ben je paranormaal begaafd als je droomt over een overleden persoon waar je niet aan heb gedacht?

ik droom veel ik heb last afscheid genomen in mijn droom van een dierbaar iemand. ik kan die droom echt heel erg goed herinneren. maar het gekke is dat ik niet tegen die persoon kan praten hij is vier jaar geleden overleden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (7)

In dromen kun je van alles door elkaar husselen, en dus ook ineens mensen 'tegenkomen' die allang overleden zijn.
Ik zie dat zelf niet als teken van paranormaliteit, maar meer als een soort verwerken - om de een of andere reden kwam de gedachte aan deze persoon nu bij je op, misschien getriggerd door iets overdag.
Het kan een goed gevoel geven dat je nu afscheid hebt genomen, misschien had je daar eerder niet (genoeg) de kans voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dan heb je gedroomd.
13 jaar geleden
Er is toch niets paranormaals aan als jij in je dromen verwerkt wat je in je wakende leven meemaakt? In dromen kan van alles gebeuren. Je kunt het bewust niet zo gek bedenken of je onderbewuste weet het nog een heel stuk gekker te maken. Dat is normaal, niet paranormaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen praten weinig of niet in een droom, maar als je expliciet droomde dat je het niet kon dan kan dat staan voor het niet kunnen afscheid nemen indertijd.
Gelukkig is het nu dan toch gelukt, daar is verder niets paranormaals aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn volkomen normale dromen en hebben niets met het paranormale te maken.
Het is een manier om het verlies van een bekende/ dierbare te verwerken.
Zouden er boodschappen door komen van deze overledenen, die later blijken te kloppen en die je niet kon weten, dat heel misschien is het een paranormale droom.
je zal dit soort dromen niet alleen herinneren, maar ze zullen een ongelooflijke indruk achter laten, die je vaak emotioneel sterk raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tot rust komt krijg een hoop seintjes door, bijvoorbeeld dat je droomt over een overleden iemand zoals jij, in dromen kun je een hoop verwerken, tenslotte ben je in een slaaptoestand en als je wakker wordt kna dat heel vreemd over komen.

Maar het kan best samen hangen, want iedereen heeft wel iets paranormaals in zich...

Toegevoegd na 2 uur:
Even ter verbetering: Als je tot rust komt krijg je een hoop seintjes door, bijvoorbeeld als je droomt over een overleden iemand zoals jij.

In dromen kun je een hoop verwerken, tenslotte ben je in een slaap toestand en als je wakker wordt kan dat heel vreemd over komen.

Maar het kan best samen hangen, want iedereen heeft wel iets paranormaals in zich...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je opmerkingen: 'ik kan niet tegen die persoon praten' en 'ik heb afscheid genomen´ geven de richting aan waar ik iets in zie.
Er is al erg veel onderzoek gedaan naar Dromen, zowel het znw als het ww. Als we blijven uitgaan van wat onze huidige wetenschap als resultaat uit die onderzoeken heeft verkregen, blijft dromen deels een verwerkingsproces, deels een onduidelijke functie hebben.
Het zou ook kunnen dat ons bewustzijn, in dat wat wij ´dromen´ noemen, zich begeeft in een ijle dimensie die onderdeel is van de ´onstoffelijke wereld´die we ook weleens de spirituele dimensie noemen.
Daar communiceert men telepatisch, en verschijnt men bij de mensen waar men zich op concentreert.
Het zou dus zo kunnen zijn dat degene die jij in je droom ontmoette, zich op jou geconcentreerd heeft, omdat je onbewust nog graag afscheid van deze persoon wilde nemen. Die droomtoestand stelde jou in staat om dat ook inderdaad te doen.
Met name dromen die je je nog goed herinnert hebben m.i. vaak te maken met een bepaald verlangen wat in je onderbewuste leeft. Zo'n droom wil je iets duidelijk maken, in de taal die bij dié onstoffelijke dimensie hoort.
Het lijkt dan ook niet zinvol om dit verschijnsel met de maat te meten die in de stoffelijke wereld behoort.