hoeveel kinderen had salomo?

ik weet wel dat hij 700 vrouwen had en 300 bijvrouwen,vandaar dan de vraag hoeveel kinderen had hij dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag in de Bijbel inderdaad eigenlijk niet maar ja... Salomo was ook maar een mens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je al ergens kan vinden hoeveel kinder hij had, zullen dat waarschijnlijk alleen de jongetjes zijn, meisjes werden vaak niet meegeteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij had er 0 want hij bestond niet ,hij is fictief.
Amadea
13 jaar geleden
Waarom houden mensen die geen waarde hechten aan Bijbelverhalen zich toch telkens weer met vragen over religie bezig? En dan vooral om telkens te benadrukken dat het sprookjes zouden zijn......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal vast wel ooit iemand geleefd hebben die Salomo heette, en waar de bijbelse verhalen op gebaseerd zijn.
Maar, zoals vrijwel alle bijbelse verhalen, is de vertelling zelf natuurlijk niet waarheidsgetrouw.
De vraag over Salomo is daarom een vraag over een fantasieverhaal, waar je nooit een echt kloppend antwoord op kunt geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag best vragen stellen over fictieve verhalen. Dat lijkt me een onschuldig tijdverdrijf

Antwoorden (1)

Het enige antwoord wat op deze vraag te geven is, is de Bijbeltekst hierover die in 1 Kronieken 3 vers 10 staat: Salomo was de vader van Rechabeam.
Salomo had dus één zoon. Rechabeam nam de taak als koning van Jua over van zijn vader toen hij 41 jaar oud was (1 Koningen 14 vers 21). Hij had in totaal achttien vrouwen en zestig bijvrouwen, bij wie hij achtentwintig zonen en zestig dochters verwekte (2 Kronieken 11 vers 22).
Er staat niets over broers en/of zussen van Rechabeam.

Toegevoegd na 30 seconden:
Jua = Juda
Amadea