Als je voor een concertje of meditatie-avond geen toegangsgeld vraagt, enkel een vrije bijdrage, moet je dat dan aangeven als inkomsten?

Toegevoegd na 54 minuten:
Ik zou het graag vrij dikwijls doen, niet gestructureerd, maar telkens ik zin en tijd heb (dat kan maandelijks of wekelijks worden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je een uitkering? Dan gelden er speciale regels.
Als dit eenmalig is zou ik er niet over reppen. Wel als het een structurele inkomstenbron is.

Toegevoegd na 30 minuten:
Als onkosten-tegemoetkoming voor een kop thee, verwarming en het licht. Nee, als er geen uitkering in het spel is, zou ik hier niks van opgeven. Maar je moet an geen reclame (voor je zaak) maken. Dan is het inkomsten.

Ligt moeilijk hè? Anders bel je voor de zekerheid een rechts- en wetswinkel. Eerste telefonische advies van een half uur kost niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker. Dat mensen niet verplicht zijn je iets te betalen, betekent niet dat je er niets aan verdient als ze je wél betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een bijstandsuitkering moet je al het geld dat je ontvangt, opgeven. Zelfs al zegt de gever erbij dat het een gift is.

In een WW uitkering moet het betrekking hebben op werk. Een concert of meditatieavond geven wordt gezien als werk.

Voor de belastingdienst valt het onder 'inkomsten uit overig werk'. Zie ook de link van de belastingdienst.

Antwoord is dus in ieder van de situaties: ja.