Je bewustzijn ontwikkelen, hoe doe je dat?

Moet je daar esoterische of spirituele boeken voor lezen, spirituele cursussen volgen, dagelijks naar de yoga-klas gaan, de Tarot bestuderen of nog iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door heel bewust niet klakkeloos alle informatie aan te nemen voor waarheid. Ontwikkel jouw intuïtie met nieuwsgierigheid, overpeinzingen en check alles waar je een beetje twijfel over hebt. In de natuur vind je alle wijsheden als je ze wilt zien. Vroeger de Goden zijn en tegenwoordig de hoop op één God is door de mens geschapen en niet andersom. Alles wat er is, bestaat uit energie in al zijn verschillende samenstellingen. Jij bestaat uit samengestelde energie met elementen die uit sterrenstof (als je van stof mag spreken) zijn ontstaan. Adam uit klei gekneed door een God, was in den beginne een poging om te snappen wat men niet kon begrijpen. Vanuit het hoe en het waarom of de zin van het bestaan kon het niet anders zijn dat er een primitief geloof uit ontstond. Dit wegens gebrek aan feitelijkheden waar nu de wetenschap meer antwoord op heeft. De evolutie is een bewijsbaar feit. De ingewijden (esoterische) hebben ons al zo lang voor de gek gehouden. Ook met spiritisme, tarot of helderziendheid moet je je niet teveel van voorstellen. In het algemeen wordt hier meestal geld mee verdiend aan goedgelovigen. Wel zijn er mensen die de gave hebben om met de omgevende onzichtbare vormen van energie om te gaan. Elk met een andere vorm die men oppikt en proberen te vertalen van intuïtie naar gevoel en soms zelf beelden naar menselijke begrippen. De krachten van energie zijn momenteel nog ondoorgrondelijk maar bewijzen wel dat het er is. Er is wat er is. De energie zelf is het bewust zijn van alles en net als het absolute nulpunt is dat we steeds dichter bij het begrijpen komen maar het onmogelijk totaal kunnen benaderen. Dit zou er op neerkomen dat alle vormen van energie (fotonen, quarkjes, deeltjes, antideeltjes enz.) zichzelf zouden begrijpen. Misschien dwaal ik nu te ver voor je af, maar hoe vertel of vertaal je dit onderwerp in een pagina dat om een boek vraagt. Onderwerpen opzoeken over deeltjes, het ontstaan van het heelal, zwarte gaten enz. allemaal zo boeiend voor echte nieuwsgierigen. Helaas wordt ik nu geroepen en moet ik weg. Hopende hiermee een richting te hebben kunnen geven naar het echte zoeken op een spoor naar de onvervalste werkelijkheid nog dit: JIJ BENT VOOR JOU HET MIDDELPUNT VAN DIT UNIVERSUM ! Groetjes, Frans

Aandachtig leven. Zoek maar eens op "mindfulness".

Er zijn vele manieren om je bewustzijn te ontwikkelen, onder andere de voorbeelden die je zelf aangaf. Wat bij mij goed werkt is veel lezen over spirituele zaken. Je kan naar de bieb of boekhandel, afdeling spiritueel of esoterie en zoek iets uit wat jou aanspreekt. Yoga en meditatie werkt voor veel heel goed, mits je de discipline hebt om het regelmatig te doen. Kijk bijv. hier eens, hier zijn veel spirituele boeken te vinden. http://www.boekenstand.nl/

Lezen, maar ook elke dag bewust zijn van het feit dat je ademt, geniet en leef. Verder om je bewustzijn te ontwikkelen is ook zeker van belang dat je inziet dat jij zelf de touwtjes in handen hebt. Ik bedoel je kan beter 1x per week heel bewust naar yogales gaan, dan Tarot bestuderen, waar je niets van begrijpt. Dus doelgericht kiezen. Vroeger rookte ik, vroeg me bewust af waarom rook ik, hetzelfde met een hoop andere gewoontes, dat is ook een bewustwording.

weten water door je zelf heen gaat, bewustzijn van ieder prikkeling en iedereen gedachten. Dat is voor mij hetbegin geweeststructuurgeven aan me gedachtens de baas worden over je eigen denken en in de hand houden,van positieve visies. Je hebt niemand nodig,gewoon beginnen met ordenen van je gedachtens en weten ,dat jij er de baas overbent en de rest komt van zelf...

Alles wat je zelf al opnoemt kan je doen. Eerst info zoeken over wat voor jou het prettigste overkomt en doenbaar is. En dat selecteren van al die info is een behoorlijk werk. Maar het belangrijkste en meteen ook het moeilijkste (vind ik): wat je geleerd hebt toepassen in je dagelijkse leven. Dat betekent heel bewust bezig zijn, aandachtig, in het Hier en Nu.

l e v e n, l e v e n, l e v e n en nog eens .. leven met hart en ziel en daar niet voor opzij gaan en daarna, voor niets en niemand 'opzij gaan'.. (gaan)staan voor wat jij vond onderweg... ... en dat ook uitdragen.. Daar wordt tevens een toetsing van je ontwikkelde bewustzijn mogelijk.

Je bewustzijn ontwikkel je voornamelijk door ermee bezig te zijn. Het is net als een sport of als een spelletje, je wordt er beter door naarmate je er meer mee doet. Dat kan inderdaad door boeken te lezen, cursussen te doen, door er over te praten, door op GoeieVraag antwoorden te geven en te lezen of vragen te stellen, enzovoort.

Volg datgene wat je bezighoud en boeit. gaat het als vanzelf. Ieder in zijn eigen tempo op zijn eigen wijze.

Om je innerlijke bewustzijn te openen en te ontwikkelen, is het in principe genoeg om liefde toe te laten in je leven. De liefde opent de verpakking van je bewustzijn wat al diep latent in je verborgen zit, en zal je innerlijk bewustzijn cultiveren. Open je hart, en denk vanuit je innerlijk gevoel, en neem rustig de tijd voor jezelf, en de antwoorden zullen vanzelf komen. Liefde is het sleutelwoord, voor je innerlijke kennis. Alleen via deze weg.

Ik denk dat je vooral je bewustzijn ontwikkelt door in het NU te leven. Niet te veel met het verleden bezig zijn en wat de toekomst gaat brengen maar bewust de dingen ervaren die nu spelen.

Om je bewustzijn te ontwikkelen moet je in mijn ogen vooral bewust zijn, in de twee betekenissen ervan: bewúst zijn, en bewust zíjn. Met andere woorden, je ogen en hart open houden voor alles wat er gebeurt, en proberen je niet al te veel te laten leiden door de gedachten en kennis die je over dingen hebt. Hoe onbevangener je naar dingen leert kijken, hoe meer je zult zien. Door veel over spiritualiteit te lezen kun je je kennis er over vergroten, maar daarmee ben je er nog niet. Kennis heeft niets met de ervaring zelf te maken, het helpt je hooguit de ervaring te herkennen.

Dit is iets wat veel mensen willen, maar wat erg moeilijk te leren is. Door te lezen wordt je altijd wijzer natuurlijk. Eckhart Tolle's 'De kracht van het NU' is een goed boek op dit gebied, maar ik raad je aan te beginnen met 'De kracht van het loslaten' van Guy Finley. Een zeer prettig leesbaar werk en goed praktisch toepasbaar. Daarnaast is meditatie absoluut een aanrader. Dit bevordert je rust en concentratie. Ga gewoon eens zitten en bekijk je gedachten. Zo leer je meteen veel over je gedachtepatronen. Veel succes.