Ik zag net een artikel: 'Einde van de wereld dichterbij dan ooit gedacht' ofzoiets, is dat echt waar?

Ik heb er maar niet op geklikt, want daar word ik alleen maar zenuwachtiger van en daar heb ik ook geen zin in, maar kan iemand mij misschien een soort van geruststellen, anders zit ik weer de hele tijd te peinzen... :P

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is het artikel:
http://beta.nieuws.nl.msn.com/home/einde-van-de-wereld-dichterbij-dan-ooit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even kijken of ik het kan vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij staat in de toevoeging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat krijg je ervoor als je msn opstart, denk dat het op de startpagina staat van msn. Je kan het gerust lezen hoor, staat niks engs in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is alleen een lijstje met gekke theorieën over het einde van de wereld. Er komt opeens een hele goede vraag in me op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet toch dat de wereld ook verging bij de millenniumwisseling?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit staat in dat verhaaltje, niets om bang voor te zijn; Begin 20ste eeuw ontdekte Einstein het ontstaan van zwarte gaten. Dit zijn gebieden in het heelal waaruit niets, zelfs licht niet, kan ontsnappen. Sindsdien zijn er vele sciencefictionboeken volgeschreven over deze angstwekkende hemellichamen. Gelukkig draaien de meeste zwarte gaten in een baan om ander objecten. Soms maakt een zwart gat zich los en baant zich als een ruimtelijke allesvreter een weg door het heelal. De Melkwegschijnt honderden van deze 'rogue black holes' te bevatten. Voordat je volledig in paniek raakt, de kans dat zo'n 'space monster' de aarde bereikt is zeer klein. Ze bevinden zich lichtjaren hiervandaan

Antwoorden (36)

Dat soorten artikelen zijn nergens op gebaseerd.
Al eeuwen wordt door verschillende mensen beweert dat de wereld zal vergaan. En zie, de wereld bestaat nog steeds!

Misschien moet je het artikel juist wel lezen en met je gezonde verstand beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld zal ook al vergaan in 2000, 2006 ergens, 2009 en ja nu weer in 2012. Als we die verhalen moeten geloven, was de wereld al een tientallen keren vergaan.

Aangezien we er nog steeds zijn; denk ik dat ook dit net zo waar is als de overige voorspellingen.

Onzin dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal wel wat meevallen,
ze hebben al zovaak voorspeld dat de wereld zou vergaan, en we zijn er nu nog steeds,
hou er maar rekening mee dat de aarde nog wel een tijdje meegaat
13 jaar geleden
Iedere wetenschapper denkt daar weer anders over, maar alle mensen worden momenteel gek van het idee dat de mayakalender in 2012 ineens ophoudt, en omdat dit aardig slimme mensen waren, konden ze misschien het einde van de wereld ook wel voorspellen, dus gelooft iedereen nu dat het einde van de wereld het einde van de mayakalender is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks van aantrekken
allemaal broodje aap verhalen

en denk maar zo: als we vergaan ,vergaan we met z n allen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naja ze zeiden toch ook eerst dat de wereld zou vergaan in 2022?
en nu schijnt het een fout te zijn op de maya kalender...
nu zou de wereld in 2012 vergaan.
maar de wereld vergaat toch wel ooit op een dag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 2012 berust op een foute interpretatie van die Maya-kalender.
Enne, mijn agenda gaat toch 9 januari, dus dan vergaat de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ hippo, de mijne ook ;-) dus wie weet ??
Allemaal lariekoek.Gewoon rustig verder leven en je hierover geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt je van dat soort voorspellingen beter niets aantrekken als het al zo zou zijn kun je er niets aan doen.
het is een feit dat er heel vaak voorspeld word dat wereld dan en dan vergaat maar tot nu toe bestaan we nog steeds .
ik trek me er niets meer van aan, maar vroeger had ik er ook last van dat ik me iedere keer zorgen om maakte en me er veel mee bezig hield (sites bezoeken enzo)daar kon ik aardig van streek van raken.
nu doe ik dat niet meer en als ik iets in die trant tegen kom klink ik lekker verder naar iets leuks(gv oid:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al duizenden jaren mensen die beweren dat de Aarde vergaat.
Gewoonlijk wordt dit beweerd door mensen die op geen andere manier aandacht kunnen krijgen; het zijn meestal de losers in de wetenschap of in andere geloofszaken.
Die mensen maken je alleen bang om zelf toehoorders te krijgen en bewonderd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niemand voorspellen.Het is in de vorige eeuw ook gezegd toen er treinen kwamen in de tijd van onze groot en overgrootouders.En nu vliegen we van het ene deel naar het andere op de aarde en kunnen ze met een raket naar de maan.En als we gaan gaan we allemaal.Maar het zal jouw tijd en die van de volgende generaties wel uitdienen.Gewoon rustig gaan slapen en je nergens druk over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met "het einde van de wereld" wordt bedoeld dat er een andere tijding, een transformatie, voor de deur staat. Voor ieder mens een mogelijkheid om hierin mee te gaan.

De veranderingen zijn al een tijdje aan de gang hoor, kijk maar is om je heen en volg de nieuwsberichten maar. Die 2012 is meer bedoeld als ""officieel punt" zeg maar.

Niets om bang voor te zijn. Het vraagt om een keuze aan iedereen.
Kies jij voor het goede?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Mee eens!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste niko, dank voor je reactie.
Mensen vinden iets wat nog niet gekend is maar zweverig of het bestaat niet. Ook prima. Gelukkig mag iedereen voor zichzelf bepalen wat "het goede" voor hem/haar is.
Jij mag het zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen voor zichzelf mag bepalen wat het 'goede' is dan kan je het dus nooit fout doen !
'Goed' om te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuke benadering voor het "vergaan van de wereld" snap hem wel en ben het er wel mee eens, had het alleen nooit zo bekeken...zou de apocolyps tot een mooi phylosofies (?) boek maken, geloof zowiezo dat dat het wel is, maar wel moeilijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allen dank.
@Juzerneem, klopt. Wanneer de mens alles vanuit zichzelf en met de juiste intentie doet, dan kan hij/zij niet fout doen.
Kort geleden is gezien, dat de brandstof van een aantal sterren aan het opraken is, en dat de wereld over een tijdje zal sterven. Een biljoen jaar of wat. Maak je daarover maar geen zorgen. Volgende keer je kop niet in het zand steken, maar kritisch lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom maken zogenaamde voorspellingen mensen zoals jij bang en onzeker?? Je moet je er niets van aantrekken, geniet NU, en pieker niet zoveel over al dat soort uitspraken, zonde van je energie en tijd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die halfbakken theorietjes moet je je niet teveel van aantrekken, die hebben evenveel waarde als de meeste complot-theorieën.

Het vermoedelijke einde van de wereld is over 3 tot 4,5 miljard jaar, als de Andromeda-Nevel in botsing komt met onze Melkweg.

Ik heb begrepen dat ons zonnestelsel in de regio zit waar grote klappen te verwachten zijn, hoewel het ook met een sisser kan aflopen. In dat laatste geval zal over 5 miljard jaar de explosie van onze zon een eind maken aan (het leven op) onze aarde.

We moeten dus zorgen dat we uiterlijk over 3 miljard jaar met z'n allen verhuisd zijn...

(overigens komt hoe dan ook het einde van de wereld elke dag een stukje dichterbij)
13 jaar geleden
Het antwoord van Lifehacker is volgens mij een prima antwoord. Momenteel is er een proces gaande wat in 1987 in begonnen en duurt tot 2012. In de piramide van Cheops is zelfs de datum 21-12-2012 terug gevonden. Door meer mensen is deze datum genoemd. Er is een verandering gaande

Toegevoegd na 7 minuten:
Denk hierbij aan beerputten die opengaan, misbruik in de katholieke kerken, alle stukken die momenteel op internet worden geplaatst.wereldwijde recessie tsunamie, weersverandering etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niko
13 jaar geleden
de min, omdat ik al bij Lifehacker gereageerd heb dat het grote onzin is.prietpraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ách er is altijd wel wat, en als je wilt kun je alles ergens naar toe schrijven, er is altijd wel ergens een brandhaard in de wereld, een natuurkundige ramp, slaap lekker, inderdaad prietpraat. Weersverandering? er zijn weet niet hoeveel ijs en tropische tijden geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wel mooi zijn..zo'n algemene opruiminngsdienst, alleen goed gedijt niet zonder het kwaad en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
@jenesy, leuk gevonden. M.i. is het ook een 'opruiming'. Daarin zal een ieder moeten kiezen tussen goed en kwaad.
Gedurende mijn al redelijk lange leven is de wereld al diverse malen vergaan! Maar gelukkig zijn we er allemaal zonder kleerscheuren van af gekomen en zijn we op een verse wereld verder gegaan. Dat zal ook met de volgende catastrophe weer het geval zijn. De overgang verloopt zo soepel,dat je er niets van merkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het einde van de wereld kan op elk moment zijn,maar de kans dat de wereld nog tijdens uw leven vergaat is onnoemelijk klein.ik heb ooit gelezen dat de zon over ongeveer 500000000jaren opgebrand is,er is dan geen leven meer mogelijk op aarde in de vorm die wij kennen.
dus ik zou zeggen,we zien wel na die 500000000 jaar.
ik zou als ik u was ,ook niet alle antwoorden hier al te serieus nemen,anders zit u daar weer de hele tijd over te peinzen.maar toch voor de goede orde en ter uwer geruststelling,u hoeft zich GEEN zorgen te maken.
prettige feestdagen verder nog.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wens ik jou ook, nico.
Stel dat het ooit zover komt, dan gaan we met z'n allen naar de hemel. En volgens mij is het daar zo slecht nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey je zou eens de antwoorden op deze vraag kunnen lezen, daardoor krijg je inzicht in wat verschillende bronnen aangeven en kun je zelf je mening erover vormen
13 jaar geleden
Even rekenen helpt altijd in dit soort gevallen:
De aarde bestaat ongeveer 5 miljard jaar, de gemiddelde levensverwachting van de mens is ca. 80 jaar. Dus de kans dat 'het einde van de wereld' zich tijdens jouw leven voordoet is 80 : 5.000.000.000 = 0.000000016

Ik zou me geen zorgen maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Complete onzin. Ze dachten eerst ook dat de wereld in 2000 zou vergaan, alleen omdat computers alleen maar 1en en 0en konden lezen. Als we nou kijken, bij het jaar 2010, zouden die mensen vor gekken verklaard zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig dat veel mensen zeggen dat het allemaal onzin is. Als je goed leest dan is het hele stuk totaal GEEN onzin. In elk stukje staat namelijk ook hoe waarschijnlijk is dat het gebeurt, de kans is of heel klein of het zal pas over vele 10.000en jaren eventueel kunnen gebeuren.

Gewoon lezen dus en je gerust laten stellen. De kop is alleen bedoeld om wat aandacht te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan want ik ben een keer naar een tentoonstelling geweest in drenthe.
daar zeiden ze veel over het heelal en ze zeiden dat er ongeveer over miljarden jaren de zon gaat om ploffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit zal de wereld wel vergaan dat is slechts een kwestie van tijd (heel lange tijd) dus concreet zou je kunnen stellen dat het einde van de wereld iedere seconde een seconde dichterbij komt.
Maar niemand weet wanneer en of dat over 100 jaar of over 100 miljoen jaar is dus ik maak mijzelf daar nog geen zorgen om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die er absoluut van overtuigd zijn dat de wereld op een bepaalde datum zal vergaan, zijn altijd welkom bij mij. Ik wil met hen zeer graag een weddenschap aangaan voor een groot bedrag dat de wereld dan niet zal vergaan. Helaas zijn ze dan ineens niet meer zo zeker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit een onderdeel is van wat je wilt geloven. Ik ben persoonlijk erg geinteresseerd in de maya's en naar mijn weten wil het einde van de maya kalender zeggen dat er een nieuw tijdperk aanbreekt, een tijdperk waarin mensen elkaar weer leren respecteren en meer licht en liefde naar elkaar zullen overbrengen.

dit zou kunnen zijn door een crisis en aangezien dat iets redelijk voor de hand liggends is, zou dat best waar kunnen zijn. mensen zullen elkaar steunen in moeilijke tijden.

Dus, het einde zou een nieuw begin kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof nog eerder dat elvis presley chocomel uit de albert heijn steelt om zijn dode lichaam te voeden.
Wees gerust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het einde van de wereld komt wordt al heel lang geroepen. Sommige mensen zijn ervan overtuigd, sommige mensen vinden het bullshit. Ik zou er niet teveel van aantrekken.

Er zijn wel lijsten te vinden waarop allemaal jaartallen staan wanneer mensen zeiden dat de wereld zou vergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag je geen zorgen,met deze planeet daar is een plan mee. Dat betekend dus dat het beschermd is het gaat al duizenden jaren Goed zal wel heel toevallig zijn als het in jou leventje van gemiddelt 80 jaar fout moet gaan.

Als er geen plan met deze planeet is,kan het ieder moment gebeuren,en niemand kan het voorspellen want er zijn nog veel dingen die wij niet kunnen over zien. Je zorgen maakt zorgt er toch niet voor, dat het niet gebeurd
dus daar kan je maar beter mee ophouden.

Wij bepalen hoe het leven op aarde verloopt en ik vertrouw op God dat hij dat mogelijk maakt door ons te beschermen.

vertrouwen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tijd hebt is dit misschien wel een aardige link. Het is een gesprek over dit onderwerp, met Fred Butter, (musical) acteur, die hier een boek over heeft geschreven. Ik vond het een heel verhelderend boek en een informatief gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De theorieën moet je lezen! Er zitten er een paar tussen dat je denkt: Dat klopt niet iets van ruimte wezens, reuze vulkaan enzo ik snap er niks van en er is een superkleine kans dat er 1 uitkomt over 1000000 jaar ofzo, dus je moet niet bang zijn.
En vooral niet peinzen erover. Of je moet in ruimte wezens geloven en denken dat zei de aarde overnemen.
Nee, je moet het wel serieus nemen maar niet bang van worden want bij elke theorie staat er: Er is een kleine kans dat dit in een miljoen jaar gebeurd dus niet peinzen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof er zelf niet in want ze hebben al heel vaak gezegt dat het zou gebeuren en we leven nog dus ja en niemand weet het en als je er over gaat nadenken maak je jezelf gewoon helemaal gek en ze zijde ook dat het in 2312 zou gebeuren ze zeggen gewoon van alles en nooit is er iets gebeurt maar dan zien we het dan wel wat er gebeurt XxX Sofia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die titel is een beetje overdreven de wereld eindigt sowieso waneer dat weet niemand maar als de mensen de wereld blijft vervuilen kan dat binnen 1000000jaren of nog langer zelfs gebeuren als dat niet is dan kan het zijn dat de zon gaat ontploffen maar dat duurt ook nog eeuwen maar de mensen worden steeds slimmer dus ze kunnen dit mss voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wereld vergaat als de zon 'uit' gaat.
De zon is een grote ster die 10 miljard jaar kan bestaan, daarna dooft deze. De zon is nu 4,6 miljard jaar oud, dus de aarde kan nog 5,4 miljard jaar worden verwarmd.
Lang genoeg dus ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand weet het maar ooit zal de wereld wel vergaan,niets is voor altijd.
Je mag je daar geen zorgen overmaken en het is
larie dat wij daar iets kunnen aan veranderen,de natuur is sterker dan wij.
Gewoon pluk de dag,geniet van het leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het einde van de wereld is helemaal verkeerd geinterpreteerd. Deze Kalender geeft aan de er een einde van een cyclus aankomt.

Cyclussen kennen wij in vele vormen. We kunnen een seconde begrijpen, een minuut, een uur, een dag, maand, seizoen, jaar..

Elke cyclus heeft brengt iets met zich mee, een verandering. In de ochtend voel je je meestal anders dan in de middag, avond of nacht. In de zomer voel je je ander en denk je anders dan in bijv. de winter. etc etc.

De maya kalender laat zien dat er een aantal hele grote cyclussen aan het afronden zijn en er weer nieuwe cyclussen starten. er eindigt rond 2012 een cyclus van ong. 26.500 jaar. Dit is de cyclus die ons planetenstelsel aflegt langs alle horoscoop tekens. Van Ram tot vis (12 in totaal). Deze cyclus brengt een grote bewustzijnsverandering met zich mee. Het EINDE DER TIJDEN. Ofterwijl het einde (de dood) van een oude manier van denken.

Is het niemand bijv. opgevallen dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan? Dat dingen die eerst zo belangrijk leken te zijn minder belangrijk zijn.. dat we ons geheugen aan het verliezen zijn?

De mayakalender laat ook goed zien dat het creatieprocess (evolutie) in een versnelling zit. En dat wij in de laatste jaren zitten van de hoogste versnelling.

Concepten als lineaire tijd (verleden heden toekomst) zullen veel minder vat op ons hebben. Ons bewustzijn is aan het veranderen. Dat is wat deze kalender aangeeft..

Niks om bang voor te zijn. Juist iets om te vieren in mijn mening!

Gegroet!