Wat is nou precies de werking van een piramide?

Ik heb weleens gehoord dat een piramide onder je bed een betere nachtrust geeft. Een roestig scheermesje in een piramide weer scherp wordt. Dat je water kan zuiveren in een piramide.

Er zijn speciale piramide's te koop in spirituele winkeltjes en je kan ze ook zelf maken maar dan moet je je wel aan bepaalde maten en regels houden..

Mijn vragen zijn dan ook:

1) is dit ooit wetenschappelijk onderzocht?
2) hoe werkt dit allemaal (volgens de gelovers)?
3) waarom werkt niet iedere piramide vorm, maar moet je speciale maten aanhouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

Ergens in de vroege jaren 60 of 70 meen ik, ontdekte men dat in de piramide van Cheops, die indertijd open was voor publiek, weggeworpen vuilnis in de prullenbakken niet verging. Ook vond men wel eens de nauwelijks vergane resten van een naar binnen geslopen en gestorven dier. Dat bract iemand op het idee de piramide zelf (de vorm dus) allerlei kosmissch krachten toe te schrijven die dergelijke wonderen konden veroorzaken.

Het begon met het proberen levensmiddelen langer houdbaar te maken onder zo'n ding, maar ergens in de jaren 70 ging het hek van de dam en was een pirmaide ineens overál goed voor : scheermesjes weer scherp maken, batterijen opladen, aardstralen richten (piramide onder je bed), je kon het zo gek niet bedenken of de piramide was er wel goed voor.

Natuurlijk werkte dat bij heel veel mensen ; geloof verricht wonderen. En natuurlijk werkte het ook bij heel veel mensen niet, maar dat was geen enkel probleem, want een piramide moest PRECIES de juiste vorm en veroudingen hebben en PRECIES in de juiste richting staan, dus als het niet werkte, lag het daaraan.

En tot op de dag van vandaag zijn er nog steeds mensen die in de mystieke krachten van de piramide blijven geloven.

O, en die eerste vondsten die men op het idee gebracht hadden? Die bleken alles te maken te hebben met het gortdroge binnenklimaat. Al was de piramide van Cheops een soort Barbapappahuis geweest, dan had het nog zo gewerkt. Stel je voor de mystieke kosmische krachten van het Barbapappahuis ; dat wordt ingewikkeld knutselen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
;-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The great Barbapapa in the sky
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van het Barbapappahuis ? Nee ; ik ben wel bezig met een haakpatroon ervoor, voor de Barbapappafamilie waar ik een patroon van heb gemaakt. Maar dat project is een beetje in winterslaap ; na vier kamertjes werd ik het zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen, zo`n piramide werkt waarschijnlijk net zo goed als die polsbandjes waar Nederland het WK voetbal mee moest winnen... Ik zeg niet dat het niet werkt, maar wil zelf wel eerst bewijzen zien dat het wèl werkt, alvorens ik zo`n piramide onder mijn bed parkeer. Blijft nog wel de vraag, waarom dat vuilnis en dat gestorven dier in die piramide niet verging...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat in mijn laatste alinea ; dat heeft te maken met het gort- en gortdroge klimaat, met temperaturen die binnen in de piramide beduidend lager zijn dan er buiten. Uitdrogen voor ze kunnen verrotten dus.

Andere antwoorden (9)

1) Nee, dat is niet onderzocht, de wetenschap houdt zich niet met bijgeloof bezig. Dat is tijdsverspilling.
2) Gelovers kunnen de werking niet uitleggen, anders heetten ze wel 'begrijpers'.
3) Het werkt natuurlijk nooit, bij geen enkele afmeting.

Maar volgens mij wist je dit allemaal al.
13 jaar geleden
1.  Is dit ooit wetenschappelijk onderzocht?
Ja, meermaals. Steeds met als uitkomst dat zo'n piramide helemaal niets doet.

2.  Hoe werkt dit (volgens de gelovers)?
Dat kun je het beste aan de gelovers vragen. Die zullen deze vraag ook wel gaan beantwoorden, denk ik. Voor zover ik het heb begrepen, zegt hun theorie dat er een soort "kosmische energie" is, die door de piramides wordt opgevangen.

3.  Waarom werkt niet iedere piramidevorm?
De theorie van de gelovers zegt dat de Egyptenaren beschikten over bepaalde kennis van "kosmische krachten" (wel vreemd dat die kennis totaal verloren is gegaan en nooit is opgeschreven). Die Egyptenaren hadden met die kennis diverse piramiden gebouwd, met de piramide van Cheops als een soort meesterwerk. Elke piramide die de theoretische kosmische krachten wil opvangen, moet daarom precies dezelfde verhoudingen hebben als de piramide van Cheops. De piramide moet ook perfect horizontaal staan, en netjes naar het noorden (en natuurlijk automatisch naar het oosten, zuiden en westen) worden gericht.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeie uitleg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komische krachten zijn er nog steeds volop te vinden in die piramides! Zou dat ook met een elektriek scheerapparaat werken en met oplaadbare batterijen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral dat komische hahahahha.
Zo bestaan er tientallen voorwerpen met mooie verhalen er bij die echt niets doen voor je, hooguit de suggestie die het oproept.
Kosmische energie bestaat natuurlijk wel, Wetenschappelijk gezien komen er verschillende soorten van straling vanuit de kosmos hier op aarde, waaronder ook schadelijke.
Spiritueel gezien komt er ook ( andere) energie uit de kosmos, maar daar heb je geen piramide voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik sluit me helemaal bij jouw woorden aan, Marleen (maar da's wel vaker).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ khepput, zit drie maal daags onder een piramide, al vanaf twee weken voor kerst( zelfbouw)
kajje 't zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is voor drie man/ vrouw plaats!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van welke afmeting?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, dat wordt nog dringen!
Nog een liefhebber!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neuj, toch maar niet: een piramide is gebouwd voor het overgegane lichaam van een Vorst..... en de mijne ziet er nog behoorlijk levend uit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een vent in Schotland en die zit elke dag in 'n enorme houten theepot! Hij ziet er ook geweldig uit! Jij bent echt de meest nuchtere 'spiriwiri' die ik ooit ontmoet heb, Eddijst! En dat bedoel ik positief ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi die stippel, ik ben gewoon ik en ik blijf gewoon ik, ik ben zo spiritueel als de pest, maar nog steeds een normaal denkend mens.
dag stippeltje en nog bedankt voor je echte en spontane reactie!
Als je er in gelooft werkt het, zoals alle onderzoek met placebo's ook bevestigt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onlangs is zelfs bevestigd dat placebo's nog werken als de patiënt weet dat het om een placebo gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Lees eens het boekje van Paul Liekens. Hier staan ervaringen in en ook de maten van een zelfbouw piramide. Persoonlijk heb ik de krachten wel ervaren en zou zeggen probeer eens het zelf .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierbij een site waar zowel bewijzen gevraagd en gegeven worden

http://theotherwayofliving.ning.com/forum/topics/2211811:Topic:31.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het zou werken kan ik misschien wel verklaren. Daarmee ga ik terug naar de methode van Feng Shui. Hierin is helemaal uitgedokterd hoe voorwerpen en inrichting van de ruimtes werken op de energiehuishouding. Zo moet je niet in bed met je hoofd kant tussen het raam en de slaapkamerdeur plaatsen. Want tussen het raam en de deur is er een zogenaamde energie snelweg. Dan zou je tijdens een slapen te veel energie in je buurt krijgen.

Hetzelfde geldt voor puntige objecten, zoals bijvoorbeeld een cactus, de punt is het richten van energie en met een cactus wordt de energie naar alle richtingen gestuurd.
Ik vermoed dat dit de werking is van de piramide. De energie wordt door de zijvlakken opgevangen en zal omhooggestuwd worden via de punt. De piramide zal vanuit alle kanten de energie richten naar de punt omhoog. Het lijkt mij ook niet verstandig om dit onder je bed te plaatsen voor een betere nachtrust. Je zult teveel energie krijgen terwijl slapen een periode is van rust.

In het bedrijfsleven van China gaat de methode van Feng Shui erg ver. Zo wordt binnen een bedrijf de inrichting zodanig gedaan dat de medewerkers veel goede energie krijgen. En wordt de buiten interieur zodanig opgezet dat concurrerende bedrijven in de buurt de slechte energie toegestuurd krijgen.

Kerken in Nederland en andere landen zijn op speciale plekken gemaakt. En dan ook zodanig dat de kerktoren boven het altaar staat vanwege de speciale energie. De punt van de toren wijst ook naar de hemel zodat de verbinding met God dichterbij de altaar kan komen. Ik denk dat energie gevoelige personen altijd hele speciale ervaringen hebben in kerken en boeddhistische tempels. Ik wil in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n piramide met de voorgeschreven maten, (een kleintje dan, niet zo een als Eddijst waar je met z'n vieren in kan voor een verjongingskuur :))), maar van slápen kwam niet veel! Of dat nou van de piramide was of van mijn nieuwsgierigheid of ik er iets van zou merken, ik weet het echt niet :) Maar een betere nachtrust... nee, niet mijn ervaring :)
Kristal
13 jaar geleden
VEEL ONDERZOEK VERICHT
DE PLAATSING VAN DE PIRAMIDE IS ESSENTIEEL
DE VERHOUDINGEN IN DE MATEN VAN PIRAMIDES ZIJN EEN MUST