaal blij van werd. schrijf die dingen op. Voel je je nu eens klote, laat dan die emo bui even toe. Geef dan een schop onder je eigen kont en zoek een stemmingsschakelaar en gebruik die. Zoals sommigen zeggen "change the channel"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik antwoord even in etaapppes anders past het weer niet... wandelen in de natuur en het gitaarspelen zijn goeie remmers inderdaad... creatieve dingen... Ga even niet uit van anderen helpen... Help eerst jezelf... Zeg niet dat je helemaal niet moet helpen, maar zet dat op een laag pitje... In anderen helpen zit veel energie, zeker in de psychiatrie. Die energie heb jij nu juist zo hard voor jezelf nodig... Het is niet erg als je eens terugvalt. als je maar beseft dat het een terugval is en je de draad weer oppakt. Je weet je valkuilen. Je bent sterk aanwezig, je stat er echt open voor, dus wees niet bang. je red het wel. juist bang zijin trekt het aan. al werkt positiviteit tien keer sneller meen ik... (de film)
Bewaak je grenzen. Dat kun je wel. Ga daar gewoon van uit en vertrouw erop.
Kristal
13 jaar geleden
zeer waardevol antwoord Forallweknow +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx kristal
Wat ik zelf af en toe doe, is een zogenaamde helende reis ondergaan. Hieronder heb ik een stukje van een site gekopieerd. Deze methode kan je heel makkelijk zelf uitvoeren, met behulp van het gelijknamige boek. Misschien is het iets voor je.

De Journey ofwel De Helende Reis, is een methode die ontwikkeld is door Brandon Bays. Deze methode is gebaseerd op nieuwe wetenschappelijke inzichten over de invloed van emoties op de werking van cellen alsmede op oeroude technieken van ontspanning, uiting en loslaten

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een manier om vrij makkelijk bij je eigen emoties en overtuigingen te komen. Het is heel erg interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteren dat je gebrekken heb en je door je zwakte laten leiden. Je moet nog een beetje geld over je wonden komen. Door op je stoel te gaan zitten en maar positief te gaan zitten denken gebeurt er niks hoor,mensen die succes hebben werken kei hard of hebben heel veel geluk,of een hele hogen gun factor,of staan op een leuke manier in het leven,of zijn echte mensen mensen. Er gaan ook mensen die heel positief denken dood aan een ziekte het is je tijd of niet. Soms worden mensen ziek om ze even in een vertraging te zetten om tot bezinning te komen en dan genezen ze en zoeken ze hun genezing in hun zelf,maar na mijn idee klopt daar nikis van. Jij vertrouwt op iets wat jou al heel veel heeft teleurgesteld.
Ik denk dat je hier pas in geloofd als alles je goed af gaat.
Maar veel dingen zijn gebonden aan eerlijke wetten,die zijn in gesteld door de MAKER van het al en hij heeft alles in de hand.

Jezus is koning van Hemel en aarde

Toegevoegd na 55 seconden:
Geld =eeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in je zwakte ben je sterk,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ga je leven door geloof,ik te minste,dan ben ik een keer zo sterk
Het heeft weinig zin om heel krampachtig positief te gaan doen, als je het verleden nog niet verwerkt hebt en een plaatsje hebt gegeven.
Allereerst zul je aan de basis moeten beginnen, want die moet goed zijn.
Je zult moeten leren begrijpen dat ervaringen niet voor niets zijn, en zijn bedoelt om jou te vormen.
Pas als je dat leert accepteren, en diep vanuit jezelf zegt, het is geweest en ik wil het laten zoals het is.
Het heeft mij gevormd en nu mag ik het loslaten.
Dan komt er innerlijke rust, vertrouwen en genezing.
Ik laat het even voor kennisgeving of mensen met zware ziektes zullen genezen.
Het hoeft niet altijd de weg te zijn, soms zit je leven er gewoon op, dus daar zal ik zeker geen uitspraken over doen.
Positief zijn heeft vele voordelen, zowel voor je lichamelijke en geestelijke welzijn.
Ook zul je sneller mensen aantrekken die ook positief zijn, en dat kan de basis vormen voor succes.
Misschien moet je een soort van mantra maken die je elke ochtend opzegt, als een soort gebed.
Je onderbewustzijn zal dan vertrouwd raken met de positieve gedachtes, en het universum zal daar naar gaan handelen.