Waren vroegere heilige paranormaal?

Toegevoegd na 5 minuten:
bijv.
sommige heiligen konden tog genezen of niet?
konden heiligen ook toekomst kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, allemaal.

Je bent een heilige voor de katholieke kerk als je 3 wonderen heb gedaan. En een wonder is automatisch iets wat niet normaal is, dus paranormaal. Iets wat niet wetenschappelijk bewezen kan worden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb gehoord dat de vorige paus in de race zit om een heilige te gaan worden. Hij had volgens mij al een wonder gedaan.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/01/vorige_paus_bijna_heilige.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goed nadenkt kan je ook wel bedenken dat zo is ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
In de eerste eeuw verrichtten Jezus Christus en zijn apostelen wonderbare genezingen.
In die tijd van de christelijke geschiedenis hadden de gaven van de geest, waaronder het vermogen om mensen te genezen, ten doel God heerlijkheid te geven en dienden ze als teken dat God de pasgevormde christelijke gemeente goedkeurde en zegende.
Maar toen de gemeente eenmaal vaste voet had gekregen, had ze geen speciale gaven meer nodig als bewijs dat ze Gods goedkeuring genoot.

Dus hielden rond het jaar 100 wonderbare genezingen als teken van Gods gunst op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt niet aimeetje.
De bijbel zegt nooit dat Gods wonderen zullen ophouden er gebeurt zat op het zendingsveld,waar God wonderen doet tot eer van zijn Naam. Maar Jezus kwam ook op plaatsen waar hij geen wonderen kon doen,lach niet aan God maar aan de mensen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gebeuren nog steeds wonderbare genezingen, daar ben ik het mee eens ;-)
Maar de vraag is: vanwaar komt de kracht achter deze genezingen ?
Zie onderstaande link:
http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2004/detail_objectID266808_FJaar2004.html Zoals de genezingen hier beschreven, zijn deze bijbels te ondersteunen ? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de naam van jezus.
Dit zijn uitspraken waar we mee moeten oppassen
dat we geen zonde tegen de heiligen geest doen want er gebeuren prachtigen dingen op het zendingsveld waarmee God zijn majesteit laat zien.
De Katholieke Kerk heeft een -in mijn ogen- tamelijk vreemd criterium om mensen heilig te verklaren.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat men bij de hemelpoort wacht tot vanaf beneden door de paus een sein gegeven wordt dat iemand heilig is verklaard en dan "naar binnen "mag.
Het lijkt mij een vorm van zelfoverschatting toe.
Heiligen MOESTEN bovendien Katholiek zijn.
Dat deze tekenen (wonderen) de gelovigen volgden staat
in de bijbel, op zieken zullen zij de handen leggen en op basis van het gelovig gebed zal de lijder gezond worden is dus een verschijnsel welke bedoeld is voor alle gelovigen.
Toch zit er een verschil tussen een genezing door Bijbels handelen en paranormale krachten.
Wanneer mensen die paranormaal actief zijn , zich inzetten voor genezing, kost hen dat kracht, inspanning en concentratie.
Wanneer GOD op het gebed van een gelovige geneest, kost dat de gelovige zelf geen inspanning en hij wordt daar dan ook niet moe van.
Paranormale werkers kunnen maar een beperkt aantal mensen per dag "hebben ", daarna zijn ze (erg) moe.
Gelovigen die met mensen bidden of genezing te vragen houden dat uren vol en het vergt niet meer energie dan het bidden op zich.
Zo heb ik een zeer grieperige Jan Zijlstra met vele mensen zien bidden en hij werd niet zieker, iemand die paranormale krachten opwekt zou -zeker met griep in het lijf- dit niet lang volhouden.
Tevens gebruikt hij geen paranormale kracht, hij bidt, legt handen op en verwacht de dingen die gebeuren louter van GOD Zelf.
Ik heb dit dus enige dagen geleden van zeer dichtbij kunnen observeren.
Vermoedelijk hebben de heiligen van vroeger dus of met inderdaad het gelovig gebed of met paranormale kracht genezen.
Het is lastig om dit achteraf te bewijzen, vandaar dit praktijkvoorbeeld van enige dagen geleden in DOKKUM.
Dat heiligen dus met paranormale kracht werken is niet
met zekerheid te stellen, het gelovig gebed werkt blijkbaar ook en in mijn optiek zelfs beter.
Dat is echter een eigen mening die ik door ervaring heb gevormd.