In de stad kom ik vaak mensen tegen die mij vertellen over god, jezus etc en proberen mijn gedachten daarover te veranderen. Hoe noem je deze mensen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Erg hinderlijk Maar ook wel: Straat predikanten

spiritueel colporteur

Missionarissen, straatpredikanten, evangelisten, zieltjeswinners etc.

Bij ons heet hij gewoon Arnol - De Eindhovense Stadspredikant. Mijn God, wat is die vent vervelend!

ik noem ze mensen met een boodschap

Of de mensen die deur-aan-deur gaan: Jehova's getuigen

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehova's_getuigen

Schriftgeleerden......

Jehova getuigen ook wel, opdringerig kunnen ze zijn:S Maar goed het is natuurlijk aan een ieder persoonlijk of je er naar luisteren wilt. Ik bedank ze vriendelijk, maar zeg dat ik geen interesse heb.

Straatpredikanten. Het zijn mensen die het zonder enige twijfel erg goed bedoelen met hun medemens en het erg jammer vinden dat anderen niet in God geloven of er naar leven. Zij proberen uit alle macht vanuit hun overtuiging om anderen zo ver te krijgen als zij zelf denken en hopen te zijn. Het is goed bedoeld, maar kan desondanks hinderlijk zijn.

Aandachttrekkers?

Fanatici. Fantasten. Zwevers. Van Lotje getikt. Doordouwers Begeesterd. Goed bezig. Door God gezonden.

enthousiastelingen doorzetters wereldverbeteraars

Klein foutje. Mensen kunnen niet jou er toe bewegen je te bekeren ofzo jij moet het zelf doen en niemand anders kan dat. Wat een ander wel kan is je laten zien wat de bijbel zegt en verder aan jou de keus laten. Maar als jij overtuigd ben van iets of je vind iets heel leuk dan vertel je dat ook vaak en graag aan andere zo moet je dat eigenlijk bezien, denk ik.

Mensen met een doel in hun leven Mensen die jouw dit doel op willen dragen aan jouw leven Mensen die niks beters te doen hebben Mensen die de vrije wil van anderen willen ondermijnen Mensen die geestelijk gestoord zijn Mensen die verlicht zijn Mensen die dronken zijn Mensen die geloven Mensen die niet beter weten Mensen met lef Het is maar net hoe je er naar kijkt, de één vind ze gestoord, de ander vind ze briljant. Dit zal natuurlijk afhangen van de persoon in kwestie die daar rondloopt op straat. Mijn mening laat ik achterwege, omdat ik deze vorm naar degene die mij probeert over te halen en aangezien ik deze man niet ken ga ik ook geen mening vormen.

Ik noem zulke mensen ietwat wereldvreemd, opdringerig en met een groot gebrek aan mensenkennis. (anders zouden ze het wel laten)

Tot mijn verrassing zie ik het woord nog helemaal niet staan : dat zijn evangelisten of ook wel zendelingen. Ik heb er wel fraaiere woorden voor, maar die horen niet thuis op GV vrees ik, en zijn ook niet per definitie een benaming voor wat ze (proberen te) doen. Je hoeft ze trouwens helemaal niet te noemen ; ontlopen is een veel betere optie.

Irritante godsdienstwaanzinnige multistalkers. De vraag is hoe IK ze noem, dus minnetjes zouden daardoor misplaatst zijn ;)

gevoelsinbrekers

Jova Getuigen

deze mensen noem je evangelisten

Bronnen:
religie

Er zijn mensen die je de weg vragen en mensen die denken je een WEG te moeten wijzen. Je kunt er natuurlijk een etiket opplakken als je wilt. Maar meestal zijn het niet de slechtsten. Het is jammer dat men er zich in het algemeen zo over ergert. Respect voor ieder mens !

eeuh nep-jezussen ze willen alleen maar aandacht