In welke richting bidden moslims als ze in mekka zijn ?

Wat is het punt waar ze naar richten met hun gebed ? Is er een bepaalde moskeeof iets ? En wat dan als ze in die moskee bidden. Is er een bepaald beeld of iets ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
7K

Het beste antwoord

De richting van de zwarte heilige basaltsteen in de Ka'aba

Toegevoegd na 2 uur:
richting ten opzichte van de steen , vastgelegd in de Qibla ( door de Soera van de Koe ----Musa)....daarvoor baden Moslims in de richting van Jeroeshalaim (Jerusalem)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de richting van de moskee. in de richting Ka'aba.

Toegevoegd na 4 minuten:
Uit wikipedia: De Ka'aba (ook Kaäba, Ka'ba of Ka'bah, Ar. الكعبة ) is een kubusvormig gebouw en staat in de Grote Moskee in Mekka. Het is het centrale heiligdom van de islam, en staat ook wel bekend als Bayt Allah ("Huis van God"). Als onderdeel van de hadj, de bedevaart naar Mekka, loopt men zeven keer rond de Ka'aba. Ook legt de Ka'aba de islamitische gebedsrichting vast - een moslim bidt altijd in de richting van de Ka'aba, dat is dus, als hij niet in Mekka is, in de richting van Mekka.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bidden richting de heilige tempel (ka'ba)