Zijn er bewijzen/aanwijzingen te leveren voor het bestaan van reïncarnatie,m.a.w.: bestaan er aanwijzingen dat iemand wedergeboren kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel aanwijzingen heeft u nog nodig.
Of u gelooft er in, of niet. Nog meer 'aanwijzingen is hier niet nodig, maar een persoonlijke omslag.

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, als er al bewijzen"zouden"zijn is dat niet te bewijzen, mensen die zeggen vroeger iets geweest te zijn baseren dat puur op een gevoel, waar ze dat gevoel vandaan halen is mij ook een raadsel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanwijzingen en bewijzen zijn verschillenden dingen.
Volgens mij is dat ook niet te bewijzen. Mensen die er in geloven zeggen dan dat we de middelen en technieken nog niet hebben om het te bewijzen. Ik denk dat et gewoon niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnen mensen te bestaan die zich een vorig leven kunnen herinneren en deze proberen dit soms te bewijzen door allerlei details te verhalen die ze niet zouden kunnen weten indien het niet werkelijk zo zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Maar zodra je zulke verhalen gaat onderzoeken, blijkt er altijd weer een film of een boek te zijn geweest waarin precies dat vorige leven werd verteld. Dan heeft die persoon zich dus goed ingeleefd in film of boek, is vervolgens vergeten dat het om film of boek ging, en is zelf gaan geloven dat het een echte, eigen herinnering is. Wat ook heel opvallend is: al die herinneringen aan zogenaamde vorige levens zijn herinneringen aan bijzondere levens: men was altijd prinses, of op z'n minst hoofdlakei aan het hof. Of iets anders dat tot de verbeelding sprak. Nooit, helemaal nooit, was iemand een gewoon arm keuterboertje dat moest ploegen op zijn akkertje en zijn vier koeien, en een heel gewoon leventje leidde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je het mis hoor, de documentaire die ik ooit zag betrof een vrouw die zich herinnerde ergens in Groot-Brittanië te hebben geleefd als een heel gewone vrouw.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hee, da's interessant - de uitzondering die de regel bevestigt?
Het ligt eraan wat je als aanwijzing wil zien.
Als mensen plekken herkennen op de wereld waar ze nog nooit zijn geweest en er zelfs feiten van weten uit het verleden, dan geeft dat te denken. Ook mensen die aangeven een erg hechte band te hebben met een deel van de wereld en dat ze ook echt eigenschappen hebben van mensen op die plek. Daar zijn regelmatig programma's van op TV geweest. Ik weet zelf ook niet wat ik moet geloven. Is er leven na de dood en hoe ziet er dat dan uit.
Ooit is me verteld dat ik ooit een Romeins krijger was door een medium. Ik heb dit zelf nooit gevoeld en het feit dat ik wat woordjes Italiaans spreek en een keer in Toscane ben geweest, zegt dan toch niets. De meeste geluiden zijn dat de energie van de overledene overgaat naar een ander mens en dat daarin de reIncarnatie zit. Het kan maar is het? Ik sta er wel voor open en heb in mijn vak te maken gehad met uittreden van mensen die ook zeer byzarre en byzondere effecten gezien. Ook daarover is de discussie nog lang niet klaar. Belangrijk is dat mensen waarde hechten aan iets waarin ze geloven, wetenschappelijk verklaarbaar of niet. Er is meer tussen hemel en aarde dan het grijp- en bewijsbare. Dat houdt mensen in beweging en dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Tibetanen hebben die in hun geloof geïntegreerd. Hun hoofdleider wordt via bewijzen van reïncarnatie bepaald. Alleen die jongen die zich bepaalde zaken kan herinneren van zijn vorige leven als Dalai Lama, zal de volgende Dalai Lama worden.

Er wordt net zolang gezocht totdat hij wordt gevonden. Die zoektocht kan jaren duren.

Maar ik vermoed niet dat dit een wetenschappelijk bewijs zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zeker aanwijzingen dat reïncarnatie bestaat.
Ik zal je vertellen hoe ik het zie.
Als jouw lichaam gevormd wordt in de baarmoeder, daalt jouw ziel af om het lichaam in bezit te nemen.
Van te voren is doorgesproken door de raad van oudsten welke ervaringen er voor jou nodig zijn om te kunnen ervaren en groeien.
Half afgemaakte zaken, en negatieve ervaringen uit een vorig leven, zullen weer geprojecteerd worden in dit bestaan, in de hoop dat je die zult oppakken om er wat mee te gaan doen.
Op het moment dat je het reeds gevormde lichaam in bezit zult nemen, zul je vergeten, en naarmate je ouder wordt zul je steeds meer gaan aarden en vergeten.
Vele negatieve handelingen uit een vorig bestaan, zul je in dit bestaan moeten uitboeten en goedmaken.
Vandaar het gezegde, wie zaait zal oogsten.
Hieronder geef ik je een link, waarin kleine kinderen zich duidelijk een vorig leven kunnen herinneren, omdat de vergetelheid bij hun nog niet helemaal compleet is, zij staan immers nog zo dicht bij het hemelrijk.
Dit is wat ik geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het N.T. leest kun je concluderen,dat het zelfs Jezus tot nu toe niet gelukt is, ondanks zijn bewering.
Nee, er is geen enkele aanwijzing in die richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe je reïncarnatie zou moeten bewijzen, maar er zijn wel veel aanwijzingen voor, zie eerste link.

Wel zijn er bewijzen dat reïncarnatietherapie effectief is, in Nederland is drs. R. van der Maesen hierop gepromoveerd, zie tweede link onder "Onderzoek in Nederland"