Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat ID zwarte magie en is er een terechte reden daar bang voor te zijn?

Toegevoegd na 31 seconden:
IS* sorry kan het origineel niet veranderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

http://www.encyclo.nl/begrip/magie
Magie
Ook wel tovenarij genoemd. Er is zwarte en witte magie. Witte magie wordt gebruikt om mensen te genezen en is een hulpmiddel tegen zwarte magie. Zwarte magie wordt gebruikt om mensen te bezweren, ziek te maken of zelfs te vermoorden. Het oproepen van duivels en boze geesten is vooral bij de zwarte magie een belangrijk onderdeel.
Gevonden op http://www.artemis.nl/actueel/abcvandema

Er is geen terechte reden om er bang voor te zijn, tenzij je in spoken, tovenaars en buitenzintuigelijke zaken gelooft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me iets van vroeger. Toen de samenleving en de individu nog erg onder de sociale controle stonden. Waarbij haat, wraak en boosheid jegens een ander nog erg hoog in het vaandel stonden.

In de huidige maatschappij zie je dit niet meer in NL. Buren zijn gewoon buren en ik kan me niet meer voorstellen dat iemand zo boos en gevuld met haat is dat hij via spreuken en magie zijn wraak wil halen.

Het is zo UIT. Haat, wraak en sociale controle is zo UIT. En deze maatschappij zie je meer individualisme.

Sorry niet echt een antwoord, meer omdat ik niet geloof dat het nog bestaat en er individuen zijn die een andere persoon op deze wijze kwaad wil aandoen.
Als dat zwarte magie is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte magie is het product van je eigen angst.
Zolang je bang bent bestaat het.
Als je angst is verdwenen, is het weg.
Zwarte magie kan niets, maar ben je er bang voor, dan voedt je het zelf.
Lach je er om, is het weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding