Wat doet het vaticaan met het geld dat daar ieder jaar binnenkomt aan donaties en dergelijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (3)

De kerk en gebouwen onderhouden. Dingen kopen die ze offeren aan God.

Campagneborden kopen waarop kreten tegen condooms staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verliezen afdekken......!

"Het Vaticaan heeft in 2008 zo'n 9 miljoen euro verlies gemaakt. Nochtans houden de pauselijke bankiers er conservatieve beleggingsstrategieën op na.

Volgens het Duitse weekblad 'Der Spiegel' zou het verlies te wijten zijn aan de dalende waarde van het katholiek vastgoed in de VS en van de beleggingen in de bank Goldman Sachs. Er zijn ook hogere beveiligingskosten van de paus en het Vaticaan heeft steeds minder inkomsten.

Het eigen vermogen van het Vaticaan zou 1.4 miljard euro bedragen..."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
families en slachtoffers uitbetalen van duizenden priesters die zich aan kleine jongetjes hebben vergrepen, deze mensen hun leven is volledig verwoest en dat kost erg veel, in terms of smartegeld, vooral in Amerika.
Ook de fraude van de paus'Bank hakt er aardig in.
Maar goed, vatican is een niet EU land en staat boven de wet, geloof ik.