Is het waar dat dieren echt meer dingen 'voelen' of 'zien' dan veel mensen?

Ik bedoel, voelen ze paranormale dinen beter dan mensen? Daar heb ik wel eens wat over gehoord namelijk. En mijn dieren kijken ook wel eens opeens naar bepaalde plekken in de kamer. Bijv. de deuropening of de muur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.8K

Het beste antwoord

Dieren worden niet gekweld door zorgen over de toekomst of niet functionele vooroordelen en vullen zich niet met ledige TV programma's ed.
Ze hebben leren VERTROUWEN op hun zintuigen en zijn zeer veel getrainder dan wij mensen.
Dieren voelen aan als je pijn hebt en waar, ze voelen je stemming en ze geven liefde en koesteren je , ook als ze hun prakje al achter de kiezen hebben.
Dierenliefde is daarom (helaas) ongeveinsder dan menselijke liefde die niet zelden bijbedoelingen hebben.
Ik heb leren vertrouwen op de zintuigen van dieren.
Ze ruiken tot een miljoen maal beter dan mensen maar weten ook wat een geur betekent, instinctief weten ze dat adrenaline een angst/stresshormoon is en ruiken tal van stoffen die wij mensen uitscheiden.
Voor hen zijn wij vaak een open boek (wat soms beter gesloten had kunnen blijven omdat mensen dieren vaak niet naar waarde schatten.)
Dan heb ik het alleen nog maar gehad over de reukzin.
Verder zien en horen ze dingen in totaal ander perspectief als wij en hun ogen zijn soms gevoelig voor golflengten die wij niet waarnemen zoals IR en UV.
Het meest hebben we te maken met honden en katten.
Sommige andere dieren hebben andere vaardigheden zoal de al een s vaker aangeprijsde grijze roodstaart papegaai, deze kan een intelligentie bereiken van een kind van een jaar of 7(!) en steekt met kop en schouders
wat verstand boven alle huisdieren uit.
Ze hebben echter niet het invoelend vermogen van een goede hond, deze loopt de kamer binnen en ruikt
precies wat je uitgevreten hebt, gaat uitvreten en te ( vr)
eten krijgt.
De mens overschat zichzelf schromelijk.

Toegevoegd na 45 minuten:
Voor geinteresseerden, lees verder bij reacties op dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

veel dieren horen, ruiken en voelen veel beter dan wij mensen.
dat is een zaak van scherpe zintuigen, niet van iets paranormaals.
13 jaar geleden
ze voelen wel dingen aan
mijn vader had vroeger een hondje en die wist exact met welke trein mijn vader naar huis kwam.Het hondje ging dan op hem staan wachten op het perron en mijn vader kwam elke dag met een andere trein op een ander tijdstip thuis en die hond heeft zich maar 2 keer vergist

Toegevoegd na 6 minuten:
een hond kan ook aanvoelen als een vrouw zwanger is
mijn schoonzus was zwanger en de hond ging steeds op haar schoot zitten met zijn hoofd tegen haar buik ,terwijl toen ze niet zwanger was en nu ook na de geboorte van haar kind de hond haar niet meer aankijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij denken dat dieren meer voelen. Honden ruiken vaak wel onraad, en dieren worden ook onrustig als er onweer op komst is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kat voelt zelfs aan wanner hij dood gaat. Niet zelden gaat hij weg om vervolgens niet weer terug te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niemand, die je met zekerheid een zinnig en wetenschappelijk onderbouwd antwoord kan geven.
Er zijn heel veel mensen met aparte ervaringen, ook al hierboven genoemd.
Persoonlijk vind ik dat gewoon mooi om te lezen of zelf te ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste zijn de zintuigen van dieren iha véél meer ontwikkeld dan die der mensen,omdat dieren hiervan afhankelijk zijn om te kunnen overleven in de natuur.

Bij de oermens waren de zintuigen ook nog goed ontwikkeld,maar in de loop der tijd en met de steeds verdergaande urbanisatie en vertechnologisering,waarbij de mens in een steeds comfortabelere omgeving kwam te leven,is de "scherpte" van onze zintuigen "weggesleten".

Ten tweede hebben dieren een ook véél verfijndere biologische klok,waardoor ze exact schijnen te weten wanneer bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden op het juiste moment.

Dit zou de zgn. "paranormale" sensitiviteit kunnen verklaren waarom huisdieren feilloos schijnen aan te voelen wanneer hun baasje b.v. thuiskomt.

Hoogstwaarschijnlijk dient de verklaring van de zgn. paranormaliteit van dieren gezocht te worden in een hogere gevoeligheid van hun zintuigen én een goed ontwikkelde "biologische klok".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het echt waar is weet niemand. Maar het is wel raar dat mijn hond weet als ik thuiskom na een poosje weggeweest te zijn. Bijna feilloos terwijl niemand in huis weet dat ik onderweg ben.
Of als 1 van mijn kinderen onverwachts langskomt ze voor de deur ligt te wachten. (niet altijd maar best regelmatig)
Zo zijn er heel veel onverklaarbare dingen maar zeker zullen we het nooit weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt zo. Mijn hond was agressief tot verdedigend bij iemand die ik op een eerder moment nog niet kende , een man die zelfs vriendelijk overkwam maar later in een netwerk bleek te zitten ( films; seks met dieren en mis (handel) ing naar vrouwen). Ik denk dat dieren kwaadwilligheid aanvoelen ook laat iemand zich nog zo onschuldig en gevoelig naar anderen toe zien. Als ik het moeilijk heb of bedreigd wordt, gaat mijn hond naast mijn bed liggen ook al mag hij eigenlijk van mij niet naar boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb met mijn dieren teveel mee gemaakt
om deze vraag met een simpel nee te beantwoorden of het af te doen als verscherpte zintuigen ik zal je vertelen dat mijn vorige hond (een mislukte politie mechelse herder)de rare gewoonte had om telepathies te zijn als ik daar mee door het bos of op het strand liep kon ze zo ver van mij weg zijn dat ik haar in het donker niet hoorde maar als ik haar in gedachten riep pfff stond ze naast me dat met nog wat andere eigenaardig heden doen mij zonder enige twijfel ervan overtuigd zijn dat dieren wat dichter bij die kant van het leven staan dan wij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat zo is, zullen we nooit echt weten. Dat komt natuurlijk ook dat dieren niet kunnen praten met mensen. We begrijpen geen woord van wat ze zeggen en kunnen alleen maar raden adh van hun gedrag. Maar zekerheid hebben we niet en we kunnen het dan ook niet aan een wetenschappelijk onderzoek toetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen worden onderzocht. Je hebt verschijnselen die je kunt zien (voorbeeld: de hond zit wel of niet op je te wachten). Dat is voldoende om een onderzoek te doen. Die onderzoeken zijn dan ook gedaan. Bijvoorbeeld bij die hond die feilloos wist wanneer het baasje thuis zou komen, ook als dat telkens op een andere tijd was, en ook wanneer er onverwachte dingen gebeurden die zijn thuiskomst vertraagden. "Paranormaal", dacht zijn vrouw. Tot er een proef werd gedaan. Buurman werkte mee. Drie kilometer buiten de stad wisselden baasje en buurman soms wel, soms niet van auto. En wat bleek: de hond zat het baasje *niet* op te wachten als ze van auto hadden geruild. Bij zo'n ruil stond de hond juist de buurman op te wachten. Zo zijn er ook in andere gevallen onderzoek gedaan. Telkens met een vergelijkbaar resultaat: nul. -- Zulke onderzoeken zijn eenvoudig uit te voeren. Ze komen eigenlijk allemaal neer op "goed kijken wat er aan de hand is". Sorry, maar ik kan echt niet om deze resultaten heen.
Van alle huisdieren die ik heb gehad en nu nog heb zijn wat mij betreft poezen heel gevoelig voor dingen die wij niet kunnen waarnemen.
Jarenlang had ik een poes die erg heftig reageerde op een bepaalde plek in de huiskamer. Niet heftig in de zin van overstuur, maar meer enthousiast: ze gaf kopjes aan "iemand" en ging heerlijk liggen, het leek wel of ze tegen iemand aanlag. Pas toen ze er zelf niet meer was,hoorden we van iemand die in de buurt had gewoond dat er in ons huis lang geleden iemand had gewoond die erg van poezen hield en er ook een stuk of 6 in huis had. In de hoek waar onze Kittie zo enthousiast was stond in haar laatste levensjaren haar luie stoel, waarin ze uiteindelijk is gestorven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren zijn niet alleen met hun stoffelijke lichaam op de aardse, maar ook op delen van de astrale wereld afgestemd met hun energielichaam. Daarmee nemen ze energieën waar die zich hierin bevinden. Ze zijn op een andere manier afgestemd als mensen, en communiceren telepatisch.
Daarom de reactie als het baasje naar huis toe komt. Maar ook andersom: let maar eens scherp op wanneer je hond of kat je iets wil vragen. Let op jouw gedachten, waarom kijk je ineens naar je dier op dat moment?