Zou het mogelijk zijn dat hier vragen gesteld worden, waarvan de inspiratie komt uit de spirituele wereld?

Mensen die veel bezig zijn op spiritueel gebied en er voor open staan, krijgen vaak bewust maar ook onbewust informatie uit de spirituele wereld in de vorm van gedachten, opmerkingen en vragen.
Vanuit dit gezichtspunt is het niet geheel onmogelijk dat deze vragen ook hier op G.V. voorkomen.
Ook signalen om hulp komen hier soms binnen, keurig verpakt in een gewoonlijkende vraag.
Ik ben dat al een keer of 6 tegen gekomen.
Is het bedenken van een vraag wel echt helemaal van je zelf, weet je dat zeker?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Is het niet zo dat alles wat we doen of niet doen juist vanuit de spirituele wereld komt? Ik denk echt dat er veeel meer is dan dat we kunnen waarnemen. Het probleem is echter dat we dat niet kunnen waarnemen en dus niet bewijzen. Daarbij is het zo vaag en ongedefinieerd dat het ook niet als een geloof vorm kan krijgen. Gelukkig zijn er mensen die kunnen bevatten dat niet alles volgens regels gaat zoals we gewend zijn. Dank voor je mooie diepzinnige vraag. +1 van mij!

Mijn vragen bedenk ikzelf, maar al mijn antwoorden komen van boven.

Weet je nooit zeker, heel goed Ed... Er is leiding en daar sta je aan bloot als je het verdient.. jij weet dat... niet iedereen weet dat... Hele goede vraag...

Die 'spirituele wereld' zit gewoon tussen je eigen oren, hoor.

tja wat zal het zijn, mijn opa stierf in 85 ik was geboren in 86. ik lijk ontiegelijk veel op hem. qua uiterlijk en karakter. ach ik ben er enigszins wel trots op. als antwoord op jou vraag: two bodies, one soul.

Juist bij het beantwoorden van een vraag gaat het om zeker weten. Mensen die zochten en gevonden hebben weten de dingen zeker. Op alles wat je weten wilt is een antwoord. Maar dat soort vragen zoek je in jezelf. Diep van binnen weet iedereen het antwoord. Maar het antwoord kan niet altijd worden verwoord.

Ooit in mijn jonge jaren heb ik is meegedaan aan "glaasje draaien". Na een vraag aan een levend persoon ging dat ding ook aan de gang. Mogelijk had ik toen als internet en goeie vraag daar wel een vraag over had kunnen produceren. Als dat in de definitie van spiritueel valt denk ik dus van wel.

Bronnen:
http://www.google.nl/search?q=glaasje+draa...

Niks persoonlijks en wil je ook niet afkraken, maar het is net zoals die andere ook al zei: "Het zit allemaal tussen je oren". Mensen moeten leren om met beide benen op de grond te blijven staan en niet in zo'n onrealistische droomwereld te blijven hangen. Wakker worden!!!!!!

Ik ben inderdaad zo enkele vragen tegengekomen die meer waren dan zomaar een vraag. Heb ook met verschillende GVers mailcontact dat verder gaat dan de oorspronkelijke vraag.

Goede vraag... Dergelijke vragen stel ik op andere sites. Om de heel simpele reden dat ik het idee heb dat men op GV hier niet mee bezig is. En ik heb dit inderdaad één keer geprobeerd. Hierbij kreeg ik alleen het idee bij de antwoorden dat de kerk hier de dienst uit maakt... Dus daarom zie je mij niet zo snel hier een spiritueel onderbouwde vraag, noch een spiritueel onderbouwd antwoord geven... Soms moet je, je jammer genoeg aanpassen aan de omgeving... Helaas, maar waar...

als dit u vraag is ik citeer '' Is het bedenken van een vraag wel echt helemaal van je zelf, weet je dat zeker? '' dan in dat geval is het wel onze vragen want onze hersenen bevatten veel informatie en als we stukjes informatie missen wordt het tot een vraagstuk . sommige mensen laten het hier bij en de ander is nieuwsgierig en gaat op onderzoek uit . maar in een beetje spirituliteit geloof ik ook hoor. er zijn momenten waarbij stukje gedachten ,rillingen , etc.etc voorkomen

Als je vragen 'bedenkt' weet je toch al de antwoorden? Ook nu, op je vraag 'zou het mogelijk zijn...' weet je je antwoord. Zo kan je het overal zien tot en met hier inderdaad, als je het maar ziet. En trouwens je hoeft daarvoor niet per se 'bezig zijn op spiritueel gebied'. Wel dieper gaan in alles.

Is er dan verschil tussen een "spirituele-" en een "gewone"wereld? Of zit dat verschil alleen maar in het denken? Het resultaat van Zelfkennis (wie of wat ben ik?) zorgt ervoor dat de spirituele- en de gewone wereld samenvallen. Overigens is de "wereld" een illusie. Ieder neemt het bestaan waar vanuit zijn/haar persoonlijke perspectief. Er is er geen enkel perspectief hetzelfde. (vergelijk een kastanjeboom: de blaadjes zien er hetzelfde uit, maar elk blad aan een kastanjeboom is weer anders). Dus: 6,5 miljard mensen---->6,5 miljard werelden. Kortom: de wereld bestaat uit een optelsom van alle objecten. Het "Bestaan" bestaat uit de samenhangende objecten. Dus het geheel is meer dan de som der delen. Niets heeft een onafhankelijk bestaan. Dus is er verschil tussen de gewone wereld en de spirituele wereld? Ze bestaan dus niet als zodanig, maar slechts als concept. Dit betekent dat de vraag op zich een fout antwoord uitlokt als de beantwoorder de vraag niet als "onjuist" onderkent. De vraag kan niet op deze manier gesteld worden. (wordt vervolgd) Toegevoegd op 23-05-2009 13:28:21 Sorry, ik mocht maar 2500 tekens, dus het vervolg komt niet. Helaas...