De Koptische Kerk heeft een 13 maanden kalender. In welk jaar leven die ? Waarop is dit gebaseerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

De antwoorden op je vragen zijn terug te vinden op onderstaande link. Zo is deze kalender gebaseerd op de oud Egyptische kalender. De koptische kalender begint op 29 augustus (2010 is geen schrikkeljaar) en het is na 1 januari, dus moet je 283 van het jaartal aftrekken, dus is het volgens de Koptische kalender nu 1727.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

alle vragen over dit onderwerp kan je lezen op de volgende link