Wat zijn de schoonheden van het [vrouwelijk] lichaam volgens de Islam?

Toegevoegd na 3 uur:
Mijn vraag is gebaseerd op het idee dat vrouwen binnen de islam de lichamelijke schoonheden moeten bedekken. hier valt haar onder. Maar wat nog meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.9K

Antwoorden (5)

Dat zullen dan wel de ogen zijn, dat is doorgaans het enige deel van het lichaam dat wel zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht juist het haar, omdat het verborgen moet worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je maar een+, ter compensatie
Exact dezelfde als die van alle andere geloven en niet geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat een man in verleiding kan brengen.
Met verleiding is de bedoeling alles wat een seksuele gedachte kan brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of dat wel zo is of dat het in de loop der jaren (eeuwen) door jaloerse mannen is verzonnen uit onzekerheid.

Wat ik in een ander spiritueel artikel heb gelezen is dat het bedoeld was in zeer vroeger tijden om ene ZEUS (oppergod) te misleiden. Deze beste man ging vreemd bij het leven en pakte elke willekeurige vrouw die hij wilde.
Hierop werd de vrouw voorzien van een hoofddoek of zelfs extremer om het vrouwzijn te maskeren. Ik vond het persoonlijk wel een goeie verklaring uit de mythologische hoek.

Het verklaart tenminste het idee achter de bedekking en van boven af gezien zie je dan niet het lange haar en dat is de plaats vanwaar hij zijn veroveringen zocht.
Ze hebben echter vastgehouden aan het idee om hun vrouw alleen vrouw te laten zijn in besloten kring om haar voor zichzelf te kunnen houden. Ze zijn niet meegegaan met de tijd, echt diepgeworteld.
Zou het dan toch die oorsprong hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij worden in de Qur'an voornamelijk de typisch vrouwelijke lichaamsvormen genoemd/bedoeld.

(borsten, heupen, benen, buik)

En dan zou het bedekken van de haren enerzijds uit de sharia komen, anderzijds cultuureel bepaald zijn.